Politikai Innováció - Politológusblog a más minőségekért

2011. május 16. 18:08 - politologus

A különbség

De jó, hogy Török Gábor megírta a "Nincs garancia" című posztot, legalább nekem már csak ajánlani kell.

Egy ponttal vitatkoznék, picit:
"A különbség persze nem elhanyagolható: az MSZP 2006 előtt kormányon csapta be a választókat, a Fidesz 2010 előtt ellenzékben tette ugyanezt."
 
Szóval: szerintem nincs igazi különbség, vagy ha van, az bizony elhanyagolható, ugyanis:
 
1.) Mielőtt centráliserőterezett volna, a Fidesz többször is kinyilvánította szóval és tettel egyaránt (erre ők már nem emlékeznek, én igen), hogy kétpártrendszert szeretnének itt nálunk elérni. Na most, ha két párt rendszeresül, akkor azok egymás váltópártjai. Akkor tényleg és mindig egyértelmű a választói akarat: ha kormánypártra szavaznak többen, kormány marad, ha az ellenzékire többen, kormány leváltva, koalíció sem kavar be. Ezért aztán úgy is készül az ellenzék, hogy amit mond ellenzékben, az alternatíva, amit meg fog valósítani kormányon. Erre még árnyékkormányt is alakíthat.
 
Vagyis: amit a Fidesz ellenzékben hirdetett és csinált, az maga volt a majdani kormányzás előképe. Ettől csak akkor lehetett volna eltérni, ha lett volna még egy másik kormányképes ellenzéki erő a választások előtt, mert akkor velük is meg kellett volna küzdeni. Hát pedig ilyen nem volt.
 
Tetszik, nem tetszik, kormányon már nincsenek bétaverziók meg egy hónapig használható ingyenes demók, hogy majd ha kipróbálod, megveheted élesben. Amíg ellenzékben van, az a kipróbálási idő, és azt azért elvárom a szoftvertől, hogy élesben is legalább annyit nyújtson, mint a demóban.
 
2.) Mindkét említett hazugságsorozat választási kampányidőszakban esett. Azt meg jobban elnézzük. Ez nálunk permanens is egyébként, folyton szavazni kell valamiről, meg folyton elnézni. A Fidesz még szervezett is magának egy újabb hazugságsorozatot a 2008-as népszavazásokkal.
 
És még valami. Amikor az Európai Unió illetékéseit kérdezték 2006-ban, hogy mit szólnak a magyar választási kampányhoz, miért nem beszél a kormány a gazdasági bajok megoldásának részleteiről, és ők hogyan viszonyulnak ehhez, azt válaszolták, megértik, hogy Magyarországon nem lehet megszorításokkal kampányolni és választást nyerni. Ezzel majdnem egyidőben már folyt a francia kampány, ahol Sarkozy kemény megszorításokat ígért, és mégis nyert. (Érted? Tőlünk nem lehet elvárni, nem úgy általában!)
 
Ez az igazi, nem elhanyagolható, kézzelfogható különbség, nem két magyar párt között, hanem Magyarország és Nyugat-Európa között.


Ha tetszett az írás, csatlakozz a Politológusblog Facebook-csoportjához!

60 komment
· 3 trackback

A bejegyzés trackback címe:

https://politologus.blog.hu/api/trackback/id/tr692908783

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Tanácsrendszer 2.0 - Az önkormányzati autonómia vége 2011.05.16. 23:15:32

Az önkormányzati reformcsomag a konvergencia programban foglaltakkal összhangban az önkormányzati rendszer gyökeres átalakítására tesz javaslatot. A koncepció intézkedésein…

Trackback: Fidesz sírkő 2011.05.16. 18:30:43

Mit írnál az FMPSZ, azaz a volt Fidesz sírkövére? Mert az F. Magyar Polgári Szövetségnek is szüksége lehet erre. Hiszen az SZDSZ, MIÉP, MDF, FKGP és sok más egykor kormányerőt is képviselő párt sírja felett ma már csak a verebek csiripelnek. Illetve ...

Trackback: Mélyponton 2011.05.16. 18:20:20

Ezen a blogon viszonylag kevés szó esik az ellenzék nagy pártjáról, a nyolc évig regnáló Magyar Szocialista Pártról – összesen egy-két írásban jelent meg a párt neve, akkor is inkább Gyurcsány miatt. Liberálisként pedig szeretünk kritizálni minde...

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Pistie 2011.05.16. 20:45:02

Ezzel a poszttal egyetértek, én is ezzel nem értettem egyet az eredeti írásban.

csocsocsókolom 2011.05.16. 21:01:19

A fidesz feltalálta az időgépet, alkotmánynak hívják.

lolperec 2011.05.16. 21:20:14

azt mondta anno a mélyfideszes töri tanárom, hogy dejó hogy nekünk nem kellett élni a kommunizmusban. hát szerintem jobban jártunk volna a kellettel mint a kelleni foggal. :S

KG2000 2011.05.16. 21:41:34

@lolperec: Ott jársz, a kommunizmusban, aholy a kommunista Gráczy írását a kommunista Népszava és a kommunista stop.hu kicenzúrázta. Ez az egyetlen cenzúra történt eddig Magyarországon. Úgyhogy Isten hozott a kommunizmusban! Ha még több kommunizmust akarsz megtapasztalni, akkor lépj be az MSZPbe vagy Gyurcsány új pártjába!

A tanárodnak meg igaza volt!

2011.05.16. 21:56:54

„Tetszik, nem tetszik, kormányon már nincsenek bétaverziók meg egy hónapig használható ingyenes demók, hogy majd ha kipróbálod, megveheted élesben”

A fidesz, és az mszp egyaránt sokszor kipróbált, bugos, end of support termék, tele hibával, amin service pack sem segítene. Az országnak oprendszert kellene váltani, miután valaki nyom egy reset gombot.

pokesz70 2011.05.16. 22:09:55

@KG2000:

Megdöbbentő és szomorú, hogy egy olyan gyakori kommentelő, mint Te milyen alapvető fogalomzavaroktól szenved.

TG-nél is leírtam, itt is le kell, ahogy nézem: van abban valami észveszejtő cinizmus, ahogy egy el van intézve ez a dolog annyival, hogy a szocik is becsapták, a fidesz is becsapta a választó(i)kat. A fidesz 4 éven át tartó választási kampányának az volt a központi motívuma, hogy Gyurcsány hazudik, Orbán meg még sosem. Mivel 4 éven ét szajkózták, 2,8 millióan el is hitték nekik. Ezt most elintézni azzal, hogy "ja bocs, ők is hazudtak meg hazudnak azóta is, nem is kicsit, nagyon"...
Ha az mszp-nek legitimációs válságot okozott a jobboldal szerint, hogy "más volt a választási- és más a kormányprogram", akkor mi a helyzet azokkal, akik lényegében csak egyvalamit ígértek: mi nem fogunk hazudni?

misiapu71 2011.05.16. 22:14:09

magyarország a hazugságok mekkája évszázadok óta így van ez nézzetek körül a nyugati társadalmak hogy működnek de csakis a saját szemeteknek és fületeknek higgyetek,gyertek haza és pár évtized múlva talán ez a félbalkáni ország is megváltozik talán

Ringlósztár 2011.05.16. 22:21:47

@pokesz70:
Hagyd csak, KG2000 és székelyek az a két elvhű fideszes, akiket felesleges megpróbálni észérvekkel befolyásolni.

KG2000 2011.05.16. 22:43:47

@pokesz70: "ja bocs, ők is hazudtak meg hazudnak azóta is, nem is kicsit, nagyon"

Ez saját magadtól idézet, nem tőlem!!!!!!!!!!!!!!!!

A Fidesz lényegében nem hazudott. Orbán megmondta a kampányban is, hogy 1 millió munkahely. Az pedig azzal jár, hogy a munkaképeseknek BEZONY dolgozni kell, ha lesz munkájuk. Például a 45 évesen nyugdíjas rendőröknek is. Ez csak egy példa. Nemcsakhogy nem hazudott, hanem helyes is, amit tesznek. Ha sikerül nekik végigvinni.

politologus · http://politologus.blog.hu 2011.05.16. 22:44:36

@Jankove: Az oprendszerváltás sem egyszerű. Átszokni az új felületre meg programokra, fárasztó dolog, nem ott vannak a fájljaid, ahol a múltkor hagytad őket. Sok régi rutin ráadásul folyton ott fut a háttérben...

KG2000 2011.05.16. 22:45:31

@pokesz70: Ja, és mintha nem a beírásomra válaszoltál....Gréczy és a cenzúra esete...he-he-he...

KG2000 2011.05.16. 22:47:18

@Jankove: Na, akkor mondj egy jó oprendszert! Rendkívüli módon kíváncsi vagyok ám!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

fizetekmegegysort 2011.05.16. 22:54:16

@KG2000: Az persze cseppet se zavarjon, hogy eddig sem a munkavállalók számával volt a probléma. Most, hogy majd még 150 ezer - ráadásul középkorú, képzetlen, esetleg a munkából sok éve kieső - fő munkavállalót ráeresztünk a piacra, nyilván minden megoldódik magától. Bár a munkahelyek számát nem növeltük, csak a munkavállalókét... a lényeg, hogy "lényegében" nem hazudtak.

pokesz70 2011.05.16. 22:55:07

@KG2000:

De arra válaszoltam, amikor a fogalomzavarról írtam. He-he-he

Hogy az istenbe lenne az cenzúra, ha egy magántulajdont képező sajtóorgánum, legyen az nyomtatott vagy online, nem közöl egy olyan véleményt, ami nem egyezik az ő álláspontjával? Ha én rádadnék egy pólót, amin az áll, hogy "Hülye vagyok, azt se tudom, miket beszélek" és Te ezt nem lennél hajlandó az utcán hordani, akkor én kiáltsak véleményszabadság-eltiprást?? Ezt úgy hívják, hogy moderáció, ami nagyon messze van a cenzúrától, minden demokráciában létező fogalom. A cenzúra az az, ha az állam nem engedtet megjelentetni olyan tényeket vagy véleményeket, vagyis tartalmakat, amiket az adott orgánum egyébként leközölne. Pl. pártkatonákkal teletűzdelt hatóságokon keresztül, akik mindenféle gumitörvényekre hivatkozva és azokat önkényesen értelmezve össze-vissza bírságolhatnak bárkit bármikor bármiért. És az, hogy erre még nem került sor, nem jelenti azt, hogy az a törvény, ami egyébként erre lehetőséget biztosít az éppen regnáló hatalomnak (pontosabban a népakarattól függetlenül 9 évre a fidesznek!), az igenis rossz és antidemokratikus.

Ébresztő magyar, elég volt, ne tűrd a diktatúrát! 2011.05.16. 22:57:22

Ne küld vissza a konzultációs levelet, úgysem olvassák el, nem nézik meg.
Állami pénzen miért nem pl. a választási iroda küldi ki és értékeli, mert a fidesz hazudik, csal.
Miért nem lehet a múltkorit is megnézni?

www.nepszava.hu/articles/article.php?id=427173

nol.hu/belfold/eleguk_lett_a_fideszbol__mozgalomma_alakul_a_4k_

hirszerzo.hu/belfold/20110516_orban_kormany_charta_kerdoiv?s=hl

hirszerzo.hu/belfold/20110516_roosevelt_ter_level_tarlos?s=hl

MIRE VÁRUNK, ZAVARJUK MÁR EL ŐKET!?

Táskás Tóni 2011.05.16. 23:47:44

@KG2000: 1 millió munkahely, ennyi marad , ha trovább folytatják ámokfutásukat.@politologus: A fidesaz 8 évig ellenzékben hazudott és most kormányon is folytatja.Tehát nem igaz amit írtál.

pokesz70 2011.05.17. 00:31:05

@Orbán takarodj!!:

De ugye tisztában vagy azzal, hogy a válaszlevelet névvel, címmel és 2 db vonalkóddal is ellátták. Vagyis pontosan tudni fogják, hogy ki küldte vissza, ki nem küldte vissza, ki küldte vissza f@sszal, stb. Ez egy országos Kubatov-lista, amelyben az összes magyar választópolgár szépen kategóriákba sorolva (elvtárs, közömbös, ellenség) nyílván lesz majd tartva.

Amidazophen 2011.05.17. 00:34:53

Az a politikai erőszakhullám, ami a mai eseményekkel még csak elindult felfelé - ki tudja hol fog kulminálni - nyilvánvalóvá tette, hogy a hatalom közvetlen közelében olyan személyek állnak, akik egy esetleges végzetes pilanatban sem lesznek képesek lefogni a kezét. (Azt a kezet, persze, amely eteti őket.) A hatalom személyes tébolya olyan vizekre vitt egyeseket, hogy onnan kihátrálni már nem képesek. A belső ellenzék (értsd: a relative józanabbul gondolkozók) még nem állt össze, nem egységes. Márpedig ez nagy hiba: egy cezaromán vezérnek - aki beleőrült a saját nagyságába - az idő előtti eltávolitása mai európai mércével csak belső ellenzéke által elképzelhető és elfogadható, nem pedig a felheccelt, inhomogén tömeg által.

Attól tartok, lassan ezzel a forgatókönyvvel is számolni kell. És minél később, annál elemibb erővel fog kitörni.

Ezért csak remélni merem, lesznek olyan emberek vezér környezetében, aki egyszer mégis csak nemet fognak mondani neki. Mert ha nincsenek, akkor...

holex · http://fred-basset.blogspot.com 2011.05.17. 00:59:26

@KG2000: és fidesz (és vele együtt úgy látszik Te is) súlyos matematika gondokkal küzd. ez nem meglepő, hiszen még gazdasági programot nem tudtak felmutatni egy éves "uralkodásuk" időtartama alatt.

1.000.000 munkahely... ha olvastad volna a híreket a külvilág egyéb helyeiről akkor tudnád, hogy még Obama is (igen az USA elnöke) csak 500.000 (pontosan fele a fenti elmebeteg vízionálsának) új munkahely megteremtéséről ábrándozik az USA-ban, ami ugye tudjuk, hogy kb. 30x nagyobb lélekszámú országocska, mint szeretett hazánk.

szóval, aki bekajálja, hogy a fidesz képes lesz itt 1.000.000 új munkahelet teremteni, az meg is érdemli, hogy vakon higgyen bennük így egy év haszontalankodás után is.

is 2011.05.17. 01:23:10

@KG2000: "Ez az egyetlen cenzúra történt eddig Magyarországon."

Ezt szerintem még te sem hiszed el. az MTV-nél hogy is rúgták ki, fokozták le, tüntették el az összes érdekes képernyőst? a rádióban fegyelmit kellett indítani az 1 percért? a Hírcsárda meg, amelyik gond nélkül működött a szocik alatt, hirtelen jobbnak látta beköltözni a blog.hu alá, miután írt egyet Szalai Annamáriáról? és most már késő van, nem folytatom a sort. hazudj csak tovább a saját szemedbe, gerinced már úgy sincs, lelkiismereted sem. nekünk úgysem tudsz hazudni, mi emlékszünk a fentiekre, nálunk nem írod át a történelmet, ez itt nem az 1984.

midnight coder 2011.05.17. 07:16:11

@fizetekmegegysort: Alapvetően azzal volt (van) probléma, hogy a társadalom sok-sok ballasztot cipel. Egyrészt az utcán nincsen rendőr, másrészt a szembe szomszéd életerős, nálam fiatalabb rendőr elmegy nyudíjba, miközben én még melózhatok vagy 30 évig (jó esetben) és közben őt fogom eltartani. Ahogy eltartom a rokkantosított cigót, és a szociális segílyért bevállalt 10 gyerekét, akik felnőve szintén segélyből és lopásból élnek majd. Plusz fizetem az államadósságot is amit a jó Fletóék dupláztak meg nekem, plusz azokat a költségeket amiket rejtve hagytak itt (Pl. különféle PPP konstrukcióban épült szarok amiket az unokáink is fizetni fognak, a tökig eladósodott önkormányzatok, kórházak, segélyezendő devizahitelesek), valamint a fentiek egészségügyi ellátását is.
Ezeket mind az fizeti ki, aki ebben az országban dolgozik. És minél több ilyet kell kifizetni, annál szarabb itt dolgozni, annál kevésbé éri meg itt céget alapítani, fenntartani - aminek az a következménye, hogy annál kevésbé fog itt bárki adót fizetni.
Számon lehet itt sok mindent kérni Orbánékon, de ők már leosztott lapokkal játszanak.

gomorra 2011.05.17. 07:25:33

Kedves Posztíró!

Nincs itt valami elnézés az Ön részéről, valami kis apró s alig észrevehető logikai baki, egy pöttöm kis semmiség, aprócska légypiszok?

Ugyanis a fityisz buta és csökönyös és nem demokratikus és hazug.
A magyarok olyanok, hogy csak hazugsággal lehet náluk nyerni választást, ilyen ócska kis nép ez, szintén buta és romlott.

Nos, a modern gondolkodók, a demokráciaféltő emberkék ezt aztán tudják storozni, de még mennyire! Így tesz Ön is. Csak az a baj, hogy valóban hazudott a fityisz ellenzékben, valóban vágyta a nép a hazugságot, de akkor sem lehet mást tenni jelen helyzetben, mint amit a fityisz tesz. Demokrácia lófasz ide vagy oda, ha nincs pénz, mindenki menjen pofázni a Hayde parkba, menjen sírni oda, ahol senki nem látja, de kifizetni akkor sem lehet a nincsből sem nyögdíjat az életerős embereknek sem egyéb milliárdokat semmiérődiplomagyáraknak stb. Úgyhogy mindenkinek kuss: aki a demokráciát szájára veszi jelen esetben, velem gyűlik meg a baja, s torkát harapom!

Tehát mi a légypiszok kedves barátom? A tartozik és követel oldalak szigorú összevetése, bizony-bizony. Anélkül nincs demokrácia sem. Írni is csak úgy lehet, gondolkodni, irányt mutatni, hogy nem feledjük egyik oldalt sem.

tête d'ange 2011.05.17. 07:36:51

"Ezzel majdnem egyidőben már folyt a francia kampány, ahol Sarkozy kemény megszorításokat ígért, és mégis nyert. (Érted? Tőlünk nem lehet elvárni, nem úgy általában!)

Ez az igazi, nem elhanyagolható, kézzelfogható különbség, nem két magyar párt között, hanem Magyarország és Nyugat-Európa között."

Ezzel konkrétan nem értek egyet. Franciaországban élek, és itt ha veszel egy átlagos párocskát, 2000-2000 eurós fizuval (és most elég alacsonyan lőttem be), akkor abból az én magyar fogalmaim szerint könnyű megszorítani. Míg otthon hogyan viseled a megszorításokat, ha minimálbérből élsz?? ami kb 300 euró ... úgyhogy ne nagyon hasonlítgassuk össze mo-t a nyugattal.

Másrészt meg pont azt tapasztalom, hogy itt mindenért rinyálnak, emlékezzünk csak a nyugdíjreformra.

De a legjobb az volt, amikor azt láttam egy újság címlapján, hogy a franciák kénytelenek hitelből élni !

Igen, a magyarok nem viselik el a megszorításokat, mert az ország kb egyharmada (ha nem több)a szegénységi küszöb alatt él.

midnight coder 2011.05.17. 07:42:14

@gomorra: Egyébként arra is kíváncsi lennék, hogy vajon ez a sok lelkes demokrata akkor is itt ágált-e, amikor Fletó barátunk elmondta az Öszödi beszédjét. Olyanokat például, hogy "amit meg lehetett csinálni az elmúlt egy hónapban, azt megtettük. Amit az azt megelőző hónapokban titokban meg lehetett csinálni úgy, hogy nehogy a választási kampány utolsó heteiben előkerüljenek olyan papírok, hogy mire készülünk, azt megtettük."

Amúgy én az ellenzékben hazudozást kevésbé tartom problémának - a mindenkori kormány az aki felelős, aki viszi az ügyeket, neki kutya kötelessége tisztába lenni az összes aktuális problémával. Az ellenzék nem biztos hogy látja az összes csontvázat a szekrényben. Másrészt, jelenleg a világgazdaság, és az EU-s gazdaság igencsak képlékeny. Amit pár évvel ezelőtt megtehetett bárki, azt ma nem lehet megcsinálni. Itt lóg a levegőben a görög válság, az EU-s pénzügyi döntéshozóknak zabszem van a seggében, és az utolsó az amit örömmel vesznek, ha egy kis keleti provincia nekiáll önálló gazdaságpolitikát folytatni.

The Ghost Wolf O1G · https://www.youtube.com/watch?v=Hy6Cf9nGNiw 2011.05.17. 07:46:30

@KG2000: Persze az nem cenzúra, hogy az ellenzéki politikusok nem szólalhatnak meg a királyi tévékben, és hogy teljesen mindegy melyik híradót nézed, mindenhol ugyanazokat a híreket hallod ugyanazoktól a tudósítóktól. Hát köszönöm a cenzúra mentes tájékoztatást. Ha ez ilyen, akkor kérem vissza az előző kormány alatt működő tévéket

Gempacsöki boborján 2011.05.17. 08:00:26

Csak akkor lehetne egymillió új munkahely ebben az országban,ha a járulékokat az egyharmadára csökkentenék és hagynák,hogy az emberek szabadon vállalkozhassanak.Úgy,ahogy a rendszerváltás utáni években volt.Pezsgett az egész gazdaság,mindenki üzleteket nyitott (családok éltek belőle),mindenki vállalkozott!

Gempacsöki boborján 2011.05.17. 08:02:35

@midnight coder: Pedig fel kellene készülni mindenkinek a tényre,hogy az unió szét fog esni.Minél előbb esne szét,annál jobb lenne,annál hamarabb tunánk cukorrépát termelni,meg szőlőt/bort és mindent amire szüksége van az ország népének!

f.m.j. 2011.05.17. 08:18:36

de ezt csak ők gondolják, hogy tőlünk nem lehet elvárni...
a francia birka pont olyan, mint a magyar birka :)

Terézágyú 2011.05.17. 08:25:51

@midnight coder:
"Amúgy én az ellenzékben hazudozást kevésbé tartom problémának"

Miért gondolod, hogy ha valaki az egyik helyzetben hazudozik, akkor a másik helyzetben majd nem fog, hanem teljesen őszinte lesz???

"a mindenkori kormány az aki felelős, aki viszi az ügyeket"

Stimmt. A murva anyját a fityesznek, aki már egy éve "kormányoz"... és most finom voltam és nőies.

"Az ellenzék nem biztos hogy látja az összes csontvázat a szekrényben."

jaj de ismerős ez a csontvázazás... vajon melyik párt szlogenje is volt ez, amit te most itt visszamondod???

Vanek úr61 2011.05.17. 08:25:51

@KG2000: "A Fidesz lényegében nem hazudott. Orbán megmondta a kampányban is, hogy 1 millió munkahely."

Majdnem igaz, amit írtál. A probléma csak az vele, hogy pillanatnyilag nem plusz 1 millió munkahely, hanem plusz 1 millió munkanélküli "létesítése" folyik. Igaz, ez utóbbit sokkal könnyebb megvalósítani.

Senkifia 2011.05.17. 08:31:43

@midnight coder:
...a mindenkori kormánynak meg mindennek a tetejében ott a lehetősége,hogy az ellenzék hazugságait tényekkel bizonyítsa, ezzel saját kormányzati pozícióját megerősítendő. Míg az ellenzék meg ugathat összevissza úgy,hogy a tényeknek csak töredékét ismeri,lévén,hogy nem az ő kezében van a spájsz kulcsa...

Hadrianuska 2011.05.17. 08:33:44

@midnight coder: Lófaszt játszanak leosztott lapokkal!
Orbán egyszerűen kiszedte (kilopta) az ászokat meg a jó lapokat maga elé és ezekkel akar partit nyerni. Ezt akartad írni ugye?

Senkifia 2011.05.17. 08:34:07

@Terézágyú: azért,mert jóhiszeműen azt hiszi az ember,hogy azért mond hülyeséget(hazudik...?) mert nincs ismerete a tényekről. Ami ugye kormányzati pozícióban megváltozik.

Murderface 2011.05.17. 08:38:55

Végül is ja, ha úgy nézzük a Fidesz nem hazudik, 1 millió munkahelyet ígértek, lesz 1 millió munkahely.
Csak a zemberek azt hitték, Vikiék úgy gondolják, hogy a jelenlegi 3 millióhoz lesz még 1 millió, valójában Viktorék arra gondoltak, hogy összesen lesz 1 millió :D
Egy millió új munkahelyet ígértek. A régi munkahelyekről nem mondtak semmit :)

Terézágyú 2011.05.17. 08:41:56

@Senkifia:
"azért,mert jóhiszeműen azt hiszi az ember,hogy azért mond hülyeséget(hazudik...?) mert nincs ismerete a tényekről. Ami ugye kormányzati pozícióban megváltozik. "

1. ha te azt képzeled, hogy a fityesz (vagy bármelyik politikai erő) jóhiszemű volt az elmúlt években, akkor ... most majdnem mondtam valami csúnyát rád...

2. Ha most megváltozott a fityesz ismerete a tényekről, akkor legyen már bennük annyi gerinc, hogy ezt el is ismerik: "igen, hölgyeim és uraim, pár éve még ezt mondtuk, de meg kellett változtatni az álláspontunkat, ezért meg azért". De ehelyett a fityesz (meg a rajongói) közlik velünk, hogy ők mindig is ezt mondták, (sosem hazudtak) stb.

babrada 2011.05.17. 08:42:53

Nem értem mi ez az állandó összehasonlítgatás Nyugat-Európával...
mert ott minden olyan jól működik igaz?
USA- betegbiztosítás,plusz a fincsi politikai botrányai
Franciaország- állandó sztrájkok
Nagy Britannia- kétpárti rendszer épp most bomlik fel, Skócia lehet, hogy elválik tőlük
Benelux államok? Na nee, Belgiumnak mióta nincs kormánya?
Nem azt állítom, hogy itthon minden szép és jó, de ez az állandó, hunyászkodjunk meg a nyugat előtt, mert ők a valakik frusztráló.
És állítom, hogy a megszorításokat és szépen elő lehet adni egy választási kampányban. Igenis lehetne olyan kampányt csinálni(ha értenének hozzá, és a párok nem a saját berkeiben lévő cégeket kérnének fel a kampány megszervezésére), amiben elmondanák, hogy igen, valószínűleg szükség van megszorításokra, de ezt így és így képzeljük el.
A választó azért (is) hülye, mert a pártok is úgy kezelik őket...

nesze nektek két harmad... 2011.05.17. 08:44:28

Most hogy már 1/3 ad sincs és a rendőrség is a Nemzeti Szar Kormány és Orbán ellen van..és a Nép is......napok, hónapok kérdése, hogy megtörténik az "ELZAVARÁS"--- s ha akadékoskodnak,.. még seggbe is lövik őket a DEMOKRATÁK, civilek,..szóval a NÉP! ( ami a 2/3 adnál is több már most) .......

Senkifia 2011.05.17. 08:44:33

@midnight coder: a segélyezendő devizahiteleskkel kapcsolatban annyit: arról mindenki megfeledkezik, hogy miért 145 forintról ment fel a frank 215 fölé... Amikor a reáli ár ugye 165-170 lett volna. Ami 20-25 forint frankonként... és több tízezer forint plusz a törlesztőrészletbe havonta... na miért volt 140 meg 145 a frank 1-2 évig? mert a veresjanival trükkök százait vetették be ugye,fletóék :)
Szóval nem segélyezni kéne a devizahitelest,hanem a gazdaságot ill. a forintot mondjuk a 170es színt közelébe turbózni. És egyből nem kéne tömeges kilakoltatásokkal foglalkozni.
Amúgy megjegyzem halkan: ha nem húzzák ki valahogy a szarból a devizások nagy észét(700ezer bedölőfélbe lévő hitel...és növekszik) akkor ha ezek bedőlnek, na számolj utána. =00ezer hitel, az 700ezer család,ha csak ketten vannak már 1milla 400 ezer ember. Akik utcára,nyomorba kerülnek, segélyre szorulnak. Amit persze szintén te-én-mi fizetünk majd. És közben a gazdaság még jobban összedől, a bankrendszer összefossa magát az iszonyat mennyiségű rossz hitele miatt...és ez se feltétlenül nyomja majd le a kenyér árát...
Szóval ennyit a devizahitelesek segélyezéséről. Akik ugye maguknak köszönhetik,részben. Mert gőzük nem volt,mibe mennek bele, a bank meg, a PSZÁF meg az állambácsi lesütött pillái mellett, "pápápápá-stipistopi- radiátorhitel- cedithillvágóistván" stílusban gyúrta-gyúrja le az "ingyen" hitelt a Mari nénik torkán. Akik utólag jönnek csak rá,hogy ehhez a mélytorkos technikához nagyon kevés a tudásuk. És rájönnek,hogy az annyira kedves orális szex tulajdonképpen csak erőszakos sz.pás...

nesze nektek két harmad... 2011.05.17. 08:45:18

csak a felső tizezer van a nemzeti Szar kormánnyal...azt meg földbe döngöli majd a NÉP hehe:)

nesze nektek két harmad... 2011.05.17. 08:46:28

Várom az igazi forradalmat!!!!!! A fülkék meg tele lesznek "bujkáló" fideszesekkel:))))

nesze nektek két harmad... 2011.05.17. 08:48:29

Meggyest odaadjuk Esztergom népének had szedjék darabokra:)
Lézer Janit koloncnak odadobjuk a Hódmezővásárhelyieknek...
szóval mindegyiknek meglesz a "helye" akik számon kérik:)

Prof. William · http://profwilliam.wordpress.com/ 2011.05.17. 08:59:29

Ha egy párt azzal kampányolna hogy

"Na emberek megszorítások lesznek és minden szar lesz minimum 3-4 évig de jó esetben a ciklus végére már nem leszünk annyira a szarban és 5-10 éven belül akár ( ha nagy szerencsénk van ) ki is mászhatunk belőle"

Akkor MO-n senki sem szavazna rájuk hanem arra szavaznának akik szerint minden jó és szép és dübörög gazdaság és mindenki pénzt kap úgy hogy ne kell fizetni érte.

dimitrij 2011.05.17. 09:10:34

@Senkifia:

"na miért volt 140 meg 145 a frank 1-2 évig? mert a veresjanival trükkök százait vetették be ugye,fletóék :)"

ezt komolyan gondolod? szerinted a félkegyelmű Veres meg az a kripli képesek lehettek a teljes devizapiacot befolyásolni? csak azért kérdezem, mert akkor Buffet, Soros, meg a többi guru visszaadhatja az okleveleit...

érdemes lenne kicsit gondolokzoni, mielőtt ilyen égedelem ostobasággal próbálsz érvelni, egyrészt mert az érvelésed azt a benyomást kelti, hogy két zseniről van szó, másrészt mert jószerivel figyelmen kívül hagyod a devizapiacok működését, azok szabályszerűségeit, illetve azt a tényt, hogy a svájci frank egy menekülési deviza, amit akkor vásárolnak előszeretettel a befektetők, ha kockázatkerülő magatartás uralkodik el a piacokon, és inkább az alacsony, de biztos kamatot választják.

"Szóval nem segélyezni kéne a devizahitelest,hanem a gazdaságot ill. a forintot mondjuk a 170es színt közelébe turbózni"

mégis hogy? az a baj, hogy az egész gazdaság működéséről, meg a devizapiacokról sincs érdemi elképzelésed...

a chf nem csak a forinttal, hanem az usd-vel és az euroval szemben is erős, ráadásul nagyon volatilis, éppen a fentebb fejtegetett státusza miatt (értsd: menekülési deviza).

egyébként meg az árfolyamok elmozdulása csak az egyik oka a hitelek törlesztőinek megugrásában, drágítja a hitelezést a kamatkockázati felár is, ami viszont éppen a hiteltelen gazdaságpolitika eredménye (a cds (?) felárak utoljára Bajnai idejében tűntek elfogadhatónak). tehát ha el is jutnánk a 170-es szintig, akkor sem csökkenének számottevően a törlesztők, az önmagában kevés lenne még...

mivel az érvelésed igen instabil lábakon áll, így tovább nem is bocolgatnám azt... :)

wmiki · http://kigondoltam.blog.hu/2014/07/20/stephen_hawking_538 2011.05.17. 09:11:58

hát ez valóban nagyon jó, szegény értelmiségi, liberális, ateista index olvasók ezt nem tudták, hogy nincsen garancia :((

már csak arról kéne írni, hogy a jelenlegi demokráciá(k)ban létező pártokból kell választani, amik valóságos emberekből állnak

és tökéletes emberekből álló, hibátlan MesePárt, ami ellenzékből is képes irányítani az országot, és mindig olyan döntést hoz, ami mindenkinek jó, az NEM létezik

ez csak kitalált dolog, épp úgy ahogy az evolúció, vagy az ősrobbanás elmélet

bár ezt gondolom még nem akarja leírni (talán ő sem tudja) túl nagy trauma lenne, az egyszerű páráknak, így hirtelen :((

komissarlajos 2011.05.17. 09:15:58

@Amidazophen:
Állítólag (1950-es évek, USA, McCarthy-bizottság) egy idő után az egyik bizottsági tag felállt és azt mondta: Uraim! Több gazemberségben már nem akarok részt venni!
Állítólag.

wmiki · http://kigondoltam.blog.hu/2014/07/20/stephen_hawking_538 2011.05.17. 09:16:04

@wmiki: persze ha megértenék...

de úgy tűnik emiatt sem kell aggódni... x

deadmike 2011.05.17. 09:17:45

Két dologhoz szeretnék hozzászólni.
1, az egymillió munkahely...a legszebb az egészben, hogy ha ezt tényleg megvalósítanák, az azt jelentené, hogy a foglalkoztatottsági ráta kis hazánkban magasabb lenne, mint Svédországban, ahol ez a legmagasabb Európában. Szóval kivitelezhetetlen. Továbbá azzal, hogy embereket terelnek a munkapiacra, csak munkanélkülit teremtenek, de nem munkahelyet és a munkanélkülit ugyanúgy támogatni kell valahogy. Az egyik oldalon bejön a pénz, a másikon kimegy.
2, Nálunk nem lehet megszorítással kampányolni. A birka népnek minimális fogalma nincs a gazdaságról, a folyamatokról. Egy példa, még a régmúltból. Mikor az mszp azzal kampányolt, hogy letörjük az inflációt, csökkentjük a munkanélküliséget. Közgazdaságtan alaptétele, az egyik legalábbis, hogy a kettő csak egymás rovására változtatható. Szóval előbb gazdasági fogalmakból kéne a birkákat okítani, hogy aztán rájöjjenek, mi és miért jó/nem jó.

AnnaKarenina 2011.05.17. 09:49:08

A kormányzás nem öncél, nem víziók megvalósításának az eszköze, hanem az adott ország gazdasági-társadalmi problémáinak az optimális felé közelítő kezelése.
Az államadósság lenullázása öncél, ha az csak a belső erőforrások kimerítésével lehetséges, mert ha a gazdaság nem tud megerősödni, akkor ezek a források végesek.
A magyar társadalomnak nagy problémái vannak: az elöregedés, a fiatalok elvándorlása, a gazdaság beszűkülése, a nagyarányú munkanélküliség, és ezekre csak az a válasz érkezik, hogy akkor a szociális-egészségügyi-oktatási-kulturális kiadásokat drasztikusan csökkentik (ez különben IMF-elvárás is volt).
Holott, ha munkanélküliség van, akkor kell lenni normális segélyezési rendszernek, a nyugdíjrendszer átalakítása hosszútávon megkérdőjelezi a jelenlegi munkavállalókban is az állam kompetenciáját, hiszen jogszerűen megszerzett ellátásokat von meg hirtelen, a felsőoktatási állami helyek csökkentése pedig kifejezetten a kontraszelekció irányába mutat.
Nem lehet úgy jót akarni az embereknek, hogy a nagy többséggel egyre rosszabb dolgok történnek, helyzetüket nem tudják megoldani, miközben egy kivételezett réteg (magát az államot kiszolgáló állások betöltői és az általuk kedvezményezett vállalkozói réteg) semmit nem érez a társadalom problémáiból. Pontosan tudható, hogy ennek az ellenpólusa a fekete gazdaság megerősödése és a megélhetési bűnözés, mint önvédelmi eszközök annak megfelelően, ki hol helyezkedik el a társadalom rétegeiben.
Az államadósság megszüntetése csak lózung, amire fel lehet fűzni a társadalom újabb lerablásának lépéseit (az első ilyen a privatizálás hogyanja volt), még a legnagyobb és leggazdagabb államoknak is van államadósságuk, ez önmagában nem rossz. Egyre kell csak figyelni, hogy a hitelek a gazdaságot erősítsék.

a-kis-herceg 2011.05.17. 09:58:08

a hatalom célja a hatalom maga...

13öreg 2011.05.17. 10:09:29

A mi elvtársunk jó elvtárs!
A mi hazugságunk jó hazugság.
Miért nem mentél rendőrnek, bányásznak, tűzoltónak,keszonba ha most irigyled amit törvényesen kaphattak. Mond azt, hogy TE nem akarsz65 évesen nyugdíjba menni, neked jó a 70 év.
Cenzúráról:azt írta az újság Pintér rendvédelmi(saját emberei) fellépéséről."így még engem sehol se fogadtak"
Mit olvasol ki belőle?
Valóságban arra mondta amit sehol nem olvastál, hogy a tömeg tolvajnak, hazaárulónak,maffiózónak és a jó ízlés miatt nem mondom ezt csak csak európai képviselő szájából elfogadott hím ivarsejtekhez hasonlónak nevezték. És a jobb oldal retorikáját használva "Pintér sintér takaroggy jelszavakkal üdvözölte". A katonák azt mondták "legközelebb egyenruhába jövünk! -és ha utána fegyverbe jönnek?-
Bocs de milyen kormány (bármilyen színű) aki magára haragítja a hatalmát biztosító ágakat. Ide kevés a PARLAMENTI 2/3.
Az elvakult hívők is gondolkodjanak el ezeken.

Lehet jelentkezni rendvédelmisnek.
80-90 ezer nettó (kukás 120)
65 éves nyugdíj korhatár(átlag 7 évvel kevesebbet élsz)
se ünnepnap-se vasárnap.
megfigyelhetnek (előbb tudja meg a főnököd min te, hogy csal az asszony).
Kiszámíthatatlan életpálya. (még most se tudják hogy legyen)
+18% nyugdíj járulékot fizetsz
Választó vagy de nem választható!
Bárhova utazol be kell jelentened!
Oda mész ahonnan más menekül!
Anatómiát tanulhat amikor össze kel szedni egy baleset után a kezet, lábat, beleket!
És ha megroppan a derekad vagy kitörik egy -egy fogad nem vagy alkalmas, mehetsz munkát keresni 50-55 évesen(minta macskát sz...i úgy kirúgnak)
De nem sorolom, mert ha ezek után jelentkezel vagy küldöd a fiadat gyere és elmondjuk a többit is.

vkaresz6 2011.05.17. 10:11:07

@KG2000: Hát ez katasztrófa. :( Az agymosás abszolult tipikus példája az mszp-t és gyurcsányt lekommunistázni. Gyurcsányék még baloldalinak is csak jóindulattal jóindulattal voltak nevezhetők. Mik is voltak azok a jelentős lépéseik amik a baloldali politika jellemzői? A fél ország nagybefektetők kezére játszása? Magán eü biztosítók beengedésére tett próbálkozások? Gyucsány és társai nem kommunisták voltak hanem a liberalizmus legundorítóbb mocska. Létezhet jó liberális párt is ami az embereket érdekeit védi a nagytőkével szemben. Ők a nagytőkét képviselték az emberekkel szemben. Ha kommunistákat akarsz látni menj észak koreába ott van kommunizmus.

És az utolsó mondatod is sántít bár ez legalább féligazság. Azok rosszul járnának a kommunizmussal akik legalább egy keveset félre tudnak tenni hónapról hónapra. De akiknek hónapról hónapra visszatérő anyagi problémáik vannak vagy ne adj isten a hónap utolsó hetére már nem jut csak zsíroskenyér az bizony jól járna a kommunizmussal ez pedig nem kis réteg, kommunistakként a hónap végén nem kéne álmatlanul forgolódni hogy már megint nem tud adni enni a gyerekének rendesen enni, lenne egy szar trabantja és jó esélye hogy idén is eltölthet egy hetet a balatonon. Minden csak nézőpont kérdése, a szegényebbek nyernének a gazdagok meg buknának. (bár jóval nagyobbat mint a szegények nyeresége)

Tessék. Lehet kezdeni a kommunistázást. (és elárulom kommunistább vagyok Gyurcsánynál de kevésbé vagyok kommunista mint orbán ;) )

Zorgo 2011.05.17. 10:48:28

Egyet elismerek, mint "antifideszes", a megszorításaikat eddig senki sem merte felvállalni.Pedig teljesen nyilvánvaló,hogy abszurd a rendvédelmisek kiváltságos helyzete, és még sorolhatnám.Az előző kormányok inkább hagyták volna elsüllyedni a hajót, csak ők legyenek az utolsó kapitányok.Persze, ezt is meg lehet tenni, nézzük csak meg a görög példát, ott annyira ragaszkodnak az irreális jövedelmeikhez az emberek,hogy inkább veszni hagyják az országot.A másik fele a körítés, na ettől azért hányok néha, hogy nemzeti-keresztény köntösbe kell bújtatni mindent, és aki nincsen velük az ellenség.Pedig csak szakmai alapon is remekül lehetne politizálni, és akkor sanszos,hogy 3 év múlva sem buknának nagyot.De ehhez józanság is kell, főleg a hatalom csúcsán, ami valljuk be, nem nagyon megy a haza politikának.

Nikosi · http://ius-murmurandi.blog.hu 2011.05.17. 11:22:52

@KG2000:

Jaj. figyu az érthető, hogy dolgozni kell. de előbb nem kéne munkahely. Legyen egymillió munkahely, aztán lehet papolni, hogy irány a munka. De ha nincs 1 millió sőt mondok neked valamit még 100 ezer munkahely sem akkor.

Nem tudom láttad -e a Gyalog Galop című filmet. Abban egy jelenetben egy fa nyulat ácsolnak majd megvárják, hogy a franciák bevontassák a várba. ezután zajlik le egy épületes párbeszéd, a következő.
Sir Bedevir:
- Én, Sir Lancelot, és Sir Galahed éjjel kitörünk a nyúlból és kinyitjuk a kaput.
Arthur király:
- Nem értem jó lovag.
Sir Bedevir:
- Én, Sir Lancelot, és Sir Galahed éjjel kitörünk a nyúlból és kinyitjuk a kaput.
Arthur király:
- De a nyúl bent van ti meg itt kint.

Senkifia 2011.05.17. 13:13:58

@dimitrij: "mégis hogy? az a baj, hogy az egész gazdaság működéséről, meg a devizapiacokról sincs érdemi elképzelésed..."
teljesen retorikus volt a kijelentés... lévén,hogy teljesen tisztában vagyok azzal,hogy ez egy vágyálom,hogy a gazdaságot olyan szintre tudják hozni,ami úgy megerősítse a forintot,hogy legalább megközelítse azokat a 2005-8-as mesterséges szinteket,amit gyurcsiék sikerrel produkáltak :).
Csak arra szerettem volna rámutatni, nem feltétlenül a rohadt hülye devizahiteles marinéni hibája a szar,amibe került,bár sokan ezt hangoztatják, elfeledkezve az állami szervek (állítólagos, vagy elméleti) szerepéről a banki hitelezések terén is. Mert ugye most,hogy a szar már elöntött,hirtelen lehet szabályozni, meg betiltani a deviza alapú jelzálogkölcsönöket... Miért nem lehetett előtte? sőt,minek kellett még rálapátolni némi állami-kormányzati pénzügyi trükkök százaival(lásd még:őszödi beszéd)?
Szóval nyugi, sok fogalmam valóban nincs. De ezt nem is állítottam. Tessék figyelmesebben olvasni :)

AnnaKarenina 2011.05.17. 13:19:18

@MTFUN: Az irreális jövedelmekhez való ragaszkodást kissé erősnek érzem. Mostanában a nyomorultak és a legnyomorultabbak jövedelmeit, járandóságait nyirbálja a kormány, meg azokét, akik már befizettek a menetükre, csak most hirtelen nem érvényes a jegyük.
A rendvédelmiseknél is el lehet (kell) fogadni, hogy az a rendőr, tűzoltó, stb., aki a "tűzvonalban" van, előbb menjen nyugdíjba, mert megérdemli a köz javára végzett munkájáért.
Ha a rendszerváltás története nem arról szólna, hogy mindenki, aki csak tehette, meglopta ezt az országot, nem szólnék semmit. Sajnos, itt a politika, az éhes pártok tüntették el a (köz)vagyont és most megpróbálják újra és újra megfizettetni az általuk annyira szeretett emberekkel.

Senkifia 2011.05.17. 13:27:32

@dimitrij: amúgy meg egy állami fizetőeszközt qrvára lehet befolyásolni azzal,hogy épp mit produkál az adott állam gazdasága,illetve mit nyilatkozik a vezetés. kicsibe mostanság is láttunk ingadozásokat ilyen okból kifolyólag. Namármost,ha megesküszik a befektetőknek pityuka, aki miniszterelnök,hogy de komolyan ezt,azt meg amazt megcsinálom, ahogy kértétek,aztán még ilyenolyan jelentéseket ad ki,nem teljesen igaz adatokkal(újfennt: pénzügyi trükkök százait vetettük be... zárt ülésen minek mondaná,ha nem igaz?),akkor ,lehet,te egy tőzsdeguru vagy, de attól még felpumpolhatom a fizetőeszközömet. Persze amíg rá nem jön valaki a turpisságra . És ugye Soros pont azért persona non grata a briteknél,mert majdnem bedöntötte a fontot,pedig nem is kormányzati tényező :) A forintot azért valamivel könnyebb lehet manipulálni. Főként kormányzati meg nemzetibanki pozícióból. Ha van rá politikai "utánamazözönvíz"-akarat.
Na de biztos nem így volt, és annyira qrva jól ment a gazdaság,hogy a forint teljes joggal nyomatta 140en a frankot, és 235ön az eurót... beszarok. devizapiaci zseni :)
Mikor az EU folyamatosan egy 260-265ös sávot látott reálisnak a majdani euróra váltás esetén éveken át...
na mindegy
a lényeg: nem ez volt a lényeg... :D

dimitrij 2011.05.17. 18:56:12

@Senkifia: no akkor tegyünk tisztába néhány dolgot, csak a rend kedvéért.

a teljesen retorikus (ékesszóló lenne a tippem...) nem tudom mi, gyanítom a teoretikus kifejezést szeretted volna használni. mindenesetre olyat lehetőségeket érdemes végiggondolni, aminek van létjogosultsága, ennek természetesen semmi alapja nincs. belemehetünk abba, hogy az újabb és újabb a megszorítások miatt kevesebbet vásárolnak az emberek, és elmaradnak az állami beruházások, sőt bizonyos intézmények bezárására kerülnek, de a lényeg az, hogy a gdp egyik komponense, jelesül belső fogyasztás visszaesik, megtakarításai se nagyon lesznek az átlagembernek, de a lényeg az, hogy semmilyen szinten nem abba az irányba tartunk, hogy erősödjön a forint bármely másik komoly devizával szemben, ez az egyik fele. az egy másik kérdés, hogy az említett kamatkockázati felár is magas, így ha csökkenne is az euro vagy a chf árfolyama, akkor sem olyan mértékben, hogy az hasonló törlesztőrészleteket eredményezzen (ez érdekli egyébként az átlag devizahitelest, nem az árfolyam), mint a válság előtt. azért, mert a felárat nem az árfolyam határozza meg, hanem a gazdaság megítélése (nem is az állapota, nem a hitelesség a gazdaságpolitika kapcsán - erre egyébként a jegybanknak viszonylag kevés ráhatása van, így ez a mindenkori kormány feladata).

más: a devizahitelesnek is több csoportja van, van olyan, aki lakást-házat vásárolt, meg van olyan, aki kiment egyiptomba uszkve thaiföldre, vagy kocsit-plazmatévét vett. van olyan is, aki csak simán felélte a hitelét...

kin kell segíteni? és miért nem kell a forintban eladósodottakon, magas kamat miatt? aki nem fizeti a felélt hitelét, vagy már régen eladott autója után járó törlesztőket, az ugyan olyan megítélés alá tartozik, mint a lakását éppen elvesztő nagycsaládos egyedülálló anya?

a felügyelet a mai napig nem látja el a feladatát, most éppen profitorientált bírságoló szervként funkcionál, 100 ezer egy sima panaszügy, 200 ezer, ha nem tartja be az érintett pénzügyi vállalkozás valamelyik határidőt... náluk már csak az adatvédelmi ombudsmann kártékonyabb, haszontalanabb, de ez egy másik kérdés.

(off-topic: az a vicc egyébként, hogy most kellene devizahitelt felvenni, ennél remélhetőleg már csak kedvezőbbek lehetnek a törlesztőt meghatározó mutatók...)

"amúgy meg egy állami fizetőeszközt qrvára lehet befolyásolni azzal,hogy épp mit produkál az adott állam gazdasága,illetve mit nyilatkozik a vezetés"

ezt én úgy mondanám, hogy volatilissá lehet tenni, meg short pozícióban nagyokat lehet nyerészkedni. ha nincs fundamentális alapja, akkor kidurran a lufi (lásd 2008 novembere), és még a valós értékénél is lejjebb fog csökkenni.

sok elítélendőbb dolgot nem tudok, mint a trükközés, és minden politikai tömbtől zokon veszem azt. az utóbbi 11 évben egy év volt, amikor legalább az irány jó volt, de az nem ez az év... de ez megint csak egy másik topic lenne.

"és annyira qrva jól ment a gazdaság,hogy a forint teljes joggal nyomatta 140en a frankot, és 235ön az eurót... beszarok. devizapiaci zseni :)"

ilyet írtam volna? vagy kínodban már olyat is nekem tulajdonítasz, amire még csak nem is gondoltam... szerencsétlen. :P

nem volt alapja annak az árfolyamnak, ezt akkor is mondtam, legfeljebb ki hiszi el? :) mint a szektorban évtizede dolgozó azért van rálátásom, de a vélemény olyan, mint a szar. senki nem kíváncsi a másikéra.

KG2000 2011.05.22. 22:43:13

@pokesz70: Mérhetetlenül cinikus vagy.

Bárki korlátozza az én véleménynnyilvánítási jogomat, legyen az MSZPs maffiózó, bögregyűjtő blogos, nácizós szadeszos vagy éppen a mindenkori kormány, az mind CENZÚRÁZ.

Egyébként az én véleményemet eddig leginkább MSZPs internetes újságok, blogok CENZÚRÁZTÁK, a nol.hu törölte is a regisztrációmat. Azóta persze mégcsak nem is kattintok a nol.hu-ra, DE AZT A CENZÚRÁT, amit a Népszabadság művelt, ÖRÖK ÉLKETEMRE MEG fogom nekik jegyezni.
Politikai Innováció - Politológusblog a más minőségekért
süti beállítások módosítása