Politikai Innováció - Politológusblog a más minőségekért

2011. augusztus 02. 22:28 - politologus

Magyarázzuk a Fideszt, pedig egyszerű

A kormányoldal által és Szíjjártó száján keresztül felvetett javaslat, miszerint az államadósság növekedéséért politikusokat büntetőjogi felelősség terhel, kiverte a biztosítékot.  Török Gábor még dalt is idézett, ami intő jel, talán nem kellene megvárni, míg ír is egyet.

Amikor először hallottam az ügyről, azt gondoltam, pillanatok alatt el is merül, de nem, újabb megerősítő nyilatkozatok következtek. Mire is jó mindez, mi a politikai oka és haszna? A tematizáció biztosan, az elszámoltatás és az "korszakváltás" ígéretének beváltása, az erődemonstráció, és a szocialisták további kriminalizációja. Nézzük részletesen:

1.) A tematizáció itt kétirányú. Egyfelől a kormánynak minduntalan bizonyítania kell a választók előtt, hogy az államadósság a fő ellenség, és annak előidézői bűnösök, másrészt a tematizáció önmagában is fontos egy kormánynak, saját témák kellenek, diktálni kell azokat, hogy ne az ellenzéknek kelljen válaszolni.

Mit ad isten, pont akkor hozzák elő az államadóssági témát megint - és vasárnap, mikor máskor - , amikor fél Európa és az USA is a csőd felé tart. Mi pedig eléjük kerülünk, megelőzzük őket, mi nem jutunk el idáig.
Hitelességről beszélni már dögunalom, mégis nehezen állhatom meg, hogy ne emlékeztessek: a válság idején a Fidesz nemzetközi vonatkozásban is támogatta az eladósodást. Akkor ugyanis azzal bírálta a kormányt, hogy szembemegy az európai folyamatokkal, és megszorít, de mivel ekkor növelte adósságát sok európai ország, a Fidesz is épp ezt a megoldást preferálta.
 
2.) Az elszámoltatás ígéretével valószínűleg úgy járt a Fidesz, mint az egymillió új munkahellyel, hogy "beleragadt" az ügy hangzatos kommunikációjába, és a bejáratódott-megszokott-sikeres nyelvi formákból akar valóságot gyártani. Ha ugyanis nincs elszámoltatás, akkor korábban hazugság volt, hogy van miért elszámoltatni, hogy lehet elszámoltatni, és hogy el fognak számoltatni. Ha nem gondoskodnak arról, hogy a jövőben is tartson az igazuk, akkor sohasem volt igazuk, a fenntartandó igazsághoz valóságot is kell kreálni. Sohase becsüljük le a politikusok azon vágyát, hogy a szóból valóság legyen, ez a hatalom célja és értelme, az isteni teremtés is így esett.
 
3.) Először azt gondoltam, a Fidesz önképének és külső imázsának (vagyis: mi vagyunk az újak és kemények) fenntartása külön okként tárgyalható, mégis inkább az ígéretekkel venném egybe. A korszakváltás, "a rendszerváltás befejezése" a Fidesz karakteréhez illő olyan ígéretek, ami a kormányoldalból rendszeresen mellbevágó cselekvéseket hoz ki: Új államforma, új alkotmány, új választási rendszer, új tárcák és államigazgatás, új tulajdonviszonyok, új finanszírozási rendszerek, új jogfelfogás és a többi. Ide tartozik a kormányzati aktivitás, gyorsaság és sietség állandó demonstrálása is.
 
4.) Ennek a kormánynak valamiért erőt kell mutatnia. Ha innen nézzük, a felelősségre vonás nemcsak korábbi minisztereknek és miniszterelnököknek üzen, hanem közalkalmazottaknak, köztisztviselőknek, az üzleti élet szereplőinek, és nyilván minden polgárnak, aki vagy már szembekerült a kormánnyal, vagy szembekerülhetne vele.
 
5.) Az elszámoltatás az MSZP ellen irányul (az LMP-t és a Jobbikot parlamenti eszközökkel is lehet piszkálni), amiben sokan a régi sérelmek megtorlását fogják látni, de könnyen lehet, hogy a jövőnek szól inkább. A végén igaza lesz azon véleményformálóknak, akik szerint az MSZP-t még mindig tényezőnek tekinti a Fidesz, azért kell politikusaikkal elbánni, mert most nem veszélyesek annyira, viszont még lehetnek. 
 
Hogy mire jó ez az egész, akad más magyarázat is, kommunikációs. A Fidesz kommunikációja évtizede ugyanaz, emlékezzünk Áder János legfényesebb napjaira: Áder 2002 és 2006 között ezerszer mondta el, hogy a kormány nem teljesítette az igéreteit. Pedig, sajnos vagy sem, teljesítette, azért kellett mondogatni, hogy nem, mert igen. A Fidesz kommunikációját hatékonynak szokás tartani, aminek nincs ellenszere, pedig nagyon is kiszámítható és nagyon egyszerű: ők mindig vagy azt harsogják, ami a legnépszerűbb álláspont, vagy azt, amit feltétlenül el kell hitetni, mert nem, vagy nem egészen úgy igaz.
 
Mindenesetre még néhány ilyen ügy, és visszavonhatatlanul kívánni fogjuk a szeptembert.
 

 Ha tetszett az írás, csatlakozz a Politológusblog Facebook-csoportjához!

64 komment
· 5 trackback

A bejegyzés trackback címe:

https://politologus.blog.hu/api/trackback/id/tr233121460

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: A svájci frank az önkormányzatokat is kiütheti 2011.08.04. 14:49:06

Nagy bajban vannak az önkormányzatok is a svájci frank szárnyalása miatt, hiszen egy hajóban eveznek a lakossági devizahitelesekkel: nekik sincsenek devizabevételeik, az árfolyam emelkedése miatt pedig forintban egyre többet kell fizetniük. A főleg 200...

Trackback: A svájci frank az önkormányzatokat is kiütheti 2011.08.04. 14:49:06

Nagy bajban vannak az önkormányzatok is a svájci frank szárnyalása miatt, hiszen egy hajóban eveznek a lakossági devizahitelesekkel: nekik sincsenek devizabevételeik, az árfolyam emelkedése miatt pedig forintban egyre többet kell fizetniük. A főleg 200...

Trackback: R.I.P. Magyarország 2011.08.03. 13:08:37

A magyar öntudat felvállalását manapság a megbélyegzettek kisebb-nagyobb csoportja tudhatja magáénak, akik hovatartozásukat büszkén felvállalják....

Trackback: R.I.P. Magyarország 2011.08.03. 13:08:37

A magyar öntudat felvállalását manapság a megbélyegzettek kisebb-nagyobb csoportja tudhatja magáénak, akik hovatartozásukat büszkén felvállalják....

Trackback: Back to the Future 2011.08.03. 09:49:42

A visszamenőleges törvénykezés hasznos dolog....

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Lencsés István 2011.08.03. 11:43:38

" Az MSZP-t még mindig tényezőnek tekintik, azért kell politikusaikkal elbánni, mert most nem veszélyesek annyira, viszont még lehetnek "

Az mszp már nem tényező .... Azért kell a politikusaikkal elbánni , mert amit csináltak az országgal az bűn , és ugye azt nem kell megmagyarázni hogy a bűnért mi jár ....

Chigavera · http://pezsma.blog.hu/ 2011.08.03. 11:52:22

Ami jelenleg folyik, szintén bűn. Most csak annyi történik, hogy holló hollónak vájja ki a szemét.

S. Annyi 2011.08.03. 11:52:32

Visszamenőleg ötven évre kellene törvényt alkotni, hogy az összes komenista a börtönben rohadjon meg.

S. Annyi 2011.08.03. 11:55:23

Az élen Baszki Bélával.

M_R 2011.08.03. 11:56:36

@S. Annyi: Az gáz lenne , mert akkor a jelenlegi kormány nagy része is ott rohadna meg...

vénkujon 2011.08.03. 11:56:58

fideszdroidok irány az mno portál... az való nektek.

Caprica99 2011.08.03. 11:58:20

@Lencsés István: és az az ámokfutás, ami most folyik, az tán nem bűn?
Vigyázni kéne, mert visszanyalhat a fagyi...

min 2011.08.03. 12:00:48

@Caprica99: visszanyal....
kb ennek a hazaáruló bandának is életfogytiglan járna akik most az ország vezetőinek vallják magukat.

S. Annyi 2011.08.03. 12:04:47

@M_R: Válogatás nélkül.

Darkrider 2011.08.03. 12:05:06

a sas nem szokott legyek után kapdosni, főleg nem szárnyatépett legyek után

Ezt elkúrtad Gonosz Törpe 2011.08.03. 12:12:24

JÖN az őszi, de mielőbbi, az igazi Forradalom és a Fidesz Banditák elzavarása!!!!!! NA ÉS a Fidesz Banditák ELSZÁMOLTATÁSÁT ÉS A MEGBÜNTETÉSÉT De szép lesz????????????? Nagyon vérja a NÉP!!! Ne féejetek emberek, már többen vagy a fidesz gyűlölő mint szerető:)))))
A közvéleménykutatókat megvásárolta a Fidesz propganda célból és hazugságot közvetít csak!!!

rockjano 2011.08.03. 12:12:27

@Darkrider: Dehogynem ez a sas hülye....

Meg megéltek már néhány iszonyú népszerűségcsökkenést.

Az MDF kormány közepén a legnépszerűbb párt a fidesz volt úgy volt hogy simán nyeri, a választást (az akkori fidesz semmi köze a maihoz persze) és a végén iszonyút buktak, erre még mindig emlékeznek...

isssti 2011.08.03. 12:13:43

Egyzerűen nem értem: az ilyen bloggerekben és társaikban fel sem merül, hogy esetlegesen az elszámoltatás a milliárdokat sikkasztó, szemkilövető - országot szétlopó exkormánytagok és tsaik ellen is iránylna? ..vagy ilyen nem is volt? ,...meg most sincs, ugyebár?!

Member · http://lehetvelem.blog.hu 2011.08.03. 12:14:15

Érdekes, hogy még a legegyszerűbb emberek is osztják nálunk a Fideszt, mivel a kommunikációjuk végtelenül bárgyú és monoton, de akkor hol van az a még mindig 30%-nyi szavazójuk? Le vannak hibernálva a következő választásig?

S. Annyi 2011.08.03. 12:14:42

@Ezt elkúrtad Gonosz Törpe: Vérja nagyon. És nem féejünk. Csak a propgandád ne itt.

isssti 2011.08.03. 12:15:32

Majd csak arra lennék kíváncsi, kedves ballib elftársaim, hogy akkor is így fogtok kapálózni az elszámoltatás ellen, ha majd esetleg majdan Orbánék múltjával kapcsolatban fog történni?!

..no vajon akkor hol lesznek a harcos liberális jogvédők? ...pfujjj...

S. Annyi 2011.08.03. 12:16:52

@Member: Persze, hogy le vannak hibernálva. Nyár van és meleg. Ilyenkor gyorsan bomlik a test.

isssti 2011.08.03. 12:16:56

@isssti: esetleg majd...majd esetleg...

Lencsés István 2011.08.03. 12:21:36

@Caprica99: Valakinek ámokfutás .... aki jól látja a dolgokat az észre veszi hogy apránként de előre haladunk ....
@Rókakígyó: Nem is kért meg rá senki ....

S. Annyi 2011.08.03. 12:21:37

@isssti: A liberális jogvédők ilyenkor Érpatakon, esetleg gyönygyöspatán vannak, ahol felvilágosítják a cigányokat arról, hogy a polgármesterekne és a rendőröknek mihez nincs joga, ellenben nekik mihez van joguk. Csak ne dolgozzanak, az a lényeg.

Zabalint (törölt) · http://sznobizmus.blog.hu 2011.08.03. 12:22:16

@isssti:
Nem, szerintem az ilyen blogok szerzői képesek önállóan is gondolkodni az agymosott Fidesz fanatikusokkal szemben.

S. Annyi 2011.08.03. 12:24:36

@Zabalint: Hogy ki az agymosott és ki nem az, az nézőpont kérdése. Sajnos ebben az országban majdnem tízmillió agymosott van, ki-ki a saját oldaláról. Üdvözöllek téged is az agymosottak táborában.

Gandalf(helyett) 2011.08.03. 12:26:04

Történjen csak meg. Bár úgy lenne, mert akkor a mostani kormány is mehetne rögtön cellatársnak.

Zabalint (törölt) · http://sznobizmus.blog.hu 2011.08.03. 12:26:39

@S. Annyi:
Akkor ha én semelyik politikusban sem bízok meg feltétlenül, kinek az agymosottja vagyok?

S. Annyi 2011.08.03. 12:28:55

@Zabalint: Mivel fidesznyikeztél és kiemelten rájuk illesztetted az agymosott jelzőt, s nem említetted meg a többi tábort, ebből leszűrhettem a véleményem rólad. Is.

Zabalint (törölt) · http://sznobizmus.blog.hu 2011.08.03. 12:29:25

Egyébként meg nem tekintem egyik párt szavazóit sem általában agymosottnak. Azokat viszont igen, akik feltétlenül követnek egy vezért. Ne mondja már nekem senki, hogy mikor Orbánék az ellentétét csinálják, mint amit ígértek gazdaságpolitikában, illetve amikor ugyanazt csinálják, amit anno elleneztek, akkor eközben a szimpatizáns véleménye is magától változna ugyanúgy, ahogy a vezéré. Ugyanez igaz azokra is, akik az MSZP-t követték, mikor kommunistából kapitalistává vált.

is 2011.08.03. 12:31:07

@Lencsés István: szerintem a 2008-as szocialis nepszavazas bun, es szerintem sem kell megmondani, hogy mi jar a bunosoknek.

en is megmondhatom, hogy ki a bunos, vagy ezt hagyjuk inkabb a romai jogra epulo fuggetlen igazsagszolgaltatasra? te vajon bunos vagy-e? te dobod ra az elso kovet, mint buntelen?

S. Annyi 2011.08.03. 12:31:14

@Zabalint: Na, ezért kell Czeizel Endrére szavazni legközelebb!

Zabalint (törölt) · http://sznobizmus.blog.hu 2011.08.03. 12:31:52

@S. Annyi:
Ezt a szót nem is használtam, hogy fidesznyik. Ellenben nem tartok több millió embert agymosottnak(Fidesz szavazók), csak a fanatikusokat, te meg 10 milliót igen, akkor mégis ezt hogy?

is 2011.08.03. 12:33:08

Interju Orbannal:

- Hol all a Nyugat?
- A nyugat a szakadek szelen all.
- Es hol all Magyarorszag?
- Magyarorszag adja a tanacsokat a nyugatnak (lasd bankado). Mi egy lepessel elorebb jarunk.

S. Annyi 2011.08.03. 12:36:04

@Zabalint: Mert bizony tízmillió agymosott van az országban. Erről nem csak az MSZMP és a mai pártok tehetnek, hanem a televízió adók, a rádiók, az írott sajtó, a reklámok és minden olyan médium és egyéb körök, akiknek az a céljuk, hogy indivídumok helyett fogyasztó gépek vegetáljanak és dolgozzanak rabszolga módjára. De ez már máshová vezet, maradjunk csak meg itt a langymeleg pocsolya-témánál.

S. Annyi 2011.08.03. 12:37:17

Rossz helyre tettem a kötőjelet, elnézést Pali bácsi.

Zabalint (törölt) · http://sznobizmus.blog.hu 2011.08.03. 12:37:25

@S. Annyi:
"hogy indivídumok helyett fogyasztó gépek vegetáljanak és dolgozzanak rabszolga módjára."

Már ha szerinted csak ennyit ér a mai ember, akkor mondjuk valóban ennyi is maradsz.

S. Annyi 2011.08.03. 12:38:52

@Zabalint: Van, aki ellenszegül. Vagy megpróbál ellenszegülni. Ne becsüld le embertársaid!

konrada 2011.08.03. 12:39:38

Egyetértek azzal, hogy a MKP-MDP-MSZmP-MSZP vonalat addig kell kriminalizálni, míg a legbecsapatóbb választóknak sem lesz az alternativa.

Hisz amíg ez pártvonulat képes befolyásolni kapcsolati rendszereivel, zsarolási potenciáljával a magyar társadalmat addig nincs út kifelé.

Ha ez megszűnik tényező lenni, úgy a most mögöttük állóknak már nem a régi elvtársi kapcsolataival tudnak visszaélni, hanem a világ más tájékán is szokásos egyéni (esetleg kiscsoportos) ügyeskedéseikkel kell együtt élnünk, ami talán annyit jelent majd, hogy az államkasszában is marad még pénz.

...s ha ez megvalósul, mindegy is lesz, melyik erő vezeti az országot, mert ha nem tetszik a mostani, nem attól kell félni, hogy a dinoszauruszok jönnek vissza.;)

S. Annyi 2011.08.03. 12:40:23

@Zabalint: Viszont dolgoznom kell menni, tudod, nem áll mellettem egy ballib jogvédő, aki felvilágosítana a jogaimról és szajkózná nekem, hogy segély. Szia.

isssti 2011.08.03. 12:45:04

@S. Annyi: egyetértünk! Libsi jogvédők =nagy kalap kaki ...illetve annál sajna sokkal károsabbak - ha még csak büdösek lennének!!!

isssti 2011.08.03. 12:48:26

@Zabalint: LEhet, hogy igazad van, de akkor ezeken a posztokon mért nem lehet felfedezni, hogy tudnának önállóan gondolkozni inkriminált posztírók?!

..megjegyzem, csak a korrektség kedvéért: egyrészről maximálisan egyetértünk agymosott Fidesz fanokkal kapcsolatban - csak azt felejted el mondani: minden - tehát Maszop, liberálbolsi, stb fanra egyaránt igaz az agymosott jelző: ezt azért ne feledd!!

pástétom 2011.08.03. 12:57:50

@Lencsés István: Még mindig az MSZP a legnagyobb ellenzéki párt, baszod. Ennek ellenére leírod, hogy az Mszp már nem tényező.

Úgy utálos a szocialistákat, ahogy akarod, de hülyeségeket kár írogatnod.

pástétom 2011.08.03. 13:05:21

@konrada: Akkor a fos vagy, hogy csoda, hogy az ég nem szakad rád.

"Egyetértek azzal, hogy a MKP-MDP-MSZmP-MSZP vonalat addig kell kriminalizálni, míg a legbecsapatóbb választóknak sem lesz az alternativa."

Ezt csinálták Rákosiék is 1946-49 között, kis komcsim.

"s ha ez megvalósul, mindegy is lesz, melyik erő vezeti az országot, mert ha nem tetszik a mostani, nem attól kell félni, hogy a dinoszauruszok jönnek vissza.;)"

A fél Fidesz kommunista múlttal rendelkezik. Plusz a kommunista ideológia nagyon is jellemző a kormánypártra. Sőt: most tért csak vissza igazán a Fidesz jóvoltából az állampárti ideológia. Bár ezt az agymosott és a "népnemzetikeresztény" dumával elkábított törzsszavazók nyílvánvalóan föl sem fogják.

Roy 2011.08.03. 13:22:08

@Lencsés István: Amit most csinálnak az országgal az "jótett".
Több bűnt követett el a mostani kormány az alig több mint egy éves működése alatt mint az előző nyolc év alatt.

Mohamed 2011.08.03. 13:26:30

Fúj
undorító ez a szerecsen mosdatás bárkit b+ csak a ballib oldalat ne bárki mást
csak a magyar történelem egyik legrohadtabb politikai konglomerátumát ne!
Ja és nem vagyok fidesz párti.

konrada 2011.08.03. 13:37:25

@pástétom:
Az hogy magadból és környezetedből indulsz ki, megérthető, hisz ahogy látom, pont rólad szólt és talált el beírásom.

Az meg speciel nem is vetem fel elődeidnek a szemére, hogy kriminalizálták 46-49-ben az országot a végromlás felé taszító nemzeti szocialistákat, hogy azok ne lehessenek soha többet választható alternativák.

...ha azt hiszed, hogy én hozzád hasonlóan abban vagyok érdekelt, hogy a mostaniak mindig a hatalom közelében maradjanak, mint az általad támogatottak, úgy tévedsz.
Falják fel azok is nyugodtan magukat, csak előbb végre a múlt azon pártja tűnjön el a hatalom közeléből, mely az elmúlt 65 évre rányomta a bélyegét.

...s ha neked fáj ez, az legyen a te bajod.
...legfeljebb tovább osztogatod a neked járó címeket.;))

miva? 2011.08.03. 14:01:17

Részemről a helyzet a következő: a Fidesz nálam a konzervatív fordulat óta a szánalmas kategóriába tartozik, pedig konzervatívnak vallom magam. Ennek ellenére - bár soha nem szavaztam rájuk - türelemmel vártam a konkrét kormányzeti lépéseket, és tudomásul vettem, hogy egy stratégiai járékban ritkán kifizetődő a valós célok ismertetése, és a lovagias magatartás, DE

azt hiszem, ha engem is sikerült a kezdetben csak a pánikoló, habzószájú MSZP-fanok véleményét osztók táborába taszítani, akkor tényleg lehet némi bibi. Ha valami majdani közg. Nobel-díjas titkos stratéga alakítja is éppen át a társadalmi viszonyokat, akkor sem járja ez az ámokfutás, amit az egyébként nagyrészt jószándékú, képzett emberekből álló párt bemutat. Mivel mindennek több mint egy oldala van, nyilván lehetne hasonló Fidesz-párti cikkecskét is gyártani, csak sajnos éppen a jobbos sajtó az egyetlen, ami még a kormány kommunikációját is alá tudja múlni. Mindkét oldal szimpatizánsainak üzenem, hogy a választói memória kegyetlen dolog, és bár szám szerint pillanatnyilag valószínűtlen az, hogy mindkét nagy párt bebukja a választást, azért szerintem egy-két éven belül lesz realitása a dolognak. És a legnagyobb bűne az lesz a Fidesznek és az MSZP-nek, hogy ránk szabadítja azt, ami majd ezután következik. Szegény hazám, szegény szenvedő, tudatlan, hülyíthető választók és szegény családom! Majd a szemérmetlen hazugság és a szégyen korszakának fogják nevezni azt a 40 évet a történelemkönyvekben, aminek most még csak a közepén járunk.

Kellemes öldöklést! Gyalázzok csak egymást, és véletlenül se essen le, hogy gyakorlatilag majd' mindenkinek igaza volt a 13:37-es hozzászólásig.

pástétom 2011.08.03. 14:15:14

@konrada: A mai mszp-s politikusokat kommunistáknak beállítani... te tényleg idióta vagy.

Melchi Zadok 2011.08.03. 14:19:43

@S. Annyi: remélem apádat, anyádat is elviszik. tudod, ha nagy a meló hullik a forgács.
kicsire meg nem adunk, hisz tök egyszerű definiálni hogy ki is a kommancs nem iqaz?

annyi eszed és ismerted meg honnan is lenne, hogy lásd ami a szemed előtt történik: a fidesznél kommunistább párt 1989 óta nem volt magyarországon.

Melchi Zadok 2011.08.03. 14:23:06

@isssti: aki nem lép egyszerre az már ballib, kedves retardált barátom?

konrada 2011.08.03. 14:59:03

@pástétom:
Hát ha te azt olvasod ki belőle, úgy az: ki az idióta, nem lehet kérdéses.;))

Az a te bajod, hogy naív vagy és azt hiszed, a politika az ideológiáról szól. Már a párt 45-ös legalizációjakor is minimális volt a meggyőződéses kommunista, és azok is elfogytak szinte mindegy szálig a 70'-es évek végére és a következő névcsere idejére már alig néhány tucat elmeroggyant maradt, akik akkor le is pattantak.
...viszont a sok évtized kapcsolatrendszere fent maradt és él még a mai napig, oly formában, hogy a fiatalokat ezen rendszerbe integrálódtak be.

No én ezt a burjánzó polipot tartom veszélyesnek.

...s eszmét én a magaspolitikában nem keresek, mert akinek volt olyanja, azt már rég felfalták a haszonlesők minden oldalon.

isssti 2011.08.03. 15:20:30

@melchi zadok: aki ballib, az ballib - erről kár vitát nyitni..
Te, például egyszerűen és simán csak a kultúrált társalgásra képtelenek népes táborát gyarapítod: ezért is kérlek meg szépen, hogy hanyagoljál - amíg még szépen mondom!
Oké?

nomad · http://szkaresz.blog.hu/ 2011.08.03. 15:44:55

A jog joga a jog szellemében való jogos akadályozás, amelynek megsértése a jog minden eszközével jogosan üldözendő.

blah 2011.08.03. 15:59:52

@isssti: az egyik legbutább csoportosulást a jobbikosokat kifelejtetted.

isssti 2011.08.03. 16:22:31

@blah: Hogy kinek mi a legutálatosabb, az relatív: nekem pl. a Maszopszdsz -tengely a legvisszataszítóbb -- utóbbit (sem LMP-t, sem Jobbikot) nem tettem a listára ...még lehet, hogy többet is sorolhatnánk, de kinek van erre ideje?!

blah 2011.08.03. 16:30:26

@isssti: azt hittem a fanatikus hívek a kategorizálás alapja. Az LMP-nek pl most még nem látszik de a többire mind igaz.

Melchi Zadok 2011.08.03. 16:38:51

@isssti: "aki ballib, az ballib - erről kár vitát nyitni.. "

ad 1. van abban valami csiklandozó báj, amikor önmagukat jobboldaliaknak definiáló emberek hirtelen virág elvtárs szellemében és stílusában "érvelnek".

szóval szerinted: "amiazazami"
gratulálok isssti, megnevettettél! :))

ad2. kulturált és nem kultúrált.
tudod, ha már úgy esett, hogy az intellektusod összes morzsáját összeseperve eszedbe jutott egy szó, (amiről azt gondoltad "hmm, ez most frappáns lesz") akkor próbáld meg legközelebb kopipésztelni, mert ez így nagyon ciki.

ad3. az agresszió általában azokra jellemző, akik érvekkel képtelenek válaszolni. ilyenkor marad a fenyegetőzés, ami kétségtelenül érthető reakció, pl. ha valaki egy kocsmában szocializálódott.

öntsünk tiszta vizet a pohárba: isssti:
általában a hozzád hasonló képességekkel megáldott emberek csak rövid ideig foglalkoztatnak, hiszen a veletek való társalgás kb. annyira élvezetes és érdekes, mint sajtreszelővel rejszolni. (copyright Ford Fairlane)

nos ennyi voltál a részemről, kár válaszolnod, nem fogom elolvasni.

isssti 2011.08.03. 16:48:21

@melchi zadok: hogy egyeseknek mennyi idejük van hosszadalmas fejtegetésekre?! ..bámulatos és egyszersmind irigylésre méltó!

isssti 2011.08.03. 16:49:35

@blah: ..ha most még nincs is jól körvonalazhatóan, rövidesen nekik is lesz ilyen: biztosíthatlak!

anonymand 2011.08.03. 16:51:23

Tisztelt Lencsés István!

"Az mszp már nem tényező .... Azért kell a politikusaikkal elbánni , mert amit csináltak az országgal az bűn , és ugye azt nem kell megmagyarázni hogy a bűnért mi jár ...." - csak úgy dől belőled az okosság, mint tehénből a trágya. Neked nem tűnt fel, hogy bármilyen negatív visszhang jön a nagyvilágból, azért mindig az MSzP a felelős? Vagy csak itthon, majd 10 millió honpolgárnak nem számítanak (szerinted), de meghatározók a Föld kerekén?
A politikai bűnökért politikailag feleltek, leváltotta őket az elsöprő (52,7%-os) népakarat. Vagy a bosszúálló Isten nevében szólasz, hogy "el kell bánni velük"?
Én aki csak irodalmi alkotásnak tekintem a Bibliát, mintha mást olvastam volna az ellenféllel (ott ellenség) való bánásmódról. Persze mindegy is. Hétvégén majd gyónsz egy jót, hogy megint gyűlöletre ragadtattad magad, oszt folytatod, ahol abbahagytad.

"Valakinek ámokfutás .... aki jól látja a dolgokat az észre veszi hogy apránként de előre haladunk ...." - írod kicsit odébb. A többieknek ne, de legalább nekem írd már meg, hogy miben haladtunk előre egy kicsit ( a koron kívül)?
Demokráciában? Fékek, ellensúlyok, kontroll már rég a sutban.
Munkajogban? Jut eszembe, a vasutasok nem sztrájkolhatnak. Azt csak baloldali kormányok idején lehetett. De akkor feszt.
A gazdaság felpörgetésében? Mintha nem nőne a belső fogyasztás, pedig az rúgna bele kellőképpen a gazdaságba.
Közbiztonság javult, csökkent-é a bűnözés? Vagy még nem kezdődött el a két hét, ami alatt Bonsai Duce rendet ígért az országnak?
Javult-é hazánk nemzetközi megítélése? És ha igen, miért nem?

Szívesen olvasnám, ha érvelnél.

Tisztelettel:
anonymand

Lencsés István 2011.08.04. 09:30:51

@Zabalint: ez nem humor ....

@is: ha ön szerint a 2008 - as szociális népszavazás bűn , akkor nincs miről kommunikálnunk ....

@pástétom: Hát el vagy tájolva már rég nem a maszop a második .... és aki hülyeséget ír az nem én vagyok ....

@Roy: ha te ezt így leírtad , akkor benned nagyon nagy bajok vannak ....

@anonymand: már múltkor is válaszoltam magának 1 másik blogon , azt hiszem elég egyértelmű voltam , de hát úgy néz ki nem .... akkor erősítem .... VÉN és BOLOND , emberrel aki baromságokat ír , nem kommunikálok , remélem most már eljut ....

anonymand 2011.08.04. 10:34:08

Tisztelt Lencsés István!

Kezdjük talán pástétomnak írt válaszoddal.
" Hát el vagy tájolva már rég nem a maszop a második .... és aki hülyeséget ír az nem én vagyok ...." - sajnálattal kell közölnöm a szomorú tényt, hogy nem pástétom ír hülyeségeket. Fordítva. Ha megadnád a forrást, persze úgysem teszed, akkor lehetne gondolkodni azon, hogy akár igazad is lehetne. Hogy lásd segítő szándékomat, megadom a forrást, ahol 4 közvéleménykutató adatai szerepelnek hónapról hónapra kigyűjtve.
torokgaborelemez.blog.hu/2011/07/30/kozvelemeny_kutatas_19#more2931837

Most pedig, hogy milyen kedvesen válaszoltál nekem.
Túl azon, hogy soha, sehol forrást még meg nem adtál, érvelni sem szokásod. Van néhány mondat amiben valakit, vagy valakiket lehazugozol (csak úgy), esetleg kritizálod az írói képességét, de érvelni azt nem szoktál.
Mint ahogy most sem teszed.
Te csak ugatsz a nagyvilágba, nem csak velem, de mással sem kommunikálsz, hiszen nem érvelsz, nem jelölsz meg esetleges forrást, nem elemzel.
Te minősítesz másokat.
Te kritizálod velősen rövid mondatokban mások véleményét.
Vitakultúrából, racionális gondolkozásból, ésszerű (meg)magyarázásból egyes.
Persze van amiből lehet ötöst is adni, mert megérdemled.
Tudod mi az?
IQ.

Tisztelettel:
anonymand
Politikai Innováció - Politológusblog a más minőségekért
süti beállítások módosítása