Politikai Innováció - Politológusblog a más minőségekért

2012. január 09. 20:54 - politologus

Új rendszerünk trágárabb köszöntése

Benne vagyunk az új évben és az új politikai rendszerben, életbe lépett mindaz, ami halva született.

Azt mondta Martin Schulz, az EP szocialista frakcióvezetője, hogy Orbán maga alá gyűri az államot. Szerintem ellenkezőleg: maga fölé.

Új rendszerünkkel az állam erősödik kegyetlenül, hatóságok a köztestületek helyett (egészségügyi felügyelet már nincs, meg KT, ORTT, több ombudsman stb.), büntetési szigor, államosítások. Egyszerúen kevesebb kormányon kívüli hatalmi szót fogunk hallani, mint azt megszokhattuk, az állam saját bírálóitól szabadul meg. Ezek a hangok idővel beérnének, és a kormány ellen dolgoznának, állami oldalról támasztanák alá az ellenzék kritikáit. Így esett legalább az elmúlt három ciklusban, mostantól mindenki elégedett lesz a kormányzattal. 

A fentiek és a választási szabályok együtt teszik nehezen leválthatóvá azt, aki épp hatalmon van, viszont ahogy többen írták is már, egy nagy politikai fordulat esetén éppen az új szabályok által lehet majd a Fideszt is karanténba zárni. Ha a kormány kibekkeli mostani válságos(?) helyzetét, nyugodtan bízhat a jobb folytatásban, kiderült már Lázár János szavaiból, amit feltételeztünk, hogy az egész folyamat elején tervezték a kemény első félidőt és rá következő enyhülést. Persze, nagy különbség a harcosabb szavazók számára, hogy a kormány magától vesz vissza, vagy mások törik le a szarvát, a békülékenységre hajlók számára viszont mindegy lesz.

Jön majd a felfelé vezető út is a kormányfő szerint. Nem ilyen egyenes az, ugyanis nulláról kezdődik minden, emésztgessük ezt egy picit: a korábbi alkotmányt Ab-döntések sora követte, amelyek kialakították a mi magán- és közéletünk új kereteit, és ebből most minden érvényét vesztette! Számtalan törvény lép életbe, amivel ütközik majd a társadalom, s amelyek majd ütköznek egymással, akár az új alkotmánnyal. Aki emlékszik még, hányszor kamilláztunk az Ab újabb és újabb döntései miatt, és szoktuk meg, hogy valamit meg kell szokni, az tudja, hogy most fürödhetünk a kamillában. Ha nem ez lesz, akkor az alkotmányozással vagy az isteni teremtés ismétlődött meg, vagy nem kamilla az, amiben nyakig vagyunk.

Végezzünk számvetést, mit is vártunk másfél-két éve a Fidesztől, akár politikai oldaltól függetlenül is? Mondjuk hogy hatékonyak lesznek, ők majd elintézik, amit a többiek nem akartak vagy mertek. Hát ez így is történt, az "elintézik" meg többjelentésű szó ugyebár.

Jómagam az olyan rázós ügyekben, mint az új alkotmány, biztosra vettem korábban, hogy a régire fog ráépülni az Ab döntéseinek beépítésével, plusz új választási szisztémával, és ez is csak a biztonság kedvéért több a címcserénél. Azt, hogy valami alkotmányelleneset alkotmányba emeljenek, hogy ne minősüljön alkotmányellenesnek, soha a büdös életben nem gondoltam volna, a politikai onániát már eleget láttuk, de a politikai szodómiához nem lehet hozzászokni.

Itt hívnám fel minden kormánymentegetőnek a figyelmét arra, hogy ne most találja ki, mi az a mélység, ami még elmegy a/egy kormány részéről, azt korábban kell eldönteni, legyen már a szavazónak is tartása! Amúgy nem értek egyet azzal, hogy egy kormány a szavazótól függetlenül szar, de a szavazóról speciel nem szavaz senki, számára nyugodtan lehet szar, ami az is, nem kell mentegetni.

Sokan hozzák fel érvként, hogy a Fidesz támogatottságán nem látszik az elégedetlenség. Ez a támadáshiány miatt volt, korábban írtam már, miért nem támadják a pártot:
"Hát mert van támogatottsága. Az pedig aranyszabály, hogy akinek nagy támogatottsága van, nem támadható, mert a támadások visszaütnek, egyrészt lepattan a megtámadottról (ami jó, azt támadják), és a támadó hiteltelenedik el, másrészt a támadó kizárható ebből-abból, kirúgatható, perelhető stb. Csak akkor van értelme ügyeket szándékosan keresni, botrányt kirobbantani, amikor a támadott támogatása már fogyatkozóban van, a szavazótábor oszlásnak indult."

No, kérem, itt tartunk most. Elég volt egy picivel több bírálat a parlamenti és az operai megmozdulások idején, jött a többi magától, átszakadtak a gátak. A véget persze egyáltalán nem mutatja meg.

Közben vigyáznia kell mindenkinek, aki Orbán távozásáról beszél, ez ugyanis épp nélküle nem fog menni. Mindaz, amit most ide teremtettek, még friss, csak tudni a változásokról, de még nem érezni őket. A kormányerők sem érzik vagy értik, milyen épületet emeltek a saját fejük fölé, de ha majd laknak benne, kipróbálják minden helységét, nem tűnik majd annyira otthonosnak, ebben biztos vagyok.

Orbán egyelőre nyugodt, most "érzi a puskaporszagot", de gondolja, majd elmúlik. Na jó, legyen, a szavazók feledékenyek, az európai politikusok pragmatikusak, az újságírók meg visszavonulnak és kompenzálnak a túlzó kormánykritikák leleplezésével. Ez a felszínt érinti, azonban nincs politikai történés valamilyen következmény nélkül: politikai szocialzációnk súlyosan roncsolódott.

Nem tudom, Ti hogy vagytok vele, én eddig csak szomorúan néztem sok magára hagyott, politikagyűlölő honfitársam hiányos vagy torz politikai szocializációját, csak másokét - végül az az érzés hasított belém, hogy az enyémet épp most cseszték el.

 Ha tetszett az írás, csatlakozz a Politológusblog Facebook-csoportjához!

85 komment
· 10 trackback

A bejegyzés trackback címe:

https://politologus.blog.hu/api/trackback/id/tr683532546

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Közalkalmazottak, végtörlesztéshez sorakozó! 2012.01.10. 11:56:02

Előző a végtörlesztéssel foglakozó írásunk óta (december 29.) ugyan eltelt jó néhány nap, azonban a közalkalmazottakat mozgósító, Orbán Viktor által szignózott levelet követően nem derült több fény a közalkalmazottak számára kigondolt kedvezményes kama...

Trackback: Így kellett volna gazdaságpolitikát csinálni 2012.01.10. 10:44:11

Semmi bajom a kétharmaddal. Mint ahogy a piacok is örültek neki, amikor Orbánt stabil többséggel megválasztották, Lobster is úgy gondolta, hogy a 2/3 alapjában véve pozitív fejlemény. Csakhogy itt és most a gazdaság ellenzékben van.A kétharmaddal megvo...

Trackback: Sötétedik... 2012.01.10. 10:41:15

Az Alaptörvényhez méltó volt 0. születésnapjának megülése. A gőgös hatalom bent ült, operarészleteket énekeltetett magának, hátha az elnyomja a kintiek kritikus skandálását.Akármilyen benyomást is akartak kelteni a királyi tv riporterei, lényegesen töb...

Trackback: Az emberek úgyis a Fidesz után mennek 2012.01.10. 10:36:38

Most a Fidesz gyengének tűnik, de kétségem sincs afelől, hogy magabiztosabban nyerne meg egy előrehozott választást mint a 2010-es választásokat....

Trackback: Tovább a putyini úton! 2012.01.10. 10:33:58

Itthon a módosabb polgárok többségének már régóta elege van az EU-ból. Annak idején dalolva meneteltek a flancos Unióba. De az idő múlásával egyre több kellemetlenséget okoztak nekik az ott talált versenytársak…...

Trackback: Tovább a putyini úton! 2012.01.10. 10:33:58

Itthon a módosabb polgárok többségének már régóta elege van az EU-ból. Annak idején dalolva meneteltek a flancos Unióba. De az idő múlásával egyre több kellemetlenséget okoztak nekik az ott talált versenytársak…...

Trackback: Furcsa matek - a hiánycél 2012.01.10. 09:54:51

December közepén az Apokalipszis Decemberben címmel megjelent bejegyzésemben azt állítottam, hogy a kitűzött hiánycélt a kormány képtelen lesz tartani:"Lehet, hogy bedől a nagy hiánycél mutatvány? A véleményem szerint ez már nem kérdéses, az egye...

Trackback: Rogán Antal életrajza 2012.01.10. 06:46:09

Rogán egyéves pénzügyi ügyintézői gyakorlattal megy tárgyalni az IMF-hez. Tényleg az a jó az országnak, ha nem három felkészült gazdasági szakembert, hanem egy jogászt és két pártkatonát küld a Fidesz az oroszlánbarlangba? "Kihagyják Matolcsyt az...

Trackback: Matolcsy György életrajza 2012.01.10. 06:45:41

Hogyan irányíthatja egy nemzet gazdaságát az, akinek egyetlen nap munkatapasztalata sincs a versenyszférában? Nemzetgazdasági miniszterünk soha nem dolgozott vállalkozásban, ám figyelemre méltó időt töltött igazgatással, elnökléssel, kurátorkodással és...

Trackback: Orbán Viktor életrajza 2012.01.10. 06:45:11

Alkalmas-e az ország vezetésére Orbán, akinek mindössze egy éves szociológus gyakornoki szakmai gyakorlata van a megélhetési politizálás mellett? Mihez ért az ELTE-n huszonnégy éve szerzett jogi diplomájával? Nézzük meg Europass sablonba feltöltött él...

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

bierkamp 2012.01.10. 06:26:25

Orbán és Fidesz mentes Boldog Új Évet!!!!!!!
Kezdődhet a szakértői kormány munkája és a NAGYTAKARÍTÁS !!!!!!!!!

dbeata 2012.01.10. 06:38:00

Lesz mit takarítani. (de nem tisztogatni).

bierkamp 2012.01.10. 06:38:55

Orbán és a Fidesz Magyarország TUMOR betegsége. Ki kell "operálni sűrgősen Magyarországból" és a politikából!!!

bierkamp 2012.01.10. 06:40:48

Mindent vissza kell csinálni amit a Nemzeti Szar banda csinált! Igenis "Számonkérni" kell és nem puhán " csinálni" ahogy a Bajnai akarja, ( mert a sok meggazdagodott Rohadék fidesz bérenc akkor csak röhög a markába és áskálódik tovább!!!!

bierkamp 2012.01.10. 06:52:01

Orbán kérdezi a népet:
- Ki vagyok én nektek?
- Apánk! - válaszol a nép.
- És a feleségem ki nektek?
- Anyánk! - feleli a nép,
- Ti mik szeretnétek lenni?
- ÁRVÁK! - üvölt fel a nép!

kolbászoszsömle · http://limerik.blog.hu/ 2012.01.10. 07:02:59

"életbe lépett mindaz, ami halva született."

Ritkán olvasok ilyen jó képet!
Már-már költői!

Kulmar 2012.01.10. 07:09:27

@bierkamp: nna aki ezzel akar nyerni a következő választáson, arra nem fogok szavazni. Visszacsinálni nem kell semmi, csinálni esetleg érdemes, meg javítani, meg átalakítani....

bierkamp 2012.01.10. 07:13:45

@Fan....: Hülye vagy? vagy Fidesz bérenc????
MINDENT AMIT CSINÁLTAK ORBÁNÉK ......az csak a saját céljaikat szolgálta és nem a NÉP -ét!

lariflari 2012.01.10. 07:21:11

Nekem mindegy hogy ki,de valaki azonnal csináljon valamit,mert errefelé minden üzlet zár be sorba!Ennek nem lesz jó vége!

Kulmar 2012.01.10. 07:36:04

@bierkamp: eddigi tapasztalatom az, hogy visszacsinálni semmit sem jó. Ha bárki is nyer és visszaállítja a rendszereket a 2009-2010 évinek megfelelően, akkor az legalább akkor hibát követ el, mint aki a Kossuth teret 19xx állapotba akarja visszaállítani. Viszont köszönöm, hogy FIDESZ bérencnek neveztél, ezt még sosem mondta nekem senki... sőt.

Bruhahahahihihi 2012.01.10. 07:37:50

"életbe lépett mindaz, ami halva született."

SAJNOS ORBÁN NEM HALVA SZÜLETETT !!!!-és ő is életbe lépett....Magyarország nagy bánatára!!!
.....

Bruhahahahihihi 2012.01.10. 07:38:45

@Fan....: akkor bocs:d de rosszul látod!
Bármit csinált a Fidesz az a nép ellen van...

Kulmar 2012.01.10. 07:41:17

@Bruhahahahihihi: tehát ha összerakom a két gondolatot, akkor sajnos a következőknek valami Újat kell alkotniuk, mert valószínűleg az a legjobb. Ez nekünk mindenképpen rossz lesz, de ez már csak egy ilyen hülye játék, ahol mindig mi szívunk.

nekemtökmind1 2012.01.10. 08:00:09

2014Ben lesz egy választás. Mindenki elmehet és ikszelhet, ha az inDec celebbloggereinek igaza van akkor a Fidesz megsemmisül és lehet örülni. Az elemi elutasítás életbe lép akkor is ha átrajzolták a határokat mert ugye elemi...

vagy nem. Ez a demokrácia. ami bármennyire is megy a hisztériakeltés állandó. Az amiről a posztoló ír államszerkezet, irányitástechnika ami nem a demokráciát minősíti.
+
A tehetetlen ortt-t ne sírjuk már vissza
És ne csináljunk már úgy ,mintha a KT nélkül nem lennénk demokratikus ország... 20 évig az voltunk? Az a szervezet 1,5 évig létezett....

Peti8 2012.01.10. 08:22:03

Politikai szocializáció? Először egy szappannal kellene végigmenni "néhány" kommentelő száján..

kyanzes (törölt) 2012.01.10. 08:27:42

Hírcsárda/Varánusz/TörökGábor kombó-utánérzet

MrSzitka 2012.01.10. 08:36:29

@Peti8: Egyetértek! 2006 környékén olvasgattam utoljára ennyi ijesztő hozzászólást, csak akkor épp Gyurcsány halálát kívánta a sok barbár.

Moan 2012.01.10. 08:50:35

" - Jól van! - Redzs már nagyon ideges volt - De eltekintve a csatornától,
gyógyászattól, oktatástól, bortól, közrendtõl, öntözéstõl, utaktól,
vízvezetékhálózattól, MIT TETTEK A RÓMAIAK ÉRTÜNK?!?
- Békét hoztak - mondta valaki.
- Ó - legyintett Redzs - békét... DEMAGÓG!"

Szóval összefoglalná nekem valaki milyen intézkedéseket hozott Orbán és a kormány?
Csak pontokba szedve, nem kell komment. :) Pozitív is jöhet. :) (Már ha van.)

nemecsek ernő áruló 2012.01.10. 09:02:16

Magam is úgy vélem, hogy ha a következő kormány első lépése az lesz, hogy visszaállítja a 2010-es jogrendet, akkor a saját sírját kezdi el ásni, de igen gyorsan. Épp arra van szükség, hogy ha valakinek sikerül leváltani véletlenül Viktorékat, hogy megmutassák, miben más egy kiegyensúlyozott, kompromisszum-képes kabinet, akiknél a hazafiság, és az ország érdeke előbbre való a rövidtávú politikai érdekeknél.

goumideaumineaux 2012.01.10. 09:06:19

@lariflari: Azért ők a politikusok, mert mi lusták és/vagy beszarik vagyunk.

Netuddki. 2012.01.10. 09:17:28

"Jön majd a felfelé vezető út is a kormányfő szerint."

Olvastam az orbán riportot. Felháborító! Sajnos van még lejjebb is. De orbán szavaival élve, ha elveszted a lakásod akkor nézd a jó oldalát! Nem kell rezsit fizetned...

miro1 2012.01.10. 09:20:28

@bierkamp: Te oedig gyurcsi fizetett bértollnoka, mennyi időd van, gondolom mást nem kell csinálnod...@nemecsek ernő áruló: És kire gondolsz, mert dec.-i, meg az Operás tüntetőkből mindkettő hiányzik...

Netuddki. 2012.01.10. 09:24:19

@bierkamp: Sajnos az elmúlt 21 évben regnáló politikusok közül egyik SEM alkalmas. Ugyanis egyvalamiben nagy egyetértés volt közöttük. Az általunk befizetett adók ellopásában. Ezért nem lesz itt elszámoltatás ha a jelenlegi pátok közül alakíthatja meg valamelyik a következő kormányt.
21 év alatt nem sikerült egy átlátható, forintra elszámoló költségvetést csinálni egyiknek sem. Egyik sem rendezte az adórendszert. Csak, hogy a legfontosabbakat említsem...

medvegy 2012.01.10. 09:27:17

@kovi1970: Tévedsz. Mivel a jóságos állam megvédi a lakásod, a rezsit továbbra is kell fizetned, meg a csődtörlesztést, és persze a bérleti díjat, mert az egész nem lesz ingyen......

Netuddki. 2012.01.10. 09:33:41

@nemecsek ernő áruló: Nemtom, ha én a bajnaira gondolok akkor mindig az átvert libatenyésztők jutnak eszembe elsősorban...

szúnyog69 2012.01.10. 09:34:20

És azért is jó ez a világ mert most már világosan látni, hogy mindenhol jobb, mint itt!!

themostwanted.blog.hu/2012/01/09/csokken_a_munkanelkuliseg_mindenhol_mashol_a_vilagban

Megfigyelo 2012.01.10. 09:34:50

@Fan....: Egy korábbi jogrendhez való visszatérésnek, és abból való építkezésnek példája volt az 1867-es kiegyezés: akkor előbb deklarálták az 1848-as (nem az 1849-es és nem az 1861-es!) jogrend helyrállítását, és annak alapján fogadták el a dualista rendszert kiépítő törvényeket.

nemecsek ernő áruló 2012.01.10. 09:35:03

@kovi1970: Ideje lenne új mesét kitalálni, jogerős bírósági ítélet van róla, hogy ez aljas rágalom!

Netuddki. 2012.01.10. 09:36:11

@medvegy: "állam megvédi"

Az én szótáramban ez sajnos (a tapasztalatok alapján) azt jelenti, hogy a politikusok ellopják aztán valamelyik havernak bagóért odaadják...

Megfigyelo 2012.01.10. 09:36:25

@kovi1970: Ay egy kifejeyetten mocskos rágalom volt, nem vert át senkit,

Netuddki. 2012.01.10. 09:38:06

@nemecsek ernő áruló: Öreg! Lehet, hogy nem törvénybe ütköző csak a jó erkölcsbe. Ettől kezdve mondhatsz bármit, az én szememben csak olcsó kis csaló marad a tag...

megosztó kettősbeszédbe burkolt náci propaganda 2012.01.10. 09:38:30

1. Öreg, a saját politikai szocializációdra kellene rágyúrni sokat, hogy először is értelmesen hozzá tudjál szólni egy ilyen témaához, nem hogy blogbejegyzést írni egy számodra ismeretlen témáról...
2. Milyen gátak szakadtak át?? Te melyik országban élsz? Líbiában? Vagy Thaiföldön? Írd inkább talán, hogy mit szerettél volna látni...?
3. A sokatmondó "politikai onánia" nem áll tőled távol valóban, de látom Martin Schultz orálisan besegít azért neked az örömszerzésben...vagy az már szodómia?...Martin Schultzot idézni és politikai onániát emlegetni, hááát...
4. Politikagyűlölő honfitársaink számát pedig nem maga a politika, hanem az ilyen blogbejegyzések szaporítják, mert elovasva rájöhetnek, hogy köze a valósághoz kevés, tárgyi tévedésekkel teli és csak a civil politikaértelmezés blogjogot nyert újabb szánalmas mellélövéséről van szó, kvázi politikai lottó amit olvastak...

Netuddki. 2012.01.10. 09:39:02

@Megfigyelo: Mondd ezt azoknak akiket már nem lehet föltámasztani...

Kalmár 2012.01.10. 09:40:05

@nemecsek ernő áruló: Kérdezd a halottakat. Minden öngyolkos, tönkrement enyésztő a sírjában fellélegzett.
Hurrá! Jogerős.......

nemecsek ernő áruló 2012.01.10. 09:40:30

@kovi1970: Nem vagyok öreg, haver! :P
Látom nem figyelsz: akármi is történt a libatenyésztőkkel, Bajnainak az ég világon semmi, de semmi köze hozzá!

Egyébként sem hiszem, hogy tudod, mi történt valójában. A legtöbb embernek, aki felhozza ugyanis fogalma sincs.

Kulmar 2012.01.10. 09:40:36

@Megfigyelo: Köszönöm!
Tehát nem hagyták meg, vagyis nem visszacsinálták... :)

Netuddki. 2012.01.10. 09:40:47

@nemecsek ernő áruló: Ja és! Ugyanis nem elég tisztességesnek lenni egy ország vezetőjének, de annak is kell látszani...

Kalmár 2012.01.10. 09:41:21

@Megfigyelo: Amikor már minden vezető tudta, hogy csődbe mennek, de még vették át a libákat, az mi volt?

nemecsek ernő áruló 2012.01.10. 09:41:32

@Kalmár: Szóval mi is történt pontosan?

Netuddki. 2012.01.10. 09:42:55

@nemecsek ernő áruló: Hát akkor ha nem volt köze hozzá ugyan hogy a tökömbe keveredett bele? Csak nem annak a cégnek volt a vezetője amelyik csődbe vitte a libatenyésztőket? Hoppá! Akkor volt köze a dologhoz vagy nem-e volt köze?

Netuddki. 2012.01.10. 09:43:46

@nemecsek ernő áruló: Hát akkor ha nem volt köze hozzá ugyan hogy a tökömbe keveredett bele? Csak nem annak a cégnek volt a vezetője amelyik csődbe vitte a libatenyésztőket? Hoppá! Akkor volt köze a dologhoz vagy nem-e volt köze?

Netuddki. 2012.01.10. 09:46:26

@nemecsek ernő áruló: Mondd meg te. Ha már ilyen tájékozott vagy...

nemecsek ernő áruló 2012.01.10. 09:48:23

@kovi1970: Hazudsz! Ez egy legenda! Semmijen megalapozott tény nem támasztja alá, hogy öngyilkos lett volna valaki, és ha mégis, annak közvetlenül Bajnai lett volna az okozója. Egyfelől.

Másfelől ha valaki a nehéz pénzügyi helyzete miatt öngyilkos lesz, az eleve droid. Mert mindent egy lapra feltenni, aztán az utolsó időszak ügyvezetőjét vádolni a legkevésbé sem konstruktív hozzáállás.

Ha én hitelt veszek fel egy üzletre, és az üzlet nem jön be, akkor egyes egyedül ÉN vagyok a hibás!

nemecsek ernő áruló 2012.01.10. 09:49:58

@kovi1970: FAIL!!!! Tehát úgy beszélsz valamiről, hogy nem is ismered az ügyet! :DDDDDDDD

collateral collector (törölt) 2012.01.10. 09:51:55

index.hu/belfold/2012/01/10/kormanyvedo_akciokon_tori_a_fejet_a_fidesz/

Kormányvédő akciókon töri a fejét a Fidesz

"Egyre nagyobb nyomás nehezedik a párttagság részéről a Fideszre, hogy kormánypárti tüntetéssel válaszoljanak az ellenzéki demonstrációkra, illetve a külföldi kritikákra – állították az Indexnek kormánypárti források. Akciókkal állnak elő a kormányt támogató civil szervezetek is."

érted. nem azzal foglalkoznak, hogy hogyan húzzák ki a szarból az országunkat, vagy, hogy hogyan lehetne egy értelmes gazdaságpolitikát megvalósítani, neem. ők azon törik a fejüket, hogy hogyan szervezzenek nagyobb tüntetést, mint az ellenzék. bármibe lefogadom, hogy a 2014-es választókörzet-határokat, és a 2014-es választási esélyeket már most 100-szor annyit számolgatják, mint amennyi energiát mondjuk a költségvetés összeállítására fordítottak.

zsebatya 2012.01.10. 09:52:54

@kovi1970: Nem. Nem annak a cégnek volt a vezetője. Hihetetlen, hogy egy amúgy nem buta kommentelőnek (neked) félinformációk elegendőek ahhoz, hogy ítéletet mondj. Bajnai a felszámolással megbízott Wallis vezetője volt, aki éppen hogy életeket mentett. Egy öngyilkos, szerencsétlen sorsú gazda is sok, de lett volna száz, ha a Wallis nem úgy teszi a dolgát, ahogy tette.
Az a cég, amelynek súlyos banki és egyéb tartozásai keletkeztek, korábban semmilyen kapcsolatban nem állt a Wallissal. Beütött a baromfipiaci válság és képtelenek voltak kigazdálkodni a hiteleiket. Bajnai volt az egyetlen, aki hajlandó volt egyrészt kiállni a gazdák elé és erről őszintén számot adni, másrészt megoldani, hogy a beszállításokért legalább részben pénzhez jussanak. Ha nem tudod pontosan, miről beszélsz, inkább hallgass.

Netuddki. 2012.01.10. 09:53:59

@nemecsek ernő áruló: "Másfelől ha valaki a nehéz pénzügyi helyzete miatt öngyilkos lesz, az eleve droid."

Szerintem itt abba is hagyhatjuk. Annyi együttérzés szorult beléd mint egy kabócába.

"Ha én hitelt veszek fel egy üzletre, és az üzlet nem jön be, akkor egyes egyedül ÉN vagyok a hibás!"

Hát ha én meg átveszem az árut, akkor ki szoktam fizetni. Ha meg előreláthatólag nem tudok fizetni akkor nem veszem át. Mert ha átvenném és nem fizetnék akkor tolvaj lennék. Ennyi. Kár ezt tovább ragozni...

nemecsek ernő áruló 2012.01.10. 09:54:41

@kovi1970: Ettől a legenda még legenda marad!

nemecsek ernő áruló 2012.01.10. 09:57:53

@kovi1970: És csak hogy tudd: nyilván a bíróság azért mentette fel Bajnai Gordont, mert egyetlen egy sornyi bizonyítékot sem tudott felmutatni az üggyel kapcsolatban. Egyetlen egyet sem!

medvegy 2012.01.10. 10:01:24

@kovi1970: Látnod kellett volna hogyan rángatta a vállát a cikket író firkász a vállát az ítélet után. "Nekem így mondák..." kifejezetten szánalmas volt.

Különben meg pont akkor dobták fel a labdát, amikor gyalázni kellett Bajnait, mert hát hogyis nézne ki, ha mégis javítani tudna az ország helyzetén.. Akkor esetleg nem kérnek belőlünk.

Netuddki. 2012.01.10. 10:05:59

@zsebatya: 'Csak' a wikipédiában ez áll bajnai neve mellett, de ez biztos egy másik bajnai egy másik idősíkban és az apja is egy másik bajnainak az apja. Kulturáltabb helyeken ennél kisebb bakik is törnek össze politikai karriereket.

"2000 és 2005 között decembere között a Wallis Rt. vezérigazgatójaként dolgozott."

"A Wallis még 1998–99-ben, Bajnai Gordon vezérigazgatósága előtt lett a Hajdú-Bét Rt. többségi tulajdonosa. A cég a víziszárnyaspiac összeomlása miatt 2003-ban – a megmentésére tett többszöri tulajdonosi próbálkozás ellenére – 5,5 milliárd forint adósságot hátrahagyva csődbe ment. Beszállítóinak jelentős része nagy veszteségeket szenvedett (egyikük emiatt öngyilkos lett[2])."

citrix 2012.01.10. 10:06:11

Jön majd a felfelé vezető út is a kormányfő(kedves vezető) szerint.Első lépése a magánjogi szerződések államosítása(manyup,végkielégítések),a "válságadók"kivetése,a köztársaság megszüntetése,az EU-s zászlók minden közintézményből eltüntetése,az igazságszolgáltatás pártirányítása,a Forint elértéktelenítése,a sajtó és szólásszabadság korlátozása(médiatanács,közszolgálati rádiók-televíziók 100% fideszes pártkatonákkal),új kalaptörvény,mindent aláíró köztársaság nélküli köztársasági elnök,mindezt a kétharmad nevében.A kedves vezető kikéri magának ha diktátornak,zsarnoknak merik titulálni.Mégis,ha értelmezni kellene a zsarnok fogalmát,azt hogy jellemezné,írná körül?

Netuddki. 2012.01.10. 10:12:17

@medvegy: Hát nekem nem kellett feldobni semmilyen labdát. Annak idején amikor állt a bál már akkor is többször elhangzott a neve.
Amikor később felmerült mint egyik miniszterelnök jelölt akkor még rá is kerestem jól hallottam-e.
Szóval elég belterjes ez a magyar politikai "elit". Amelyik ezek közül vagyonra tett szert az sajnos nem teljesen tiszta körülmények között tette. Akkoriban olyanokról lehetett hallani, hogy a gyurcsány a haverjával a kókának helikoptert vett születésnapjára pl. De ezek már tényleg pletykák...

zsebatya 2012.01.10. 10:16:42

@kovi1970: De azt értsd már meg könyörgöm, hogy amikor a Wallis belépett, tulajdonképpen kvázi felszámolóként, akkor a Hajdú-Bétnek már vége volt üzlet értelemben. Egyébként a Wiki infoja abban az értelemben pontatlan, hogy a viziszányas piac 1997 és 2006 között folyamatosan válságban volt, de erről Bajnai aligha tehet. Ráadásul Bajnai 2002-ben lett vezérigazgató, akkor meg mi a fenéről beszélünk? Rendet tenni ment oda, bakker.
Egyébként a történetet családi (beszállítói) oldalról személyesen nagyon mélyen ismerem (sajnos), s így mondhatom, nagyon is korrekt volt a Wallis a nagy szar közepén. Átsorolta például a törvényi tartozásrendezési sorrendet, hogy a legalább a dolgozók, meg a legkiszolgáltatottabb beszállítók valamennyi pénzhez juthassanak. Hát ennyi.
Haq szerinted ezek után Bajnai továbbra is egy kíméletlen tőkekarvaly, akkor nem lehet veled mit tenni. De azt hiszem érted igazából, csak valamiért ezt nem akarod elismerni.

A bóvli kormány most már a lottóval is csal!! 2012.01.10. 10:17:44

Lemondásával 260 lesz a forint, helyreáll a bizalom s a Haza fényre derül!

Van még egérút, Orbán most takarodj és mindenki fellélegezhet!

Sparti300 2012.01.10. 10:18:05

Teljesen mindegy ki van kormányon, 21 év alatt csak sanyargatták a népet a szép ígéreteikkel, és lásd mi lett ebből az országból, 10milliós koldusok országa. A nagy változás csak annyi lett, hogy teli a parlament a múltban vérig sértett kupakos fejű vén zsidókkal, meg a volt KISZ TITKÁR fiaikkal. Gratulálok a sok diplomával rendelkező fővárosi homokosoknak, hogy ennyi idő alatt gyakorlatilag, GYARMATOSÍTOTTÁK Magyarországot! Most már értem 51 évesen, hogy miért kiáltják egyre többen, hogy Sieg Heil ! Hitler. Én csak annyit kívánok nekik újévre, hogy Jézus süsse ki a szemüket, de jó mélyen ha nem látják, hogy milyen nyomorúságos itt az élet. Lehet ettől félnek 2012-ben? S LŐN VILÁGVÉGE Fogalmuk sincs arról, hogy milyen szar érzés az, ha a nagy villanásnál megolvad a bőrük alatt az arany tallér.

AbuBakr 2012.01.10. 10:20:31

@nemecsek ernő áruló: Tévedsz, sima bizonyítható csődbűntett a Hajdú-bét felszámolása közbeni manőverek. A sokat emlegetett usában egy ilyenért 30 év jár, nemre, korra, rasszra és politikai potentátiságra való tekintet nélkül.
..de itt persze nem...

nemecsek ernő áruló 2012.01.10. 10:21:30

@AbuBakr: Ha simán bizonyítható, akkor miért nem bizonyították? Attól, hogy sokat ismételgeted, a hazugságból nem lesz igazság!

zsebatya 2012.01.10. 10:23:39

@AbuBakr: Óriási tévedés, három körös bírósági ítélet igazolja, hogy a Wallis a lehető legtörvényesebb módon járt el. Sőt. Ezt a tényt egyebek mellett Bajnai megnyert sajtóperei is bizonyítják a magyarnak nevezett Nemzet ellen. Mellesleg ez volt Budaiék egyik legkínosabb tévedése.

kitiltott bögre 2012.01.10. 10:27:36

@zsebatya: feleslegesen magyarázod a droidoknak.csak azt tudják szajkózni amit a pártközpontban beléjük vertek.

zsebatya 2012.01.10. 10:33:18

@kitiltott bögre: Na de bakker itt egyszerre van személyes, nagyon kellemetlen, de sokkal szarabbul is elsülhető személyes tapasztalat, egy valagnyi igazoló bírósági ítélet, hát mi kell még ezeknek? Jézus urunk - mélyen hívő ember vagyok - személyesen mentse fel nekik Bajnait?
Lehet, hogy gazember, fogalmam sincs erről, de ebben az ügyben igenis humánusan járt el. Tudom, éreztük, mindennapos ügyünk volt, bassza meg.
Mi kell ezeknek, hogy ezt netán elismerjéj?

MrSzitka 2012.01.10. 10:56:05

@kovi1970: Ez melyik riport? Tájékozatlan vagyok, de pótolnám.

dr.kakaósbögre 2012.01.10. 10:56:14

@zsebatya: ezeknek egykutya mit mondasz.a Horn Gyuláról is csak az ÁVO-t tudják emlegetni, pedig köztudottan, bizonyítottan semmi köze nem volt hozzá.mindegy...

TrueY · http://qltura.blog.hu 2012.01.10. 11:00:53

"Mondjuk hogy hatékonyak lesznek, ők majd elintézik, amit a többiek nem akartak vagy mertek."

Volt két évük (minimum), hogy kitalálják, hogy mit is kellene csinálniuk. Errefel még csak most reszelgetik az oktatási törvényt. Mire ment el az a két év? És mire ment el ez a 1,5? Sajnos dilettáns, nepotista bandát kaptunk. De megérdemeljük, mert mi is ilyenek vagyunk! :(

gondoran 2012.01.10. 11:01:11

@nekemtökmind1: vedd a fáradtságot, és nézd meg, hogy mi a demokrácia. A FIDESZ által 9 évre kinevezett Költségvetési Tanács (mert nem szüntették meg, csak kicserélték a tagjait és 9 évre növelték a megbizatásuk időtartamát) hozzájárulása nélkül a következő parlament nem tud zárószavazást tartani az állami költségvetésről szóló törvényről. Ha pedig egy adott év március 31-ig nincs elfogadott költségvetése az országnak, akkor a Köztársasági Elnök feloszlathatja a parlamentet. Szerinted ez a demokrácia? Orbán megmondta, hogy a következő 10 kormány kezét megköti (lásd a Kronen Zeitung-ban megjelent nyilatkozatát) gazdasági ügyekben. Szerinted ez a demokrácia? Vagyis ha a következő parlamentbe egyetlen FIDESZ képviselő sem kerülne, akkor is ő dönt a gazdaság legfontosabb ügyeiről. Szerinted ez a demokrácia?
Az egyetlen pozitív hír, hogy lemondott Járai és Kovács Árpádot nevezik ki a KT elnökének, aki legalább nem elkötelezett a FIDESZnek, szemben az ÁSz elnökével. Ez most ad némi reményt, hogy bizonyos dolgokon hajlandóak változtatni.

medvegy 2012.01.10. 11:09:17

@kovi1970: A tények:
hvg.hu/itthon/20101001_bajnai_pert_nyert

Jogerősen újabb helyreigazítási pert nyert Bajnai Gordon, ezúttal a Hír TV ellen.

A Fővárosi Ítélőtábla helyben hagyta az első fokon eljáró bíróság ítéletét és kimondta, hogy a televízió idén január 20-án valótlanságot közölt és valótlanul híresztelte, hogy Bajnai Gordon a Hajdú-Bét Rt. csődje kapcsán emberek haláláért lenne felelős. A bírósági döntés augusztus 31-vel lett jogerős, Bajnai Gordon az ítéletet szeptember 30-án kapta kézhez.
A Hír TV Pesty Lászlótól idézett, aki saját bevallása szerint is politikai célzattal, az áprilisi országgyűlési választásokra időzítve készített egy filmet.

immár sokadik alkalommal ad igazat Bajnai Gordon volt miniszterelnöknek a bíróság, hamis állítások és valótlanságok híresztelése miatt a Magyar Nemzet című újság ellen már öt alkalommal nyert helyreigazítási pert Bajnai Gordon.

pom pom 2012.01.10. 11:39:52

@kyanzes: érdekes pont csak ezt a hármat olvasom...

ja meg autozz blogot...

zsebatya 2012.01.10. 11:40:52

@kakaósbögre: Hát persze. De ezek elmennek szavazni, ide véleményeznek, a tények, meg a valóság nem érdekli őket... Istenem, mikor világosodik meg végre az agyuk? Mert nem hinném, hogy generikusan rosszak ők, csak képtelenek átlátni a mai homályon. A tegnapin sem. Semmin sem. Az Úr világosítsa meg az ő elméjüket.

parttalan 2012.01.10. 11:53:52

"Orbán maga alá gyűri az államot. Szerintem ellenkezőleg: maga fölé."

Orbán áll a csúcson, alatta van minden és mindenki, tehát maga alá gyűr mindent. A fideszes pártállami rendszerben mindenki más alatta hűbéres, csinyovnyik, csókos és droid.

riverman 2012.01.10. 12:02:01

@kovi1970: Nemtom, ha én OV-ra gondolok egy rakás átba8zott zember jut eszembe...

parttalan 2012.01.10. 12:06:43

@Fan....: "Visszacsinálni nem kell semmit"

Lehet, neked tetszik az új alaptörvény, de azt züllöttsége és pártalkotmány volta miatt hatályon kívűl kell helyezni. Az új vallásügyi törvénnyel mit csinálsz? Majd átírják benne, hogy X helyett Y számú egyházi közösséget ismer el onnantól az állam?? A médiatörvénnyel mit csinálnál? Átírnád, hogy a médiahatóság elnökét 9 helyett 3-4-6-8 évre válasszák? X ezer ft helyett Y ezer forint legyen a büntetése újságnak, rádiónak, stb. ha vét a Fidesz által a sajtót rövid pórázon tartani kívánt médiatörvény ellen? Nem sorolom tovább...

Igenis vannak, ill. lesznek olyan, a mostani ciklusban hozott törvények, de főleg a kétharmados, sarkallatos törvények, amelyeket úgy ahogy vannak semmissé kell tenni.

Légvárak 2012.01.10. 12:24:24

Én csak egy egyszerű nyugdíj nélküli nyugger vagyok, ezért néha olvasgatom ezt a rengeteg blogbejegyzést, de egy dolgot nem értek, valaki homályosítson már fel!:
Hogy lehet, hogy itt mindenki történész, közgazdász, politológus, van aki szinte 24 órában hozzászól, amit hozzászól azt már nem is minősíteném... Ezért fizetnek valahol, vagy én vagyok eltévedve és itt mindenki milliomos és ideje elütésére pocskondiázza egymást, határozottan állít olyan dolgokat, melyekhez min. a "tűzközelben" kell vagy kellett lenni? Vagy belefér a munkaidőbe egy kis szardobálás? (erre a blogra még nem is annyira jellemző)?
20-30 éves bloggerek komcsiznak, libsiznek, zsidóznak, cigányoznak stb. anélkül, hogy halvány fogalmuk lenne, miről is írnak? Szóljon valaki, ha van ilyen kereseti forrás, mert elég csóró vagyok...

P.mester 2012.01.10. 12:51:07

A maradék droid felébredéséhez totális csőd kell, és nem csak az államcsődre gondolok. Legyen hát Mohács.

Démonmac1 2012.01.10. 12:56:32

Noazért volt egy kevés jó intézkedésük is:)A mindent vissza szisztémát nem támogatom.
De mindezzel együtt, takaroggyanak:)

kvadrillio 2012.01.10. 13:03:28

én most izgatottan várom, hogy befagyjon a Duna, és hogy MI FOG TÖRTÉNNI RAJATA ?!:) KORONÁZÁS AVAGY CSAK ECCERŰEN BESZAKAD MAJD.....

..AZTÁN ANNAK IS CSAK ÖRÜLNI TUDOK JELENLEG MÉG, HOGY A LAKÁSOM KÖRÜL NINCS KÖRBEKERÍTVE ÉS LEZÁRVA EGY MŰVELETI TERÜLET........ bár...ami késik, nem múlik...:)

Démonmac1 2012.01.10. 13:14:58

O.V: gyáva, nem megy jégre.

politologus · http://politologus.blog.hu 2012.01.10. 13:17:43

@megosztó kettősbeszédbe burkolt náci propaganda:

1. Öreg, a saját politikai szocializációdra kellene rágyúrni sokat, hogy először is értelmesen hozzá tudjál szólni egy ilyen témaához, nem hogy blogbejegyzést írni egy számodra ismeretlen témáról...
2. Milyen gátak szakadtak át?? Te melyik országban élsz? Líbiában? Vagy Thaiföldön? Írd inkább talán, hogy mit szerettél volna látni...?
3. A sokatmondó "politikai onánia" nem áll tőled távol valóban, de látom Martin Schultz orálisan besegít azért neked az örömszerzésben...vagy az már szodómia?...Martin Schultzot idézni és politikai onániát emlegetni, hááát...
4. Politikagyűlölő honfitársaink számát pedig nem maga a politika, hanem az ilyen blogbejegyzések szaporítják, mert elovasva rájöhetnek, hogy köze "a valósághoz kevés, tárgyi tévedésekkel teli és csak a civil politikaértelmezés blogjogot nyert újabb szánalmas mellélövéséről van szó, kvázi politikai lottó" amit olvastak...

1.) Ezt hogyan érted pontosan? A cikk anyit említ, hogy ha más következménye nem is látszik egy politikai történésnek, attól még nyomot hagyhat a politikai hatalomhoz és a politkához való viszonyunkon, meg még annyit, hogy a magyar társadalom politika iránti közömbössége a legjellemzőbb politikai szociológiai tünetünk.
2.) Hogy én mit szerettem volna látni, az benne van több cikkben is, de ha már kérded: ugyanezektől jobbat. A gátak áttörése azt jelenti itt, hogy sokáig csak finoman feddik a kormányt (kormányfőt) a kritikusai, viszont az erősebb tiltakozás többek száját nyitja ki.
3.) A politikai onánia mindannyiónkat érinti, teszem azt választások idején a kedvencünkre szavazhatunk. A politikus annyival szerencsésebb, hogy tetteivel nemcsak a saját, hanem egy sokaság igényeit is kielégítheti. Te itt ezt vádnak gondolod az épp hatalmon lévőkre, pedig nem, ez általánosítás. A politikai szodómia a legtávolabbi véglet, igen, azt állítom, hogy mint a szexualitásban, a politizálásban is van az az erkölcsi durvaság, ami tiltott, tabu.
A szocialista frakcióvezető neked fontos, nekem nem, de tény, hogy az ő szavain gondolkodtam el, az adja a cikk elejét, a többit meg az utóbbi hét sok megnyilatkozása (cikkek, blogok, politikusi megszólalások) inspirálta.
4.) Ha most nemcsak első dühből írnál, hanem körülnéznél e blog többi cikke között, azt vélhetnéd inkább: a szerzőben valami megváltozott.
Hogy az ilyen blogbejegyzések szaporítanák a politkagyűlöletet, azt még el is hiszem. Azért mondom, hogy nézz meg többet.
Ez az állításod pedig: "a valósághoz kevés, tárgyi tévedésekkel teli és csak a civil politikaértelmezés blogjogot nyert újabb szánalmas mellélövéséről van szó, kvázi politikai lottó" megint csak rendben van, nagyon sajnálom, hogy ilyen blogbejegyzések buknak ki belőlem, mutatja is szerinted és szerintem is elrontott politikai szocializációm.

politologus · http://politologus.blog.hu 2012.01.10. 13:23:06

@Légvárak:
Állítólag a sztárbloggerek jól keresnek, azt nem tudom, hogy miből, talán: reklámbevétel, eleve újságírók.

Ha valaki tudja, kérem válaszoljon Légvárak kérdésére. Én még pénzt nem láttam belőle, ez inkább viszi a pénzt a ráfordított idő révén...

A gyakori posztolókat én sem értem, de nagyon irigylem!

politologus · http://politologus.blog.hu 2012.01.10. 13:29:13

@kyanzes: :)
Töröktől ez a stílus azért gázos lenne, de tudom, tőlem is az. Ez van, része a tünetegyüttesnek.
Az emltett sztárblogok említése még az "utánérzet"-megszorítással is jól esett!

wigyori7 2012.01.10. 13:57:05

@kovi1970: A wikipediára te is írhtsz bármit az nem azt jelenti, hogyx tudod miről van szó. Nézz utána mi is a wikipedia és utána olvass bármit a wikipedián.

Kulmar 2012.01.10. 14:13:32

@parttalan: amihez hozzászóltam, az a mindent visszacsinálás volt.
A gond ezzel csak az, hogy ha egy ország, de akár te magad is 4 évig (akár kettőig) működsz, akkor változol, tehát nem térhetsz vissza egy megelőző állapotra, hanem érdemesebb azt amid van átalakítani.
Ezt teheted úgy, hogy eltörölsz dolgokat, ilyen lehet az alaptörvény, de ezzel együtt nem érdemes egy az egyben visszahozni a 2011. végi állapotot, hanem ha már törvénykezel, akkor az azóta felmerült gondolatokat beleteszed. (ilyenből pont az alkotmányozás miatt sok lett, ezek között talán van megfontolandó)
Teheted úgy, hogy a mostani rendszerből kiindulva (akármilyen is az) előirányzol dolgokat, ilyen lehet pl. az adórendszer átalakítása, amit örökké felforgatnak. Jó lenne, ha egyszer tudnánk, hogy a következő 5 évben mire számítsunk. Sokszor több kárt okoz a változás hirtelensége, mint maga megváltozott helyzet. Támogatnám tehát, hogy nyilván az ordas baromságok visszavonásával induljunk el egy irányba, amiben a pártok megegyeznek. Ez utópia, tehát megelégednék már azzal is, ha látnám az irányt, mert most nem látom. Felteszem mások sem, ezért kerül az euró annyiba, amennyibe.
Politikai Innováció - Politológusblog a más minőségekért
süti beállítások módosítása