Gyors leszek és egyszerű: ennek a kormánynak mennie kell.
Nem kell aggódni, a Fidesz folytathatja, ha akarja, de valószínűleg már most elég kevesen vannak, akik szerint muszáj lenne ugyanúgy folytatniuk, mint eddig, erre akár egy népszavazást lehet építeni (ld. a cikk végén). Akik pedig még ott a Fidesz tájékán döntésképesek maradtak - képviselők, polgármesterek, tisztségviselők, anyagi támogatók - , gondolkozzanak egy picit azon, hogy csak Orbánnal érhetnek-e el sikereket, és egyedül ő garantálja-e politikusi jövőjüket. Jó a csillagállás a miniszterelnök-váltásra, Varga Mihály már második a népszerűségi versenyben, Navracsics Tibort meg ideje lenne visszahozni a fényre.
És mindezt most miért? Két okból:
1.) A magánnyugdíjpénztárakkal kapcsolatos lépés felszámolja a jogállamot. Igaza van a Véleményvezérnek, magántulajdon még az államszocializmusban is volt. Az előző manyupos döntés volt az igazi csapás, azóta a kormányt nem a jogállam minősége tartja hatalmon, hanem a fékek és ellensúlyok (egyensúlyok) hiánya, de ha úgy jobban tetszik, szervezetek és csoportok türelme.
Ez súlyosabb ügy, mint Gyurcsány hatalomban maradása az Őszödön elhangzottak ellenére, mert nem mondatokról, homályos kampányígéretekről szól, hanem konkrét és bizonyítható tettekről. Igaz, jogi felelősség sem akkor, sem most nem jöhet szóba, pillanatnyilag a jogállam hiánya miatt, később épp a jogállam remélhető helyreállítása miatt nem.
2.) A kormányfő együttműködésre való képtelensége, rosszabb esetben alkalmatlansága a másik ok. Nem elég választást nyerni, egy miniszterelnök ott még csak a felhatalmazást kapja meg arra, hogy a továbbiakban szakadatlanul együttműködjön. Jogi és intézményi keretek közé lép be ugyanis, egyszerre a saját pozíciója kereteibe és egy nagyobba, ahol számos intézmény működik, egyébként nélküle is vígan: Alkotmánybíróság, Nemzeti Bank, IMF és az Európai Unió, hogy csak a tegnapi és mai hírek főszereplőit soroljuk. Ez a szervezeti építmény nagyobb, mint az ő kényelmes pártja, és itt már emberek is vannak elnököktől Mari néniig, akikkel és akikért a szűk folyosókon közlekednie kell, méghozzá rombolás nélkül.
Nem mondom, hogy e két ok fennállása oly ritka, de azt igen, hogy ennyi után a miniszterelnök távozása már igenis felvethető.
Amikor a múltkor a kormány belengette az IMF-et, véget ért a gazdasági szabadságharc, azt is várták sokan joggal, hogy a kormány végre együttműködik, nemzetközi szervezetekkel, ellenzékével, a polgárokkal, közgazdasági tényekkel, saját józan eszükkel. És akkor jött a tegnap, kiderült, hogy csak síszünet volt, és ott folytatják, ahol abbahagyták, és még újabb támadás is indult a jogállam ellen, most a jogalkotás oldaláról. És még jött a ma is, amikor sokan fájdalmasan nézünk az elrepülő küldöttségek gépe után, hogy sok szép hely lehet még e világon.
Ezen a blogon kapott sok bírálatot Orbán és a Fidesz a stílusára, a kormányzati technikáira, a kommunikációjára, egy-két szakpolitikájára, de sok olyan cselekvése is akadt, amit nem kellett szidni. Igenis kezdeményezhetnek új alkotmányt, nyugodtan megváltoztathatják a választási rendszert még nekik kedvező irányba is, helyes, hogy egyszerűsítenek állami rendszereket, elvárható volt tőlük egy oktatási reform, és nyugodtan állami kezelésbe vehetik az iskolákat. Mi több, még a manyup-rendszert is megszüntethetik, ha időt adnak a polgároknak a döntésre, nem pedig fenyegetik őket, ha mindenkinek nyilatkozna kell, és ha az állam hasonló rendszere fogadja be a megtakarítást. Joga van a hatalomnak ezeket cselekedni (meg el is szúrni sok részletet a felsoroltakban is), a jog szabja meg működése kereteit, és minket is az véd meg az ő túlkapásaitól.
Sajnos, súlyos tévedés volt egyeseknek azt hangoztatni, hogy ha a magánnyugdíjpénzek einstandolását tétlenül nézi a lakosság, akkor nemsokára a bankbetét sincs biztonságban. Nem, nem kell egy lépéssel továbbmenni, az első is épp elég a jogállam felszámolásához, Orbánék még vérszemet is kaptak, hogy csak e második lépés verné ki a biztosítékot.
Azt, hogy vannak egyáltalán választások, nem a demokrácia éri el, hanem a jogállam, ezért nem nélkülözhető. A magántulajdonnal ez ott függ még össze, hogy szabadságjogainkhoz is birtokos módjára ragaszkodunk.
Szumma-szummárum, van egy lecserélendő - esetleg: megerősítendő - miniszterelnökünk, jobb kezét is ideértve, van mód kiírni népszavazást akár az IMF-szerződésről, akár az EU-s költségvetési fegyelem kérdéséről, amihez a kormányfő köthetné a sorsát.
S talán van még választó is, akit érdekel, hogy miképp kormányozzák.
Ha tetszett az írás, csatlakozz a Politológusblog Facebook-csoportjához!
A bejegyzés trackback címe:
Trackbackek, pingbackek:
Trackback: Orbánt leváltani nem kell félnetek 2011.12.25. 22:18:37
Trackback: Vonyít a falka 2011.12.25. 22:15:46
Trackback: 102 ezerből egy 2011.12.18. 22:04:25
Trackback: Nem lesz többé hálapénz. Vagy de... 2011.12.17. 19:10:16
Trackback: A folyamatban lévő hazaárulás A Magyar Köztársaság emlékezete 2011.12.17. 17:41:46
Trackback: Ápol, eltakar Miért nem megoldás országot váltani? 2011.12.17. 17:40:38
Trackback: Magánnyugdíj - második felvonás 2011.12.17. 13:17:51
Trackback: Orbán, pakolj! 2011.12.17. 12:55:58
Trackback: Vásárhely megint szegényeket aláz 2011.12.17. 12:55:10
Trackback: Matolcsy György életrajza 2011.12.17. 12:54:15
Trackback: Orbán Viktor életrajza 2011.12.17. 12:53:20
Trackback: Ápol, eltakar Miért nem megoldás országot váltani? 2011.12.17. 10:54:19
Trackback: Lázár megérti, ha valaki hazautazik várni a Jézuskát 2011.12.17. 10:31:19
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
sandtam 2011.12.16. 18:09:24
KömKel · http://komkel.blog.hu/ 2011.12.17. 10:59:28
Nem feltétlenül értek egyet. Én egyre jobban érzem a puskapor szagát, közel az a szikra, ami berobbantja...
Az ép(ebb)eszű Fideszeseknek kellene lépni, mert különben ők is mennek a levesbe, szerintem ez nagyon jól leszűrhető.
2011.12.17. 11:02:34
Aszteroida-bányász metal énekes (törölt) · http://csakjotakarok.blog.hu/ 2011.12.17. 11:04:05
flort 2011.12.17. 11:10:43
És van még egy sor ilyen probléma, úgyhogy csak felteszem a kérdést: ha már "és magunkat is [nézzük] a tükörben", hogyan értékelitek a saját működéseteket?
A bóvli kormány most már a lottóval is csal!! 2011.12.17. 11:11:38
A gőgös, pökhendi, kivagyi diktatúrájuk nem tudom meddig húzható, lehet elsöprő tavasz elé nézünk.
Egyre több embernek nyílik ki a szeme, párton belül is nagy az elégedetlenség, mert nem mernek a választóik szemébe nézni!
Bóvli kormány, bóvli ország köszönjük O. Viktor!
manager2008 2011.12.17. 11:14:26
Motorola7208 2011.12.17. 11:19:29
A Viktorék következő lépését megelőzendő én pénteken voltm Ausztriában bankszámlát nyitni.
Időpontra mentem, ami mázli volt, mert különben nem jutottam volna sorra. Teltház volt a bankfiókban, német szót nem nagyon lehetett hallani, igen, mindenki magyar volt.
Egészen fura érzés volt az egész. Beszélgettem ott többekkel. Nagyjából az az általános vélekedés, hogy lehet, hogy nem lesznek lenyúlva a bankbetétek, de "jobb félni, mint megijedni". Volt olyan is, akinek a testvére fideszes önkormányzati képviselő és ő mondta neki, hogy vigye ki a pénzét.
Aki jövő héten menne ki számlát nyitni: a határ menti bankfiókokba feleseleges menni, ahogy hallottam idénre már nincs időpontjuk. Akinek nem gond a nyelvtudás, annak érdemesebb lehet tovább autóznia és Bécsben próbálkoznia a számlanyitással.
manager2008 2011.12.17. 11:21:35
A szél persze elsodorja azt is aki jó kisfiú volt, de hát ő is ebben a csónakban ült pechére. Nem az a baj hogy a kormány népszerűtlen intézkedéseket hoz, hanem az hogy nem ért az egész dologhoz semmit, és a diplomáciai érzéke meg kb. annyi mint egy falusi kocsmárosnak. Na ezt szívtuk meg.
Red shield representatíve 2011.12.17. 11:25:31
ermi71 2011.12.17. 11:26:21
manager2008 2011.12.17. 11:27:32
manager2008 2011.12.17. 11:30:25
Mérges 1234 2011.12.17. 11:33:51
Tegnap eset jutottam el egy pénzváltóba, sorban állás volt, k sokan váltottak kisebb vagyonakat EURora dollárra, ahogy én is.
Januárban tervezek én is számla nyítást, tudsz olyan fiókot ajánlanai, ahol beszélnek angolul, esetleg magyarul???
kirsten 2011.12.17. 11:35:30
Ilyen alattomos, gyáva féreg miniszterelnöke még nem volt az országnak. Most is lúzerjani mondta el amit orbán akar. Szégyellem, hogy magyar vagyok, már lassan másfél éve.Egyébként egyáltalán nem érzem biztonságban a kevéske megtakarított pénzemet mióta egy elmebeteg vezeti az országot és csak bólkogató jánosok veszik körül.
Unionista 2011.12.17. 11:38:16
-- mérsékelt jobbos: navracsics-varga
-- mérsékelt balos: oszkó-bajnai
-- nagykoalíciós: andor-urbán
-- széljobbos: vona-lázár
magyar ember teli szájjal 2011.12.17. 11:38:17
Ez egy kommunista ország maradt 1990-ben, amelyben a vállalkozás, a törekvés, a gazdagodás, a vagyon mind-mind bűn.
Most egyszerűen elértünk az út végéhez, ahol egyértelműen kiderül, hogy a magyar emberek alapértékeivel ("dögöljön meg a szomszéd tehene" és csalás ahol csak lehet) mindössze ennyit lehet elérni. De a bödönhajónkat nem Orbán fordította ebbe az irányba, az mindig is ebbe az irányba haladt. Egyszerűen csak felgyorsult a sodrás.
Szerintem nem is fog ez itt megállni, ki fogunk "lépni" az EU-ból és onnantól jön a magánvagyonok megóvása. Bartók 1940-ben emigrált az USA-ba. Még van pár év a mi 1940-ünkig, de az óra ketyeg.
Mérges 1234 2011.12.17. 11:38:42
"az ország legalább 80%-nak."
Az a baj, hogy még mindig van kb. 2 millió ember, akinek nagyon is tetszik. Sőt érthető módon ők is egyre agreszívebbek.
Vadul komcsiznak, üvöltenek, hogy az elmúlt 8 év, meg rohadékok vagytok.
A héten két fideszes cimborával is nagyon összevesztem. Gondolom érzik, hogy szorul a hurok, de anyi ész nincs, hogy azt mondanák, bocs nem erre szavaztunk, ezért inkább védik a védhetetlnet.
béla a görög (törölt) 2011.12.17. 11:40:07
Továbbá ha egy kormány népszerűtlen intézkedéseket hoz az nem feltétlen baj (tették ezt a szocik is) na de azért szabályrendszereket tartsunk már be - lásd MANYUP.
Továbbá ne szarj oda ahonnan enni kapsz - IMF+EU+államplogárok.
Végül is más baj nincs a kormánnyal csak ennyi.
Nem arról szól a történet, hogy kipukkant a gazdasági lufi, hanem arról hogy az állam nevében fosztogatnak.
A bóvli kormány most már a lottóval is csal!! 2011.12.17. 11:41:56
www.youtube.com/watch?v=-4-IzpcFhbU
KissGecihuszár 2011.12.17. 11:44:51
holhome.00go.com/www/kiscikk1/rozsad.htm#r01
www.kibulizottorszag.net/
Ha elolvasta és van ideje még a konklúziók levonására is, nos akkor gondolja végig, mit is várhat ettől az országtól és főként a jelenlegi politikai "elittől"...
manager2008 2011.12.17. 11:56:01
- kipukkadt a lufi
- fosztogatnak is az állam nevében
- fogalmuk sincs mit kellene tenni
- a nép is hagyja magát
- a nép sem tudja mit kell csinálni
- a külföld is keres a zuhanáson, ezért nem ugrál nagyon, mert szeretné pld. felvásárolni a termőföldet az elszegényedett és a traktor hitelét fizetni képtelen gazdáktól és még ezer példa.
- aki meg látja mi a helyzet azt nem zavarja nagyon, mert idejében lép és kivédi a hatásokat amennyire csak lehet, sőt keres is rajta (erre millió bizonyíték és példa van)
- az értelmiség meg néz ki a fejéből, mert nem ért a dologhoz semmit (sajnos), nem tudja mit kellene tenni
- a tüntetéseknek nincs sok gyakorlati értelme, legfeljebb jó híranyag a tévében
Ez kb. olyan móka, mintha a Titanic ütközése után összehívnál egy kongresszust a hajón, lenne kaviár meg szendvics és mindenki tudna okosakat mondani.
manager2008 2011.12.17. 11:59:53
Persze.
Joseph Heller:"22-es csapdája" című mű: megbombázzuk magunkat is ha fizetnek érte.
Minden háború nagyon jó üzlet, amit szétlőnek azt újjá kell építeni (lásd Líbia), pörög a gazdaság, van munka stb.
Azúrkék égbolt (törölt) 2011.12.17. 12:03:13
sárkányfő 2011.12.17. 12:09:21
És most kedves fideszes elvtársak, jó hangosan kórusban tessék skandálni, hogy:
PÁRT-ÁL-LAM!
PÁRT-ÁL-LAM!
PÁRT-ÁL-LAM!
geigermuller 2011.12.17. 12:12:04
Red shield representatíve 2011.12.17. 12:14:19
www.youtube.com/watch?v=hP2bflRNOl4
Ez ám a poén! Nem engedjük be az IMF-et! :-))
Martian (törölt) 2011.12.17. 12:16:46
Red shield representatíve 2011.12.17. 12:17:05
- Te! Őszintén! Hány olyan dolgot tettek, amit mondjuk 2 évvel ezelőtt kizártál volna?
frikazojd · http://kocs.ma 2011.12.17. 12:19:52
Lencsés István 2011.12.17. 12:20:13
politologus · http://politologus.blog.hu 2011.12.17. 12:21:12
Erről írtam...
...mostanában:
politologus.blog.hu/2011/09/27/politologusi_szerepek
politologus.blog.hu/2011/07/05/mi_lesz_a_politikai_kulturaval
...régebben:
politologus.blog.hu/2011/05/11/adott_keretek_veges_megoldasok
politologus.blog.hu/2011/04/03/nem_lehet_19
Az "Árnyalatok" dobozban és a cimkék között is van "politológus" feliratú, oda gyűlnek a politológusokról szóló vélemények. A lényeg: a politológusok szerepeket választanak, Török a száraz elemzőét, én inkább értéktelítettebbet, ahol a demokrácia, jogállam, jogbiztonság, résztvevői politikai kultúra stb. értékei minimumfeltételek, ezekre - főleg a sérüléseikre - koncentrálok.
politologus · http://politologus.blog.hu 2011.12.17. 12:24:19
SzCsaba 2011.12.17. 12:25:49
Deja vu? Ilyen mintha már lett volna ebben az országban. Igaz, az sem az öntudatos polgárság, hanem a kvázi államcsőd miatti életszínvonal-csökkenés miatt bukott meg. Az ország nem változott, az emberek mentalitása sem, miért lenne a jövő különböző a múltban egyszer már végigjárt egypárti puha diktatúrás zsákutcától? Mert az EU nem hagyja? Mintha OV éppen azon dolgozna, hogyan lehetne kilépni és megszabadulni az utolsó külső korlátoktól. Az Öreg szelleme méltó utódban élhet tovább.
ermi71 2011.12.17. 12:26:04
Toxxiq 2011.12.17. 12:26:12
politologus · http://politologus.blog.hu 2011.12.17. 12:26:18
Red shield representatíve 2011.12.17. 12:32:52
lady boo boo 2011.12.17. 12:33:12
manager2008 2011.12.17. 12:34:38
politologus · http://politologus.blog.hu 2011.12.17. 12:37:31
lady boo boo 2011.12.17. 12:38:12
most úgy tűnik sikerült összehozniuk.
januárban összecsomagolnak az orvosok és nővérek, a benzin már 500 ft, € 400, fűtetlen iskolák, éhező emberek, akik önkezükkel vetnek véget az életüknek, lerohadt 3-as metró, amelyik életveszélyes, de ott a vidék is, lásd pl almásfüzitői vörösiszaptározó, közvetlen a Duna mellett, amelyik szintén eléggé veszélyes állapotban van, vagy akár Esztergom, ahol a meggyestompi félék padló alá küldték a várost...
ha ez a narancsbuktás rezsim nagyon bevadulna, majd még a végén bevonulnak a NATO csapatok Magyarországra. ezen dolgoznak, reggel, éjjel meg este.
2011.12.17. 12:39:52
...
...
Köszönöm, rég nevettem ilyen jót.
Lucky Larry Silverstein 2011.12.17. 12:40:40
@politologus:
Lehet azon dolgozni, hogy inkább a zsidóknál legyen a pénz. Eredetiség nem sok van benne, a többi indexes bloggert is ezért teszik a címlapra.
1.A jogállam olyan volt ahol a zsidó lophat a zavarosban
2.Kivel kéne szakadatlanul együttmüködni a ME-nek? Tény hogy ez volt a gyakorlat, de legalább újdonság hogy nem müködik együtt.
3.Látva, hogy kiket sért a kormány lépése, biztos vagyok benne hogy jó amit akarnak. Hogy jó módszert választottak, eredményesek lesznek-e, majd elválik.
Ha ki akarsz tünni, lejjebb kell tenni a színvonalat, hogy mindenki megértse. Mondjuk, hogy Orbán anyósát láttad macskát nyúzni vagy valami.
gaen 2011.12.17. 12:42:26
Nem ártana néhány dolgot a nagy forradalom előtt megérteni.
-A világ országainak a 90 százaléka, beleértve az USA-t Európát, a Briteket is, olyannyira el van adósodva, hogy nem kepés fizetni a régebbi adósságait, de a saját működését sem. Ezek az országok minden nap több hitelét vesznek fel mint azt megelőzőleg. A hitelminősítő intézetek a katonailag erős hatalmaknak kedvezve minősítenek le országokat, hogy ezzel azt sugalljak ott a baj, nálunk minden rendben.
- Miért van válság? Az ok nem más, mint a bankok szabad működése. Miért jött létre a "bank" mint intézet? Eredendően azért, hogy a megtakarított pénzeket az embereknek ne otthon keljen tarolni, mert ott nincsen biztonságban. A bank épített páncél termet, ahol a pénzt tarolta. Az emberek meg fizettek a banknak egy keveset, hogy biztonságban legyen a pénz. Ez ok. Később a bankok szolgáltatást nyújtottak, pl. a bank más fiókjaiban is felvehetted a pénzedet. Ez ok. Aztán a bankok nemzetközivé váltak. Egy angol betehette a pénzét egy svájci bankba. Ezen a ponton még ok. mert a pasi fizet! a banknak a tarolásért. Csakhogy, egyes országok történelmi fejlődése nem volt mindig ok. ezert pl. a korona gyengülni kezdett. Az emberek pedig okosan nem a saját országukban raktak a bankba a pénzt, hanem pl. Svájcban. mert a frank az stabil volt. Mit tettek a "bajban levő országok " bankjai, ha meg akartak tartani az ügyfeleket? A bank fizetett kamatot a bent parkoltatott pénzre. NEM OK!!! Mert a bent levő pénz kiesik a termelésből, nem lehetséges többet vissza adni, mint az eredeti betét összege! Mit tett a bank, hogy fizetni tudjon? Tovább hitelezte a pénzt magasabb kamatra! Ebben a pillanatban a pénz nem volt biztonságban többé, ha rossz volt az üzlet, a bank csődbe ment.
- ha ma mindenki kérné a bankban levő pénzét, a bankok nem tudnának fizetni. A tőzsde miatt az első órában elértéktelenednének a részvényeik egy tömeges kivét eseten.
Ezt megakadályozandó az országokat irányítók megpróbáljak a lehetetlent, megtartani a bankokat, megtartani az emberek pénzét, megmenteni az országot a csődtől, esetleg meg hatalmon is maradni.
Amit ma a bankok művelnek, az tarthatatlan. A pénzügyi felügyeletek hagytak hogy így legyen.
Azért nincsen nemzetközi egység, mert minden ország másképp latja a kivezető utat. Van aki egyedül, vannak akik összefogva akarjak a pénzügyi szektort megváltoztatni.
Ahogy én latom, Magyarországon a hatalmon levők pl. elveszik a nyugdíj pénzeket a bankoktól, mert higgyétek el, ok csak eltékozolnak, ahogy eddig is tettek. pl. én tíz év alatt 1 millát fizettem be, most van belőle 600 ezer. mire nyugdíjba mennek szerintetek mennyi lesz?
Azt mondjak Európában, hogy a végtörlesztés karos! Kapaszkodjatok meg, itt Angliában a bankok maguktól ajánlottak fel az ügyfeleknek! pl. Barkleys.
Mert kell nekik a pénz, de mihamarabb.
Red shield representatíve 2011.12.17. 12:43:44
gaen 2011.12.17. 12:48:00
bruhahahahihihi 2011.12.17. 12:48:04
Hertelendi 2011.12.17. 12:48:20
Induljunk már!!!!!
Lucky Larry Silverstein 2011.12.17. 12:52:35
Rive 2011.12.17. 12:52:50
Az utolsó néhány nap arról szólt, hogy semmi se drága, semmi se szent.
Ha nem sikerül visszakönyörögni az IMF-et, akkor ~ május-július magasságában államcsőd várható.
bruhahahahihihi 2011.12.17. 12:54:46
Különben is a Fidesz választási törvénye CSALÁS ra épül és ahatáron túliak seggnyalásár.
VÁLASZTANI NEM FOGUNK...ELŐTTE KELL ELZAVARNI EZT A NEMZETI SZAR BANDÁT!!!! -ÉS MINDENT VISSZACSINÁLNI ÉS SZARNI ARRA, HOGY CSAK 2/3 al lehet...elzavarni a bebetonozott pártkatonákat, de még az országból is!!!!!
MACISAJT 2011.12.17. 12:54:51
Kösz, mivel vizuális alkat vagyok, már látom is azokat a fancsali képeket, amelyek az elmúlt hetek kárörvendező ábrázatait felváltották..:D
Ha valamiért , hát emiatt(is) szeretem Orbánt..:D
Ami pedig a fájdalmasan nézők által oly hőn áhított miniszterelnök cserét illeti:
lehet tüntetni kérem szépen( majd megunják, hazamennek-mondá a klasszikus.)
Lehet népszavazást kezdeményezni.
Lehet ilyen fancsali képű , éhes disznó makkal álmodik jellegű posztokat írni.
Sok mindent lehet.
Csak egyvalamit nem lehet:felesleges illúziókat kergetni.
Mindenki számára világos ugyanis: Orbán ugyanis csak és akkor fog távozni, mikor a Magyarország visszaszerzésére indított háború véget ér.
béla a görög (törölt) 2011.12.17. 12:57:20
Csak azt akartam kihozni, hogy... mit is... a jelen helyzetnek 2 kimenetele van:
1) anarhia (azon túl hogy lehet és kell a pénzt menekíteni - továbbá lehet rajta keresni, való igaz)
2) nem elfogadottnak tekinteni a jelenlegi irracionális helyzetet és mondjuk a jelenlegi kormányt kezdésként eltüntetni. Önmagában a kormány/miniszterelnök váltás természetesen nem megoldás csak lehetőség - de inkább ezekben a lehetőségekben kéne gondolkozni és amiért irtam azt amit, a te szavaidból az 1) lehetőségeket érzem ki én meg balga mód jobb szeretném a 2) lehetőséget - igy 2011-ben EU-s állampolgárként, aki még jelenleg lát rá némi esélyt, hogy normális kispolgári életet élhessen, mert nincs tökig eladósodva.
No mindegy, a tények szintjén egy dologról beszélünk.
Hertelendi 2011.12.17. 12:59:43
2011.12.17. 13:01:50
Trollok harca! :))
gaen 2011.12.17. 13:03:24
Studiosus 2011.12.17. 13:05:39
Rive 2011.12.17. 13:08:50
tundrazuzmo (törölt) 2011.12.17. 13:10:21
Igen, egyetértek. A diktatúra sokkal jobb mint a demokrácia. Elég egy diktátor, nem kell kormány. De akkor ezt a blogot is megszüntetik.
Orbán nélkül nincs Fidesz, és nincs kétharmados támogatás. Két szoci háromfelé húz, a többi meg játékpárt.
béla a görög (törölt) 2011.12.17. 13:11:57
Egyszerűbb kivonni a képből Orbánt, kissebb áldozattal jár és többen érdekeltek benne.
Ennyi.
Egy miniszterelnök csere nem a világvége túlélik azon az oldalon is.
Mérges 1234 2011.12.17. 13:12:07
"Magyarország visszaszerzésére indított háború véget ér."
Én is így gondolom, azaz az álamcsődik, esetleges forradalomig nem hagyja el az országot.
Első esetben veszít a harcban.
Második esetben visszaszerezzük Magyarországot.
Viktor egy kretén, jó lenne ha a Fidesz valami rendes emberrel cserélné le, de azt is látni kell, hogy a normális embereket már elüldözték a Fideszből, csak a hülyék maradtak a tűz közelében.
Motorola7208 2011.12.17. 13:14:13
ebben a két osztrák bankfiókban az ügyintézők többsége magyar:
rbgd.hu/
www.bank-bgld.at/hu/impresszum
De a szlovák Postabank komárnói fiókjában sincsenek nyelvi problémák:
www.pabk.sk/en/about-us/branches/komarno
gaen 2011.12.17. 13:15:07
A viccet félretéve, sajnos nem valósulhat meg, mert a hitelezők azt mondanak, hogy akkor add ide a termőföldet. meg a Balatont, meg a folyókat. Persze mi nem adnánk. Erre lenne válasz a katonai megtorlás, amit nyugodtan végignézne minden NATO pajtás, mert a katonai szervezetek nem azért jöttek létre, hogy egymást védjük, hanem, hogy legalizáljuk a katonai és gazdasági terjeszkedést.pl iraq, stb
sanyix 2011.12.17. 13:20:08
MACISAJT 2011.12.17. 13:20:34
Egy háború közepén, egy nyerésben levő hadvezért
soha nem cserélnek le...
Más kérdés, hogy a háború lezártával a hadvezéreket felváltják a halkabb diplomaták, politikusok.
De addig még van pár év, momentán Magyarország (többfrontos)háborúban áll, ráadásul gazdasági szükségállapot is van az előző korszakoknak "köszönhetően"
(kevesen tudják, hogy pl. IMF védőháló azért kell(ene)
hogy jövőre Orbánék zökkenőmentesen vissza tudják fizetni az EU/IMF-nek annak a 9,5 milliárd eurónak az esedékes részét, amit a libaszakértőek nyom nélkül eltapsoltak..)
És pl. az hogy a devizahitelesek ügyében a tegnapelőtti megállapodással térdre kényszerítették a bankokat...ilyet csakis egy Orbán "hadvezér" lett volna képes végrehajtani.
Így aztán, a jelenlegi váltás marad a dési jános félék makkos vágyálma..:)
dr. trafik nomac 2011.12.17. 13:21:41
En sosem veszek veluk ossze, epp ok velem, mikor azzal vadolnak, hogy gyurcsany ellen nem mentem ki tunetetni, pedig pontosan tudjak, hogy nem igaz. Aztan a vegen persze mindig elohuzzak a zsido kartayt, en meg hulye lipsi leszek. Az az egeszben a "szep', hogy ezen ismeroseim szuleinek igencsak jol ment azt akosban, akkor volt mar csaladi lada, amikor mi meg a trabantra csak ahitoztunk. Ok az al"l"am hatalamt maskepp eltek meg, mint en, vagy masok, foleg videken. A fidesz midnig is arrol szolt, hogy masok karara elesokdjenek, csak persze jo vegen kell lenni annak a bizonyos szerszamnak. Most ok meg a jo vegen vanank, ki tudja meddig.
Rive 2011.12.17. 13:21:56
Csak ezzel meg az a probléma, hogy a kontrollált csődöt is a tényleges fizetőképtelenné válás _előtt_ kell leszervezni az EU-val, IMF-el, apróra, mindenféle egyénieskedés, unortodoxia és váratlan húzások nélkül.
2011.12.17. 13:22:03
redriot77 2011.12.17. 13:24:13
dr. trafik nomac 2011.12.17. 13:25:14
Teged a tenyegk mindig is hidegen hagytak, de elarulom a bajnai penzt pont Orban tapsolta el veglegesen.
2011.12.17. 13:27:25
Előző szavazáson 7976496 db szavazásra jogosult volt, annak 18%-a 1435769.
2011.12.17. 13:28:46
Azt ugye tudod, hogy a bankok javaslatát fogadták el (kis változtatásokkal)
MACISAJT 2011.12.17. 13:30:14
Majdnem..Nem az országon röhögnek, hanem azon a pár száz degeneráltan, aki veri a nyálát, meg fegyverekről meg forradalmakról fantáziál a ...neten..:D
Pl. elég azt megnézni, kik szidják /gyalázzák Orbánékat:
automatikusan lehet tudni hogy mi az amit Orbánék jól és feltétlenül Magyarország érdekében tesznek.
2011.12.17. 13:30:17
"a kontrollált állam csőd nem akkora baj. Egyetlen következménye, a forint gyengülése lenne, de az csak egy bizonyos szintre gyengülhet."
OMG!
hoseman 2011.12.17. 13:32:51
MACISAJT 2011.12.17. 13:34:21
Bármi is volt az, kihúzta a az ország alatt ketyegő időzített devizahiteles bombát???
Ki bizony.
600 milliárdba fáj ez majd a bankoknak? Fáj bizony.
A böszme meg a libaszakértő kormánya, amelyik ezt az ország alatt ketyegő időzített devizahiteles bombát összehozta és beélesítette...megoldotta ezt a problémát?
Hogyne. " Magatartási kódex"el..:D
Tetszettek volna nem elkúrni..
De el tetszettek. Nem is kicsit. Nagyon.
Orbán viszont ...
gaen 2011.12.17. 13:35:42
mortadella 2011.12.17. 13:36:44
Én inkább azokra a döntéskre emlékszem, amelyekkel az Orbán-féle politikát megvalósították.
Varga Mihály indította el a költekezési versenyt, pénzügyminiszterként a 2002-es választások előtt. Az értékteremtéshez annak semmi köze nem volt. Állami tisztségben pártpolitika.
Mindketten ebben jeleskednek.
Egy dolog, hogy nem teszik ki az arcukat egy-egy pofonért, de ez nem lehet "a" mérce.
Jó lenne végre már olyan irányító az országnak, aki nem pártpolitika eladásában, hanem értéknövelő beruházásokban jeleskedett az elmúlt 20 évben, úgy, hogy nem az elvtársai helyezték versenymentes környezetbe.
Ilyen embereket keressetek végre.
Mert ha mi nem, akkor az IMF fogja helyzetbe hozni.
Lassan már talán jobb is...
Tourist From An Other Space 2011.12.17. 13:40:53
Vannak józan emberek is, akiknek NEM tetszik a rendszer! Többen, mint gondolnád!
2011.12.17. 13:42:17
"Pedig az egyetlen megoldás a bankok meg regulázása, az állam olcsóbba tétele, és a TELJES függetlenség! "
Ez egyre jobb!
Érthetetlen, hogyan lehet ilyeneket kitalálni.
Ezer sebből vérzik, de csak egyet írok le.
Nincs annyi földgázunk és olajunk, hogy ne fagyjunk halálra télen vagy meg tudnánk tankolni az összes autónkat.
Elvben sem lehetünk függetlenek...
Frizuravarjú 2011.12.17. 13:44:30
Frizuravarjú 2011.12.17. 13:45:15
Mérges 1234 2011.12.17. 13:45:32
Én már sdokszor tudok nevetni az Orbánizmuson, mert a történelem majd helyre teszi.
De egyszerűen nem értem meg az embereket. Miért?????
Igaz az MSZP-t is éltették sokan a végnapokban.
Az emebrek nem képesek beismerni a tévedésket?? A Viktor többet ért az emberekhez, mint gondolnánk.
Viszont nagyon remélem nem eleget.
okossan 2011.12.17. 13:46:10
laci_52 2011.12.17. 13:49:24
manager2008 2011.12.17. 13:50:41
Tény hogy elméletek vannak, és néha van amelyik visszamenőleg igaznak bizonyul, van amelyik meg nem. A jövőbe látás képességét még nem sikerült elsajátítani senkinek, de a jövőt tudják befolyásolni azok akiknek erre van ereje. Ezeket a műveleteket kívülről nem látjuk, és néha ők is rendesen elszámítják magukat. Ezért nem póker a gazdaság, és nem lehet egyszerűen kezelni a dolgot. Valamit mégis kell csinálni, mert ha csak nézed az tuti veszteség. A politika sajnos általában amatőrök hatalma, akiket valamelyik elméletekkel fertőzött félszakember hülyít. Ha nem félszakember lenne akkor miniszteri ténykedés helyet pénzemberként, vállalkozóként stb. meggazdagodna és nem hülyeségeket beszélne a tévében az őt hallgató naiv közönségnek.
The Ghost Wolf O1G · https://www.youtube.com/watch?v=Hy6Cf9nGNiw 2011.12.17. 13:51:26
Pipas 2011.12.17. 13:52:15
Már úgy érted, hogy nagyobbakat bírt hazudni? :)
mortadella 2011.12.17. 13:54:03
soha nem cserélnek le..."
Háborút magyar nem nyer, elvtárs!
Az ésszerű kompromisszum nem azt jelenti, hogy kizárólag a elmúlt 20 év kiárusító, eladósító politikája létezik.
Az Orbán-FIDESZ-KDNP fémjelezte politikai vízfej azzal küzd, hogy a vízfej etetésre eddig rendelkezésre álló pénzforrások elfogytak.
Szembe kell nézniük azzal a helyzettel, amikor saját kútfőből kell elkezdeni új értéket letenni az asztalra.
Erre az 1930-as évek óta nem volt példa Magyarországon.
És erre Orbánék éppúgy alkalmatlanok, mint bárki más, aki az elmúlt 20 évben elvtársi alapon érvényesült.
Egy út járható: amikor minden összedőlni látszik, akkor az aktuális parlamenti többség, mint a barmok, rákényszerülnek saját személyes érdekeik miatt arra, hogy átmenjenek az szavazógéppé.
Konkrét példa: Olaszország.
Mérges 1234 2011.12.17. 13:55:37
Ez igaz, de az tudni kell, ha nem lesz IMF megállapodás, akkor nem érjük meg a 2014-et.
Ez nem spekuláció nem vicc, ez egyszerű tény, IMF nélkül elsülyewdünk, köszönhetően részben az unortodox gazdaságpolitikának.
A fentiből az is következik, hogy IMF bélkül álamcsőd, álamcsőd->gyorsan futó esetleg logó politikusok Budapesten...
Aszteroida-bányász metal énekes (törölt) · http://csakjotakarok.blog.hu/ 2011.12.17. 13:55:44
2011.12.17. 13:58:23
"ha nem lesz IMF megállapodás, akkor nem érjük meg a 2014-et."
2014!
Ez már Matolcsy szintű optimizmus... :-))
bebe tv 2011.12.17. 13:58:42
Simlis és pitiáner kisstílű
kalandor.Erre az ember kinézetű élőlényre mondta a Kéri régebben, hogy nagyon tehetséges politikus. A politikus szót egy másikkal keverte össze a Kéri.
layo 2011.12.17. 14:00:33
Remélem az első sorokban harcolsz majd és nem csak most nagy a szád.
The Ghost Wolf O1G · https://www.youtube.com/watch?v=Hy6Cf9nGNiw 2011.12.17. 14:02:28
politologus · http://politologus.blog.hu 2011.12.17. 14:02:32
Kezdetben csak úgy véleményezik az ilyeneket, hogy "sérül/veszélybe kerül a jogállam". Egy a jogállamra mért csapást feldolgozhatóvá teheti az idő, a hatalomváltás, egyéb intézkedések. Most ezek a csapások elég koncentráltan érkeznek szerintem, és a magántulajdonhoz való jog a gazdaság működésének alapja, ha sérül az előbbi, akkor az utóbbi is.
Mr.Moonlight · http://off-shore.blog.hu 2011.12.17. 14:04:30
okossan 2011.12.17. 14:04:45
jjoey 2011.12.17. 14:08:36
És még büszkék is vagyunk, a helyett, hogy "kukákat gyújtanánk" a TVszékház előtt.
Tényleg nem érdemli meg Mo az Uniós tagságot.
Pipas 2011.12.17. 14:08:49
Rive 2011.12.17. 14:09:35
jjoey 2011.12.17. 14:11:33
ekkor előállna az a helyzet, ami valahol az amerikai függetlenségi háborúhoz vezetett, "nincs adóztatás, képviselet nélkül", azaz a Mo.-n nem adózók döntenék el a Mo.-n adózók életét. Sztem "kva jó ötlet".
nexialista · http://nexialista.blog.hu 2011.12.17. 14:13:16
engem maximum olyan kormány érdekelne, amelyik nem a választókat akarja kormányozni
The Ghost Wolf O1G · https://www.youtube.com/watch?v=Hy6Cf9nGNiw 2011.12.17. 14:15:35
SzCsaba 2011.12.17. 14:19:12
gaen 2011.12.17. 14:34:49
mfbill 2011.12.17. 14:41:05
Teljesen egyetértek veled. A folyamatok valóban ugyanabba az irányba mennek a rendszerváltás óta. Sőt, a legnagyobb baj az, hogy már a 80-as évek közepe óta. A tervgazdaság gyors és észszerűtlen felszámolása, az új adórendszer a 80-as évek végén az öngyarmatosítás első lépései voltak. Hiába ideologizálták meg a tőkefelhalmozást, a lényeg mit sem változott: az új gazdasági és politikai elit nem gazdálkodásra, termelésre, normális országirányításra, hanem spekulációra rendezkedett be, és azóta is ezt folytatja. Ez az elit teljesen versenyképtelen a világban, mindössze ahhoz ért, hogy saját népét, a jövőnket fosztogassa. A folyamat azért látszik felgyorsulni, mert a hagyományos módszerekkel jó ideje nem tudták már elvenni az emberek javait. A privatizáció után jött a hitelezés, persze a tőkét ehhez továbbra is a gyarmatokra áhítozó nagyhatalmak szolgáltatták, a hazai elit meg munka nélkül, spekulációval szépen gazdagodott belőle. Azzal, hogy a politikai és gazdasági elit ebbe belerántotta a magyarságot, kockára tette egész államiságunkat. Természetesen habtiszta elit sehol nem létezik, de a hasonló fejlettségű volt szocialista államok példáján látjuk, hogy nagyon nem mindegy, milyen folyamatokat ereszt el a nemzeti vezetés. Az is világos, hogy a kevésbé fejlett országok kénytelenek hiteleken keresztül fizetni a leggazdagabbak jólétét. Épp ezért nagyon fontos, hogy a gazdasági elitje mennyire versenyképes, mennyire tisztességes, mennyire van tekintettel saját népére, környezetére és jövőjére. Sajnos mi egyik tekintetben sem lehetünk büszkék nagyjainkra. Végtelenül szomorú ezt leírni, de alighanem sokkal többet és sokkal nagyobbakat hazudtak az elmúlt 20 évben, mint előtte Kádárék. Most felébredünk, és rájövünk, mennyit érnek az elmúlt évtizedek varázsszavai - a "független" demokrácia, a piac, a piacgazdaság - megfelelő gazdasági háttér és tőke nélkül...
gaen 2011.12.17. 14:42:58
Bebizonyosodott, hogy egy család képes megtermelni a számukra szükséges energiát. nincs más hatra, mint sokszorosítani a példát. Nem azt kellene gondolni és mondani, hogy "nem" meg "nincs" akkor talán lenne.
ipartelep · http://ipartelep.blog.hu 2011.12.17. 14:44:17
Ma már ilyen egyszerű ez.
kvadrillio 2011.12.17. 14:57:53
- Petőfi Sándor -
Szöveggyűjtemény
A XIX. SZÁZAD KÖLTŐI
Ne fogjon senki könnyelműen
A húrok pengetésihez!
Nagy munkát vállal az magára,
Ki most kezébe lantot vesz.
Ha nem tudsz mást, mint eldalolni
Saját fájdalmad s örömed:
Nincs rád szüksége a világnak,
S azért a szent fát félretedd.
Pusztában bujdosunk, mint hajdan
Népével Mózes bujdosott,
S követte, melyet isten külde
Vezérül, a lángoszlopot.
Ujabb időkben isten ilyen
Lángoszlopoknak rendelé
A költőket, hogy ők vezessék
A népet Kánaán felé.
Előre hát mind, aki költő,
A néppel tűzön-vízen át!
Átok reá, ki elhajítja
Kezéből a nép zászlaját,
Átok reá, ki gyávaságból
Vagy lomhaságból elmarad,
Hogy, míg a nép küzd, fárad, izzad,
Pihenjen ő árnyék alatt!
Vannak hamis próféták, akik
Azt hirdetik nagy gonoszan,
Hogy már megállhatunk, mert itten
Az ígéretnek földe van.
Hazugság, szemtelen hazugság,
Mit milliók cáfolnak meg,
Kik nap hevében, éhen-szomjan,
Kétségbeesve tengenek.
Ha majd a bőség kosarából
Mindenki egyaránt vehet,
Ha majd a jognak asztalánál
Mind egyaránt foglal helyet,
Ha majd a szellem napvilága
Ragyog minden ház ablakán:
Akkor mondhatjuk, hogy megálljunk,
Mert itt van már a Kánaán!
És addig? addig nincs megnyugvás,
Addig folyvást küszködni kell.
Talán az élet, munkáinkért,
Nem fog fizetni semmivel,
De a halál majd szemeinket
Szelíd, lágy csókkal zárja be,
S virágkötéllel, selyempárnán
Bocsát le a föld mélyibe.
(Pest, 1847. január.)
Életrajz
Red shield representatíve 2011.12.17. 14:58:59
okossan 2011.12.17. 15:06:49
IntelCorei5 2011.12.17. 15:08:52
megmentve a devizahitelesek? ugyan ne viccelj ! éppen most kerültek bajba.
a forint kamat el fog szállni mert nem lesz külső kontrol ami dev. esetén volt, majd jön a hiperinfláció
Frizuravarjú 2011.12.17. 15:09:51
@Frizuravarjú: @Mr.Moonlight: elgépeltem na"
Mit tetszik mondani?
IntelCorei5 2011.12.17. 15:11:17
a 100 ezres minimálbértől legalább már nem vagyunk messze - ugye igérte kenyéradó gazdád azt is?
Lencsés lstván 2011.12.17. 15:13:04
Mert egy csomó szedett vedett anonim kommentelő ezt akarja?
Én bezzeg névvel vállalom hogy éljen ORBÁN VIKTOR MINISZTERELNÖK ÚR!
ÉN NEM VAGYOK ANONIM!
Ez meg egy hazug blog.
Szűtté mamá? Szűjjé! 2011.12.17. 15:18:24
mojszipupi 2011.12.17. 15:23:18
barkacs 2011.12.17. 15:23:58
Azért dugták el, mert a 2009-ben tett 300 forintos euró nyilatkozat után most állandó és jó nagy támadási felületet adott a barikád másik oldalán harcolóknak.
Meg emlékszünk, amikor az lmp-s kisgyereket bicskanyitogató stílusban leüvöltötte a parlamentben, aztán csak kiderült, hogy hazudott.
Persze lesz majd come back, mint rogán antinál a szerver betörés után, csak most egy kicsi pihi van.
2011.12.17. 15:25:43
Te egy zárt gazdaságról beszélsz.
Svájc gazdasága nem zárt és nem is független.
A te víziód szerint a mi utunk inkább a régi Albánia útja és nem Svájcé, ha már példát akarunk hozni.
Parajpuding 2011.12.17. 15:41:33
Vajon mi történne, ha a bankbetétek többségét elkezdenék az emberek kivenni, az adókat ennyien "elterelnék" (példát véve a kormányról)? És ehhez mégcsak az utcára sem kell kimenni, mert úgy tűnik, ahhoz nincs elég elszántság és támogatás.
Kíváncsi lennék, hogy ilyen Lencsés Pistike, MACISAJT félék hogyan tűnnének el a patkánylyukaikban, hogyan fordítanák vezérükhöz hasonlóan a köpönyegüket. Nomeg arra, ha gazdatest nélkül maradnának. A paraziták ugyanis anélkül elpusztulnak.
Mesterlövész 2011.12.17. 15:46:36
gerdo 2011.12.17. 16:14:06
2011.12.17. 16:14:31
odamondó 2011.12.17. 16:29:38
Ez olyan mintha vatikánban olyan ötlettel állnál elő hogy váltsák le a pápát. sok sikert.
MACISAJT 2011.12.17. 17:06:43
("Vannak józan emberek is, akiknek NEM tetszik a rendszer! Többen, mint gondolnád! ")
A régi vicc poénját tudnám idézni: aki le van szarva, az ne ugráljon..:)
A "józan emberek" úgy elkúrták hogy ihaj.
Ekkora csúfos bukás után minimum illene kussolni, vagy legalábbis némi szerénységet mutatni.
És aztán 2014-ben vagy 2018-ban vagy akármikor ismét nekifuthatnak ezek a "józan emberek"..:)
Herr SturmLikudnik · http://archiregnum.blog.hu/ 2011.12.17. 17:09:49
MACISAJT 2011.12.17. 17:10:27
Ez a hozzászólás is jó példája annak az eszeveszett mentális állapotnak ami az agyonvert, szánné alázott ballibákat jellemzi...:)
És ami miatt , ne feledjük, ott tartanak ahol...
(a bányászbéka popóját nézhetik, elemlámpával, alulról.)
butus, a Magyar Köztársaság állampolgára 2011.12.17. 17:33:40
www.kibulizottorszag.net/tartalom.html
Képzeld, igen sokan vannak akik az összes politikust utálják, mert mind egykutya. MIndegyik az MSZMP szülöttje!
balfék 2011.12.17. 17:44:39
ki lehet ez a macisajt, szerintem vagy kulfoldrol ilyen nagyokos vagy a rozsadombrol.i
butus, a Magyar Köztársaság állampolgára 2011.12.17. 17:49:32
Pipas 2011.12.17. 18:18:39
dr kíváncsivagyok 2011.12.17. 18:23:54
Az egyik Fiam Angliában gyűjti a pénzét , a másik Hollandiában . Na nem sokat, pár tízezer Font/Euro fejenként....nekem van az Otp számlámon 2574 ft....úgyhogy kedves Fidesznyikek , kedves 2/3 - ot okozók....basszátok meg a jó kurva anyátokat...
dr kíváncsivagyok 2011.12.17. 18:26:54
Az elkövetkező 100 évben a "fidesz " - szitokszó lesz,...kb. azt fogja jelenteni : Jellemtelen , hazudozó , cinikus , álszent , demagóg , geci....
politologus · http://politologus.blog.hu 2011.12.17. 18:29:48
insert random 2011.12.17. 18:35:27
- MSZP Mesterházyval? Kösz nem.
- A DK és az LMP nem kormányképes.
- A Jobbik diplomáciai és gazdasági katasztrófába sodorná az országot.
Maradjon tehát a Fidesz, de a más vezetéssel.
messi-asz 2011.12.17. 18:37:39
ez egy nagy hűbéri piramis...
a zorbán = fides = parlament+kormány = álam
politologus · http://politologus.blog.hu 2011.12.17. 18:38:01
messi-asz 2011.12.17. 18:38:11
Dr.Bio74 2011.12.17. 18:38:29
messi-asz 2011.12.17. 18:39:22
a kormányra a gyorsnaszádon mindig szükség van...
a FIDES nek kell mennie... amig mehetnek "sajátlábukon"...
messi-asz 2011.12.17. 18:40:57
insert random 2011.12.17. 18:41:03
Egyetlen esély, hogy tényleg a béka segge alá süllyed a népszerűsége, az "Orbán" név szitokszóvá válik és a párttársai úgy döntenek, csak nélküle lesz esélyük a következő választáson. De ettől igen távol vagyunk.
insert random 2011.12.17. 18:46:51
Szolidaritás mozgalomra szavaznék, de egyelőre nem tűnik úgy, hogy be akarnának szállni a pártpolitikába.
messi-asz 2011.12.17. 18:48:55
szóval összefoglalóan az ávósok kinyírnak Téged... erről ne beszéj! hatalom = sok pénz
ergó a fides maffia rád ugrik... hamvábaholsz, csírádbafojt stb
parrre 2011.12.17. 18:54:47
Dr. Pozitivista Pista bácsi 2011.12.17. 19:00:42
Erről énekel a KisKállai
Red shield representatíve 2011.12.17. 19:02:14
- Bajnai visszajön, biztos lehetsz benne.
sexycsajszi · http://goo.gl/QchxK 2011.12.17. 19:07:02
akkor meglátod hogy nem
csorsza 2011.12.17. 19:11:47
Nézzél inkább magadba, te libsi faszkalap. Ezen "fájdalmasan sajnálkozni" - szavakat se találok a fajtádra.
butus, a Magyar Köztársaság állampolgára 2011.12.17. 19:20:06
BaSa · http://basa.blog.hu 2011.12.17. 19:20:18
:-))
hhh. 2011.12.17. 19:23:20
messi-asz 2011.12.17. 19:27:20
a zorbánt már a proszektúrán "kezelik" kb
kewcheg 2011.12.17. 19:32:13
cso zsi 2011.12.17. 19:38:15
"Jogunk van elkergetni a kormányt!"
Ki is mondta??
www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=uchjTewczN4
Tourist From An Other Space 2011.12.17. 19:48:54
politologus · http://politologus.blog.hu 2011.12.17. 19:54:00
nu pagagyí 2011.12.17. 19:55:14
nu pagagyí 2011.12.17. 19:56:46
TrueY · http://qltura.blog.hu 2011.12.17. 20:03:30
Halmozottan Hátrányos · http://hatrany.blog.hu 2011.12.17. 20:05:07
butus, a Magyar Köztársaság állampolgára 2011.12.17. 20:10:37
butus, a Magyar Köztársaság állampolgára 2011.12.17. 20:14:13
kewcheg 2011.12.17. 20:17:01
Halmozottan Hátrányos · http://hatrany.blog.hu 2011.12.17. 20:21:47
Gyertek!
kolbászoszsömle · http://limerik.blog.hu/ 2011.12.17. 20:44:01
kolbászoszsömle · http://limerik.blog.hu/ 2011.12.17. 20:54:32
Beadni a bíróságra, végigjárni a szamárlétrát, majd jogorvoslatért elmenni strasszburgba, hogy mondják ki ott: a zsarolással kikényszerített szerződés semmis.
Aztán, már csak azon kell hupákolni, hogy mondják ki, a bűn, amit a fidesz és a kereszténydemokraták elkövettek -egy egész ország zsarolása- emberiesség elleni bűntett.
messi-asz 2011.12.17. 20:58:42
Red shield representatíve 2011.12.17. 21:06:17
Ott explicit le van írva, hogy a befizetés a tag magántulajdona.
Red shield representatíve 2011.12.17. 21:09:23
1997. évi LXXXII. törvény a magánnyugdíjról és a magánnyugdíjpénztárakról
5. § (1) Az önkormányzati működés elvének megfelelően a pénztárra vonatkozó alapvető döntések meghozatalára kizárólag a pénztártagok jogosultak.
(2) A szabad pénztárválasztás joga abba a pénztárba való belépéssel, illetőleg átlépéssel gyakorolható, amelynek az SzMSz-e ezt nem korlátozza. Tilos a pénztártagok vallási, faji, etnikai, illetőleg politikai meggyőződés, kor és nemek szerinti megkülönböztetése.
(3) A kölcsönösség és az öngondoskodás elve alapján a pénztártagok közösen teremtik meg a pénztár működésének és szolgáltatásainak fedezetét, a pénztárak pedig az Alap létrehozásával és fenntartásával az e törvényben meghatározott módon gondoskodnak a pénztárak szolgáltatási kötelezettségének teljesítéséről. A pénztártagok a felhalmozási időszakban befektetői, a járadékos időszakban befektetői és biztosítási kockázatközösséget alkotnak.
(4) A pénztártag követelése - a tulajdonlás elve szerint - a pénztártag tulajdona, amelyre az e törvényben foglaltak szerint kedvezményezett jelölhető. A pénztártag követeléséért a pénztár, és az e törvényben meghatározott feltételek szerint az Alap tartozik helytállni.
gipsz1234 2011.12.17. 21:22:09
kolbászoszsömle · http://limerik.blog.hu/ 2011.12.17. 21:34:32
Úgy fogok szarni a sírjukra, mint ahogy ők szarnak most a pofámra....
messi-asz 2011.12.17. 21:38:44
peddig ollan aranyos... azt hittük ő nem fog L-opni
cso zsi 2011.12.17. 21:46:02
Volt...
Blogger Géza 2011.12.17. 21:52:30
Hiába írják le egy törvényben, hogy tied a parlament, ha nem rendelkezhetsz vele, nem szedhetsz érte bérleti díjat, nem adhatod el, stb. akkor ez csak írott malaszt. A szavak mögött a lényeget kell nézni.
Ez egy elcseszett öszvér rendszer volt, ami a két rendszer hátrányait egyeztette, mellesleg elég indokolatlan különbségeket tett járulékfizető és járulékfizető közt.
dr. Trebitsch 2011.12.17. 21:54:51
Blogger Géza 2011.12.17. 21:58:55
kolbászoszsömle · http://limerik.blog.hu/ 2011.12.17. 22:01:33
Attól, mert egy ideig korlátozva van a tulajdonod feletti rendelkezéshez való jogod, attól még a tulajdonod marad.
Pont, mint amikor kiadod a lakásod.
Attól még a tied, hogy nem használhatod.
2011.12.17. 22:05:13
Szia Géza! :-)))
Megint tantóra jön.
1. Hogy a magántulajdonnak mi a forrás, az törvényileg érdektelen.
Nézd meg pl. az elbirtoklás fogalmát
2. Mint manyup tagnak, jogodban állt pénztárt váltani.
3. Az, hogy valaki nem rendelkezik szabadon a magántulajdonával megint csak indifferens és teljesen általános, sőt gyakori. Biztosan hallottál ilyenekről: haszonélvezet, vagy elidegenítési tilalom, stb.
;-)
Blogger Géza 2011.12.17. 22:09:10
Egyébként az is vicces, hogy ugye a magyar államadósság egy része Ft-ban, egy része devizában van nominálva. Na most ha a Ft gyengül, akkor ha Ft-ba számolom, az összérték nő. (Ezen csámcsog most pár hete a sok agyas.) Ugyanakkor azt is látni kell, hogy ha meg devizára (mondjuk EUR-ra) számolom át az adósságot (ahogy azt a külföldi szereplők általában teszik), annak az értéke meg nemhogy nem nő, hanem kifejezetten csökken, tulajdonképpen lecsökkent a külföld felé Ft-ban fennálló adósságunk értéke. De ennek megértéséhez már 8 általánosnál több kéne, ezért ezzel az újságírók se foglalkoznak. Meg azzal sem, hogy ha majd az árfolyam visszaáll (csak idő kérdése), akkor ugyanott leszünk, ahol előtte. Tehát az árfolyamváltozások ilyen hatását sokkal árnyaltabban kéne bemutatni.
Pipas 2011.12.17. 22:18:15
Hogy én hogy unom az "eltapsoltak 2000 milliárdot dumát. :)
Blogger Géza 2011.12.17. 22:21:36
0. Mi a rosseb az a tantóra?
1. Neked lehet, hogy érdektelen, szerintem meg rohadtul nem. Az "öngondoskodás" hamis propagandája ezért is indokolatlan.
2. Ez olyan mintha egyik börtöncellából átmehetek a másikba. Attól már szabad vagyok? Konkrétan, ha én pofátlanul magasnak találtam az 5-6% körüli lenyúlási hányadot , átvihettem mondjuk egy bankba, ahol nem nyúlnak le semmit? NEM.
3. Neked lehet, hogy teljesen természetes, hogy nem rendelkezel a tulajdondal (talán TSZ-elnök voltál? ott volt ez divat a bevitt földekkel) A manyup pénzek esetében olyan mértékben volát korlátozva, hogy az már meghaladja azt a mértéket, ami elő szokott fordulni.
Gyengébbek kedvéért lentebb vannak a tulajdonjog legfőbb ismérvei, ha ezeknek gyakorlatilag egyike se sem működik a valóságban a borzasztó kemény korlátok miatt, akkor nem beszélhetünk VALÓDI magántulajdonról. Ez egy egy egy kvázi állami pillér volt (állami forrásból, állami kontrollal, állami kötelezettség fedezetére), amit propagandaokokból neveztek "magánnak".
A tulajdonjogban foglalt részjogosítványokat kimerítően nem lehet felsorolni, de nevesíteni szokás a következőket: a birtoklás joga (ius possidendi), a használat joga (ius utendi), a hasznosítás, másképpen gyümölcsöztetés joga (ius fruendi), az elhasználás, átalakítás, megsemmisítés joga (ius disponendi de substantia), az elidegenítés és megterhelés joga (ius alienandi), a tulajdonról való lemondás joga (ius derelinquendi). Utóbbi háromról együtt mint rendelkezési jogról (ius disponendi) is szokás beszélni.
hu.wikipedia.org/wiki/Tulajdonjog
2011.12.17. 22:22:58
"Semmiféle "eltapsolás" nem volt, a befolyt pénzek (részben) az adósságot csökkentették. Ha nem folytak volna be, most még magasabb lenne, ugyanúgy nőtt volna tovább, mint 2002 és 2010 között."
És megint tévedés!
Az államadósság szintje gyakorlatilag megegyezik a kormányváltáskori szinttel: 81%.
A manyupban a GDP 10%-a volt.
Tehát 71%nak kellene lennie kb., ha csökkentve lett volna.
De, most is 81%, ugye milyen érdekes?
És akkor még nem számoltam a MOL 500 mrd-ját.
2011.12.17. 22:23:35
Hogy neked menyire nincsenek már érveid Pipas!
tucano 2011.12.17. 22:24:50
Az "előtte" alatt mit ért az úr, a tatárjárás utáni időszakot vagy 1945 fázós tavaszát? Egyébként a korona és a pengő árfolyama is visszaállt volna idővel, csak nehéz volt kivárni.
Blogger Géza 2011.12.17. 22:26:34
2011.12.17. 22:29:48
Ember!
Azt cáfold amit írtam vagy ne vitatkozz vagy ne írj hülyeségeket!
Cáfolva lettek a hülyeségeid és ne szórakozz és ne terelj mással.
Ne kezdj bele nekem új regénybe, ha valaki rámutat, hogy nem értesz valamihez, hanem okulj.
Megbeszéltük?
Nem érted, mi az a magántulajdon és a tulajdonjog! És a másodiknak részleges korlátozása.
Világos? Ha nem, ott vannak a konkrét példák.
Pipas 2011.12.17. 22:33:37
Blogger Géza 2011.12.17. 22:34:59
Hosszú távon meg az árfolyamok elvileg a vásárlóerő-paritás alapján tendálnak, a külker mérlegünk hónapról hónapra iszonyatos pluszokat produkál, ezek mind arra mutatnak, hogy nem fog tartósan itt maradni az árfolyam.
2011.12.17. 22:39:54
"Gyengébbek kedvéért lentebb vannak a tulajdonjog legfőbb ismérvei, ha ezeknek gyakorlatilag egyike se sem működik a valóságban a borzasztó kemény korlátok miatt, akkor nem beszélhetünk VALÓDI magántulajdonról."
Ez a saját definíciód!
Hát gratulálok.
Elővetted a wikit és te magad kreáltál egy saját törvényi pontot, hogy a mnyp, miért nem magántulajdon.
Hát sikerült sokat használt jogi kifejezésekkel teletömni: "gyakorlatilag" és "borzasztó kemény korlátok".
Ember jól figyelj!
Ha van egy házad, de nem a tied a haszonélvezeti jog, akkor ha meghalsz az örököseid semmit sem kapnak.
Max eladhatják lakottan.
A manyup pénzt viszont pl. megkapnák automatikusan.
Blogger Géza 2011.12.17. 22:43:33
Persze tudjuk, szerinted nyilván a 60-as években is virágzó piacgazdaság volt, hiszen a TSZ-földek a parasztok tulajdonában voltak, a gyárak meg a dolgozó nép tulajdonában voltak, bla-bla. Gondolom, te az is beszoptad. :)
Egyébként ha ennyire elhiszed ezeket a maszlagokat, akkor végképp nem értem, mi a bajod, ha a tied, azt csinálsz vele, amit akarsz, ne foglalkozz azzal, mit akar az állam,h hiszen úgyis a tied, nem? Vagy mégsem? :)
Vagy idegesít, hogy bennragadtál ebben a halálra ítélt rendszerben, és most még 3% balekkal együtt neked kell finanszírozni a drága manyupcsontvázak működésér? Pech.
2011.12.17. 22:45:55
Szerintem az-az unalmas amit te magad csinálsz: védesz valami politikai irányt ami éppen a szakadék felé hajt és még gyorsít is.
Volt idő, amikor úgy gondoltam veled pl. lehetne vitatkozni, de minek és miről?
Pipas!
Hol az mnyp vagyon?
Láttál mostanság olyan kormányt, aki ekkora extra forrással bírt és, annyit mondhat el, hát enélkül még magasabb lenne az-az adósság, ami nem is csökkent.
Cseszd meg a GDP 10%-a!
És mi is történt 1-2 napja?
Megint lyukas a költségvetés 2012. Kéne még 2-300 mrd.
Ja tényleg, itt van a maradék mnyp-s.
És amikor elfogynak az ilyen forrásosak, akkor hol találjuk meg a maradék milliárdokat?
Újabb adók vagy folyó számlák?
Mi lesz itt?
kolbászoszsömle · http://limerik.blog.hu/ 2011.12.17. 22:48:21
Azóta ezt puppolják ki magukból a hazai konzervatívok.
Tudod, ami felett nem rendelkezel, az nem a tied!
Majd, ha kötelezően veszel államkötvényt a banki megtakarításaid X százalékából (kölcsön adod az államnak a pénzed), akkor, mivel nem rendelkezel a megtakarításod felett, eme logika szerint nem is a tied, és ha nem a tied, miért akarnád visszakapni?
Így lesz nyertes az államadósság elleni háborúnk!
Ez bazeg a wunderwaffe.
Kétharmaddal meghozzák a törvényt, még jogszerű is lesz.
Pipas 2011.12.17. 22:50:19
"Hol az mnyp vagyon?"
Több cikket is olvastam arról hogy alakul azoknak a pénzeknek a sorsa, amiket onnan finanszíroztak. Ha tudsz egy jó helyet, ahol össze van foglalva, akkor én is szívesen elolvasnám.
"Mi lesz itt?"
Szerinted én honnan tudnám?
kolbászoszsömle · http://limerik.blog.hu/ 2011.12.17. 22:51:20
2011.12.17. 22:51:42
Érdekes ember vagy Géza!
De az igazság, hogy magamra azért rágtam be, mert szóba álltam veled.
Viszont én reagálni szoktam a másik írására és viszem a vita fonalát, míg te nem.
Magyarul gondold végig még egyszer,hogy kinek fogytak el az érvei.
Elárulom neked, hogy mivel magas a bérem és 3 gyerekem van, az abszolút nyertese vagyok az adóváltozásoknak. És mivel politika semleges vagyok, ezért, ha a kormányt kritizálom, annak biztos, nem személyes oka van.
De pl. azt elképzelni nem tudom, hogy te minek tudsz örülni most.
Vagy olyan buta vagy, mint Forrest Gump vagy lövésed sincs és nem is érdekel, milyen katasztrofális irányba halad az országunk e miatt a mérhetetlen politika miatt ami itt folyik.
Blogger Géza 2011.12.17. 22:54:40
"Max eladhatják lakottan." Na látod, eladhatod, pontosan erről van szó. Lassan kezded megérteni, bár mehetne gyorsabban is...
"Ez a saját definíciód!"
Már mi a fene? Az idézet, amit hoztam?
"A manyup pénzt viszont pl. megkapnák automatikusan. "
Ismét egy súlyos tévedés. Ebből is látszik, hogy a rendszer védelmezőinek gőze nem volt a részletes szabályairól. (Mondjuk szegények vagy nem értették meg, hogy nem is volt lefektetve minden szabály, és a rendszer valójában soha nem lépett működésbe, egy ember sem kapott egy Ft nyugdíjat sem ezekből a manyupokból. Legalábbis én egyről sem hallottam.)
Blogger Géza 2011.12.17. 22:56:33
dr kíváncsivagyok 2011.12.17. 22:59:10
..és ott a pont .
Talán azzal a pici különbséggel,...hogy Kádár az egész népért hazudott (amikor kellett ),.,....míg a vezír a csókosok , a felső tízezer miatt hazudik ..
dr kíváncsivagyok 2011.12.17. 23:02:13
Pfff, mitől lenne már lopás az, ha közterhekből származó pénzeket közcélra (adósságcsökkentés, egészségügy, nyugdíjemelés stb.) fordítanak? "
...mert nem az volt a cél vele , hogy egy rossz gazdaságpolitikát "kisegítsen",...hanem hogy 3 millió polgártársadnak könnyebb legyen élnie 15 - 20 év múlva és ne kelljen koldulnia !!!!
2011.12.17. 23:04:23
Nem hiszem, csak nem látok mást ki abból amiket beírsz a vitákban.
"Több cikket is olvastam arról hogy alakul azoknak a pénzeknek a sorsa"
Minek?
Csak gondolkodni kell logikusan. Próbálok valós számokat írni:
Van 81 adósságod és 10+1 megtakarításod.
Magyarul 70 adósságod van.
Ez egy könyveléstechnikai kérdés (esetünkben annak a kérdése volt, hogy be lett vonva a mnyp vagyon)
Ebből 5 be lett vonva (állampapírok)adósságcsökkentésre. A másik 5 pedig nem! Ezt tudjuk. És már azt is tudjuk, hogy nem is lesz.
Miért? Mert a 2011-es és 2012-es költségvetést foltozza ki. Sőt nagyon úgy tűnik, hogy +1 is 2012-es költségvetést foltoz.
Tehát ez az 5+1 most már valóban átment államadósságba, amikor is a költségvetés részévé vált.
Eddig nem az volt, hanem megtakarítás.
Magyarul: a jelenlegi kormány növelte az államadósságot a mnyp vagyon egy részével (kb. 6%) amikor is azt folyó költségekre használta/használja el.
Hogy tetszik?
kolbászoszsömle · http://limerik.blog.hu/ 2011.12.17. 23:08:23
Noh, ha ez az ország ilyen volt, ÉS az alkkotmánybíróság kimondta, hogy az a pénz az azt befizető tag tulajdona, akkor bakker, ha a fejed tetejére állsz jogilag akkor is magántulajdon, amit az Orbán kizsarolt az emberektől.
Valamint, azt járulék HELYETT fizette az ember a pénztárba.
Az állam lemondott arról a lóvéról, a pénztári tag pedig a befizetése után járó állami kötelezettségvállalásról.
Gyakorlatilag az történt, hogy az állam nem szed be pénzt, és később nem is fizet.
Mellesleg ezért lett a járulékból adó, hogy ne legyen kötelezettsége az államnak!
A jelenlegi rendszerben az állam SEMMIFÉLE GARANCIÁT NEM VÁLLAL ARRA, HOGY VALAHA IS KAPSZ NYUGDÍJAT!
Abban sem vagyok biztos, hogy JOGA lesz nyugdíjat fizetni, mivel ADÓT szed, nem járulékot.
2011.12.17. 23:10:13
Össze-vissza reagáltál!
Csak egy szösszenet:
Ez volt a saját definíciód vagy kijelentésed, te észláda:
"Gyengébbek kedvéért lentebb vannak a tulajdonjog legfőbb ismérvei, ha ezeknek gyakorlatilag egyike se sem működik a valóságban a borzasztó kemény korlátok miatt, akkor nem beszélhetünk VALÓDI magántulajdonról."
Ez a te "valamid" aminek jogilag semmi értelme!
Blogger Géza 2011.12.17. 23:10:39
- Ennek az elcseszett manyup rendszernek a leépítése (hihetetlen adminisztrációsteher-csökkentést jelent a cégeknek is, és rengeteg millárd Ft megtakarítást okoz nemzetgazdasági szinten)
- Közteherviselés szélesebb alapkora helyezése (a kamu és valódi minimálbéresek is fizetnek végre adót, mégha csak szerényebbet is)
- Rekord mértéket ért el idén az aktivitási ráta, javult az eltartó/eltartott arány, és az új munkahelyek a versenyszférában keletkeztek (végső soron az tartja el az államigazgatást is ugye)
- A magyar gazdaság igazi kitörése lehetősége és támasza most az export, (később zárkózhat majd fel a belső kereslet és építőipar), ez is rekord számokat döntöget
- Az első negyedéves növekedési ütem a nehéz körülményeke ellenére is több éves rekord volt
- Végre reális a 3% körüli hiány 2011-re és 2012-re is, korábban ezek csak üres lózungok maradtak
- Végre tényleg lecsökkentik a parlamenti képviselők létszámát
Így elsőre ezek jutottak eszembe. És ezek jó része tényleg politikai elhatározás és elszántság kérdése volt (mondjuk a növekedési ütem nem), amit már jóval korábban meg kellett volna tenni.
Pipas 2011.12.17. 23:12:54
Innen származik a csúszás a számításodban.
messi-asz 2011.12.17. 23:14:34
a naptáram kb azt jelzi amikor az esemény utolsó elkerülése még lehetséges volt... ergó a folyamatok eleje... amikor már minden el van rendelve...
2010 karácsony: diktatúra
2011 karácsony: államcsőd
2012 karácsony: polgárháború
2012 tavasz előrehozott választás
2013 tavasz fid eszesek süllyesztőben...
a mottó: 1011 év feudalizmus + fides = államcsőd + polgárháború...
(jövőre új mottó lesz... ;)
KömKel · http://komkel.blog.hu/ 2011.12.17. 23:16:41
Na erre a baromságra már én is reagálok:
"Szóval ha valaki nem osztja világvége hangulatadat, az buta? :) Érdekes felfogás. De a kedvedért megpróbálom összefoglalni, miféle változásoknak tudok örülni:"
Kispofám, a kkv szektor fele nem fog jövőre egy kanyi adót sem fizetni, mert kivitte a cégét külföldre.
Mert nem bizik az államban, mert talán a manyup 1-2 einstand totális államositás volt, a többi hülyeségről nem is beszélve.
Mi is vittük a céget. Köszönd meg Orbán atyádnak, hogy az elképzelt vállalkozás bővités (2 bejelentett alkalmazott) helyett egy rohadt fillért se fog látni, és nem teremtünk munkahelyet.
kvp 2011.12.17. 23:20:51
A kormanyvaltasrol pedig annyit, hogy ha a mostani megbukik, akkor csak a jobbik johet. Ha a nyugati kapitalista partok valamelyike akarna hatalomra kerulni, akkor a fidesz melle allna az osszes jobboldali es de meg a baloldali valodi komunista szemleletu emberek tobbsege is. Mondjuk az polgarhaborut jelentene, de jo esellyel jarulekos vesztesegkent megoldana a liberalis es kisebbsegi problemakat is.
Blogger Géza 2011.12.17. 23:21:38
2011.12.17. 23:22:29
Pipas! A számításomban odáig nem jutottunk el.
Nem tévedtem sehol.
Engem nem érdekel az árfolyam, csak az államadósság.
Tudom, hogy ez módosíthatja, és viszonyalg gyorsan, de ezzel nekem akkor gyere, ha a 2010-es adósságot 81%, a 2002-es EUR árfolyammal számolod, ugye érted,hogy miért?
Én csak bemutattam, mi lett volna, ha vagy minek kellett volna történnie.
És a manyup csak egy tétel az "államadósság elleni harcban". Vagy nem harcban
Vannak egyéb érdekesek is, folyt köv...
Blogger Géza 2011.12.17. 23:25:36
KömKel · http://komkel.blog.hu/ 2011.12.17. 23:26:39
Aha, értem.
Lezárod a határokat is géppuskával ellátott vasfüggönnyel?
Mert máskülönben csak a 2 millió cigány marad itt ebben a kurva országban. Igaz legalább Orbán a saját fajtája között lesz, tuti jól érzi majd magát.
2011.12.17. 23:27:48
Tudod,mi az alaplogika?
Ha valaki beteszi neked valamiről, hogy törvényileg le van írva az x-edik paragrafusban valamiről, hogy az bizony magántulajdon, akkor ezzel szembe Géza nem próbál meg egy wiki + saját hülye aggyal kideríteni, hogy de mégsem.
Mert, az nem lesz más, mint az ő saját buta különvéleménye!
Bocs, de ezzel végeztem a kérdést.
KömKel · http://komkel.blog.hu/ 2011.12.17. 23:28:52
Úgy kapcsolódik ide, hogy a magántulajdon einstandolása miatt lett elegünk.
Ne az én tervezett 2 alkalmazottamat nézd, te nyomorék! Irtam, hogy a kkv szektor fele menekült.
(ha az én céges ismerőseimet nézem, akkor ez az arány 80%)
Az, hogy te hány pártkatonát fogsz felvenni (valószinűleg közmunkában), rohadtul nem fog segiteni az embereken...
kolbászoszsömle · http://limerik.blog.hu/ 2011.12.17. 23:30:09
Definícósdit akarsz játszani?
Vegyünk egy egyszerű esetet!
Megölöm a kutyádat!
Te engem ezzel vádolsz, de én azt mondom, hogy először definiáld, hogy mi az a kutya, aztán definiáld, hogy mitől élt a kutya, aztán definiáld, hogy az, hogy én megöltem a kutyádat, az mit jelent, mert ha ez nem sikerül, akkor nem is öltem meg...
Bakker, ha ezek BÁRMELYIKÉT sikerül definiálni, én esküszöm, leszoplak négyes, hatos villamoson csúcsidőben.
Pipas 2011.12.17. 23:31:30
Engem nem érdekel az árfolyam, csak az államadósság."
Hát akkor azt javaslom, hogy ne számold bele az árfolyamot az államadósságba. :)
Blogger Géza 2011.12.17. 23:33:40
Ha viszont valaki tényleg ilyen hülye érvekre alapozva fejleszti az üzletét, az előbb-utóbb el fog bukni a versenyben a racionálisan gazdálkodó vállalatokkal szemben.
cso zsi 2011.12.17. 23:35:57
Ne már....
tucano 2011.12.17. 23:37:58
kvp 2011.12.17. 23:39:12
Lezárod a határokat is géppuskával ellátott vasfüggönnyel?"
Ezt a nyugat vagy megteszi vagy nem, nem a mi bajunk. Egyelore csak nyugat europa epiti a vasfuggonyt a gazdasagi bevandorlok ellen.
"Mert máskülönben csak a 2 millió cigány marad itt ebben a kurva országban."
Ok pont elmennek ha megszunik a segelyezes es betiltjak a munkakerulest. Sajnos ez meg nem tortent meg. Az ertelmiseg egy reszet kell csak esetleg itthon tartani, peldaul az orvosokat. A par nappal ezelotti orosz pelda a kormany fontos uzemeiben dolgozo tudosok kulfoldi utazasanak tiltasara vagy a szlovak megoldas a rendkivuli allapottal egyebkent nem tunik rossznak, bar szerintem jobb ha mindenki megy aki nem hisz a kozos celokban. Ez az orszag 4 millio fovel is eletkepes, ha ebbol 0 a segelybol elok szama.
Az igazi kerdes az, hogy a fidesznek van-e eleg ereje es batorsaga, hogy vegigcsinalja ha mar egyszer elkezdtek.
"Irtam, hogy a kkv szektor fele menekült."
Akkor az o vallalkozasukat at fogja venni az allam vagy felosztjak a piacot az itthon maradtak kozott. Egyebkent sem jo es versenykepes a mostani szettordelt ipar, a jelenlegi vilagpiacon csak a nagyobb vallalatok versenykepesek. Ez lehet nyugati mintaju magan vagy kinai mintara allami resztulajdonu, de megbizhato partemberek altal iranyitott nagyvallalat is.
KömKel · http://komkel.blog.hu/ 2011.12.17. 23:39:42
Hát öregem te még a büdös életedben nem voltál vállalkozó :DDDDDDDD
Tudod mi az, hogy csoortos átutalás? Programozott, egyszerű dijátutalás, a legfakezűbb vállalkozónak is 2 perc beállitani, majd ha felvesz újakat/kirúg embereket, akkor újabb 2 perc átállitani.
Arról van szó, hogy nem lesz a kkv-któl adóbevétele a narancs hordának, mert nem fogunk ide adót fizetni, se az alkalmazottak után semmi járulékot.
Mindez a bizonytalan gazdaságpolitika, a visszamenőleges törvénykezés, és az államositások miatt.
Erre reagálj, ne a többi szart ferditsd el... Miért menekült ki a sok cég külföldre inkább? Miért nyit a sok ember külföldön bankszámlát a megtakaritásainak?
Szamiz67 2011.12.17. 23:44:59
"M.nyugdíjpénztár, az államosítás nem azért húzós, mert visszamegy a pénz a tb-be, hiszen a járuléknak ezt a részét amúgy is fizettük volna. az úr adta, az úr elvette. hanem két dolog miatt húzós. az egyik, hogy nem adtak arra választ, mitől lett jobb a felosztó kiróvó rendszer, ami már 18 éve elindult a lejtőn, mint a kamatos kamat kihasználása járadékszámítás alapon (tehát minden hónapban bemegy egy adag pénz, ami kamatos-kamatozik). mi lesz az alapja a gyógyszerek által egyre hosszabb nyugdíjas éveknek? ha pedig az a nyugdíjkorhatár kitolása, hol van az a hitetetlenül dübörgő pannon puma, a milliós munkahelynövekedések, amelyek felszívják a 60 év fölötti munkaerőt? a másik pedig, hogy egy törvényt pillanatok alatt írhatnak át vagy törölhetnek el. és valóban, ebben az elmúlt húsz év valamennyi kormánya jeleskedett eddig. nincs jogbiztonság. én például nem fektetnék be jelentős összeget magyarországon, az biztos. világszám, hogy kiiratkozhatom a nyugdíjrendszerből és nem kapok járadékot, miközben nemhogy a járulékfizetésből is kiiratkozhatnék, de azt akkor is kell továbbra is fizetnem, ha nem kapok érte semmit. de igazából egy a lényeg: a kormány egyszerűen gyáva volt ahhoz, hogy törvénnyel megszüntesse a magánnyugdíjpénztárakat. amit csinált, az sunyi, aljas, gyáva tett volt, pont. ha ilyen cinikus dolgok megtörténhetnek, akkor bármi megtörténhet."
KömKel · http://komkel.blog.hu/ 2011.12.17. 23:45:01
Te tényleg nem vagy komplett :DDDD
"Ez az orszag 4 millio fovel is eletkepes, ha ebbol 0 a segelybol elok szama."
A 4 millió hogyan nézne ki?
- 800 ezer közalkalmazott
- 700 ezer rokkantnyugdijas
- 2 millió nyugdijas
- 500 ezer pártkatona?
Gyönyörű kilátások, mondhatom.
Az államositási vízióidhoz gratulálok, remélem a Vezéred is olvassa, és meg is valósitja majd ezen a szarkupacon, amit teremtenek.
dr kíváncsivagyok 2011.12.17. 23:45:39
Blogger Géza 2011.12.17. 23:47:42
Blogger Géza 2011.12.17. 23:56:02
kolbászoszsömle · http://limerik.blog.hu/ 2011.12.17. 23:58:11
Azt kell belátni, hogy az államnak fontosabb a Puskás faszomöccse sportnevelde alcsúton, meg a stadionépítés, meg az egyházak finanszírozása, mint a saját kurva polgárainak a magántulajdona!
Nem a végső elkeseredésében nyúlt Orbán ehhez a pénzhez, hanem ELSŐRE!
Pedig a Vatikánnal Horn állapodott meg!
Nyugodtan újra lehetett volna tárgyalni annak a komcsinak a vén szarossal kötött előnytelen szerződését, esetleg visszamenőlegesen elvenni a nem jogosnak ítélt juttatásokat, mint tették a végkielégítésekkel kapcsolatban!
Csak ugye a voltpolgárok (ma már emberek) és azok jövője nem ér annyit, mint eme fontos dolgok!
Blogger Géza 2011.12.18. 00:01:06
KömKel · http://komkel.blog.hu/ 2011.12.18. 00:02:35
Köszönöm, 15 éve vagyok vállalkozó, összesen két cégem volt, az angliai most a harmadik.
Talán értek hozzá valamicskét.
Azzal, hogy nem kell külön a manyupba is utalni a pénzt, szerinted óriási előny a vállalkozásoknak. Matolcsy szerint milliárdokat spórolunk, mert csökken a bürokrácia.
Én (és velem együtt EZREK) nem tudjuk elviselni ezt a jóságot, inkább kivisszük a cégünket.
Ahol pl van 20% nyereségadó, de az osztalékadó évi 12 millió forintig 0%. De például nincsen iparűzési adó, gépkocsiadó, eszemfaszom.
EZ a söralátét. Nem a Matolcsy féle óriáspizza-jellegű.
kolbászoszsömle · http://limerik.blog.hu/ 2011.12.18. 00:07:31
Ezt figyuzd:
Fideszesül ez így néz ki:
Orbán elérte, hogy az adóbevallás elférjen egy söralátéten, hiszen egy DVD akkora, mint egy söralátét, és mivel egy DVD-re simán felfér az adóbevallás, az adóbevallás akkora, mint egy söralátét.
Hát nem gyönyörű?
És te nem tudsz örülni ennek?
Nem is baj, hogy elmentél!
Blogger Géza 2011.12.18. 00:07:36
cso zsi 2011.12.18. 00:07:52
Ha ezek itt hagyják az országot, akkor miből osztanak odafent millás fizut?
Blogger Géza 2011.12.18. 00:08:46
Amúgy a bírósági tárgyalások java része pont ezzel telik, az ellentétes oldal jogászai azt bizonygatják, hogy az a kutya nem kutya, hanem eb. Vagy róka. Vagy dobermann.
kolbászoszsömle · http://limerik.blog.hu/ 2011.12.18. 00:09:48
Blogger Géza 2011.12.18. 00:11:55
kolbászoszsömle · http://limerik.blog.hu/ 2011.12.18. 00:13:57
A széknek sincs, a kutyának sincs, az életnek sincs, a megöltének sincs.
Egyszerűen nem lehet megmondani egzakt módon, hogy ezek mik, és miért azok.
Blogger Géza 2011.12.18. 00:17:57
Blogger Géza 2011.12.18. 00:21:11
kolbászoszsömle · http://limerik.blog.hu/ 2011.12.18. 00:27:43
Ha nem, akkor nem.
A tagok gyűlése sem taggyűlés.
A bóvli kormány most már a lottóval is csal!! 2011.12.18. 00:33:45
Végre!! Ezt nézd meg!!
www.youtube.com/watch?v=-4-IzpcFhbU
schmittpál 2011.12.18. 02:18:40
az a baj, Géza, hogy hülyeségeket beszélsz. idemásolok néhány kommentet tőled, és hogy mit gondolok róluk:
"Ugyanakkor azt is látni kell, hogy ha meg devizára (mondjuk EUR-ra) számolom át az adósságot (ahogy azt a külföldi szereplők általában teszik), annak az értéke meg nemhogy nem nő, hanem kifejezetten csökken, tulajdonképpen lecsökkent a külföld felé Ft-ban fennálló adósságunk értéke."
– Mivel az állam jövedelmei forintban képződnek (mivel az adót forintban szedik), a devizára átszámolás önámításnak jó, de értelme igazából nincs. mert hiszen forintból kell kifizetni.
"Pfff, mitől lenne már lopás az, ha közterhekből származó pénzeket közcélra (adósságcsökkentés, egészségügy, nyugdíjemelés stb.) fordítanak?"
– attól, hogy ezek a közterhek még nem adók, hanem járulékok voltak, aminek fejében az államnak a nyugdíjadat kellett volna fizetni.
"Rekord mértéket ért el idén az aktivitási ráta, javult az eltartó/eltartott arány, és az új munkahelyek a versenyszférában keletkeztek (végső soron az tartja el az államigazgatást is ugye)"
– nem tudom, tudod-e, hogy hogyan alakították át az aktivitási ráta számolását, most pl. a kevés órában diákmunkázók is beleszámítanak – érted, nem változott a dolgozó emberek száma, csak ügyesen másképp számoljuk meg őket.
"A magyar gazdaság igazi kitörése lehetősége és támasza most az export, (később zárkózhat majd fel a belső kereslet és építőipar), ez is rekord számokat döntöget"
– nem az export az igazán nagy, hanem a hozzá viszonyított import lett gyakorlatilag 0.
"Végre tényleg lecsökkentik a parlamenti képviselők létszámát"
– ez pont nem az az intézkedés, ami igazán érdemleges változást hoz. olyan mint a luxusautó 50millióért. hova szarjak? aprópénz ez a nyomorult stadionokhoz képest. de lehet mutogatni, jól néz ki
"Elképzelem mondjuk a pékek ezreit, ahogy kiköltöznek Londonba, (közismereten az egyik legdrágább város Európában, a bérleti díjak csillagos égben) és majd ott sütik kenyeret és szállítják ide repcsin... :)"
– rosszul érted, a cég jogilag költözik ki, a tevékenységét továbbra is itthon végzi, csak éppen nem adózik fityinget sem a magyar államnak.
ennyit most, te szuperközgazdász.
Pipas 2011.12.18. 02:24:15
Nem hiszem, hogy "átszámolják" devizába, szerintem devizában vették fel és devizában is fogják visszafizetni. Csak nem a három héttel ezelőtti rekord árfolyamon, ezért nem érdemes átszámolni *forintra*.
Legalábbis én így tudom.
Dr.Bio74 2011.12.18. 04:43:24
Másrészről a magántulajdon és a demokrácia szabályait lazán kiforgató idiótáknak adok még egy példát:
Van egy telkem, ez a földrészlet az enyém, az én tulajdonom, tőlem csak úgy elvenni nem lehet, ha mégis akkor is kárpótlással és nemzetgazdasági érdekből lehet kisajátítani, nem pedig azért mert szar szikes ráfizetéses a föld, és a faternak úgy osztották anno. Másrészről az együttélés szabályai alapján csak korlátozzák, hogy én a földemen mit, mekkorát, miből építhetek, mennyire szabdalhatom szét, mennyire kell művelnem, és hogy adott esetben mennyi adóval tartozok utána. Furcsa mi ? Vagy nem? Mert ha nem akkor miért furcsálja valaki, hogy egy nagy nehézségek árán létrehozott manyup rendszerben szintén beépítettek korlátokat, a jövőbeli célok érdekében. Másrészről aki demokratának érzi magát az felteszi e a kérdést, hogy amennyiben egy demokratikus kormány nem ért egyet a manyup szabályozással az miért nem változtat rajta a jogrend lehetőségeivel. Csak mert a pénz erőszakos eltérítése azoktól akik megdolgoztak érte, nem demokratikus, sőt aljas szemét húzás, mely visszaélés a hatalmukkal.
Sajnállak titeket fidesznyikek kik még nem ismertétek fel, hogy a "kétharmad" már arra vár, hogy leváltsa, eltakarítsa, ne adj isten felkoncolja ezt az arrogáns, nemzetietlen tetű kormányt.
fakopács 2011.12.18. 07:11:24
Bolond és fanatikus, szemrebbenés nélkül hazudik, elhisz mindent amit a vezére mond. Folytassam? Nála talán csak a Lencsés István hülyébb.
fakopács 2011.12.18. 07:15:31
- Te idióta! Ha egy törvény valamiről kimondja hogy magántulajdon, akkor az az és kész.
Bohumil Stejskal 2011.12.18. 08:19:33
Hogy léphetett volna életbe, amikor jogszabály szerint is 2013-tól lépett volna életbe a manyup kifizetés?
A tulajdonjog meg egyszerű te szaros nyelvű fizetett hulladék:
Ptk. kimondja mi az állami tulajdon, Ötv. mi az önkormányzati tulajdon, a többi más minden magántulajdon.
Ennyi!
Takarodhatnál végre a tolvaj kurva anyáddal együtt ebből az országból, te hazaáruló nyomorék :)
Herr SturmLikudnik · http://archiregnum.blog.hu/ 2011.12.18. 08:22:58
Blogger Géza egy fidesztroll, meddő a vita, amíg LúzorBán nem parancsolja meg neki, hogy a manyupot dícsérje, szidni fogja, ilyen egyszerű.
Egyszerűség kedvéért kérdezd meg tőle, hogy szerinte az IMF/EU most igen/nem dolog-e, aztán ha kitalálta a Kiválasztott az Utat, szembesítsd régebbi véleményével, ha eltér. Majd előadja, hogy Óceánia mindig is szövetségesünk/ellenségünk volt.
Vagy kérdezd meg, mennyiért is hazudik közpénzből a saját népe ellenében és ezt nem érzi-e hazaárulásnak.
jog-ász 2011.12.18. 08:39:01
hidd el hogy magántulajdon volt az a pénz, abból kaptad volna a nyugdijad kb 75%át, no persze viki már rég alulról szagolja az ibolyát amikor te majd kétezervalahányban sorban állsz segélyért, vagy közmunkáért esetleg öngyilkos leszel a dunaparton vagy éhenhalsz,mert a vezér több kormány kezét megkötötte, neked meg nem lesz nyugdijad..se..meg magántulajdonod sem..államositás szót hallottad már?
2011.12.18. 08:49:21
"Tudod, mindig van, aki használja az eszét, más meg mindig elhiszi gondolkodás nélkül azt , amit elé tesznek."
Gratulálok! Tehát, ha valaki eléd tol egy jogszabályt (miszerint A -> B halmazába tartozik) és te zseniális aggyal kételkedsz benne, akkor nem a jogszabálynak nézel utána, hanem előveszed a wikit, megnézed mit írnak B-ről, majd elképzeled mit tudsz A-ról és te magad eldöntöd, hogy az állítás igaz-e?
Lehet így gondolkodni, de ez mi is? Ja, már leírtam, a te nagyon buta és teljesen felesleges különvéleményed.
fakopács 2011.12.18. 09:12:55
fakopács 2011.12.18. 09:14:26
2011.12.18. 09:34:55
Pipas!
Vagy lesüllyedsz a Géza szintjére, vagy próbálunk egy színvonalat képviselni a vitában.
Döntsd el, de ne csodálkozz, ha nem leszel vitaképes vagy sokszor kell leírnod, hogy de hát itt magyarázom és senki nem érti meg, stb.
Gézával én már régen nem vitázok, csak néha kíváncsi vagyok, hogy képes-e egyáltalán egyetlen lépcsőfokot lépni, felfelé, hogy lássa a világot.
Ugye nem feltételezed, hogy én bármit is számolgatok itt a saját kedvemre amikor az államadósságról beszélünk?
Az, hogy a GDP arányos államadósság milyen technikával van számolva, nem én döntöm el. Be tudunk nézni a számok mögé, ha kéred, de mint már jeleztem, ott még nem tartunk.
Én olyan dolgokat kalkulálok, amikről úgy gondolom, hogy a vitapartnerem is képes erre. Vagy meg tudja nézni.
Ezt te írtad:
"Csak nem a három héttel ezelőtti rekord árfolyamon, ezért nem érdemes átszámolni *forintra*.
Legalábbis én így tudom. "
A kérdésem: HONNAN TUDOD?
www.akk.hu/object.c693e119-153c-49bc-bc3d-71f805d83db1.ivy
Ebben a táblázatban havi bontásban láthatod a bruttó adósságot 2004-től és az AKK nagyon helyesen mindent Ft-ban számol.
Ebből a táblázatból kiderül sok minden! Látható, a manyup pénz egy részének adósságcsökkentő része. Látható, hogy a devizakitettség mennyire érzékeny az árfolyamra.
És látható sajnos, hogy az adósság terén (ami a fő ellenség) nettó szinten semmilyen pozitív dolog nem történt, az egyszeri mnyp leírást kivéve, sőt.
És mivel a gazdaság sem dübörög (nincs extra GDP növekedés) ezért a harcot az államadósság ellen, rövidtávon és középtávon buktuk!
Ez még önmagában csak elszomorító lenne, de az, hogy az egészet a manyup pénzzel együtt sikerült így összehozni katasztrofálissá teszi a magyar gazdaságpolitikát.
Hisz, gyakorlatilag nincs látszatja, hogy elszállt az a megtakarítás ami a manyupban volt.
odamondó 2011.12.18. 09:51:45
Viktorról csak azt tudom elképzelni hogy majd még pár ciklus után hajlandó(!) lesz átülni köztársasági elnöknek. Semmi más forgató könyvet nem tudok elképzelni.
Arról pedig hogy elvesztett választás után eltűnik-e? Viktor nem 1 hanem már 2 választást is bukott, ráadásul egymás után mégis ő van elől.
Szitok szóvá pedig nem nagyon fog válni a viktor. Furcsa mód fideszéknél mindig megoldják hogy a másodsorban lévő janik elvigyék ezt a címet. Pl Lázár.
Herr SturmLikudnik · http://archiregnum.blog.hu/ 2011.12.18. 10:06:54
sőőőt, hasznos rugdosni, azaz türelemmel végigcáfolni a narikomcsi agitprop kommandó aljas csúsztatásait, ezzel a széles közöség elé tárva a sufniforradalom valós, szélsőgyurcsányista arcát :)
hazug fidesznyik (törölt) 2011.12.18. 10:07:17
Erre csak annyit tudok mondani, hogy: anyád.
Többet csak azért nem, mert nem értesz hozzá.
Herr SturmLikudnik · http://archiregnum.blog.hu/ 2011.12.18. 10:08:04
a cár atyuska jó, csak a tanácsadói rosszak, ősi orosz népmese :)
messi-asz 2011.12.18. 10:09:42
nem is, mert: MAFFIASZERVEZETTSÉGŰ RABLÁS és HAZAÁRULÁS... igaz igaz nem lopás
a tv első mondata volt: MAGÁNTULAJDON...
hazug fidesznyik (törölt) 2011.12.18. 10:11:17
Jó.
Szerintem, apád hülye volt vagy nem ismerte az óvszert. A legnagyobb hibát pedig akkor követte el, amikor meghagyott.
Így most beljebb vagyunk egy nyomorék Orbán-droiddal, egy faszarcú bolsevik seggnyalóval. Legalább nyugtass meg, hogy nem szaporodsz.
messi-asz 2011.12.18. 10:12:11
úgy mint a fődakota tette az mnypvel...
ez köztörvényes bűncselekmény volt...
két dolog miatt fog az össze fid eszes ülni:
1. mnyp magántulajdon államosítása
2. alkotmány 2§ alapján a diktatúra kiépítése
eddig ez a köztörvényes számlájuk nagyobb tételei
hazug fidesznyik (törölt) 2011.12.18. 10:13:24
a tv első mondata volt: MAGÁNTULAJDON... "
Na ezt meséld el egy seggbebaszott fidesz kommunistának...
TrueY · http://qltura.blog.hu 2011.12.18. 10:13:43
Egyetértek veled és sok mindenki mással is. Én csak magával a "lopás" szóval vitatkoztam. Amit és ahogy csinálnak iszonyat trágya!
@butus: "Nézd meg az államadósságot, több, mint előtte!"
A forintra átszámolt államadósság nőtt, de elsősorban a CHF drágulása miatt.
@kewcheg: Nem azt mondtam, hogy nem baromság, amit csináltak és hogy egyetértek azzal amit és ahogyan csináltak. Szinte egyetlen jó döntésük sem volt és nem is csináltak semmit, amihez gondolkodni kellett volna. Csak annyit, hogy nem feltétlenül "lopás", amit csináltak.
@kolbászoszsömle: Az állam anno lehetővé tette, hogy a felosztó-kirovó rendszer átalakítása miatt a neki járó pénz egy részét Te magánszámlára utald. Az így keletkező pénz hiányát nálunk nem kompnezálták (a Csehek külön adóemelést csináltak). Orbánék lényegében csak annyit mondtak, hogy bocs, de vissza a zsét! Nekem az egész levezénylésével van bajom és azzal, hogy össze-vissza kapkodva átgondolatlanul csinálnak mindent! Mert pancserek!
@Red shield representatíve: l. előző pont!
Az Ovi kormány nálunk visszaállítja a paternalista államot. Nincs szükség az öngondoskodásra, mert ő úgyis minden jobban tud.
dr kíváncsivagyok 2011.12.18. 10:22:22
Különben egy év múlva múltidőben beszélünk az Unióról ! Orbán minden lépése arra utal, hogy ki akarja "pateroltatni" Magyarországot az EU - ból : Több éve folyó Unió-ellenes propaganda . "van élet az Unión kívül is ",...stb .......Orosz , Kínai , Arab tárgyalások , mellett EGYETLEN EURÓPAI ORSZÁGGAL SEM FOLYNAK ......a másfél éve folyamatosan elhangzó nyilatkozatok az utóbbi időben felerősödtek.....Orbán meg fogja tagadni az államadósság visszafizetését ! Ebben jó eséllyel támaszkodik a Jobbikra ! A magánhadsereg felállítása ! A politikai ellenfelek kriminalizálása ! Miután megtagadja a kölcsönök visszafizetését ,...Orosz , Kínai és Arab barátai segítségével próbálja finanszírozni az elszigetelt , lenézett , kirekesztett országot !
hazug fidesznyik (törölt) 2011.12.18. 10:23:02
Az ingyenes orvosi ellátást, a segélyeket, a nyugdíjakat, a különböző támogatásokat miből kompenzálták? Az így keletkező hiány mértékegységekkel nagyobb az államadósság keretein belül, mint a szerencsétlen manyup pénz.
A lényeg az, hogy a jövőnket ellopta az Orbán-kormány, így ugyanolyan nyugdíjam lesz, mint egy nyomorék pizzzafutárnak vagy kamu vállalkozónak...
Mindenkinek ajánlom, hogy nézzen szét manapság egy bevásárló központban, nézzék meg az embereket, majd csak megértik mitől keletkezett a kétharmad...
dr kíváncsivagyok 2011.12.18. 10:25:54
2011.12.18. 10:28:12
"A forintra átszámolt államadósság nőtt, de elsősorban a CHF drágulása miatt. "
Gyönyörű!
Egyrészt indifferens amit írsz (ebből klátszik, hogy nem igazán látod át a kérdést, másképpen benyelted a a kormánykommunikációt), másrészt reméljük a CHF csak elírás volt részedről és nem komoly (mert akkor kettős nem látásod van :-)))).
kolbászoszsömle · http://limerik.blog.hu/ 2011.12.18. 10:28:37
Azért a pénzért VÁLLALJA, hogy kapsz nyugdíjat.
Ezt a vállalását feladta az állam, gyakorlatilag megszabadult egy kötelezettségétől.
Ha erre kivetett volna egy adót, akkor mi történik?
Kifizeti a nép.
Így államadósságot generáltak.
Mi történik?
Kifizeti a nép.
Technikailag, egy új adó kivetése lehet, hogy szebb lett volna, ám már akkor is volt egy olyan hazaáruló banda a parlamentben, amelyik minden értelmes, szakmailag alátámasztható ötletnek zsigerből kerékkötőjévé válik.
És mivel a manyup pénzek nagy részét államkötvénybe kellett fektetni, a hiány finanszírozása megoldható lett
Az a helyzet, aminek most örülsz, viszont úgy néz ki, hogy Orbán elvette az összegyűjtött pénzt, majd MEGSZÜNTETTE az állam nyugdíjfolyósítási kötelezettségét.
Magyarul az, hogy kapsz-e majd öregségi segélyt (nyugdíjat folyósítani joga sem lesz az államnak), és mennyit, az csak és kizárólag az aktuálisan hatalmon lévő kormányzat jóindulatán fog múlni.
Ha marad a demokrácia, Orbán sikerrel felépítette a gerontokráciát.
Taps-taps-hurrá.
Ebből lesz a növekedés.
2011.12.18. 10:28:58
Nincs hozzá gyomrom! :-)))
messi-asz 2011.12.18. 10:34:29
nem is értem miért nem számol 1dollár=1Ft árfolyamon... oylan is volt...
ilyen alapvető "ortodox" matematikai vagy társadalmi alapokat is megkérdőjeleznek, mert csak DEBIL környezetben "kirájok"
2011.12.18. 10:35:10
"Ha erre kivetett volna egy adót, akkor mi történik?
Kifizeti a nép.
Így államadósságot generáltak."
Ez az egész államadósságot generál egy bullshit!
A kiadás oldalon megjelenik a manyup tétel. Azonkívül még annak a 30-szorosa is megjelenik a költségvetésben.
Ha vágni akarsz a kiadási oldalon, akkor meg kell nézni, mit érdemes. Az Orbán kormány közölte, hogy a manyup a rákos daganat.
Az a manyup, ami megtakarításba ment ugye.
Nem a BKV, MÁV, MOL csomag, szaros korrupt projektek, hanem a manyup.
Ide vissza zsét, majd én elköltöm, mondta a kormány. Hát sikerült.....
messi-asz 2011.12.18. 10:37:14
diktatúra épül, melynek egyetlen célja, simicskának a 14 billiós köz kassza minél hosszabb birtoklása....
ez a végcél...
minden más részletkérdés és "spontán" döntés, kiszámíthatatlan normális ember számára, mert nem tudod felfogni mennyire gátlástalanok és tehetségtelenek is...
TrueY · http://qltura.blog.hu 2011.12.18. 10:39:40
Köszönöm értékes hozzászólásod! Látom sikerült a lényeget megragadnod az információk sűrűjében! Gratulálok!
"Az ingyenes orvosi ellátást, a segélyeket, a nyugdíjakat, a különböző támogatásokat miből kompenzálták?"
Eü hozzájárulásról TB járulékról hallottál? No azokat pont ezért fizeted... :)
@MikeBoy: "Egyrészt indifferens amit írsz"
Annyiban nem, hogy a CHF romlásából adódó veszteség még nem realizált veszteség. Matolcsy majd piszok ügyesen megoldja a helyzetet, lemegy 120 HUF-ra a CHF és majd meglátod, hogy mennyire fog csökkenni az államadósság. (Nem, én sem hiszem, hogy így lesz. ;) Főleg amíg ezek vannak kormányon. :( )
@kolbászoszsömle:
"Azért a pénzért VÁLLALJA, hogy kapsz nyugdíjat."
Ovi nem is mondta, hogy nem kapsz nyugdíjat. Csak majd megnézheted, hogy mekkorát. :(
"Magyarul az, hogy kapsz-e majd öregségi segélyt, és mennyit, az csak és kizárólag az aktuálisan hatalmon lévő kormányzat jóindulatán fog múlni"
Pontosan! De a korábbi rendszerben 75%-ban is így volt, mert csak 25%-ot fizettél MNyPt-ba.
kolbászoszsömle · http://limerik.blog.hu/ 2011.12.18. 10:41:24
Ezért vagdalkozik, ezért nem tárgyal az IMF-fel, EU-val, hiszen a sértegetései, flegmázása általa is modellezhető reakcióra készteti az ellenségét, ami a kontroll illúzióját adja a számára.
Beteg ez az ember. Ha nem lenne hatalmon, sajnálnám.
kolbászoszsömle · http://limerik.blog.hu/ 2011.12.18. 10:46:02
Amíg nem jött Orbán, az államnak volt egy kötelezettségvállalása feléd.
Ha úgy tetszik, szerződés közted, és közte.
Te fizeted a járulékot, ő meg fizeti a nyugdíjad.
Most jött Orbán, és te fizeted az adót, a kormánynak, meg ha lesz kedve, fizet neked segélyt.
A járulék és az adó közötti különbség a lényeg.
Orbán szava az egyetlen garancia arra, hogy nem döglesz éhen, ha már nem vagy képes dolgozni.
bigthereal 2011.12.18. 10:46:12
már sokszor leírtam, de azt a járulékrészt az állam engedte át kockázati befektetőknek, akik évi 5-6%-os díjért voltak szívesek kezelni.
ez jó rendszer volt?
és a bankadóval mi baj van? a bankok nem fizethetnek? őket nemm érheti veszteség? csak a lakosság viselheti a terheket?
pont ez az imf legnagyobb baja, nem részletezem miért, akinek van szeme, látja.
bigthereal 2011.12.18. 10:48:46
hogyan lenne lopás? az az állam pénze volt
messi-asz 2011.12.18. 10:51:28
kérlek ne válaszolj... amit te itt csinálsz az természetesen bűnrészesség...
szerinted a fides után ezekről a blogokról nem lesznek elérhetők az adataid? amikor már nem fides ügyészség lesz?
erre is gondolj...
2011.12.18. 10:51:38
NEM CHF! :-))))
Az árfolyamból adódó veszteséget pedig folyamatosan realizáljuk. Pont úgy, mint a devizahitelesek. Nem véletlen, hogy őket nem ámítja senki ilyennel, hogy ne a pillanatnyi árfolyamot nézd.
Sajnos az igazság az, hogy ha megnézzük a fix árfolyamon való törlesztés bankokra vonatkozó veszteségét, ami 100 mrd körül van, ha jól tudom, és megbecsüljük az ominózus törvény Ft árfolyamra és annak az állami adósságtörlesztésére gyakorolt hatását, simán kijöhet, hogy többet bukunk adósságtörlesztésen, mint amekkora a bankok vesztesége.
És akkor még a járulékos dolgokat nem is számoltam...
2011.12.18. 10:53:06
"hogyan lenne lopás? az az állam pénze volt "
Ha az állam pénze volt, akkor hogy növelhetett államadósságot?
UPPSSZ? ;-))
Szamiz67 2011.12.18. 11:38:13
Blogger Géza 2011.12.18. 14:26:20
Blogger Géza 2011.12.18. 14:29:01
Blogger Géza 2011.12.18. 14:33:33
Blogger Géza 2011.12.18. 14:40:13
Blogger Géza 2011.12.18. 14:49:45
"– Mivel az állam jövedelmei forintban képződnek (mivel az adót forintban szedik), a devizára átszámolás önámításnak jó, de értelme igazából nincs. mert hiszen forintból kell kifizetni."
Ez a gyakorlatban nem igaz, egyrészt nem csak Ft-ban, de lényegesebb hogy senki nem számol azzal, hogy hirtelen itt visszafizetnénk Ft-ból az adósságot (ugyan miből?), lényegében újabb kötvénykibocsátásokkal és hitelfelvételekkel (amelyek megfelelő hányada devizás) teremtjük elő a forrást a folyó törlesztésekhez.
"– attól, hogy ezek a közterhek még nem adók, hanem járulékok voltak, aminek fejében az államnak a nyugdíjadat kellett volna fizetni."
Az állam fizet is nyugdíjat, ki mondta, hogy nem? Aki szépen fizet az első pillérbe, meg is fogja onnan kapni.
"– nem tudom, tudod-e, hogy hogyan alakították át az aktivitási ráta számolását, most pl. a kevés órában diákmunkázók is beleszámítanak – érted, nem változott a dolgozó emberek száma, csak ügyesen másképp számoljuk meg őket."
Légy szíves, hozzál már erre valami hiteles számszerűsített forrást.
"– nem az export az igazán nagy, hanem a hozzá viszonyított import lett gyakorlatilag 0."
Mindkét tagmondat hatalmas baromság, nézd meg a számokat.
"– rosszul érted, a cég jogilag költözik ki, a tevékenységét továbbra is itthon végzi, csak éppen nem adózik fityinget sem a magyar államnak."
Hát ez a te fejedben lehet, hogy ilyen egyszerű, de a valóságban nem annyira.
bigthereal 2011.12.18. 15:17:15
csak a bűnözőnek kell félniük az ügyészségtől.
én a gyurcsány-érában sem féltem, most sem félek, és nem fogok máskor sem.
a manyup meg nagy átverés volt, amit bekajáltak pár millióan:)
2011.12.18. 15:29:01
Egy jogszabály nem hit kérdése te BALFASZ!
2011.12.18. 15:33:35
Tök mindegy mit ismert el Brüsszel észkombájn.
A kérdés az volt állami vs magántulajdon. LEGALÁBB TUDD MI AZ AMIN VITATKOZUNK NAGYON HÜLYE GÉZA!!!
Ha állami tulajdon lett volna, akkor az a helyzet áll elő, hogy az államnak saját állampapírjai a saját tulajdonában vannak ami államadósságot növel.
Ez pedig egy nonszensz.
2011.12.18. 15:40:49
Nézd csak meg szépen miben van számolva az AKK honlapján az a deviza alapú adósság?
www.akk.hu/object.c693e119-153c-49bc-bc3d-71f805d83db1.ivy
2011.12.18. 15:43:07
Na most akasztjuk a hóhért figyelj:
"Az állam fizet is nyugdíjat, ki mondta, hogy nem? Aki szépen fizet az első pillérbe, meg is fogja onnan kapni."
1. Erre adj egy forrást!
2. Arra is adj forrást, hogy a manyuposok milyen járulékokat mikor hova fizetnek és fizette eddig!
2011.12.18. 15:49:29
Kíváncsi vagy, te magad tudod-e mit akartál ezzel mondani:
"a manyup meg nagy átverés volt, amit bekajáltak pár millióan"
Szamiz67 2011.12.18. 16:51:52
Friss adatot nem találtam, de 2010.dec.31-én 690e. állami/önkormányzati alkalmazott volt nyilvántartva, ami 2011 közepére felment 750e.-re. A 22 milliós Romániában 1,3M-ról építik 1,1 M-ra (2012 vége) és 0,9M. a következő ütem, de a cseh. lengyel arányokhoz képest is kb. 200e.-el több állami/önkormányzati alkalmazott van nálunk.
KömKel · http://komkel.blog.hu/ 2011.12.18. 17:05:38
"– rosszul érted, a cég jogilag költözik ki, a tevékenységét továbbra is itthon végzi, csak éppen nem adózik fityinget sem a magyar államnak."
Hát ez a te fejedben lehet, hogy ilyen egyszerű, de a valóságban nem annyira.
Nagyon is egyszerű.
1000 euroért bealapit egy szlovák céget, és beszámláz a magyar cégének. Weblapkészitést, marketinget, informatikai munkát, tanácsadást, forditást, bármit, amihez nem kell egy cégnek fizikálisan is itt megjelennie.
Innentől kezdve nyereséget lenullázza, adót nem fog itthonra fizetni.
Ha vállalkozó lennél, ezeket csípőből tudnád. De közszolgaként nehéz lehet gondolkodni :)
És tudod én csak amiatt alapitottam be angol céget, hogy a narancsosok elől vigyem ki az adónkat, nem vagyok hajlandó stadionokat finanszirozni. De ha ez évekig igy marad, akkor a cégek többsége a büdös életben nem jön vissza ebbe a bürokratikus útvesztőbe.
Blogger Géza 2011.12.18. 18:24:00
"29 ezer fővel többen dolgoztak az év első tíz hónapjában a vállalkozásoknál, a közszféra létszáma 5%-kal csökkent, "
portal.ksh.hu/pls/ksh/docs/hun/xftp/gyor/let/let21110.pdf
Blogger Géza 2011.12.18. 18:25:44
Szamiz67 2011.12.18. 20:05:32
Blogger Géza 2011.12.18. 20:10:45
Ezt a marhaságot meg hol olvastad?
Blogger Géza 2011.12.18. 20:38:32
KömKel · http://komkel.blog.hu/ 2011.12.18. 20:48:36
Kicsit gondolkozz el.
Ha elkopik pár milliárd adó, akkor a mostani látványberuházásokra sem fog pénz jutni, ami miatt ez a tömeg nem adózik itthon.
Felfoghatod egyfajta passzív ellenállásnak is.
Ha tőlem ellopják a manyupot, államositják ÉS egyházasitják az iskolákat/óvodákat, akkor én is visszaveszek a becsületességből. (mert tudom hogy hihetetlen, de normálisan adózott a cégünk)
Lehet szórakozni azokkal akik ténylegesen fizetik az adókat, de nagyon rá lehet erre baszni.
Nincsenek adóbevételek?
- nincs közszféra fizetésemelés (ahogy te is emlitetted)
- nincs nyugdijemelés
- nincs több segély
Ha mindezek ellenére mégis folytatódnak a látványberuházások, és nyilvánvaló pénzszórások, akkor szerinted rám fogják rámboritani az emberek az asztalt, vagy a kormányra?
Tudod én nem tartozom a csürhébe, akik végigborogatták 2006-ban a várost. Kicsit eszesebbnek tartom magam, én ezt az ellenállást választottam... jómagam nagyjából 40 cégről tudok, akik szintén.
Ezek (én is) azonnal visszahozzák az adóbevételeket, amint normális gazdaságpolitika és normális kormányzás lesz. Akkor fogtok majd rohadt nagyot koppanni, mert folyamatosan nőni fognak az adóbevételek. Nem forditva kellene ülni azon a döglött dakota lovon.
Szamiz67 2011.12.19. 08:28:44
Lencsés István 2011.12.19. 10:57:07
@Lencsés lstván: Komolyan mondom kezdelek értékelni te noname hazug csaló , hogy helyettem megírod a frankót , de azért fizetni nem fogok neked ezért , ne is álmodozz . :) ;) :D
TrueY · http://qltura.blog.hu 2011.12.19. 14:09:32
"Amíg nem jött Orbán, az államnak volt egy kötelezettségvállalása feléd."
Ugyan Moszkva, hol van az már! :)
"Te fizeted a járulékot, ő meg fizeti a nyugdíjad."
Nem ennyire egyszerű! Te ma fizeted a járulékod 75%-át a zsebébe és ő (Isten bizony) valamennyit fizet a nyögdíjasoknak. A maradék 25% pedig megy a magán MNyPt-i számládra. De ez Ovinak nem tetszett és az EU sem fogadta jó szemmel a trükközési próbálkozásait. Ezért tabula rasat akart csinálni és államosította a 25%-ot is ezzel felszámolván az egyetlen olyan reformot, ami előremutató lett volna az elmúlt 20 évből.
"a kormánynak, meg ha lesz kedve, fizet neked segélyt."
Eddig is így volt a 75%-kal!
"Orbán szava az egyetlen garancia arra, hogy nem döglesz éhen, ha már nem vagy képes dolgozni."
És ez neked semmit sem ér? :)
@MikeBoy:
"NEM CHF! :-))))"
Igaz, igaz. Abban, amiben felvették. Az államadósságunk 50% körüli része van külföldi devizában.
"Az árfolyamból adódó veszteséget pedig folyamatosan realizáljuk."
Persze, amikor kamatyot kell fizetni. De az a Ovi féle megbízhatatlan gazdaságpolitika miatt is emelkedik. :(
"kijöhet, hogy többet bukunk adósságtörlesztésen, mint amekkora a bankok vesztesége."
Hát ez tényleg lehet. És ha majd mi is 30%-os kamatra fogunk hitelt kapni (mint a görögök) Ovi miatt, akkor meg pláne lesz okunk sírni!
Hajrá Magyarország! Hajrá Magyarok!
kolbászoszsömle · http://limerik.blog.hu/ 2011.12.19. 15:21:00
Neked az egy előremutató reform, hogy a járulékból adót csinálnak?
Az is előremutató dolog, hogy a paternalizmust erősítik?
Hát, barátom, te egy rák vagy...
Szamiz67 2011.12.19. 18:38:11
Blogger Géza 2011.12.19. 19:05:06
Szamiz67 2011.12.19. 20:27:57
Közszféra átlagos éves munkaerő állomány 2000-2010 között:
2000-791,5
2001-788,6
2002-800,4
2003-818,7
2004-816,5
2005-805,9
2006-788,3
2007-748,6
2008-722,0
2009-747,9
2010-772,6
A fenti számokból látható, hogy az elmúlt 10 évben volt ugyan mozgás, de egyik kormány sem vette komolyan ennek a szektornak a leépítését. 2/3-al, az Mnyp-el minimálisan elvárható lett volna egy 4 évre ütemezett 250e.-es leépítés ezen a területen. Romániában se Mnyp pénz,se 2/3-ad mégis nekifutottak egy több százezres leépítésnek, pedig eleve sokkal jobb volt a közszférában dolgozók aránya. Ehhez képest, hogy az arányaiban legjobban felduzzasztott magyar közszféra kapcsán érdemként hozod fel, hogy 5%-al csökkent , ahol még így is kb. 40%-al dolgoznak többen, mint a közvetlen 'versenytárs' országoknál, akkor nem tudom, hogy ki az aki aránytalanul szemléli ezeket a folyamatokat. Romániában pl. 15%-al csökkentik 1 év alatt a közszférában foglalkoztatottak számát. Ezzel az évi 5%-al (ha marad egyáltalán ez az ütem) 8 év alatt érjük utol (ha ott változatlanok a számok) a környező országokat, erre sajnos nem nagyon van idő.
Blogger Géza 2011.12.19. 21:32:55
Az országok közötti összehasonlításokkal amúgy is vigyázni kell. Sok tényező torzíthatja (pl. az iskolák hány %-a van egyházi kézben, alapítványi kézben, mennyi külsős szakérőt foglalkoztatnak a minisztériumok, milyen az önkormányzati rendszer stb.)
TrueY · http://qltura.blog.hu 2011.12.20. 23:11:57
"Te nem érted, hogy mi a különbség az adó és a járulék között?"
Ez csak egy címke. Nem annyira érdekes.
"Neked az egy előremutató reform, hogy a járulékból adót csinálnak?"
Az előremutató a MNyPt volt, amit felszámoltak.
"Az is előremutató dolog, hogy a paternalizmust erősítik?"
Ilyet én nem írtam.
"Hát, barátom, te egy rák vagy.."
Egyébként nyilas, de mindegy...