Politikai Innováció - Politológusblog a más minőségekért

2012. október 27. 19:30 - politologus

Rosszérzésünk kulcsa

Pedig komoly városban lakom. Ma egy kulcsot akartam lemásoltatni - amire már önmagában is az emberi hülyeség, nemtörődömség és szégyentelenség miatt volt szükség, na de hagyjuk - , és délután három óra környékén nem találtam nyitva tartó kulcsmásolót.

Tudtommal ma nincs hétvége. Az ünnepek miatti hosszú hétvégéket és ledolgozásukat egy kormányrendelet szabályozza, és amint hétfőn szombat volt, most szombaton hétfő, így kerek. Munkanap volt bizonnyal, én legalábbis dolgoztam, ehhez képest mintegy ünnepi nyitva tartásokat találtam.

A fellelt kulcsmásoló helyek jó része nagyobb bolton belül volt, ott jöttek-mentek az emberek, talán kulcsot is másoltak volna, mint máskor is. De még a Mister Minit is zárva volt. Hát ennyire gazdag ez az ország, hogy egy napnyi forgalomkiesésről simán lemondhatnak ezek a vállalkozók? Pont válság idején? Soha ennyi kiadó üzlethelységet nem láttam még, mint ma, és ilyen környezetben ilyen könnyen vagyunk?

Nem, ne jöjjön senki azzal, hogy mert pihenés, mert család, mert hétvége. Négynapos ünnep volt, őszi szünet következik, mostanában aztán tényleg együtt lehet a család. Közben azért dolgozni is kellene. Azt se mondjátok, hogy ez csak egy kulcsmásolás, mert az ilyen bonyolult rendszerekben, mint egy nemzetgazdaság, nincsen “csak”, meg azt se, hogy sokkal nagyobb baj is van ebben az országban, hiszen emberek éheznek - mert lehet, hogy épp ezért éheznek.

Néha úgy tűnik, hogy ebben az országban csak mímeljük a dolgokat, félig-meddig és tessék-lássék, csak úgy igazán nem, és ettől joggal érezhetjünk magunkat rosszul. Hiába egyértelmű a jogszabály, még egy munkanapot sem vagyunk képesek elkülöníteni a hétvégétől. Nem mindig az átvenni kívánt mintát kellene hibáztatni, le lehet másolni jól is a kulcsot.

Nem is tudom, hogyan nevezzem, talán “szolgáltató szellemnek” azt az attitűdöt, ami nélkül sokan nem tudnák rendesen elvégezni a munkájukat. Régtől fogva látszik, hogy úgy hiányzik ez a magyar politikából is, mint “az adófizetők pénze” kifejezés. Nyilván azért hiányzik fönt is, mert lent is szűkében vagyunk.

A kulcsmásolás szolgáltatás, a szolgáltatás pedig a modern gazdaság fő vonulata, hát persze. Jól van, gyerekek, ne szolgáltassunk, mondta is a Széles Gábor, hogy újra termelni kellene. A miniszterelnök meg folyton európai gazdasági modellváltásról, és a munka alapú gazdaságról és társadalomról beszél.

Neki, számomra, ma - legyen akkor tényleg ünnepnap - teljesen igaza van.

Ha egyetértesz vagy vitatkoznál, lájkold és kövesd a Politológusblogot!
follow us in feedly

52 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://politologus.blog.hu/api/trackback/id/tr894873652

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

qwertzu 2012.10.27. 22:52:52

Teljesen logikus, hogy nem nyitnak ki.
1. Sok munkavállaló időzíti ilyenkorra a szabadságát. Szívük joga.
2. Ha már úgyse megy be az emberek fele dolgozni, a munkáltatók egy része (aki megteheti) inkább hazaküld mindenkit szabadságra.

3. Ebből következik, hogy a forgalom lényegesen elmarad a rendes hétköznapitól. Tehát nem éri meg kinyitni.

Amúgy mit fogsz csinálni? Igen, hétfőn lemásoltatod a kulcsot valahol. Tehát a kulcsmásoló ipar nem veszít egy forintot se.

Golovics József · http://leviathan.blog.hu/ 2012.10.27. 22:54:10

"Pont válság idején?"

Igen, pont válság idején: ha a kereslet szűkül, akkor a kínálatot sincs értelme fenntartani.

tothh · http://polizis.blog.hu 2012.10.27. 23:05:53

Az első két hozzászóló kifejezte az én véleményem jelentős részét is.

A hvg.hu kutatása továbbá azt bizonyítja, hogy akik megtehetik szellemi foglalkozásúak, úgyis kiveszik a szabadnapot, akik pedig gyárban dolgoznak, azok számára úgyis már a munkarend összeállítása.

Összességében tehát a szombati munkanap annak, aki teheti, annak megúszós.

Én csak az iskolásokat sajnálom, mert amire én vissza tudok emlékezni, akkor az ilyeneket behajtották (ca. 10 éve), oszt nagyon nem volt kellemes körülnézni hogy még egy nap koránkelés/leckeírás/nyűg, míg mindenki más igyekszik ezt a dolgot szabaddá tenni...

dr. pretender 2012.10.27. 23:12:31

nekem is feltűnt, amit a szerző ír. lehet, hogy mert én is dolgoztam? szerintem még a metró is a hétvégi menetrend szerint járt ma.

d'agneau 2012.10.27. 23:13:01

Plusz még komolyabb városban hétfőn ugyan úgy nyitva volt minden, mint bármilyen másik hétfőn. Nekik nem volt mit ledolgozni.

Mélyszegény 2012.10.27. 23:27:52

Ide vezet az orbáni-matolcsy-i kontárpolitika! Mélységesen egyetértek a cikk írójával ...

LiberAll 2012.10.27. 23:41:46

Én egy Coop bolt előtt anyáztam egy sort, hogy mit sír itt a magyar kiskereskedelem, aztán elmentem az angol multihoz (tesco) vásárolni.

pritivumen 2012.10.27. 23:44:06

Jól értem, hogy azon az apropón, hogy te csúsztattál ma, az üzleteknek is nyitva kellett volna lenniük?

MolnarErik · http://heraldika.blog.hu/ 2012.10.27. 23:45:47

Én meg tavaly egy ilyen munkanap szombaton sebészetre alig bírtam elmenni, mikor egy üveg szétvágta a kezem. Ügyelet nem volt, merthogy munkanap, de rendelés sem, merthogy szombat. Végül egy helyen hajlandóak voltak ellátni, bár hivatalosan ők se rendeltek.

JohnHenry 2012.10.27. 23:46:58

+1

úgymond folyamatos munkarendben dolgozom, délután tudtam meg véletlenül, hogy ma "hétfő" van, ehhez képest simán hétvégi nyitvatartás volt ott, ahová bementem volna kaját venni.

MolnarErik · http://heraldika.blog.hu/ 2012.10.27. 23:47:38

@pritivumen: Rosszul érted: "Az ünnepek miatti hosszú hétvégéket és ledolgozásukat egy kormányrendelet szabályozza."

nem várt fordulat 2012.10.28. 00:38:17

nálunk a boltnál ki volt írva, hogy 27 hétvégi nyitvatartás.

nem értem miért, dönteni nem akarok a kérdésben. ezek a ledolgozandó szombatok amúgy is hülyeségek .)

szbszig 2012.10.28. 00:40:15

Már a klasszikus vicc úgy szól, hogy abból tartja fent magán, hogy szombaton nem nyit ki, különben veszteséges lenne. :P

szbszig 2012.10.28. 00:40:49

Már a klasszikus vicc is úgy szól, hogy abból tartja fent magát, hogy szombaton nem nyit ki, különben veszteséges lenne. :P

egy maréknyi dollár 2012.10.28. 00:43:51

Hát ilyen előfordul.
Gondolom a maszekok nyitvatartását( kulcsmásolók is ide tartozhatnak, míg állami monopóliummá nem teszik a tevékenységet) nem szabályozza kormányrendelet.
Még szerencse, hogy legalább egy kulcsod volt.(persze másoltatáshoz ennyi a minimum)

Gáborom 2012.10.28. 00:44:10

Ez csak egy szimpla hiszti.
Nevetséges, hogy politológus a blog neve, és ilyen marhaságot írkál bele a blogoló.
A posták bezzeg hétköznapi rend szerint voltak nyitva, de minek: délután kettő után a kutya rá nem néz a postára ilyenkor, meg is értem,horrorisztikusan alacsony a tranzakció szám ilyenkor, mégis mindenki bent van, még a legtakarékosabb munkaszervezés mellett is sok ember ücsörög bent feleslegesen, ugyanakkor a postai technológia és hálózat miatt muszáj annyinak, amennyinek.

A kulcsmásoló helyesen járt el: ilyenkor alig van forgalom, gondolom ezt ők jól tudják, látják, csak tudják mekkora volt eddig ilyenkor a forgalmuk.
Meghozták a helyes döntést.
A forgalom önmagában nem érték, ha túl nagy - felesleges - költség társul hozzá.

Persze egy politológus csak írkál-firkál, anyagi felelősség nélkül (márha egyáltalán politológus :) ).

saky 2012.10.28. 00:45:10

szarhazi nagyszaju lusta emberek lusta orszaga. szombaton? dolgozzon? hulye vagy?

pritivumen 2012.10.28. 01:35:22

@MolnarErik: A kereskedelemben és a szolgáltatóiparban nincs csúsztatás.

renz 2012.10.28. 02:40:39

Komoly agybaj kell ahhoz, hogy ezt is sikerült a jelenlegi kormányra kenni. Kicsit nyugatabbra szombaton délután már szinte semmi nincs nyitva. Ha a cikk írója valódi dolgozó lenne, nem csak egy okoskodó barom, akkor meg sem született volna ez a szánalmas írás.

Dr.Agon 2012.10.28. 05:10:13

Nem kéne csereberélni. Ha kedre esik az ünnep, akkor kiveszi a hétfőt, aki akarja, a szomszédos szombatot meg hagyják békén.

politologus · http://politologus.blog.hu 2012.10.28. 05:46:05

@qwertzu: Az ipar valóban nem, de azok a helyek igen, akiknél jártam.

politologus · http://politologus.blog.hu 2012.10.28. 05:50:46

@Gáborom: Lehet, hogy hiszti, meg az is lehet, hogy az emberek dönmtéseit - a politikaiakat is - ilyen hisztik befolyásolják. Meg a sok hiszti miatt is lépnek le innen.
Az utolsó felvetésedre a válasz: valóban az, de most csak egy rosszkedvű blogger. Tudod, a Magyar Nemzet cím alól se a magyar nemzet szól, és a Népszava sem a nép szava.

politologus · http://politologus.blog.hu 2012.10.28. 05:59:19

@renz: A baromtól a szánalmasságig mind igazad lehet, de egyben nem: nem kentem semmit a kormányra. Ott van a címkék között a "politikai kultúra", vagyis ez a jelenség a mienk, választóké. A leírt jelenségek kormányfüggetlenek. Annyiban persze nem, hogy ilyen magatartások mellett szavazunk, a kormányon lévők sem mentesek tőle, és olyanok ítélnek a kormányokról, akik ezeket elkövetik.

politologus · http://politologus.blog.hu 2012.10.28. 06:11:33

@Mélyszegény: a hatás inkább fordított, az ilyen jelenségek vezetnek ahhoz hogy Matolcsy maradhat.

Link Elek 2012.10.28. 06:16:31

A mai gazdasag alapja a szolgaltatas, akar mit is haladzsazik matolcsy/orban

pl:
Ma mar nem veszel egy ablakot, es beszereled sajat kezuleg, hanem megrendeled az ablakcsere szolgaltatast, nem potalkatreszt veszel az iphone-hoz, hanem beadod a szerelohoz

kigyurt álat 2012.10.28. 06:20:42

az a legnagyobb hülyeség, hogy az állam megmondja, hogy hétfő legyen szünnap, a szombat meg munkanap.
aki 4 napos szünetet akar, az vegyen ki hétfőre szabadnapot magának.

kigyurt álat 2012.10.28. 06:24:21

@Link Elek: "A mai gazdasag alapja a szolgaltatas"

Egyoldalú a látóköröd. Milyen állapotban is van a "mai gazdaság"?

mig 2012.10.28. 06:47:47

Ez a 4 napos unnep egy szenvedes mindenkinek, kiveve az allami/onkormanyzati dolgozoknak. Persze ok is panaszkodnak, ha vasarnap este nem tudnak bevasarolni.

lavór 2012.10.28. 07:20:02

Tragédia. Gondolom, több hetes csoportterápiára szorul a blog szerzője az átélt trauma miatt. Annak kéne örülnie inkább, hogy egyáltalán van még működő kulcsmásoló.

Környezettudatos 2012.10.28. 07:22:01

@mig: Az önkormányzatoknak szombat volt.

kolbászoszsömle · http://limerik.blog.hu/ 2012.10.28. 07:48:42

ha volna otthon nyerskulcsod, meg tűreszelőd, nem lett volna ilyen problémád!

Tudod, attól sem kell éhen halni, hogy bezár a pizzéria!

kolbászoszsömle · http://limerik.blog.hu/ 2012.10.28. 08:07:02

@politologus: A kormány megmondja, hogy szombaton dolgozni kell, és megtiltja, hogy bizonyos napokon dolgozzak.

Ennek a felülvezérelt szabályzásnak a betartása lenne a politikai kultúra?
Tudod, én akkor dolgozok, amikor akarok, és ahogy az én problémám, ha meg akarom ünnepelni a kutyám szülinapját, meg akarom ülni a shabbatot, ugyanúgy az állam problémája, ha neki mindenféle faszság miatt nincs kedve dolgoztatni a másikat.

Kaptál egy kis ízelítőt abból, hogy milyen érzés lesz az, hogy a vasárnapi munkavégzés meg lesz tiltva.
Meg abból, hogy az állam hivatalai hogyan működnek.

A fenti kis intermezzo nem a kulcsmásoló politikai kultúrájáról szól, hanem a tiedről, arról, hogy el sem tudod képzelni, van aki szarik a kormányra, és él a szabadságával, és azt teszi, amit megengednek neki, miközben próbálja fenntartani az élete megszokott ritmusát.

doggfather · http://dogg-n-roll.blog.hu/ 2012.10.28. 08:25:20

te se szakítottad szét az istrángot akkor ha délután 3kor volt időd kulcsot másoltatni, nem??

kutato525 2012.10.28. 08:34:10

Tekjesen egyetértek a cikk írójával.
Lehet hivatkozni a kutya születésnapjára, megy egyéb ünnepekre, de:
HA HÉTFŐ VAN, AKKOR HÉTFŐ VAN!!!
Az a baj ezzel az országgal, hogy mindenki szitkozódik, egymásra mutogat. Csak egyet nem szeretünk: dolgozni.
Illetve szeretjük, ha a törvények, a kötelességek érvényesülnek: a másikra. De mi szabadok vagyunk, nekünk mindent lehet.
Csak egy baj van: IGY NEM LEHET.
Összefogni kellene, először a munkában, aztán a demokráciában.
És ez politika-független...

kacsa232 2012.10.28. 08:38:30

csak halkan kérdezem a cikk szerzőjétől,hogy három óra környékeén miért nem dolgozol még?

micsoda? 2012.10.28. 08:44:04

"Hiába egyértelmű a jogszabály, még egy munkanapot sem vagyunk képesek elkülöníteni a hétvégétől."

Nem tudom milyen egyértelmű jogszabályról ir a poszt, de nagy az összevisszaság. Másként történik a tömegközlekedésben, más az iskolákban, sőt még településenként is eltérő. Az már csak hab a tortán, hogy a média is hallgatózásba burkolózott.

kolbászoszsömle · http://limerik.blog.hu/ 2012.10.28. 08:44:19

@kutato525: Ha Orbán azt mondja szombaton, hogy hétfő van, akkor hétfő van!
De legalábbis kedd!

privateer 2012.10.28. 08:50:29

@kolbászoszsömle: Azt ne felejtsük el, hogy azok akik heti 7 napban dolgoznak (lásd áruházak, boltok eladói), rájuk más szabály vonatkozik. Amíg mi otthon vagy wellness központban dekkoltunk (most jó idő volt, aki tehette kirándult), addig sokan dolgoztak a hosszú hétvégéken. Pár éve én is melóztam így. Utáltam is, hogy nem volt sose hosszú hétvégém, míg a család meg elvonult pihenni.

JohnHenry 2012.10.28. 08:53:30

höhö, elég jól meg lehet tippelni a kommentek alapján, hogy kik azok, akiknek szombaton dolgozniuk kellett volna, de inkább nem mentek be, mert mi az hogy ő szombaton dolgozzon, de persze hétfőn se ment be, mert mi az hogy egy napra bemenjen... na az ilyen kis dolgok miatt nem fogjuk SOHA utolérni a normális országokat.

elkeseredett.polgar 2012.10.28. 08:58:28

Két dolog kezdésképpen, mielőtt nekem ugrana valaki:

1) Én és a feleségem is dolgoztunk ezen a szombaton (hétfőn), de egyikünk sem rendes (hétfői) munkarend szerint.

2) Marhaságnak tartom a hosszú hétvégéket és a kormány által rendeletileg sorozatban átminősítgetett munka- és hétköznapokat.

A sztori lényege - és ezt érintőlegesen már többen leírták: mivel az emberek többsége NEM dolgozik vagy csak pár órát (mint posztolónk) dolgozik ilyenkor, egy szolgáltató jellegű egységnek igen meg kell gondolnia, hogy kinyit-e vagy sem, ha nem akar veszteséget. Ugyanis ha kulcsmásoló vállalkozónk kinyit, akkor fizeti az ezzel járó rezsit, immár fűtést, az alkalmazott bérét és nem kevés bérjárulékát, mindezt úgy, hogy nagy valószínűséggel ezt kitermelni sem tudja az ominózus napon, tehát veszteség éri. Ezért inkább elküldi az alkalmazottját szabadságra, akkor menjen, amikor amúgy sincs jelentős forgalom.

Ezért tartanak ilyenkor zárva, akik kiszámolták és megtehetik. Ha kormányrendelet munkanappá nyilvánítja ezt a se ilyen, se olyan napot, attól még a szolgáltatónak nem éri meg veszteséget realizálnia és NEM IS FOG, majd legfeljebb ezután - nehogy megbüntessék ebben az országban, ahol már mindenért büntetnek - kiírja, hogy szabadság/betegség miatt a mai napon zárva.

Ha posztoló mondjuk egy büfét vezetne egy kizárólag külkereskedelmi üzletkötéssel foglalkozó cég irodaházában, ami kong az ürességtől ezen a napon, mert ugye a kormányrendelet miatt Ausztriában, Németországban, Írországban, stb. NEM lesz varázsütésre a szombatból hétfő, ezért mindenki kötelezően szabadságra megy, kinyitná a büféjét, fizetné a rezsit, az alkalmazottat és benyelné a veszteséget erre a napra, csak mert a kormány szerint munkanap, így hát ki kell nyitni?

Baluci 2012.10.28. 09:08:18

@elkeseredett.polgar: Én pont egy ehhez hasonló irodaház menzáján kajálok általában. Nekem jól jött, hogy tegnap is mehettem, idén még háromszor is ki kell nyitniuk szombaton. Anyázott is rendesen a főnök, mert tiszta ráfizetés neki... :D

kolbászoszsömle · http://limerik.blog.hu/ 2012.10.28. 09:15:12

@privateer: Én akkor dolgozok, amikor munka van, és addig csinálom, amíg nincs kész.
Ha hosszabb, mint húsz óra, akkor néha alszom egy keveset.

Simán nem értem sem a munkaidőt, sem a munkanapot. Egyszerűen nem tudok vele mit kezdeni.

Kell húsz gumimaci.
Aki fizet, az nem azért fizet, hogy nyolc órát szuttyogjak, hanem mert kell neki húsz gumimaci.
Kurvára nem érdekli, hogy két óra alatt lett-e kész, vagy két nap alatt, csak az érdekli, hogy határidőre megvan-e.

ggaborx 2012.10.28. 09:25:52

Függetlenül attól, hogy a kormány szerint munkanap vagy sem én régóta nem értem, hogy mi abban a jó, hogy a különféle boltok jellemzően munkaidő alatt vannak csak nyitva. Aztán csodálkoznak, hogy nincs vevő.

Számtalanszor volt már, hogy valamit venni akartam, volt is bolt, ahol lehet kapni, de 8-16-ig van nyitva, kizárólag hétköznap. Én meg emiatt nem veszek ki szabadnapot. Inkább megyek a plázába, ha van ott hasonló bolt, vagy hagyom a francba az egészet.

A sok kis boltos meg kétségbe van esve, ha a közelben nyílik egy pláza, de a hétköznap 8-16-ig nyitvatartáshoz ragaszkodnak. Aztán csodálkoznak, hogy a plázák tele vannak munkaidő után, mert ott általában 20-22-ig minden nyitva van.

Nem értem én ezt.

¿Qué tapas hay? 2012.10.28. 09:42:37

Én megértem a posztert, hogy bosszantó, hogy nem tudta a kulcsot lemásoltatni, de mindemellett - a munkarend-módosítás kérdésében - fordítva ül a lovon.

1. Az ünnepek körüli munkarend-módosítást nem kormány-, hanem miniszteri rendelet írja elő, a 2012. évre vonatkozóan ez a 39/2011. (X. 14.) NGM rendelet.
2. A munkáltató szemszögéből a kötelezettség fordított, lévén fontosabb, hogy mely munkanap lett pihenőnappá minősítve, mert ott a pihenőnapi szabályokat kell a munkáltatónak alkalmazni.
3. A pihenőnapból lett munkanapok munkarendjének meghatározásakor a munkáltatónak figyelembe kell venni, hogy mekkora létszámmal, és mely tevékenységre érdemes munkát szervezni az áthelyezett munkanapra. Olyan helyeken, ahol a munkavégzés szervesen kapcsolódik pl. külfölde munkarendekhez, banki munkarendhez stb. ott nagyon kevéssé éri meg a szombatból munkanapot csinálni.
4. Normális munkáltatónál éves munkarendet készítenek, még a tárgyév előtt, a munkarendi rendelet megjelenését követően. Ilyenkor általában figyelembe kell venni a vállalat és a legfontosabb partnerek szokásait, azt, hogy az év egyes kitüntetett munkanapjain (jellemzően a szombati munkanapok, január 2., nagypéntek, karácsony és újév közti időszak) érdemes e teljes-, vagy csökkentett munkarendet elrendelni, vagy célszerűbb munkáltatói hatáskörben munkaszünetet elrendelni. Erre a MT lehetőséget ad a munkáltatónak.

Összefoglalva: a munkarend-módosítással elrendelt pihenőnap kötelezően pihenőnap, a munkanappá tett pihenőnap pedig a munkáltató - saját érdekein alapuló - döntésének megfelelően lesz munkanap.

(persze ez csak a magánszférára igaz, az államiak helyzetét én nem tudom megítélni)

porthosz 2012.10.28. 09:55:08

Nem igazán értem a posztoló mit rinyázik.

Feltételezem hogy elmúlt már 5 éves, akkor meg ne lepődjön meg azon hogy egy szombati munkanapot _nagyon_ sokan kivesznek szabadságnak, igy aztán az üzletek vagy azért vannak zárva/korlátosan nyitva mert a dolgozok szabadságon vannak, vagy azért mert a szabadságon lévő más emberek kevés forgalmat generálnak.

Továbbá a napok csereberéje egy rendkivül jó ötlet, persze ezt csak az értheti aki nem 15 perc távolságra lakik munkahelyétől és/vagy nincs családja, mert neki aztán tényleg mindegy. De azoknak akik távol laknak hétköznap a lakóhelyüktől, családjuktól, albéreltben valahol, diákok tizezreinek akik kollégiumokban és igy tovább szóval akik csak hétvégente járnak haza, nekik ez egy nagyon jó dolog, hogy van 4 összefüggő nap amikor lehet valami hasznosat csinálni. Pl. Elmenni a családdal kirándulni, végigjárni a rokonokat stb stb.
Ha nem lenne a napcsere, akkor vasárnap visszamenne az emberke, hétfön dolgozna, kedden herevere mert ugye nem fog 100-200 km-ert hazautazni egy napra, viszont a család/barátok hiányában túl sok értelmes tevékenységet sem fog folytatni...

Nem mellesleg, napcsere nélkül se számitson a kedves politologus kifogástalan szolgáltatásra hétfőn, mert az emberek egy bizonyos része ugyanugy szabadságot venne ki, tehát ugyanugy belefuthatna a fenti problémába. Csak még mellé megszivatná azokat a dolgozokat akik kiszolgáltatott helyzetben vannak és pl. nem mehetnek el szabadságra mert a cég úgy döntött (tipikusan azok az emberek akik amúgy is szar munkát végeznek szalag mellett stb). Szóval nem ártana némi gondolkodás.

Főleg akkor ha valaki egy munkanapon azon van felháborodva hogy délután 3kor nem talált egy nyitva lévő kulcsmásolást, mert elgondolkoztató hogy ő vajon mi a francot csinált délután háromkor ha már nem a munkahelyén volt...

Dr Gregory House 2012.10.28. 10:18:13

@porthosz: A napok csereberéje egy kibaszott nagy baromság és lopás! Tegnap egy csomó ember símán nem ment be dolgozni, minden szabadság nélkül. Nálunk ilyenkor a háziorvosi rendelőben, ahol 8-10 orvos rendel elvileg, egy nővérke van benn összesen "ügyeletben". Hasonló a helyzet az állami szférában is.

binary11 (törölt) 2012.10.28. 10:38:27

A szombat, az szombat. Akkor alszom tizig, akkor fő a pörkölt. Vallalkozo vagyok, az ugyfelszoli 0 forgalomrol szamolt be rzen a szombaton. Mirol beszelunk? Legnagyobb baromsag a szombati munkanap. Amugy meg hagyjuk mar, hogy valsag van, unalmas!

Ramones1965 2012.10.28. 10:47:30

A többség szerintem régóta tudja, hogy ilyenkor pénteken érdemes elintézni a fontos ügyeket, mert az ilyen szombatokon a boltok többségénél, a piacokon, vásárcsarnokokban marad a normál szombati nyitvatartás. És ez így volt Gyurcsány-Bajnai-D209 kormánya idején is...

ekat 2012.10.28. 11:05:01

Szerintem nem az a hülye, aki nem nyit ki egy munkanapnak kikiáltott szombaton, hanem az, aki a csereberét előírta. Mindenki teljesen tisztában van vele, hogy az egésznek az az eredménye, hogy mindkét napon alig folyik munka, tiszta veszteség az egész országnak. Akinek négy nap kell, vegye ki a 'hídnapot', ahogy a németek hívják - ők is azt teszik. Kis cégek meg akkor tartanak zárva, amikor akarnak. (De egy előző hozzászólásra reagálva, igen, azok, akik csak hétköznap munkaidőben tartanak nyitva, ne csodálkozzanak, ha nem megy a bolt.)

csekir 2012.10.28. 11:22:53

Valaki mondta már itt előttem, hogy az a baj, hogy a dolgozás nem nagyon megy. Tök igaz. A legtöbben a hogyan ússzuk meg a munkát dologra hajtanak. Én is dolgoztam tegnap. A posta pl. nem hétfői nyitva tartás szerint üzemelt. Mire végeztem nagy zárt ajtók fogadtak. A magyar gazdaság viszont pörög ezerrel, tehát meg lehet tenni, hogy napokra leálljon az élet. Hajrá!

kolbászoszsömle · http://limerik.blog.hu/ 2012.10.28. 11:46:34

@csekir: Havi 3-400 euróért nincs az a hülye, aki dolgozni is fog.

Annyiért a munka imitálását lehet csak elvárni.
Ennyi pénzért ennyire pörög a gazdaság.

Tudod, kevés pénzért nem kapsz jó minőséget.
Semmiből.
Még lapátos emberből sem.

politologus · http://politologus.blog.hu 2012.10.28. 17:53:26

@kacsa232: Ezen a napon hattól kettőig kellett dolgoznom.
Politikai Innováció - Politológusblog a más minőségekért
süti beállítások módosítása