Politikai Innováció - Politológusblog a más minőségekért

2012. szeptember 16. 08:19 - politologus

Ki szavaz még ezek után a Fideszre?

Elég rossz volt a kormány elmúlt kéthetes mérlege, a baltás gyilkos, Orbán IMF-listája és a Varga István-féle női szerepfelfogás borzolta a kedélyeket. Mindhárom ügy elviekben alkalmas volt arra, hogy a Fidesz korábbi támogatóit is elgondolkodtassa a hogyantovábbról. Mindegyik bekavar a Fideszről eddig kialakult képbe: faragja a párt gyakori erkölcsre hivatkozásának morális alapjait, a szövegelés helyetti cselekvőképességet, a politikai ügyességet, a kérlelhetetlen racionalitást, az összes létező politikai nézet egy párt alá vonhatóságát.

Azt gondolnánk, hogy ennyi probléma már jelent valamit a választóknak, és meglátszanak a kormánypárt támogatottsági görbéjén. Nem teljesen biztos, hogy a megismert lassú lejtmenet ettől gyorsulna.

Végül is született mindre egyfajta megoldás. A baltás ügyben hiába tanácsolta egy háttéranyag, hogy a kormány lükének tettesse magát, Orbán a határozottság-kép megőrzését választotta, amikor magára vette a döntés ódiumát (amit pedig én "tökösségnek" tituláltam, ő a "világnemzet" fogalmával írt le). Az IMF-lista csak egynapos csoda lett, a füllentés célja a választói fül meg a bogara volt. Pont akkora csúsztatás, hogy hosszú magyarázgatással végül feloldódhasson valami olyan értelmezéssé, hogy "amúgy" az IMF ilyen javaslatokkal "szokott" előállni.
A nőkérdés kezelése a Fidesz-közleménnyel indult, micsoda egyensúlygyakorlat volt, amikor is úgy követte meg a nőket, hogy minden tiszteletük azoké, akik az anyaság mellett még munkát is vállalnak. Hát ezzel még Varga István legelszántabb hívei is egyetértenek, most még csak nekik üzent a párt, legközelebb még bocsánatot is tőlük kérnek. Az új hírek szerint a párt akár az élére is állhat a családon belüli erőszak önálló btk-tényállássá tételéhez.

Biztos sokan szeretnék azt hinni, hogy e gyarlóságokkal szinte azonnal és nagy arányban veszít el a kormánypárt szavazókat, akár újabb és újabb csoportokat, de a politika nem ennyire igazságos. Itt nem az lendíti meg a kardot, aki az ítéletet hozza. Sarkosan fogalmazva Varga akár le is hülyepicsázhatta volna az összes létező nőt, akkor sem csökkenne lényegesen a Fidesz női szavazóinak száma. A politikában nagyon nagy a tehetetlenségi erő, korábbi üzenetek és hiedelmek sokáig élnek tovább, amelyek nem dőlnek meg egyetlen ellenimpulzus hatására.

A Fidesz a súlyos diplomáciai hibában is megtalálta és felmutatta a karakánságot meg az "erős Magyarországot", az IMF-listában dettó, és a nők ügyében is elmondhatta ezerszer kommunikált munka- és családpártiságát. Sőt, lehetett kommunikálni "a Fideszben is vannak viták" képet, ami engem mindig is fárasztott, mert a pártpolitikust az szmsz mozgatja, nem a viták, no de erről majd máskor.

Sok hír pedig el sem jut az érintettekhez, vagy ha mégis, elfelejtődik, de ha mégsem, akkor nem egy pártra hat vissza, hanem a politika és a politikusok megítélésére. Sokat beszélnek a "hívő" fideszesekről is, akikhez eljuthat bármi, kötődésük megingathatatlan, akiket semmi és senki sem képes meggyőzni. Az ilyen ítéletekkel csak óvatosan, ugyanis egyrészt közöttük is sok lehet az "odakényszerült" szavazó, másrészt van már jobboldali alternatívája a Fidesznek.

Ami különösen érdekes, és ma divatos téma, hogy mi lesz a politikailag tájékozott, önálló véleményalkotásra képes és hajlamos, polgári egzisztenciát és kvalitásokat felmutatni tudó, a nemzet felemelkedéséhez hatékony kormányzást és gazdasági prosperitást elváró szavazóréteggel, vagyis mi lesz a konzervatív liberálisokkal?

Tartok tőle, hogy több választáson is folyt a harc a konzervatív liberálisok lelkéért, melyben az üdvösség és a kárhozat is opciós listán szerepelt.
Az ő öndefiníciójuk a rendszerváltáshoz kötődik, és sokáig elég is volt számukra az utódpárti MSZP-vel szemben megtalálni a politikai hazát. Ennek jelentősége egyre csökken, amit valószínűleg éreznek is, a régi vágy, az MSZP kiszorítása tulajdonképpen megtörtént, nagyon meg lett verve, szét is szakadt (totális párthalálra ekkora konglomerátumnál csak a fantaszták számíthattak).

A konzervatív liberálisok legnagyobb kataklizmája a Fidesz szélsőségek (a MIÉP) felé nyitása volt. Mindig furcsállom, amikor konzervatív liberális oldalon anti-antifasiszta húrokat pengetnek, és bírálják a baloldal antifasiszta fellépését. Hát miért hagyták, miért nem előzték meg a balt? Valahogy a francia konzervatívoknak ez bejött Le Pen kezelésében. Szerintem a konzervatív liberális alkalmas rá, hogy felismerje azt, kikkel került egy akólba, és közülük kik a vállalhatatlanok. Ahogy azt is, hogy a pártokat nemcsak követni lehet, hanem irányítani is, egy elégedetelenséget kifejező szavazóelpártolás kijózanító pofon számukra.

Napjainkban ilyen "szélsőséges" problémák nem fordulhatnak elő, a konlibek már megtalálták saját hangjukat, tájékozódhatnak az Indexről, a blogvilágból kinőtt a Mandiner meg a Véleményvezér, és megannyi blog emelkedőben. Aztán teremnek itt civil szervezetek, jönnek innen politikai elemzők, és a Fidesz régi és új politikusai között is van nem egy, aki a konzervatív liberális reményeket táplálja, idővel inkább Orbán ellenében.

A konlibek sokáig követték a Fideszt annak saját útján, és elképzelhető, hogy most útelágazás és útválasztás következik. Sok éven keresztül figyelhették a Fidesz ideológiai hígulását (népnemzetivel, populizmussal, romantikus antikapitalizmussal, plebejussal, keresztényszocializmussal), két újabb évnyi Fidesz-kormányzás után már igazi, uralmi eredetű politikai tettek alapján ítélhetnek. Más volt elnézni az ellenzéki Fidesznek ezt-azt, pláne az MSZP legyzőzéséért cserébe, más volt Gyurcsány eltűnéséért szurkolni, más volt reménykedni egy teremtő erejű orbáni hatékonyságban, mint azonosulni a jelenlegi kormánypolitika erkölcsre, alkotmányosságra, jogállamra és az ország jövőjére gyakorolt - hát minimum felemás - hatásával. 

A modern politika megélése már nem csupán szavazásból áll, hanem egész élményeggyüttesből az életérzéstől kezdve az olvasmányokon át az internetes írományokig. Az ebben különösen aktív konlibeknek már egészen kialakult játékterük és -terepük van, nem a Fidesz segítése az egyetlen eszközük. Így a pártot szívből-lélekből támogató időszaknak sokak számára vége lehet, marad a muszájból. A türelmetleneknek mondanám, hogy a muszáj is még évekig kitarthat, és a Fidesznek elég lehet.

Talán lesz új pártja hőseinknek, talán nem, bár az figyelmeztető jel, hogy az LMP egyik forrását adó Védegylet is ezen az oldalon született. A Fidesznek előbb-utóbb döntenie kell, és szerintem dönt is arról, melyik szavazóréteg mennyire fontos a számára. Az erre-arra is nyitogató stratégia kormánypozícióban már nehezen működik, már távozni is fognak, nemcsak érkezni.

Ha egyetértesz vagy vitatkoznál, lájkold és kövesd a Politológusblogot!
follow us in feedly

494 komment
· 4 trackback

A bejegyzés trackback címe:

https://politologus.blog.hu/api/trackback/id/tr774779752

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: 120 ok, ami miatt nem szavaznék a Fideszre 2012.09.16. 14:35:33

Fülkeforradalom, gyorsnaszád, alaptörvény, manyup, békemenet, választási regisztráció… Bűnlajstrom 2010 áprilisától 2012 augusztus elejéig. Ha kihagytam valamit, írd meg kommentben! * 1. A Kubatov-lista 2. Pintér Sándor belügyminiszteri kinevezés...

Trackback: Idült szem-fül betegségtől szenved a magyarok többsége 2012.09.16. 14:32:08

Nem azt látják, amit hallanak, és nem azt hallják, amit látnak. A kórképet már ebben az 1959-ben népszerű viccben is feljegyezték: * Egy vidéki parasztbácsi böngészi a feliratokat a klinika folyosóján, de sehogyan sem tud eligazodni. Végre egy orvoshoz...

Trackback: Tudod, kislányom, csak azért verlek, mert szeretlek! 2012.09.16. 11:04:12

"Az elmúlt napokban rengeteget hallhattunk a családon belüli erőszakról. Olvashattunk, beszélhettünk a méltatlan „vitáról“, amely a Parlamentben zajlott. Megtapasztalhattuk mindazt a dühöt, haragot, amit a téma felszínre hozott az emberekből. Pro és ko...

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

komplikato 2012.09.16. 20:19:19

Ezek szerint vidéken az embereknek nem csökkent a fizetésük, nem vették el a magánnyugdíjukat, nem szopatták a tűzoltókat, rendőröket, bányászokat, rokkantakat, cukorbetegeket. A vidékiek nem szívják meg a kórházak "átszervezését" (értsd szétverését), nem lett drágább a kaja, a rezsi, a benzin ... Szóval vidéken minden fasza? Az tök jó, akkor lehet leköltözöm vidékre.

ördöngös pepecselés 2012.09.16. 20:20:10

@Balibgеczyk:
Amúgy buktad, mert ha valakit érdekelne ez, akkor megnézi a legelső hozzászólásomat amikor regeltem (ma, ebben a blogban), és a legelsőnél rámkattint, látjaa, hogy sokkal több a hsz-m van mint neked, te klón! :))

Kerek négyszög 2012.09.16. 20:23:17

@komplikato: Van rá magyarázat: "Viktor tudja mit csinál, nem baj ha nekünk most átmenetileg rosszabb"

Persze egy idő után nem fog stimmelni a dolog...

ördöngös pepecselés 2012.09.16. 20:30:39

@wmіkі:
Számítottam rá, hogy te vagy az a kretén, aki beregelt az én nevemen. Persze ez a blog baromsága, hogy ilyet engedélyzhet!!! hogy ugyanaz a nick mehessen több embernél, de nem tudsz átverni senkit sem!!!
a legelső hozzászólásomnál mutatja, hogy több mint 30 kommentem volt már (mint ennél amit most gépelek), neked meg sokkal kevesebb :D

Balt 2012.09.16. 20:34:33

@anivivi: Az én ismerőseim közt nincs ilyen, de ma "regisztráltam" a 3. ex-fidesz szavazót (két év alatt) itt a blogon. :) Attól tartok, ez kevés lesz... :))

Balt 2012.09.16. 20:44:03

@Narmer11: Ez nagyjából biztosan így van, bár felhívnám szíves figyelmedet a bankadóra, telekom-adóra, végtörlesztésre (a végletesen kiszipolyozott magánadósság csökkentésére) stb.; amivel szemben lehetne mondjuk közvetlenül: bajnaista vagyon-/ingatlanadó, nyugdíjadó (ezt bruttósítás után támogatnám...), 40% körüli felső kulcs átlagbérre, vizitdíj, (az európaitól) elszaladó tömegközlekedési díjak stb.

Balt 2012.09.16. 20:46:28

@Balibgеczyk: Izé, én azt írom fentebb, hogy ma "találkoztam" a 3. oly mértékben csalódott Fidesz szavazóbval, aki (jelen pillanatban) "többet rájuk nem szavazna".

komplikato 2012.09.16. 20:57:14

@wmіkі: Csúnya húzás. Még akkor is ha megérdemlik. :D

Balt 2012.09.16. 20:58:52

@Kombi: Nem is, csak ő úgy hívja: büszke kozmopolita. (Persze mondjuk Washington DC-t pont úgy nem tudná megmutatni a vaktérképen, mint mondjuk Kassát...)

Balt 2012.09.16. 21:00:51

@Hunor Levente: "Nem jöttek rá, hogy amit akarnak, az jelenleg nem valósítható meg, és szokás szerint nem fokozatosan alakítanak át"

Pont, hogy ebben kivételesen fokozatosak: idéntől csak a tagozatok első évfolyamain vezetik be a mindennapos testnevelést.

Balt 2012.09.16. 21:06:25

@szabadság elvtársak!: Azért vicces ez a Hankiss: a liberálist nem meri kimondani (már ez is eredmény, hála az SZDSZ-nek...) :)), a konzervatív meg csak pejoratív kontextusban fordul elő nála. Kár érte, így elég hiteltelen, pedig a jóindulatában biztos vagyok...

lerdin 2012.09.16. 21:16:09

nyilvánvaló hogy ki szítja permanensen a feszültséget:

Úr Jézus Krisztus a Zsidókról

Ámde meg akartok engem ölni, olyan embert, a ki az igazságot beszéltem néktek, a melyet az Istentől hallottam. Ábrahám ezt nem cselekedte.
41. Ti a ti atyátok dolgait cselekszitek. Mondának azért néki: Mi nem paráznaságból születtünk; egy atyánk van, az Isten.
42. Monda azért nékik Jézus: Ha az Isten volna a ti atyátok, szeretnétek engem: mert én az Istentől származtam és jöttem; mert nem is magamtól jöttem, hanem ő küldött engem.
43. Miért nem értitek az én beszédemet? Mert nem hallgatjátok az én szómat.
44. Ti az ördög atyától valók vagytok, és a ti atyátok kívánságait akarjátok teljesíteni. Az emberölő volt kezdettől fogva, és nem állott meg az igazságban, mert nincsen ő benne igazság. Mikor hazugságot szól, a sajátjából szól; mert hazug és hazugság atyja.
45. Mivelhogy pedig én igazságot szólok, nem hisztek nékem.
46. Ki vádol engem közületek bűnnel? Ha pedig igazságot szólok: miért nem hisztek ti nékem?
47. A ki az Istentől van, hallgatja az Isten beszédeit; azért nem hallgatjátok ti, mert nem vagytok az Istentől valók.

Diocles 2012.09.16. 21:24:25

A radikálisan Fidesz-gyűlölő és alig burkoltan LMP- és Bajnai-fan Véleményvezér és egyéb "konzlib" index-blogok (pl. újonnan a Kard) ugyan mitől lennének bármi hatással a Fideszre szavazó konzlibekre?

Kábé annyira, mint Debreczeni József, aki hivatalosan szintén konzi, ugyebár.

Diocles 2012.09.16. 21:27:56

"Ennek jelentősége egyre csökken, amit valószínűleg éreznek is, a régi vágy, az MSZP kiszorítása tulajdonképpen megtörtént, nagyon meg lett verve, szét is szakadt"

ez egészen vicces, tán elkerülte volna a t. szerző figyelmét (ha igen, akkor adja vissza a politológus-diplomát szerintem...), h az MSZP az ellenzéki oldal hegemón pártja, a Fidesz egyetlen lehetséges váltópártja? :)

Sz'al a szitu az lesz, h sokáig MSZP (és társutasai) kontra Fidesz párharc lesz még itt, sokáig fog ez még mindent meghatározni.

De hová tűnt Columbo felesége? 2012.09.16. 21:30:48

@xéniav:

Jókat írsz - hadd tegyek hozzájuk pár gondolatot.

Hívő és hívő közt azért van különbség! Csakúgy, mint komcsi és komcsi közt.
:-).

"Tudod inkább vagyok ateista és tanulmányozom az evolúciót, és érdekel az ősrobbanás."

Igen, de azzal, hogy mindezeket cselekszed, nem teszel mást, csak az anyag (matéria) megnyilvánulásait vizsgálod. Azét az anyagét, ami igazándiból semmi több, csak megfelelő hullámhosszúságú rezgés. Te tehát materialista vagy (én is), de ezzel gyakorlatilag azt is deklaráltad, hogy teista is vagy (bizonyos értelemben). Hiszen hiszel abban, hogy a világ valós algoritmus alapján működik, ergo LÉTEZIK rendező elv (van, aki ezt hívja Istennek és megszemélyesíti őt, plusz messiást és "földi helytartókat" ragaszt mellé).

"A hívő nem képes magától dönteni és leginkább nem válalja döntése következményeit."

Az egyistenvallás szerinti hívőkre gondolsz ? És melyikre? A katolikusok cselekedeteinek vállalása a gyónásban testesül meg - a kérdés tehát részükről letudva (lásd: Keresztapa III.).

" Tudod rendkívül sok egyházi ember tanulmányozza az ősrobbanást és az evolúciótnem vonják kétségbe, csak próbálják beilleszteni a saját vallásukba."

Ez telitalálat.
Mozgástörvények: Sir Isaac Newton. Az egyik legnagyobb hatású tudós, aki mélyen vallásos volt.

@wmіkі:
Huhh, hirtelen több wmiki lett? Újabban ez a tuti trükk a blogtérben?
Ennyire nagy a baj?

@komplikato:
Dehogy. Kajmán-szigetek, Barbados, és ki tudja még, milyen országok állnak a sor végén.
Adót fizetni? Ugyan! Sem itt, sem ott.

Az off-shore lovagozás is csak addig ment, amíg másnál volt a kincstárkulcs. Van erre (mennyi pénz hagyott el adott országot off-shore módon) egy szép kimutatás valahol a neten, pár hete körbejárt minden blogot.
Mit mondjak, ebben igen "jól" állunk...
:-(.
@laci_52:
számadatokat nem tudok, de tulajdonképpen jól leírtad a lényeget.
Ebben az országban elég sok ember él dupla szemellenzővel és/vagy szelektív hallással és/vagy csekély képességgel a közéleti hírek dekódolására. Ezt használja ki a fidesz, eddig jól.
Kár, hogy lassan az ország megy rá erre a butaságra, de hát ugye a népet nem lehet leváltani...

Balt 2012.09.16. 21:31:44

@félázsiai 2llkedő: Én sem küldtem vissza, de nyugi, éles helyzetben minden bizonnyal a Fideszre fogok szavazni, pláne, ha felsejlik a Gyurcsány/Bajnai visszatérte...

lerdin 2012.09.16. 21:34:56

a világmédia a tietek Zsidók.de Obama beintett.nem lesz itt 3. világháború.szeretnétek?hát nem.volt 60 évetek..elbasztátok és csak a gyűlölet.most itt ennek vége.Irán megcsinálja az Abomb és így köll tárgyalni

Béka53 2012.09.16. 21:37:24

@Diocles: nem gondolom, hogy gyűlölet lenne a Fidesz ellen bárhol, vannak tények, az ország lassan működésképtelenné válik, és ez nem jó, de ezért nem kell gyűlölködni. Az említett blogok tényeket írnak le, ha írsz valami sikertényt a Fidesz kormányzásából, ami mondjuk nem az, hogy a magas jövedelműek jól jártak, az ok.

De hová tűnt Columbo felesége? 2012.09.16. 21:41:21

@Diocles:

Szerintem nem látja a szerző rosszul.

Az igaz, hogy a fidesz -mszp tengely egy régi alku eredménye és az is, hogy az mszp a mostani ellenzék legtámogatottabb pártja, de az, hogy az mszp lenne a fidesz váltópártja, nem teljesen igaz. Az mszp egyedül ugyanis képtelen lesz leváltani a fideszt, nagyon sok balos (és liberális) van, aki nem szavazna ERRE az mszp-re. Jól is teszik.

Ahhoz, hogy a szocik komoly eséllyel induljanak, meg kellene szabadulniuk néhány vállalhatatlan arctól és meg kellen újulniuk.

A fidesz váltópártja nem egy párt, henam egy pártszövetség lehet csak, jelen állapot szerint. Ahhoz pedig, hogy egy új formáció fusson be egyedül, már kevés az idő. Sokat tenne a dolgohoz, ha egy ilyen (HITELES) párt, vagy politikai erő felbukkanna, de akkor is csak szövetségben tudna ez az egész működni.
Megjegyzem, ez nagyon helyes is: ennek az országnak az egyetlen esélye, ha végre felismerné a nép, felismerné a politikai elit, hogy szükséges lenne egy legnagyobb közös osztó, és/vagy egy legkisebb közös többszörös.
Értem én, hogy kell a zsé a holdudvarnak, hogy meg kell teremteni a (nem diszkrét jájjal kent)magyar burzsoáziát, de ez tömegek lecsúszását eredményezi, ahonnan évtized múlva állna csak talpra az ország.
Gyakorlatilag ez folyik most.
Ezért nem jutunk egyrúől kettőre. Ezt csinálta a mszp is, de a fidesz kicsit magasabb fokozatba kapcsolt.

Anti Anyag (törölt) 2012.09.16. 21:44:14

@mirigy187: Na ja. 2014-ben meg nyilván az otthonmaradó MSZP-sek nyernek.

Ember, ha én le akarok váltani egy kormányt, elhiheted, hogy a regisztráción már nem fog múlni.

Tudod te is nagyon jól, a ballib újabb veresége nem a regisztráción fog múlni, hanem azon, hogy a ballibsi politikusoknak még a fideszeseknél is jóval kevesebb a hitele.

Nézz már rájuk: Mesterházy, Bajnai, Heller Á, Kovács László, Gyurcsány, stb.

Te vennél ezektől autót? Na ez az, más sem.

Diocles 2012.09.16. 21:44:48

@Béka53:

az ország nagyon régóta csúszik lefelé, ezért csak a Fideszt felelőssé tenni talán túlzás.

ha egy blog, egy média "van sapka, nincs sapka" - alapon kritizál, "minden szar, minden rossz" alapon, elhallgatva, hogy mennyire iszonyúan szűk a mozgástér, h a mindenkori kormányzat lassan a rossz és a rosszabb között választhat csupán, az gyűlöletkeltés, heccelés.
(persze elismerem, h sokban hasonló módszer követett Gyurcsány ellen is a jobbos média, nos, ők sem lehetnek erre büszkék.)

és pláne ne nevezzük az ilyen médiumokat "konzlib" médiumoknak.

Diocles 2012.09.16. 21:49:07

@Zébácsi:

Majd meglátjuk.

Szerintem szépen befogjátok az orrocskátokat, és leszavaztok - az MSZP-re.

Mert nem lesz más. És az LMP is úgy be fog mögéjük állni, mint a pinty.
Az MSZP mögött ott az erő, a szervezet, a háttér, az ellenzéki értelmeségi hablaty mögött meg semmi nincs.

Diocles 2012.09.16. 21:49:40

értelmeségi=értelmiségi

Vombatus Ursinus 2012.09.16. 21:52:08

@Balibgеczyk:

Átlátszó és unalmas troll vagy. Pont olyan, mint vémiki.

De hová tűnt Columbo felesége? 2012.09.16. 21:56:12

@lerdin:

Kérlek, ne érts félre, nem bántásdiból, de...

"Mi nem paráznaságból születtünk; egy atyánk van, az Isten.

Állítólag Isten nem volt szerencsjátékos. Ez azért szép tőle.
Hm., megteremti Évát és Ádámot (az maga hasonlatosságára), majd miután eltelik pár ezer év,látva, hogy ezek mit paráználkodnak ott lenn, leküldi fiát, Jézust, hogy hirdesse az igét és tegyen rendet? Majd pedig szótlanul tűri, hogy saját kreálmányai (ti. az emberek) kersztrefeszítsék az IGE, az Igazság hirdetőjét, ki halálával hoz megtisztulást majd az emberiségnek (illetve követőinek), majd azt is szótlanul tűri, hogy nevében Allah nevének imába foglalóit öljék eme szent embrek 8akik persze már nem zsidók), majd jutalmul (többször is) egy laza kis pestist küld a fiatal Európa népére, köztük igaz hívőkre?

Tudom, istemi titok, meg hit, meg a szentírás, de most komolyan:mindezt a zsidókra verni kicsit túlzás, nem?

"A ki az Istentől van, hallgatja az Isten beszédeit; azért nem hallgatjátok ti, mert nem vagytok az Istentől valók"

Ádám és Éva leszármazottai tehát nem Istentől valók. Na persze, egy alma miatt kiűzettettek a Paradicsomból és Isten pár ezer év alatt sem tudott megbocsájtani. AZt persze lehetett, hogy Ábrahám utódai több száz évig éljenek és YODA-i élethosszuk alatt többtucat gyerekük legyen? A kis kivételezettek, hm...

Ez a bocsánat (Jézus után nem ezerpárszáz évvel) klérusnak (papoknak) némi pénz ellenében rögvest sikerült (bűnbánó cédulák).

Bárhogy is nézem, nekem ebben a sztoriban nem teljesen klappol valami...persze tudom, a zsidókkal kezdődött. /Ha Jézus az, akkor Isten maga is az?/

Béka53 2012.09.16. 21:57:18

@Diocles: Van egy régi indiai mese a karvalykirályról, aki ki akarja rabolni az állatokat, s ehhez a legjobb eszközt abban találja meg, hogy mindenki gyűlölje a másikat, saját rokonait is, mert akkor ezzel lesznek elfoglalva, s nem vele, no meg nem tudnak összefogni ellene. No, én az gondolom, hogy a gyűlölködést a Fidesz kezdte el, s folytatja is, ebben nagyon hatékony. Ha ugyanilyen hatékonysággal építené a gazdaságot, az jót tenne. Én ezért teszem felelőssé a fideszt. De tény és való, hogy nem jó helyzetet örököltek, de cserébe azóta egyetlen egy jó lépést nem tettek gazdasági szinten. A haverok meggazdagodtak, de ettől nem élénkült meg a gazdaság.

De hová tűnt Columbo felesége? 2012.09.16. 22:00:16

@Diocles:

"Szerintem szépen befogjátok az orrocskátokat, és leszavaztok "

Pardon, ez mi akar itt lenni?
Mi ez a többes szám?
Ha kérhetem, ne helyezz be olyan halmazba, aminek nem vagyok tagja.

Másrészt az orrocskájukat a fidesz-hívők lesznek kénytelenek befogni, mert most történetesen az ő lieblingjük hülyeségei adnak okot hangos kacagásra (és a sajnálkozásra afelett, hogy ezek sem különbek, sőt.)

Nyekenyóka · http://www.hir24.hu/elet-stilus/2014/02/19/itt-a-bizonyitek-a-netes-trollok-pszichopatak/ 2012.09.16. 22:00:30

@Diocles:

De ez miért lenne jó nekik? Az LMP miért nem számolna azzal, ha összeállnánk a szocikkal, akkor buknák a szavazóik felét? Megérne nekik ennyit? Szerintem nem.
Inkább azon törjétek a fejeteket, ha a Fidesznek nem lesz többsége, akkor kivel kötnének koalíciót, erre minden esélyük meg van!
Szóval kivel? Jobbik, LMP, DK, MSzP?
Regisztráció ide, vagy oda, ha nem jön be nekik könnyen lehet, hogy nagyon alulmúlnák a kvk. eredményeket.

Gyurcsány egy mocskos közokirathamisító adócsaló ! · http://www.youtube.com/watch?v=Fe_6EavXIwA 2012.09.16. 22:04:24

@Béka53:
Az indexen gyűlöletkampány elsősorba a Fidesz ellen folyik.
Szóval sok igazság van ezen mesében, csak összekeverted a szereplőket.

Nyekenyóka · http://www.hir24.hu/elet-stilus/2014/02/19/itt-a-bizonyitek-a-netes-trollok-pszichopatak/ 2012.09.16. 22:06:36

@Gyurcsány egy mocskos közokirathamisító adócsaló !:

Akkor menj át a Mandinerre vagy az MNO-ra és nézd meg ott mi megy!

Amúgy meg facebookon lesznek majd nagy kampányok nem a blogokban :)

Balt 2012.09.16. 22:08:45

@mirigy187: Nem túl jólszituált környezet lehet... hogy finoman fogalmazzak. :))

De hová tűnt Columbo felesége? 2012.09.16. 22:11:04

@Anti Anyag:

"Tudod te is nagyon jól, a ballib újabb veresége nem a regisztráción fog múlni, hanem azon, hogy a ballibsi politikusoknak még a fideszeseknél is jóval kevesebb a hitele. "

Ebben nem vagyok annyira biztos.

Bajnaival különösebb baj nincs, és bármilyen fura, ha konzekvensen értelmezzük az őszödi beszédet, akkor Gyurcsány sem akkora antikrisztus (írom, pedig nem vagyok egy GYF fan), mint amennyire ezt a fidesz ráhúzta. Ha Gyurcsány hazug (ez a bélyeg rajta Öszöd óta), akkor mit gondoljak Orbán igazmondásáról?

A baj az mszp őskövületeivel van (azzal a tagsággal, amelyik Öszödön gyáva volt és a szaros kis zsíros állását féltette), illetve azzal, hogy még mindig a háttérből mondják meg a tutit a nagy emberek (hiszen náluk van a pénzesládikó kulcsa). Továbbá: tényleg sok az olyan fidesz szavazó, akinek bármi mindegy, akkor is a fideszre szavaz - ők most biztos szavazók, míg az mszp esetén ez a tábor kisebb.

Bizony sok múlik azon, hogy lesz-e regisztráció, vagy sem, mert az erős fidesz bázis regisztrálni fog, míg a bizonytalan balos bázis lehet, hogy nem, de ezzel ki is zárja magát a választásból.

Ha elfogadjuk azt, hogy nem a regisztráción fog múlni - ahogy írod - akkor áruld már el nekem, mi szükség erre, hisz a fidesz e nélkül is nyer, hiszen nem ezen múlik, nemde?

Anti Anyag (törölt) 2012.09.16. 22:11:48

Azért ez jó. Megy ide-oda tüntetgetni ugyanaz a 300 ember, majd a nyilván " független politológus" levonja a következtetést, hogy ezek után ki szavaz Orbánékra.

Foxtrotty 2012.09.16. 22:12:05

Röviden összefoglalva: az átlagember számára ezen a héten nem történt semmi. A politológus meg mindig talál megmagyaráznivalót, akár tél van akár nyár

Diocles 2012.09.16. 22:12:31

@Nyekenyóka.:

Oké, de hasonlítsd mán össze az mno és az index olvasottságát. Ráadásul ez utóbbi ugye "független".

Könnyen lehet hergelni, itt van pl. a nyugdíjkérdés, egyik nap azt írja az index és blogfalkája, h a szemét Fidesz túl sokat költ a nyugdíjakra (valóban, ezt a terhet nem bírja el az ország), a másik nap meg azt, h a szemét Fidesz miatt mennyi rokkantfelülvizsgálat van, stb.

Valaki mindig elégedetlen lesz, sőt, itt két réteg lesz elégedetlen. Ügyes, nem?

1. Ami engem illet, én nem vagyok érintett egy esetleg váltás kapcsán, tehát tojok rá.
2. Sőt, kifejezett kárörömmel szemlélném, h egy MSZP-LMP csodakormány hogyan tudna helyt állni ebben a gazpol-helyzetben... Mutassák meg a nagypofájúak és megmondóik.

3. Nem bírom már ezt a hangulatot, h "minden szar, minden rossz", leszokóban vagyok a netről és a politikáról is.

Most is valszeg noname nicket fognak anyázni, mert nem anyáztam dafke a kormányt... Nos, nem kell, alszom már, holnap kelés, munka és értelmes dolgok...

Gyurcsány egy mocskos közokirathamisító adócsaló ! · http://www.youtube.com/watch?v=Fe_6EavXIwA 2012.09.16. 22:13:21

@Nyekenyóka.: Tőlem szidhatják a Fideszt. Nem kedvelem őket. Jelenleg semelyik pártra nem bíznák 1 csavarhúzót se.

Csak a tényszerűség kedvéért említem, hogy éppen az MSZP az, aki 1990-től kezdve mikor nincsennek hatalmon, folyamatosan diktatúráról papolnak, bérretegnek, és gyűlölködnek.

Persze a Fideszt se kell félteni, ők is gyűlölködnek ezerrel.

Mindkét párt összes mondanivalója a választóinak annyi, hogy a másik szarabb.

Béka53 2012.09.16. 22:17:27

@Gyurcsány egy mocskos közokirathamisító adócsaló !: A karvalykirály nálam mindkét nagy politikai szereplő, jó lenne, ha most már nem karvalyok jönnének:)

De hová tűnt Columbo felesége? 2012.09.16. 22:18:26

@Nyekenyóka.:

Jobbik, ez látszik eshetőségnek.

Őket tudja később Viktor bedarálni (lásd: MDF, MIÉP, Kisgazdák).

Mszp-vel? Ez rossz vicc lenne, sőt durva.
LMP-vel? Másik vicc. Tekintettel arra, hogy egész más világnézet.

A Jobbik lenne a befutó, mert ebbe fér bele az a színházias keresztényi motívum, amit az egyébként tiszta vicc KDNP kormányba kerülése jelent.

politologus · http://politologus.blog.hu 2012.09.16. 22:21:12

@Diocles: Nincs ellentmondás. Az MSZP kiszorítása lehetett egyesek politikai célja, én erre azt mondom, hogy a 2010-es választási eredmény és a pártszakadás ezzel ér fel, ennél nagyobbat nem várhattak. Hogy az MSZP milyen pozícióba került azóta, nem ide tartozik.

Nyekenyóka · http://www.hir24.hu/elet-stilus/2014/02/19/itt-a-bizonyitek-a-netes-trollok-pszichopatak/ 2012.09.16. 22:23:21

@Diocles:
Szarok az mszp-re nagy ívből. Megmondom őszintén 2002 óta végig a Fideszre szavaztam, 2010-ben is, de most már azt mondom: Állj! Ez így nem mehet tovább. Rájöttem, hogy ez is egy mocskos szemét gazember párt mint az elődje. Gyakorlatilag minden téren szarabbul jártam, ehhez még jönnek a birkamódi kommunikálások, hogy "ez ezért lesz jó, az azért lesz jó..."
Szerintem még csak azt sem lehet rám mondani, hogy protestszavazó voltam, és ezért hátráltam meg a fidesztől. De nem lehetek az, mert eddig mindig is rájuk szavaztam.
Jelen esetben pedig nem látok olyan párt, amelyikre szívesen szavaznék. Én megértem, hogy elég szar helyzetben vették át a kormányzást, de ezt ne legyen már kifogás minden egyes ballépésükre, mert ez már nagyon szánalmas. Olyan ordas hazudozásokat képes Orbán kimondani, hogy egyszerűen nem ismerek rá. Mintha nem is ő lenne aki volt
98-ban, vagy 2002-ben. Mintha valami ördög bújt volna belé. Teljesen elvette az eszét a hatalom csakúgy mint Gyurcsányét.

Balt 2012.09.16. 22:23:23

@Diocles: Így sejtem én is. Aztán az atv által körbeudvarolt "pártütő" konzlib(?) értelmiség, mint Mellár, Bod Péter Ákos, Chikán, Angyán stb. sem lesz protest MSZP-DK-Bajnai-szavazó, ez fix. :)

Anti Anyag (törölt) 2012.09.16. 22:23:50

@Zébácsi: Ha Gyurcsány hirdeti ki a regisztrációt elmegyek és ellene szavazok, ennyi.

Annak nem sok értelme, hogy jobbosok elmennek regisztrálni, ballibsik pedig nem.

"Bizonytalan" ballibsi bázis. Na ez ugyanolyan hülyeség, mint az, hogy aki otthon marad, az valójában ellenzéki szavazó.

A szavazók döntő többsége eleve nem is politikai oldal szerint szavaz. A ballibsi szavazó, pedig ha annyira bizonytalan, hogy el sem megy regisztrálni, akkor az eleve nem ballibsi szavazó.

Gyurcsánynak nem az a baja, hogy hazug, melyik politikus nem az? Hanem az, hogy elvtelen, antidemokrata, magyarul kommunista. A csóka 2006. októberében már kiírta magát a demokratikus érzelmű átlagválasztók körében mint bármilyen alternatíva, csak éppen a "demokratikus" ellenzék ezt kb. 1 éve vette észre. Ezzel magukat is kiírták, hiszen aki szétveri koholt hazugságok alapján ellenzékének szimpatizánsait, az máskor is szét fogja veretni.

Nézz körül, nincs egy normális jelölt a ballib bagázsban. Bajnai talán ha 100.000 embernek alternatíva, de azoknak az ördög is az lenne, csak ne fideszes legyen.

Ha jól megnézed, Orbánék alapvetően gazdaságból (nem mentünk a jóslatok ellenére sem csődbe, pedig az Index az utóbbi 2 évben csak erról szólt), sem demokrácia terén (egyetlen ellenzéki tüntetőnek nem esett baja, Gyurcsány 1 hétig lakhatott a Kossuth téren) jól vizsgáztak.

Miért cserélnék le ezeket olyanokra mint Bajnai, vagy Mesterházy?

Balt 2012.09.16. 22:25:52

@Diocles: Igen, ennek fényében pedig különös jelentősége van (lesz) a mostani Gyurcsány performansznak. Mégiscsak rávarrták az MSZP-re levakarhatatlanul, bár már 1 éve azt hitték, megszabadultak tőle... :) (Valszeg Fletó is rájött arra időközben, hogy az MSZP nélkül mégse fog összejönni. Úgy se, de már erre is rájött januárban.) :)))

Nyekenyóka · http://www.hir24.hu/elet-stilus/2014/02/19/itt-a-bizonyitek-a-netes-trollok-pszichopatak/ 2012.09.16. 22:29:23

@Balt:
Most őszintén, ki a faszt érdekel még Gyurcsány? Néhány idióta nyuggeren kívül senki nem veszi komolyan. Egyszerűen semmi jelentősége nincs már annak az embernek. Miért csinálnak neki folyton reklámot annak a majomnak?
Mintha ő lenne valami főellenség, holott egy senki.
Basszák be valamelyik börtönbe aztán le van a gond róla, ott majd színészkedhet az őröknek.
De hogy miért kell vele foglalkozni, nem értem...

Nyekenyóka · http://www.hir24.hu/elet-stilus/2014/02/19/itt-a-bizonyitek-a-netes-trollok-pszichopatak/ 2012.09.16. 22:32:42

@Nyekenyóka.:
Sőt, ennek nem is a börtön lenne a legnagyobb büntetés, hanem az ha teljesen egyedül van, valami lakatlan szigetre kellene száműzni, megőrülne hogy senkinek nem tudna picsogni.

lerdin 2012.09.16. 22:33:21

Zsidó

most tényleg vicc vagy.ha bepróbálkozol a Magyarok disznyózsírt csinálnak a tokádból

Anti Anyag (törölt) 2012.09.16. 22:33:34

@Nyekenyóka.: A Fidesz nem véletlenül reklámozza, az MSZP pedig úgy lehet vele, hogy reklámozom, mert ha nem indul, azok a szavazatok is az enyimé.

lerdin 2012.09.16. 22:34:50

Azért ha a Fiú megszabadít titeket, valósággal szabadok lesztek.
37. Tudom, hogy Ábrahám magva vagytok; de meg akartok engem ölni, mert az én beszédemnek nincs helye nálatok.
38. Én azt beszélem, a mit az én Atyámnál láttam; ti is azt cselekszitek azért, a mit a ti atyátoknál láttatok.
39. Felelének és mondának néki: A mi atyánk Ábrahám. Monda nékik Jézus: Ha Ábrahám gyermekei volnátok, az Ábrahám dolgait cselekednétek.
40. Ámde meg akartok engem ölni, olyan embert, a ki az igazságot beszéltem néktek, a melyet az Istentől hallottam. Ábrahám ezt nem cselekedte.
41. Ti a ti atyátok dolgait cselekszitek. Mondának azért néki: Mi nem paráznaságból születtünk; egy atyánk van, az Isten.
42. Monda azért nékik Jézus: Ha az Isten volna a ti atyátok, szeretnétek engem: mert én az Istentől származtam és jöttem; mert nem is magamtól jöttem, hanem ő küldött engem.
43. Miért nem értitek az én beszédemet? Mert nem hallgatjátok az én szómat.
44. Ti az ördög atyától valók vagytok, és a ti atyátok kívánságait akarjátok teljesíteni. Az emberölő volt kezdettől fogva, és nem állott meg az igazságban, mert nincsen ő benne igazság. Mikor hazugságot szól, a sajátjából szól; mert hazug és hazugság atyja.
45. Mivelhogy pedig én igazságot szólok, nem hisztek nékem.
46. Ki vádol engem közületek bűnnel? Ha pedig igazságot szólok: miért nem hisztek ti nékem?
47. A ki az Istentől van, hallgatja az Isten beszédeit; azért nem hallgatjátok ti, mert nem vagytok az Istentől valók.

Nyekenyóka · http://www.hir24.hu/elet-stilus/2014/02/19/itt-a-bizonyitek-a-netes-trollok-pszichopatak/ 2012.09.16. 22:35:24

@Anti Anyag:
De miért reklámozza??? Azt akarja, hogy bejusson a Parlamentbe? Ezzel azt éri el a Fidesz, hogy rászavazzanak. Nem normálisak. Szarni a Fletó fejére és nem foglalkozni vele!

2012.09.16. 22:35:54

@Gyurcsány egy mocskos közokirathamisító adócsaló !: Az MSZP-t vidéken úgy utálják, mint a szart."

Nyíregyháza? Miskolc?

Anti Anyag (törölt) 2012.09.16. 22:39:26

@Nyekenyóka.: Azért reklámozza, mert a Feri annyira hülye, hogy önmagában negatív reklám. Az angolok ki akarták nyírni Hitlert, de gyorsan rájöttek, hogy ha megölik, helyébe lép egy okosabb és elhúzódik a háború.

Ők is pontosan azt csinálták amit most Orbánék Ferivel, állandóan mutogatták a filmhiradóban. Szerencsétlen Adolfhoz még kommentár sem kellett, a nézők szörnyűlködtek és röhögtek rajta. Kb., mint mi Ferin, ha a HírTV-ben vonaglik.

2012.09.16. 22:40:17

@lerdin:" 44. Ti az ördög atyától valók vagytok, és a ti atyátok kívánságait akarjátok teljesíteni. Az emberölő volt kezdettől fogva, és nem állott meg az igazságban, mert nincsen ő benne igazság. Mikor hazugságot szól, a sajátjából szól; mert hazug és hazugság atyja. "

Upsz, hát nem egy isten van, aki mindenható? A zsidókkal nem ő kötött szerződést? Hát nem ő választotta ki azt a népet?
Amúgy az egész egy nagy önellentmondás. Ha hazug, és a sajátjából szól , akkor nem mondhat hazugságot, mert akkor igazat szólna. Viszont ha igazat szólna, azzal hazudna. Jézus szerint viszont A hazug hazudik, tehát igaz.

azértezszánalmas 2012.09.16. 22:41:07

Ki szavaz ezután a Fideszre?

Nagyon sokan.
Mindenki aki már nem eszi a balliberó "értelmiség" bulvár politikáját.
Akik egyetértenek vele, hogy az keressen többet aki dolgozik és gyereket nevel.
Aki szerint jó ötlet a Görög 40%-os nyugdíjcsökkentés, tömeges privatizáció és elbocsájtás helyett, kissé megadóztatni a válság okozóit és az eddig kaszáló multikat.
Akik örülnek neki, hogy nem a családi pótlék nő, hanem az adókedvezmény.
Aki régóta várta már, hogy véget vessenek a világ legnagyobb rokkernyugdíj csalás szappanoperának.
Aki örömmel fogadja a segély helyett közmunka programot és érti, hogy a 47 ezerből megélés erre vonatkozott, nam arra a hazugságra amit a liberók szajkóznak.
Akit kihúztak a svájci frank csapdából.
Aki érti, hogy milyen nagy történelmi lépés az állampolgárság megadása a határon túliaknak.

stbstb....

A legbalosabb Szondánál is 33%ról 37% nőtt a Fidesz támogatottsága az elmúlt hónapban.

2012.09.16. 22:41:22

@Nyekenyóka.: De nem az mszp útálat miatt.

Balt 2012.09.16. 22:41:24

@Nyekenyóka.: A következő választás nagyon más lesz, mint az eddigiek, bár talán a legutóbbi idézi fel valamennyire, ott már alig számított a 2. forduló. (Csak a 2/3 múlott rajta...) Sokkal szélsőségesebb eredményt fog hozni pár % eltérés, márpedig jele állás szerint egy nem teljesen egységesen felálló ellenzék nyilvánvalóan alulmarad.

Én 2010-ben örültem volna egy LMP koalíciónak, de ma, pláne ha beviszik a hátukon a Nullát meg a nyugger poltiszteket - és persze egyáltalán bejutnak :) - már egyáltalán nem örülnék neki. Akárhogy is, a 2014-es választás (és az esetleges előre deklarált ill. ciklus alatt alakuló) szövetségek alapvetően határozzák meg a későbbieket, mert úgy látszik, ez a hajó már elment...

Nyekenyóka · http://www.hir24.hu/elet-stilus/2014/02/19/itt-a-bizonyitek-a-netes-trollok-pszichopatak/ 2012.09.16. 22:41:29

@Anti Anyag:
Ha ez a majom Déká valahogy bejut a parlamentbe az a Fidesz sara lesz, legfőképp a Magyar Nemzet sajtóé meg a Hírtv-é...mert ezzel ezt fogják elérni.

Nyekenyóka · http://www.hir24.hu/elet-stilus/2014/02/19/itt-a-bizonyitek-a-netes-trollok-pszichopatak/ 2012.09.16. 22:42:59

@Balt:
Többek között az új választási rendszer miatt sem szavazok már a Fideszre.
1 forduló: ezzel az egyel értek egyet. Meg a kopogtatók eltörlésével...

Anti Anyag (törölt) 2012.09.16. 22:44:40

@azértezszánalmas: Ehhez képest egy "politológus" ír egy ilyen posztot.

Balt 2012.09.16. 22:44:41

@Zébácsi: "Ha elfogadjuk azt, hogy nem a regisztráción fog múlni - ahogy írod - akkor áruld már el nekem, mi szükség erre, hisz a fidesz e nélkül is nyer, hiszen nem ezen múlik, nemde?"

Mondjuk, hogy a tudatos választót preferáljuk az indulatból ill. ígérgetéssel becsábítottal szemben...

Nyekenyóka · http://www.hir24.hu/elet-stilus/2014/02/19/itt-a-bizonyitek-a-netes-trollok-pszichopatak/ 2012.09.16. 22:46:52

@Balt:
Na erről a "tudatos szavazókról" én már írtam jó sokat máshol, de itt Off lenne, úgyhogy nem is folytatom tovább.

Kalmár 2012.09.16. 22:48:13

@Nyekenyóka.: Ha a DK elvesz 4%-ot a baloldalról, az főnyeremény.
Ha összeállnak és közösen indulnak, akkor kétszer ennyit visz el. Annyira utálják ezt a hazugot, hogy tuti öngól mellé állni. Így is jó. A Fletót nem szabad elengedni a képernyőről. Kiváló madár(szavazó)ijesztő.

Balt 2012.09.16. 22:48:39

@Diocles: Alapjában egyetértek, a politikai "absztinenciát" illetően is (TG videoblogjait pl. meg sem néztem), de azért ne essünk ugyanabba a hibába, mint a rezignált gyurcsány-bajnaisták a 2010-es választás előtt: :)

"Sőt, kifejezett kárörömmel szemlélném, h egy MSZP-LMP csodakormány hogyan tudna helyt állni ebben a gazpol-helyzetben..."

Anti Anyag (törölt) 2012.09.16. 22:50:46

@Nyekenyóka.: Ennek nem sok értelme van. Feri 2006-2010-ig szerintem az egyik legtöbbet szereplő politikus volt a HírTV-ben. A szadeszosokkal együtt. (Hornt pld. vagy százszor biztosan leadták) Ehhez képest buktak is egy jó nagyot.

A cél szerintem az, hogy bizonyítsák, az ellenzék egyik meghatározó alakja Gyurcsány. Ez pedig sok embert el fog riasztani attól, hogy a ballibsikre szavazzon. Bár szerintem a legtöbb fontosabb baloldali-liberális politikus simán betölti ezt a szerepet. Pld. Mesterházy, vagy a hihetetlenül szánalmas LMP-s megszólalók.

Anti Anyag (törölt) 2012.09.16. 22:54:54

@Nyekenyóka.: A megélhetést nem az új választási rendszer szabályozza, hanem a gazdasági helyzet.

Szerintem ez az egyetlen szempont, persze a magyar áruk védelme, a magyar érdekek hangsúlyozása a másik, de ez is összefügg a fentivel.

Még szempont a közbiztonság, de minden egyéb smafu. Lehet szavazni? lehet. Kimehetsz ellenzékként biztonságban az utcára? Igen.

Nyekenyóka · http://www.hir24.hu/elet-stilus/2014/02/19/itt-a-bizonyitek-a-netes-trollok-pszichopatak/ 2012.09.16. 22:56:43

@Anti Anyag:
Nem tudom, szerintem a normális ember szarik arra, hogy mit csinál már gyurcsány, másrészt a kedves kormánypárti képviselőket sem kell sajnálni szemétkedés és ostobaság terén.
Egyszerűen már gyerekes mutogatni ezt a barom gyurcsányt...mint valami kibaszott marionett bábu.
Bár tény az is, hogy Ő mutogatja saját magát is :D

Nyekenyóka · http://www.hir24.hu/elet-stilus/2014/02/19/itt-a-bizonyitek-a-netes-trollok-pszichopatak/ 2012.09.16. 22:57:54

@Anti Anyag:
Nem sok magyar áru van. Amire ráírják, hogy magyar, az sem biztos, hogy az. A Pick szalámi német desznyóból van. A boci csoki meg cseh.

Balt 2012.09.16. 22:58:30

@Nyekenyóka.: Igen, talán jobb lett volna, ha nincs őszödi beszéd és Orbán nincs rehabilitálva a 2006-os vereség után. 2010-re akkor is muszáj lett volna leváltani az MSZP-SZDSZ-t, és talán valami konszenzuálisabb politika kerül előtérbe mondjuk Navracsiccsal, Vargával, Pokornival. Bár a fene tudja, a 2002-es második forduló előtt is inkább ilyet véltem volna célszerűnek (mert az tény, hogy a Wermer András-féle pozitív kampány egyáltalán nem volt konfrontatív), aztán Orbán egyedül is majdnem megfordította a 2. fordulóra az eredményt.

dr yetee 69 2012.09.16. 22:58:43

@Balibgеczyk: Az a blog szégyene,hogy még nem basztak ki innen,elmebeteg!

Balt 2012.09.16. 23:03:14

@Nyekenyóka.: Gyurcsány a Fidesz "beépített embere". :) Legalábbis távolról olybá tűnik. :)) Nincs ezzel baj, lecsukni pedig - úgy tűnik - egyelőre nincs miért, fentiek alapján messze nem is Fidesz-érdek. (Itt sajnos nem esik egybe az országos érdekkel, de ez van...) :))

Nyekenyóka · http://www.hir24.hu/elet-stilus/2014/02/19/itt-a-bizonyitek-a-netes-trollok-pszichopatak/ 2012.09.16. 23:05:09

@Balt:
Pedig mennyi sok jobbikos szavazót kapnának ezzel...dehát ő dolguk mit tesznek fletóval :)

Balt 2012.09.16. 23:06:46

@Nyekenyóka.: Ha egy ilyen "reklám" a DK-nak jelent ezer szavazatot, a Fidesznek százezret... (Járulékos "veszteség, hogy a Jobbiknak is valamennyit, az ezernek biztos többszörösét.) Az MSZP-től pedig visz. Elég egyértelmű választási matek sztem. :)

Balt 2012.09.16. 23:08:14

@Nyekenyóka.: Pedig milyen nagy volt a ballib mellény, hogy már 2010 októberre bebukik a Fidesz, mert "ők sem tudnak mást csinálni". :)

Nyekenyóka · http://www.hir24.hu/elet-stilus/2014/02/19/itt-a-bizonyitek-a-netes-trollok-pszichopatak/ 2012.09.16. 23:09:47

@Balt:
Mindennek eljön az ideje. Csak lennének végre új variációk, melyek teljesen mentesek a jelenlegiektől. Addig csak lefele megyünk.

Balt 2012.09.16. 23:11:07

@Nyekenyóka.: Most is ott vannak - igaz, nem saját jogon - és nem sok vizet zavarnak. :)

Balt 2012.09.16. 23:12:08

@Nyekenyóka.: Mi a probléma a választási rendszerrel?

ciccaful 2012.09.16. 23:34:09

@Anti Anyag: ja, ja jól kipaterolták őket a 4%-os hitellel együtt, inkább fizetünk 7%-ot. ez aztán az unortodox. és ov még büszke is erre.

hallottál már mellár tamásról? azt hiszem nem vádolható ballibsiséggel. és mit mond? ultra gáz, amit a kormány csinál a gazdaságban.

és arról hallottál, hogy pl. a mol részvényeket a csúnya imf pénzből vettük?

és arról tudsz, hogy fidesz minden olyan intézkedést megszavazott 2002-2010 között, ami NÖVELTE az államadósságot? szóval, nekem ne károgjanak annyit az emútnyócévről.

és kijózanodásként ajánlom az ángyán józsef videókat. vagy ő is túl balos?

ja nem, csak gondolom áruló, vagy nemtudjamitbeszél, megvezették. vagy bármi ilyesmi. esetleg ide is jó lehet az emútnyócév. te biztosan tudsz vmi jobbat mondani.

Kurt úrfi [teuto-nordikus parasztlegény] 2012.09.16. 23:36:35

@vackor1: Ez a yatumux még ráadásul egy beképzelt fasz is.

Kurt úrfi [teuto-nordikus parasztlegény] 2012.09.16. 23:38:14

@ciccaful: Ráadásul olyan most a MOL hogy semmilyen osztalékot nem fizet, mert nullszaldós.

dekol84 2012.09.17. 00:48:45

@Balibgeczyk: "Te amúgy szerelems vagy Orbán Viktorba, hogy Ő a képed itt?"

Te nagyon kretén! Ha megnézed azt a képet az elmebeteg, cezaromán miniszterelnöködről, akkor látnád, hogy az a kép a világ röheje! Azt a faszfejet ábrázolja, ahogy az idióta képével kólát szürcsölget a jó multinál! Lerí róla a vidéki tapló, idegbeteg paranoiás ember összes jellemzője! Hogy a feje szakadt volna az anyjába, amikor kiszarta őt!

kamill77 2012.09.17. 00:59:20

a fideszt nem a szavazórétegek közti választás dilemmája köti le, hanem a saját klientúra anyagi, gazdasági, politikai bebetonozása! hogy választókra egyáltalán ne legyen szükség. hogy holmi szavazórétegeken meg pláne ne kelljen gondolkodniuk...

De hová tűnt Columbo felesége? 2012.09.17. 00:59:38

@Anti Anyag:

"Ha jól megnézed, Orbánék alapvetően gazdaságból (nem mentünk a jóslatok ellenére sem csődbe, pedig az Index az utóbbi 2 évben csak erról szólt), sem demokrácia terén (egyetlen ellenzéki tüntetőnek nem esett baja, Gyurcsány 1 hétig lakhatott a Kossuth téren) jól vizsgáztak."

Te komolyan el is hiszed,amit írsz?
:-))))).

Annyira bírom, mikor csúsztatás van.
És jól bírom, mert gyakran van - s, ismét.

A fidesz gazdaságpolitikájáról inkább ne beszéljünk; emellett korábban nyíltan kiálló és jobboldalhoz köthető közgadászok serege farolt ki mára e mögül a dilettantizmus-halmaz mögül, ami minden bizonnyal "elmatolcsyzás"-ként vonul majd be a gazdaságtörténelem enciklopédiáiba.
Ígérték, de nem jobb, mint nyolc éve, 4 éve, két éve. (Persze, ez nem menti fel az elődöket).

A demokráciadeficit pedig nem azt jelenti, hogy abban merülne ki de facto, hogy bárkinek is baja esne az ellenzéki tüntetők közül. Még csak az kéne.

Nem kell semmi egyebet se tenni, csak azt megnézni, hogy ebben a parlamenti ciklusban mennyi törvény ment át egyéni képviselői indítványból - kvázi salátatörvényként, érdemi szakmai egyeztetés és ennek megfelelő konzekvens vita nélkül -, s máris észrevehető egyfajta attitűd.
Ezt tessék kérem tisztelettel extrapolálni, s egyből lehet érzékelni, hogy mit jelent ma itthon a korményzás (ez paralell megmiutatja, hogy mi a demokráciafelfogás is, ami a TI felmérés szerint is csökkent hazánkban.

De hová tűnt Columbo felesége? 2012.09.17. 01:10:13

@Balt:
"Mondjuk, hogy a tudatos választót preferáljuk az indulatból ill. ígérgetéssel becsábítottal szemben... "

Tudatos választó?
Ki, például?
AZ, aki regisztrál és már akkor tudja, kire fog szavazni?
pedig a választás utolsó percéig lehet gondolkodni, hogy kinek az ígérete (hazugsága) csábítóbb, korábban ki, melyik párt mit mondott, s lehet véleményt változtatni. Lehet egy utolsó TV-vita, ahol minden párt szerepelhet, s kaphat a választó egy lökést, miszerint ide-vagy oda szavaz.

Nincs olyan, hogy az a választó, aki a regisztrációkor (vagyis itt ha nem csalódom 2 hónappal a választás előtt biztos szavazó és biztos pártválasztó, az jobban döntene annál, mint aki az utolsó percig kivár és urnazárás előtt fél perccel teszi oda x-eit.
Erről számos tanulmány van.

Másrészt: tudatos/indulatból választó?

Számos fideszes ismerősöm van, akik ezt mondják: Uhh, csak a komcsikra, libsikre ne!!! Inkább a fidesz!

És számos balost is ismerek, akik ezt mondják:
Uhh, csak Viktorra ne, az az ember egy őrült!! Inkább a mszp, vagy akár a DK!

Mindkét kör regisztál, mert tuti biztosak abban, hogy kire szavaznak. És tutira hiszik azt is, hogy ők tudatos szavazók.

Aha, no igen.

Szerinted?

****

Regisztrációra semmi szükség nincs - ezt nem támasztja alá semmiféle racionális érv.

2llkedő 2012.09.17. 05:40:28

@Balt: "minden bizonnyal a Fideszre fogok szavazni,"

Örülök neki! Legalább van egy biztos elvakult szavazójuk.

2llkedő 2012.09.17. 05:48:05

@Zébácsi: "Nem kell semmi egyebet se tenni, csak azt megnézni, hogy ebben a parlamenti ciklusban mennyi törvény ment át egyéni képviselői indítványból"

"""""A Fidesz - Magyar Polgári Szövetség húsz éve következetesen képviseli azt a
politikát, melynek alappillére a szolidaritás, a szabadság, az állampolgári jogok és az emberi méltóság feltétel nélküli tiszteletben tartása, valamint a jogbiztonság .
Meggyőződésünk, hogy minden olyan politikai törekvés, amely a szabadság
korlátozása mellett kecsegtet a jólét hamis illúziójával, csak hazugságra épülhet .
Valódi jólét szabadság nélkül nem képzelhető el. A szabad élet legfőbb garanciája pedig a törvényes rend, éppen ezért a mindenkori kormány alapvető feladata, hogy a kiváltságok helyett polgárainak tulajdonát, a jogbiztonságot és a törvényességet védelmezze. Mindennek kiindulópontja, hogy maga az állam is törvénytisztelő legyen. A normakövetés nemcsak az állampolgároktól elvárt kötelesség, hanem a hatalomgyakorlókkal szemben is alapvető követelmény . A jogállami keretek között elfogadhatatlan, hogy parlamenti többsége birtokában a kormány alkotmánysértő törvények sorával bizonytalanítsa el állampolgárait, sodorja veszélybe a jogbiztonság
alapelvét.""""""

Balt 2012.09.17. 07:59:49

@ciccaful: Ahogy fentebb írtam: bizzál csak benne, hogy akár Mellár, akár Ángyán majd DK/4K/maszop akármi protestszavazó lesz. :)

Balt 2012.09.17. 08:07:38

@Zébácsi: Igen, pont ez a tudatos választó, szemben a szárztésztán, lejárt konzerven, babgulyáson, 19E Ft-os műcsekken vett tömegekkel. A 2002-es választás kb. ezeken ment el, márpedig mind beljebb lennénk, ha ezt a min. 2x8 évet megspórolhattuk volna...

Nyekenyóka · http://www.hir24.hu/elet-stilus/2014/02/19/itt-a-bizonyitek-a-netes-trollok-pszichopatak/ 2012.09.17. 11:25:00

@Balt:
Na akkor most légy szíves bizonyítsd, hogy csak az mszp osztogatott, csalt, és a fidesz teljesen szent és nem csinált ilyeneket.
Ózdon cigányok szavazatait vette meg a fidesz 2010-ben. De gyanítom 2002ben és 2006ban is csalt.

ciccaful 2012.09.17. 11:39:38

@Balt: ki beszélt erről???

sztem az az ultragáz, hogy aki jobb oldali pártra akar ma szavazni, az választhat a fidesz és a jobbik között. na, bravo.

inkább az érdekel, miért? a jobb oldalon sem akarja senki elhinni, hogy ov elzavarható? és, hogy igenis rengeteg olyan ember van ebben az országban, akik szívesen szavaznának vmi értelmes jobb oldali tömörülésre? olyanokra, akik nem köpik szembe hetente a saját szavazóikat a lóvé meg a hatalom jegyében, mindenféle idióta mellébeszéléssel?

ciccaful 2012.09.17. 11:52:08

@Balt: érdekes, amit mondasz. miért is lesz kiküszöbölve a babgulyás? a reg előtt nem lehet őket megvenni???

a 2002 és 2006-os választás pedig kövéren, mikolán, ov-n ment el. a cinikus, lenéző, megosztó hozzáálláson és nyilatkozatokon.

egy beszélni nem tudó medgyessy!! le tudta győzni a vezírt...

ov gyakorlatilag csak beszélni tud - de azt tényleg k jól persze csak azoknak, akik nem vagy kizárólag a fidesz méiumokból tájékozódnak -, a többieknek röhej, amit beszél. még úgy is, hogy a céljaival egyet lehet érteni.
a módszerei, az elvi háttere azonban nagyon régóta vállalhatatlan. arról nem is beszélve, hogy a tények egy csöppet sem zavarják.

ov több mint 2 éve harcol és nagyon úgy tűnik nem akarja abbahagyni. miközben az emberek békét akarnak.

ismered a nézőpontos közvélemény-kutatást a reg szempontjából? 70% elutasítja. pedig a nézőpont házi beszállító...

De hová tűnt Columbo felesége? 2012.09.17. 13:24:46

@félázsiai 2llkedő:

:-), ez az idézet tetszett!
Kár, hogy a biztos és tudatos szavazók közt (ezek szerint, és bocsánat a kivételeknek) irtó sok a szöveget nem értő olvasó.

A 3-ból 2 elv érvényesült itt is.

A döntések tekintetében ez:

1. nagyszámú
2. megalapozott
3. gyors

A fidesz ebben a korményzati ciklusban ha jól csalódom rekordmennyiségű (és főként jelentőségű) döntést hozott.
A 3-ból csak 2 érvényesült: gyorsan és nagyszámban.
Ez itt a bibi.

Olyan ez, mint az egészségügy:
egyszerre nem lehet széleskörű, magas minőségű és kvázi ingyenes (azaz csak járulékfizetés alapú).

Ezt már nem most, hanem 30 éve elmondta egy kabaréban Major Tamás, (pedig az akkori eü. színvonal az akkori orvostudomáyi fejlettséghez képest jobb volt, mint a mai, ezt orvos rokonaimtól tudom).

@Balt:
"Igen, pont ez a tudatos választó, szemben a szárztésztán, lejárt konzerven, babgulyáson, 19E Ft-os műcsekken vett tömegekkel. A 2002-es választás kb. ezeken ment el, márpedig mind beljebb lennénk, ha ezt a min. 2x8 évet megspórolhattuk volna... "

Értem az érvelésedet, de sajnos ez hibás, azt is mondhatnók, csúsztatás.

A bizonytalan szavazók ugyanis perpill milliónyian vannak - őket nem lehet megvenni egy tál lencséért, vagy pacalkonzervért. Te a bérszavazókra gondolsz, de ők arányosan kevesen lehetnek.

Azok a milliók a bizonytalanok, akik mindkét oldalban csalódtak, akik nem látnak jelenleg megoldást, s akik lehet, hogy bal, de lehet jobboldaliak (azt hiszem, inkább a baloldaliak lehetnek).
Ők bár bizonytalanok, de mivel pont emiatt nem szavaznának, ha most lenne a választás, ők kvázi TUDATOS szavazók (hiszen tudatosan nem tudnak kire szavazni).
Nekik lenne jó az, ha a választás lezárázásának végéig gondolkodhatnának, dönthetnének, mert lehet, hogy pont az utolsó napon foglalnak állást valamelyik párt mellett (a regisztrációkor még érezhetik úgy, hogy nincs alternatíva, így nem is regisztrálnak, de később már hiába döntenének, mivel nem regisztráltak, nem szavazhatnak).

Számukra (s így tulajdonképpen az egész társadalom számára) a regisztráció egy korlátozó tényező, ami nem más, mint a választói jog korlátozása (hogy nem dönthet a regisztárció vége után).

Egy példa:

A bolt előtt még nem tudod, hogy veszel-e jégkrémet, de ezt amúgy is a bolt előtt, kint kell regisztrálnod (mert a boltos így dönt).

Nem regisztrálsz, mert éppen nincs kedvedre egy jégkrém (de van rá pénzed). Bemész és bent a boltban mégis úgy érzed: "húúú, de megennék egy jégkérmet, nyami!", de már nem vehetsz (nem regisztráltál erre), így jégkrém nálkül távozol).

Ha nem regisztráltatanak, akkor a bolti fagyishűtőnél is dönthetsz, sőt, még a pénztártól is visszafuthatsz, amíg nem fizetsz, hogy mégis veszel egyet).

Szerinted mikor jár jól el egy boltos: ha regisztráltat, s így egy jégkrém eladása utáni haszonról sok esetben lemond, vagy ha nem, s így van esélye, hogy a minden kedves vevő, aki megkívánja a boltban, egy jégkrém megvásáráslásával járuljon hozzá profitjához?

/Alapesetben még nem találkoztam boltossal, aki regisztrációhoz kötötte volna, hogy vásárolj, ha pénzed van./

A bolt az állam, a jégrém a szavazatod, a pénzed a szavazati jogod, a boltos profitja pedig az a társadalmi hasznosság, hogy a szavazók igen nagyszáma szavazhat, ergo a végső eredmény szélesebb társadalmi véleményem nyugszik, legitimitása igen erős.

/Bocsánat, ha szájbarágós volt, ne haragudj./

Okos kommentelő vagy így kérdezem: mi a jó az államnak (azaz végülis nekünk, kik lakját ezt az országot) abban, hogy regisztrációjával szűkíti a szavazati jog érvényre jutását?

Kérlek, magyarázd el, kíváncsi vagyok, csak egy ésszerű okot mondj e mellett.

A 2x8 évvel kapcsolatban egyetértek veled, hibás döntések, szkllátókörűségek sorozata.
De sajnos ez egy evolúciós folyamat (ti.demokrácagyakorlás), aminek mg az elején vagyunk. Pont ezért nem kellene tetézni a dolgokat.

De hová tűnt Columbo felesége? 2012.09.17. 13:33:31

@ciccaful:

Kommentedhez nem tudok mit hozzátenni, annyira ül.

ciccaful 2012.09.17. 14:01:12

@Balt: még egy gondolat a TUDATOS választóról.

ha a kormány elvárhatja, hogy legyenek tudatos választók, én elvárhatom-e, hogy a kormányom legyen tudatos? vagy ő megváltoztathatja a véleményét, amikor csak akarja?

pl. imf ügy: 2011. nov. 10-15. között többek szájából elhangzott, hogy nem kell az imf. majd 17-én visszahívjuk.
vagy családon belüli erőszak története. vagy a magánnyugdíj-ügy. hirtelen ezek jutottak az eszembe.

ilyen esetekben mindig az a mondás, hogy a körülmények megváltoztak, a kormány meg milyen rugalmas, alkalmazkodó.

basszus, nekem - választónak - miért is veszik el a véleményem megváltoztatásához való jogomat??!?!

vagy csak a kormánynak lehet?? miért is?

vakapad 2012.09.17. 19:39:41

A FIDESZ-re az az 1,6 millió ember szavaz, akik mindig a FIDESZ-re szavaznak, és ha szögesdrótkerítésen kellene keresztülvágni magukat egy új rendelet értelmében a szavazás érdekében, akkor keresztülvágják magukat. Az MSZP-nek a 800 millió embere nem ilyen tűzön-vízen fajta, de regisztráltatni azért regisztráltatni fogják magukat. A Jobbiknak van még 450.000, az LMP-nek 150.000, a DK-nak meg 200.000 biztos embere. Snitt.

A többieknek (kb. 5,1 millió) nem a regisztráció okoz szavazási mizériát, hanem az a nem elhanyagolható tény, hogy a magyar értelmiség még ma is azt dumálja a hasába, hogy a "ballibsik" (ez a teljes ellenoldal a Jobbikot kivéve) pontosan ugyanolyan rosszak, mint Orbán, ebből következően ez az embertömeg kevés kivétellel nem fog szavazni senkire. Ha regisztráltatni is kell, akkor kivétel se lesz.

A FIDESZ kétharmada az új választási rendszerben (a győztes mindent visz, a töredékszavazatokat se veszti el, választókörzet átrajzolás, stb.) garantálható. Úgy gondolom, hogy az értelmiségünk ezzel elérte a célt. Orbán bebetonozását.

Éhes_ló 2012.09.22. 16:32:46

Nos ők szavaznak majd.
Nem úgy tűnik, hogy a már nevében is hamis milla és a bejutási küszöb alatti DK, vagy szdszv2.0 bárkinek is izgalmas lenne ugyan azon a párezer horngyulán és körmös baueren felnőtt libbanton kívül.
www.ipsos.hu/site/a-feliratkoz-s-mindegyik-p-rtt-l-vesz-el-szavaz-kat/

Örülök, hogy ennyire zavarban vannak.

szoja122 2012.09.23. 08:28:04

Ebben az országban minimum 2 millió agyatlan birka van, akik bármikor bármilyen körülmények között szexuális gyönyört éreznek ha az általuk favorizált pártelnök és seggnyalóit látja. Őket a favorizált párt tettei a legkevésbé zavarja, fontosabb nekik a másik gyűlölete ezért szavaznak az adott pártra.

Addig amíg ez lesz a helyzet addig senki sem reménykedjen, Európa és a világ utolsó nemzetei közé fogunk tartozni.

Dr. Eleanor Pitty-Palkho dr. · http://eleanor-pitthy-palkho.blog.hu/ 2012.10.19. 06:49:53

Csakis az MSZP-re... vagyis a Demokratikus Koalícióra... pontosabban Bajnaira... akarom mondani a civil szerveződés Milla 4K! nevű pártjára szabad szavazni, akarom mondani elő a munkásmozgalmi AK-47-essel. Ugyanis forradalom van készülőben, ahogy a blogomban is kifejtem.
Politikai Innováció - Politológusblog a más minőségekért
süti beállítások módosítása