Politikai Innováció - Politológusblog a más minőségekért

2015. október 24. 10:28 - politologus

Lett Orbánnak alternatívája, avagy: Szólítsátok fel...!

A migráns-ügy kapcsán írt egy hiánypótló cikket Bede Márton, melyben a szerző azt pedzegeti, hogy kár örömködni a tranzitország-státuszunkon, épp az a baj, hogy a migránsok nem akarnak ide jönni. Magyarország nem elég vonzó a dolgozni akarók szemében, pedig ez kellene a 26 év alatt elmulasztott emelkedéshez.

Bede felidézi Orbán Viktor korábbi terveit, mely szerint Magyarországnak is lesz olyan igénye a munkaerőre, amelyet csak kívülről tud biztosítani, sőt már most is van. (A fellendülni készülő gazdaság ugyanis nem tudja azon évtizedeket kivárni, míg a magyar anyák megszülik, az oktatás meg kiképzi a szakembergárdák nemzedékeit.) Ráadásul igazából nincs példa olyan nagyarányú gazdasági növekedésre, ami ne az olcsó munkaerőn alapulna. Ezt tudta és tudja Orbán is, és ő a munkaerőpótlásra a határon túli, elsősorban az erdélyi magyarságot szemelte ki. Igen ám, de Romániából másfelé mennek, Orbán várakozásait nem igazolta vissza az élet, ez a doktrína tulajdonképpen halott, azonban a gazdasági növekedést mint doktrínát csak nem lehet feladni.

Olyannyira emlegette a magyar közvélemény a politikai alternatíva hiányát, most tessék, itt van, Orbánt kihívták valami olyannal, amit nem hagyhat válasz nélkül. No nem Bede Márton, talán neki nincs is erre ambíciója, hanem a hosszú távú kormányzás reális lehetősége merészkedett a kihívásra. Tessék felkészülni, az alábbiakban megtörünk néhány tabut, amiről mindenki tudja, hogy úgy van, csak elhallgatja vagy óvatoskodik. 

Nem ördögtől való, nem is jelzi a demokrácia végét, ha predomináns egypártrenszer lesz minálunk.

Esetleg számolhat mindenki azzal, hogy Orbán Fidesze igazából leválthatatlan. Miért is?

1.) A migránsügy kormányzati kezelésében azt láthattuk, hogy a kormány nem intézkedési pontok felállításával készült, és nem kért segítséget az EU-tól, hanem a közvéleményt célozta kezdettől fogva (konzultáció, plakátok), még engedték is kicsit magukra a problémát, hogy látványos erődemonstrációval oldják meg a helyzetet. (Krocskó József teniszezett így a Davis-kupa meccseinken, mindig picit magára húzta az ellent, aztán onnan alázta le.) A Fidesz hasonló populista akciókat bármikor képes megszervezni, és mindig nyerni fog vele, pont ettől populizmus a populizmus. (...és most már tényleg hamarosan jön az erre beígért poszt...)

2.) A létező ellenzéki pártok látványosan nem akarnak kormányozni: vagy megelégszenek a díszletellenzéki szereppel, vagy azt várják, hogy valaki kiessen közülük és egyet előre lépjenek, vagy inkább mindkettőt. A Jobbik picit más, de ha váltópárti szerepbe erősödnének, a választásokon a mérsékelt szavazók is inkább a Fideszre ikszelnek, hogy a Jobbikok távolt tartsák a kormányrúdtól, plusz így pláne kieshet a parlamentből az egyik kicsi, szóval a Fidesz nem jár rosszul. A következő és az azutáni választási kampányokban pedig hipp-hopp, ugyanúgy jönni fog egy Simon-ügy, amelyikről messziről ordított, hogy elő van állítva (az időzítése minimálisan), csak a sajtó túl gyáva ahhoz, hogy ezt leírja, pláne hogy utánajárjon.

3.) Kívülről jöhetnek pártok vagy civil mozgalmak. A kívülről jövők egy részét eleve a kormánypárt fogja mozgatni, hogy lehetőségeket vegyen el a többiektől, amint a múltkor is történt. Igazi ellenzéki pártokat nem egyszerű alapítani, lásd Kétfarkúékat, akiknek pártját a bíróság nem engedte bejegyezni valami olyan követelmény alapján, ami nem is létezik, és hipp-hopp, le is késtek egy választást, majd hipp-hopp kiderült, ami már elsőre tudható volt, hogy be kellett volna őket jegyezni. A kurzusra bizonyítottan legveszélyesebb civil világot a kormány ott lehetetleníti el, ahol csak tudja, ezt szolgálták az Ökotárs elleni akciók és egyáltalán a CÖF létezése, és a nyilvánvaló társadalmi kár sem visszafogó erő.

4.) A népszavazás reális esély lenne kis ellenzéki tematizálásra, s általa erősödésre. Ám többször leírtuk itt, hogy néhány évtizedig nem lesz érvényes népszavazás. Na jó, maga az akciózás is segíthet az ellenzéknek. De ha kerül valami megmozgatónak tűnő népszavazási kérdés, az általában nem megy át a szűrőkön (e sorok írójának elhihetik, hogy a manapság megbuktatott kérdések közül néhány átment volna korábban), de még ezt is megelőzheti, hogy hipp-hopp be tud térülni az utcáról egy sokkal ügyesebb kérdésbeadó.

Az eddigi tapasztalataink - a megannyi hipp-hopp -  tényleg azt mutatják, hogy a Fideszt nem lehet leváltani, mert olyan eszközöket is bevet, amire mások előttük nem voltak képesek, a választók pedig ezt nem utasítják el. Egyáltalán emberileg is nehéz bevállalni bármiféle próbálkozást.

A Fidesz-szavazók is csupán két részre oszthatók: vagy tanulnak és dolgoznak, tehát a gazdasági növekedésben és a nyugdíjban is érintettek, vagy eleve nyugdíjasok, és a dolgozók befizetéseiből kapják járandóságukat. Ezt a két csoportot, gyakorlatilag az egész magyarságot ki kell szolgálni válaszokkal, egy-két választói réteg prioritásait figyelmen kívül lehet hagyni, de ennyiét nem. Úgyhogy nincs más hátra, emberek, ha jó politikát akartok, a megválasztása mellett azért szólítsátok is fel Orbán Viktort!

Ha egyetértesz vagy vitatkoznál, lájkold és kövesd a Politológusblogot!
follow us in feedly

61 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://politologus.blog.hu/api/trackback/id/tr498016415

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

inebhedj - szerintem 2015.10.24. 20:49:04

"A választóknak pedig abban, hogy kétszer adtak lehetőséget a program nélküli kormányzásra."

A program hiányának kiemelése annak figyelembevételével, hogy az elmúlt 26 évben semmilyen szerepe nem volt a választás megnyerésén túl a programoknak (a minőségi kérdéseket ugorjuk most kegyesen) teljesen felesleges. Akárcsak egy választási program.

karesz82153 2015.10.24. 21:00:41

Én bírom a kétfarkúékat talán még valami "akkorsem a fidesz" szavazatot is kaptak volna tőlem de azért ne nevezzünk már egy humorbrigádot "igazi ellenzéki párt alapítására tett kísérletnek"... Ez annyira gáz.

Kovacs Nocraft Jozsefne 2015.10.24. 21:09:25

Valahogy nem látom a posztban, ki is lett Orbán alternatívája.

Toadwart66 2015.10.24. 21:27:37

@Kovacs Nocraft Jozsefne: "Valahogy nem látom a posztban, ki is lett Orbán alternatívája." Pedig világos. Maga Orbán. Hosszú távra kell berendezkednie, tehát a mostani rövidtávú stratégiáját meg kell változtatnia. A társadalom öregszik, az egészségügyből kivont pénzekkel rá lehet segíteni dolgokra, mivel sokan meghalnak és kevesebben lesznek nyugdíjasok. Ez azonban nem mehet a végtelenségig. Az erdélyiek nem jönnek hozzánk. A nyelvet beszélő diákok külföldön dolgoznak, pedig ők állítanak elő értékes innovációkat. A jó szakmunkások is kimennek, ha tehetik. Mivel jelenleg nincs kormányképes ellenzék, ezért Orbánnak kell megoldani mindent. Orbán alternatívája egy megváltozott Orbán. Sok választása nincs.

Zerwikaptur - Hármat egy csapásra! 2015.10.24. 21:29:51

A migránsok oda mennek ahol bőkezűbb szociális juttatásokat és gyorsabb családegyesítést remélnek (Németország, Svédország), vagy amely ország nyelvét beszélik (Franciaország, UK) az ő szemükben harmadlagos-negyedleges szempont hogy van-e munka. A legtöbbjük alulképzett, szemétszedésen kívül másra nagyon nem alkalmas, arra meg azért még itt nálunk is van bőven elég ember (az un. közmunkások).

Ha jobban állna a magyar gazdaság szénája, akkor sem jönnének ide, amikor nyugaton láblógatásért tízszer annyi lóvét vágnak hozzájuk.

politologus · http://politologus.blog.hu 2015.10.24. 21:35:58

@karesz82153: A párt az párt, a pártalapítás az pártalapítás, elvileg egyszerűen is mehetne. Az említett "ellenzéki párt" kifejezés abban provokál, hogy ez a kormányzat hajlamos odahatni a bíróságra, ha a számára kellemetlen párt bejegyzését lassítsa. Egy ilyen viccpárt bizony épp eleget elvihet minden más párttól, hogy a győztesnek kétharmada már ne legyen.

vNHM 2015.10.24. 21:42:53

Odaig olvastam, hogy "... Nem eleg vonzo a dolgozni akarok szemeben." Mi vaaaaan? Ki akar dolgozni? Ki a faszom ez a bede marton? Egy debil!

Nancsibacsi 2015.10.24. 22:05:46

Ezek az afrikai migránsok, mint munkaerő nem nagyon váltak be pl. Franciaországban sem. Több GDP-t kell rájuk költeni, mint amit termelnek.
Én úgy látom a rendszerben még rengeteg tartalék van. Vegyük észre hogy mondjuk a munkabéren van több mint 50% adó (ha munkabérnek azt nevezzük, amit a cég az alkalmazottra költ). Ez irdatlan sok, 15-25% között volna ép ésszel felfogható - a többi jelenleg el van lopódva. Hasonló a 27%-os ÁFA, meg lehetne még sorolni. Nyilván amíg nincs arra kényszer, hogy kevesebbet/kevesebben lopjanak, addig nem fogják vissza magukat. De ha nem jön már be elég pénz az extra magas adóból se, akkor sajna Kósa se 80 méteres yachttal fog furikázni az Adrián, csak 30 méteressel. Meg nem vesz meg egy falut, hogy ki tudjon kötni, csak egy kikötőt. Szóval előbb-utóbb a fideszes arisztokraták kénytelenek lesznek önmérsékletet tanusítani.

politologus · http://politologus.blog.hu 2015.10.24. 22:08:27

@inebhedj - szerintem: Picit tévedsz: programalkotás nem kampányügy, Te csak erre utalsz. A programalkotás a pártok normális tevékenysége, a választási kampányanyag csak egy láthatóbb forma. Nem a választók olvasnak programot, igaz, de a véleményvezérek és a politikusok igen, és ők lefordítják a részleteket a választóknak. Sőt, a majdani kormányzás is épül azon műhelymunkák tapasztalatára, ami a készülős évek alatt összegyűlt.

DR. Smit Pal 2015.10.24. 23:02:28

"Lett Orbánnak alternatívája"

Marhasag, Orbanak nincs alternativaja, meg legalabb 30 evig.
Valaszthatunk, Orban Viktor vagy a NEMZETHALAL.

aleb19 2015.10.24. 23:05:10

anno a kadarizmusban 5.5millioan dolgoztak most 4millioan+ kozmunkasok... ergo qrva sok tartalek van nem is emlitve a duplan sok aktatologatot, nagyon nagy kamu ,hogy szukseg van mas nyelvu es vallasu betelepitettekre

Nancsibacsi 2015.10.24. 23:24:17

@politologus: "Sőt, a majdani kormányzás is épül azon műhelymunkák tapasztalatára, ami a készülős évek alatt összegyűlt."
Öcsém, te még nagyon fiatal vagy és naív. A majdani kormányzás arra épül, hogy az adott pillanatban meglássák, hogy hogyan lehet minél nagyobb lét minimális kockázattal lenyúlni. Ami a programban van, meg amit dolgoznak a műhelyek, az lóf.sz - azért max kap 1 trafikot a lelkes hülyegyerek, aki irkálta a marhaságokat. És igen - ezeknek csak 1 értelme van: kampányolni lehet velük. Amúgy senki az ég világon nem veszi komolyan őket. Ha holnaptól az LMP kormányozna, akkor 3 nap alatt megváltoza a véleményük Paksról, és aláírnának még 2 szerződést a ruszkikkal. Igaz, hogy addigra minden LMP prominens megkapná a maga kis korrupciós csomagját. Erről szól a politika.

Nzoltan 2015.10.24. 23:27:20

Nyugaton a kulimunkások hiányoznak. A kivándorló kelet-európaiak meg túlképzettek. Orbán itthon úgy oldotta meg a kérdést, hogy bevezette a közmunkát. Most a segélyesek pótolják a kulimunkás hiányt itthon. Nyugaton meg a faszverésért fizet az állam, miközben nem tudják feltölteni a munkahelyeket.

aleb19 2015.10.24. 23:31:23

ja es az elelmiszer termeleshez, feldolgozashosz + iparcikk eloallitashoz kb 10% is eleg egy orszagban...

sajna ez van az emberi munka leertekelodik folyamatosan ezert panganak a berek vilagszerte

Nemfajtalan srác 2015.10.25. 00:04:31

Ennyi?

Akkor még vagy 20 évig Orbán

sebi77 2015.10.25. 01:30:49

Amíg népszerűséget lehet szerezni ilyen gyalázatos szerepléssel, addig ilyen elnökünk lesz. Ha nem Orbán, akkor valaki más hasonló. Ezen változtatni pedig nem 2018-ig tartó feladat, hanem több generációt igényel. Ilyen a társasalmi fejlettségünk. Még mindig egy fokkal jobb mint Afrika vagy Közép-Amerika, ahol csak a junták váltják egymást. Nekünk legalább egy egész barátságos kis diktátor jutott, még nem ölt meg senkit.

Amatőr 2015.10.25. 06:02:58

@aleb19: lA Kádár-rendszerben működött az un gyáron belüli munkanélküliség, ami a munka közelébe kényszerítette azt a lumpen réteget, amely ma segélyből, és/vagy bűnözésből él.
A kmk sittel fenyegetett és inkább az alja nép is keresett munkahelyet, ahol vagy rákényszerítették a tevékenykedésre, vagy semmittett napi nyolc órában. De ez utóbbi is hasznosabb volt, mint a mai kmk nélküli világ, ahol a társadalom szemetje 7/24-ben otthon vakarja a heréit és a segíjkét várja jó esetben. Rosszabbik esetben bűnöz.
A közmunka jó ötlet, van integráló ereje.
A társadalom munkaképes részében van bőven tartalék - bár jó részük nehezen integrálható - ezért aztán semmi szükség ennek a rétegnek a szaporítására. Az atomsebészeket tartsák meg a muttiék, a többit meg utaztassák a saját költségükre.
A pc formájú vibrátorra pedig ma még nincs szükségünk, mert nekünk megy még hagyományos módszerrel is!

midnight coder 2015.10.25. 06:09:10

@sebi77: Az ottani diktátorok sem véletlenül olyanok, amilyenek. Nézd meg, mi lett Irakból Szaddám eltávolítása után. Arrafelé nem arról szól a történet, hogy van a gonosz diktátor aki elnyomja a derék demokratákat, hanem arról hogy Szadám kivégeztetett pár száz embert évente, de egy az átlagpolgárnak élhető országot tartott fenn. Aztán jöttek az amcsik, megölték Szaddámot és jött helyére az IS ami lángba borította az egész térséget. Ugyanez van ma Szíriában. Aztán persze vannak jó diktátorok is, lásd Szaud-Arábia, akik kb. annyiban különböznek a rossz diktátoroktól, hogy az USA szövetségesei.

midnight coder 2015.10.25. 06:17:19

@Amatőr: Nem igazából működött ott sem. A Kádár-rendszer és általában a béketábor fő baja az volt, hogy világháború előtt technológiával állított elő tömegesen ipari hulladékot, mélyen a kínai piacon kapható legolcsóbb szemét alatti minőségben.

A jó megoldás inkább az Orbán-féle közmunka. Segílyke helyett Lakatos elvtárs inkább csinál valami tessék-lássék melót, ami egyrészt arra jó, hogy ez idő alatt nem a lovaskocsin ülve járja a vidéket könnyen megszerezhető javak után kutatva, másrészt a gyerek is azt látja otthon, hogy a normális az, hogy apuka dolgozni jár, és nem az hogy ül otthon vagy a lovaskocsin, esetleg a kocsmában és a farkából is megél. Ezek után pedig esetleg az is felmerül benne, hogy jó lenne tanulni, hogy esetleg valami normális melóra tegyen szert normális pénzért.

midnight coder 2015.10.25. 06:23:08

@Nzoltan: Csak sajna nagyon kevés kis szakértelmet igénylő kulimunka van Európában. Vendéglátóipar, szemétszállítás, építőipar és kb. vége is a felsorolásnak. És nagyon sok olyan ember, akinek nincs érdemi végzettsége. Az más kérdés, hogy az ottani lumpenproli inkább ül a segélyen mint hogy törné magát a kulimunkáért.

Rudi Kató 2015.10.25. 07:31:07

Alapvetően hazug a megközelítésed! Ezek a terroristák soha a büdös életbe nem fognak dolgozni mert nem is akarnak és nem is ezért jöttek európába! Innentől kezdve fejre állt a hazudozásod és teljesen értelmetlen a böfögésed!

Miegér 2015.10.25. 07:50:00

@Amatőr:

A közmunka bár jó ötlet, de semmi integráló ereje nincsen. Igazából arra, amire kitalálták egyáltalán nem jó, ugyanis ha valaki bekerül a közmunkaprogramba az már ott is marad, nincs igazán kitörési lehetőség onnan. Igazából azt tartom életképesebb embernek - és jelzem hogy nem szimpatikus, nem értek egyet vele csak életképesebb - aki nem megy el közmunkára, hanem feketén dolgozik, ugyanis többet keres vele, másrészt ugyanúgy nem kerül onnét sem feljebb. És akkor legalább nem éhbérét küszködik.

Próbálj meg elmenni egy állásinterjúra, és elmondani hogy az előző munkád közmunka volt... Bár elég ha az önéletrajzodba beírod, tuti nem hívnak be.

És ne felejtsük el, hogy ez igaz az un. diplomás közmunkára is. Az pedig külön visszataszító, amikor a közszférában kirúgnak valakit, majd ugyanarra a munkakörre visszaveszik közmunkásként, sokkal kisebb bérért.

Szóval miért is jó ötlet a közfoglalkoztatás?

♔bаtyu♔ 2015.10.25. 08:09:45

Nem értem, hogy ezek a Bede félék miért gondolják azt, hogy egyedül ők kísérik figyelemmel a híreket, ezért azt hazudnak amit akarnak.

"1.) A migránsügy kormányzati kezelésében azt láthattuk, hogy a kormány nem intézkedési pontok felállításával készült, és nem kért segítséget az EU-tól"

A plakát kampány előtt Orbánék fél évig könyörögtek Junckeréknek, hogy nyárra meleg lesz a helyzet, tegyenek valamit.

2.) A létező ellenzéki pártok látványosan nem akarnak kormányozni:

Tény, hogy a Soros média jól alájuk vágott, elsőként az Index. Viszont senki nem mondta nekik, hogy ezeket az ostoba hazugságokat kell érvként vissza mondani a népnek.

3.) Kívülről jöhetnek pártok vagy civil mozgalmak.

Nem jöhetnek, mert Soros hiába tömi őket pénzzel, ha nem magyar érzelműek

4.) A népszavazás reális esély lenne kis ellenzéki tematizálásra, s általa erősödésre.

Persze , hamár a szeptemberi meleg nem segített.

♔bаtyu♔ 2015.10.25. 08:14:29

@Miegér: Ahol a közmunka igazán él, ott nem hívnak be senkit állásinterjúra, mivel nincs ki. Ha mégis igen, mert oda települ egy cég, az rabszolgamunka és leszarja a hr-es, mi volt azelőtt.

Én magam ismerek 4 diplomást, aki betanított munkát végez. Ez nem a rendszer hibája.

A közszférából nem lehet vissza alkalmazni azt közmunkásként azt, akit kirúgnak. Az adminisztrátort vissza lehet venni, mondjuk udvartakarítóként.

2015.10.25. 08:24:44

@midnight coder: Mivel a közmunka nem állít elő gazdasági értéket, ezért értelmetlen. Gyakorlatilag egy fajta kényszermunka, mintha az illető bűnöző lenne, de szabadlábon védekezhet....egyébként arra tényleg jó, hogy lekösse kicsit a társadalom heréit. Csakhogy nem tudhatjuk, mennyien közülük, akik tényleges munkára alkalmasak volnának?

♔bаtyu♔ 2015.10.25. 08:37:40

@Könnyen elkaptuk, uram!: A közmunka valódi jelentősége kb. 70.000 cigány helyi dolgoztatása. Összeszedik a szemetet, gondozzák a parkokat, stb.

Amúgy ilyen régen is volt, csak nem közmunkának hívták és az állam nem direktben finanszírozta. Kisebb falvak éltek vele.

2015.10.25. 08:41:21

@Rudi Kató: mire alapozod, hogy terroristák? mi van a keresztényekkel? Szerinted miért menekül el valaki az isis elől, ha terrorista? Miből gondolod, hogy az isis van olyan hülye, hogy ezekkel küldje be terroristáit, amikor sokkal szervezettebben megteheti más módon, ráadásul gyorsabban is? Ha ezek bejutnak, még mindig el kell látni őket fegyverrel, azt hogy oldják meg?

Miért gondolod, hogy a migránsok csak élősködnek? Voltál már Külföldön? Gondolj bele, a legmegterhelőbb munkák javát ezek végzik.... gondolj bele, aUK-ban az orvosok, ápolók, fogorvosok, de a taxisok, buszsofőrök, építőmunkások, kereskedők java migráns....
Az átlagangol lustább, és tényleg élvezi a szociális hálót....
Ja, hogy a FOX TV nem ezt mondja? Hát igen, az amerikai zsidóknak hinni lehet, főleg arab témában...

2015.10.25. 08:43:47

@♔bаtyu♔: Ez a része elfogadva. Csakhogy ennek a GDP-re gyakorolt hatása nagyon kevés...viszont ott van köztük az ötven éves közgazdász, tanár és építész, aki nem kap munkát,kora miatt sem, pedig nem lumpen, munkakerülő....ez veszteség a gazdaságnak.

midnight coder 2015.10.25. 08:47:36

@Miegér: Aki közmunkán van az az esetek 99.9%-ában soha a büdös életben nem járt a versenyszférában, és soha nem is fog oda kerülni. Az erre irányuló képzési programok nagyjából fabatkát sem érnek. Amit ezzel el lehet érni, az legfeljebb az, hogy ezeknek az embereknek a gyerekei már nagyobb arányban fognak integrálódni. Mert hogy otthon nem azt látják, hogy milyen menő már hogy apuka nem dolgozik. Ami messze több, mint bármi ami ezen a téren a gengszterváltás óta történt.

midnight coder 2015.10.25. 08:50:21

@Könnyen elkaptuk, uram!: A keresztények valóban nem terroristák, ők jöhetnének. Viszont az ottani iszlamistákról kérdezd meg az ottani keresztényeket... Az, hogy mint iszlamista valaki idejön az lehet szimplán csak azért is, mert másik csapat tagja. Ezek egymást is utálják, sőt még jobban mint a keresztényeket vagy a zsidókat. Amúgy ez a mi nagy szerencsénk, az iszlamizmus akkor lesz majd igazán veszélyes, ha valaki egyesíti őket.

♔bаtyu♔ 2015.10.25. 08:52:18

@Könnyen elkaptuk, uram!: A 2010 előtti 80.000 Ft-ért vásárolt, vagy a cigányoknak szakmányban osztogatott rokkantnyugdíj hatása pedig egyenesen negatív volt a GDP-re. A közmunka rendszernél nem követelmény a GDP növelése.

Én is ismerek párat, 50 éves korukban ültek be ismét az iskolapadba. Van még 15 évük a nyugdíjig. Aki nem teszi, az lemarad. A gazdaságnak nem építész kell, hanem produktív építész.

♔bаtyu♔ 2015.10.25. 08:59:10

@midnight coder: Igen, erről nagyon nincs mit vitatkozni, a zsidók pld. nem azért nem engedik a keresztény bevándorlást, mert gecik, vagy ennyire utálják a keresztényeket, hanem azért, mert akkor a zsidó államnak vége lesz.

A multinak viszont tökmindegy ki dolgozik a gyárba, csak olcsó legyen. Az atlanti világ multijai úgy döntöttek, hogy ideje "ócsítani" Európát mert nagy tömegben az USA-n kívül itt van képzett munkaerő.

Tangooo 2015.10.25. 09:11:56

Ma valóban úgy tűnik, hogy nincs Orbánnak alternatívája, de gondoljunk csak bele, hogy tele vannak a temetők pótolhatatlan emberekkel. Ha az élet úgy hozza, majd akad valaki: vagy jobb, vagy rosszabb.

Andy73 2015.10.25. 09:14:09

1) Már a címmel is problémák vannak. Az alternatíva nem ezt jelenti. Viccnek esetleg elmegy, de azért annak is elég gyengus.

2) "A létező ellenzéki pártok látványosan nem akarnak kormányozni." Ez biztos? Nem akarnak, vagy nem tudnak?
Akkor Gy.F. és társai továbbra is hazudnak, amikor a kormányváltásról beszélnek?

3) Ahhoz képest azért komoly előrelépés ez az iromány, hogy kezdi reálisan felmérni az erőviszonyokat. Ezek szerint már nem bukik meg naponta Orbán, mint nem is olyan régen az ilyen írnokok szerint.

maxval bircaman főszerkesztőhelyettes · http://bircahang.org 2015.10.25. 09:22:09

A Fideszt akkor lehet majd leváltani, ha alternatívája nem a ballib országrontás lesz.

Kovacs Nocraft Jozsefne 2015.10.25. 09:26:17

@Andy73:

"Akkor Gy.F. és társai továbbra is hazudnak, amikor a kormányváltásról beszélnek?"

Nem csak akkor: mindig hazudnak, amikor mozog a szájuk.

Void Bunkoid 2015.10.25. 09:27:10

Az egyre nagyon részesedésű gépesített-automatizált termelés amúgy elkerülhetetlenül csökkenteni fogja a munkahelyek számát világszerte, és nagyon durván.

Igazából ez már csak azt a kérdést vetné fel, hogy ha lesz egy rakás termék (vagy akár energia is), ami 0 százalékos emberi bevatkozással készült el, akkor azért miért kellene pénzt kérni?

Netuddki. 2015.10.25. 09:57:42

Az orbánt nem leváltani, legyőzni kell, hanem végre (független) bíróság elé kell állítani!

Balt 2015.10.25. 10:10:32

"épp az a baj, hogy a migránsok nem akarnak ide jönni."

Fordítsuk meg: inkább az a baj, hogy a Bede-félék nem akarnak végleg elmenni, pedig elég sokat pofáznak róla.

A komolyságot félretéve: hogy a törököt fogott ( kitekinto.hu/europa/2012/04/03/a_nemetorszagi_torok_kisebbseg_helyzeterl ) hitehagyott németeknek jól jön több millió muszlim leendő Nobel-díjas agykutató és IT mérnök, azt nem kétlem, (vagyis igen, azaz valamelyik premissza nem igaz, különben nem erőltetnék a kvótarendszert), de a dolog Európán belül is megoldható. Gondoljunk csak a déli államok munkanélküliségre különösen a fiatalok körében. Ehhez képest most a szerbeket és a crnagoracokat fogják kitoloncolni a welcomearabok helyett. Noooormális?

Balt 2015.10.25. 10:11:47

"(A fellendülni készülő gazdaság ugyanis nem tudja azon évtizedeket kivárni, míg a magyar anyák megszülik, az oktatás meg kiképzi a szakembergárdák nemzedékeit.)"

Nagy igény mutatkozna pl. nigériai központifűtés-szerelőre.

Balt 2015.10.25. 10:14:26

"Igen ám, de Romániából másfelé mennek, Orbán várakozásait nem igazolta vissza az élet, ez a doktrína tulajdonképpen halott, azonban a gazdasági növekedést mint doktrínát csak nem lehet feladni."

Akkor végül is nyert ügyünk van: az arabok szépen kiszorítják a nyugati munkaerőpiacról (vagy mégsem? hehe) az erdélyi (és mo.-i) magyarokat, tehát mindenki jól jár, feltéve, hogy nem fogadjuk el a kvótarendszert.

KUHULIN 2015.10.25. 10:15:15

@♔bаtyu♔: "Én magam ismerek 4 diplomást, aki betanított munkát végez."
Akkor 4 szar diplomája van, vagy emberileg nem alkalmas másra. Én is láttam már ilyet. De én még udvart sepregetni sem venném fel.

Balt 2015.10.25. 10:20:56

KKP, mint a megújuló ellenzék vezető ereje? Na na komolytalankodjunk már!
www.youtube.com/watch?v=WBva2g3evGk

Jó, persze tudjuk (a tévéből), hogy Mogács álellenzéki kriptofideszes, vagy legalábbis megvették kilóra egy űrbiztonsági hivatalvezetőséggel :), de az elszemtelenedett humortalan utódainak is sikerült +8%-ot hozni Orbánnak a libsiblogszerte hájpolt ellen-plakátkampánnyal. :))

Balt 2015.10.25. 10:24:45

"hipp-hopp be tud térülni az utcáról egy sokkal ügyesebb kérdésbeadó."

Hipp-hopp, ez nem Fidesz találmány, ugyan emlékszünk Kálmán Hipp-hopp László esetére. (Eredeti szakmáját tekintve demokratikus nyelvész.)

Balt 2015.10.25. 10:26:32

Jé, nem is értem: a teljesen hamis premisszák után egy helyes végkövetkeztetés. :)))

sebi77 2015.10.25. 10:32:36

@midnight coder: Igen. A társadalmilag fejlettlen országok csak az anarchiát és a diktatúrát ismerik. Nem képesek normálisan vitatkozni, ezért vagy egy erős ember bekussoltat mindenkit, vagy ha az nincs, egymás torkának ugranak. Kultura nyet. Tényleg sok példa igazolja, hogy egy ilyen társadalomra demokráciát erőltetni csak káoszhoz vezet, ahonnét aztán egyenes az út a diktatúrába, majd vissza. Nálunk a káosz a tökéletes töketlenségben nyilvánult meg, amit az előző kormány képviselt. 2010-ben én is azt mondtam: ennél bármi jobb, csak jöjjön már valaki aki csinál valamit. Jött. Most azt mondom, az se érdekel ha nem csinál semmit, csak jöjjön már valaki mert ennél minden jobb.

Balt 2015.10.25. 10:39:29

@inebhedj - szerintem: Ez (ti. a cáfolat) nagyjából igaz, csak hol szerepel a szövegben az inkriminált idézet?

@Toadwart66: "Orbán alternatívája egy megváltozott Orbán. Sok választása nincs."
Ez kb. igaz (és magunk közt szólva nagyon várom), de hogy nem a migránsok befogadása a megoldás, az tutifix.

@Nzoltan: Kb. ez a helyzet. Itt egy kapcsolódó cikk:
www.napi.hu/nemzetkozi_gazdasag/gyorsitja_vagy_lassitja_europa_vegromlasat_a_bevandorlas.603732.html

Balt 2015.10.25. 10:56:17

@sebi77: Ezt hívják Hegel-i dialektikának. :) (A marxizmus egyik alapvetése.)

aleb19 2015.10.25. 11:07:40

@Void Bunkoid: a 0 az kicsit utipia de a mostani gepesitesi es technologiai szinttel is a munkaero 10%-a kepes eloallitani a szukseges termekeket ezert hazugsag, hogy europanak szuksege van betelepitesre

a libsik azert nyomatjak ezt mert a multis szponzoraik olcsobb es segelyekkel fuggosegben tarthato munkaerot akarnak

2015.10.25. 11:20:43

@maxval bircaman főszerkesztőhelyettes: kezdett alakulni a birca image, amit nagyon leront ez a mindenhová bemásolt mondat

Tudományos libsizmus 2015.10.25. 11:59:42

"épp az a baj, hogy a migránsok nem akarnak ide jönni."

Ha neked ez baj kedves barátom, akkor fordulj szakemberhez, aki segít rajtad.

aleb19 2015.10.25. 12:46:41

@Tudományos libsizmus: nem az a baj, hogy nem ide akarnak bevandorolni hanem az hogy azert nem jonnenek mert 25 ev alatt lofaszt sem erosodott a magyar gazdasag a ruszki megszallast kovetoen az unios baromkodas eredmenye is siralmas

Kovacs Nocraft Jozsefne 2015.10.25. 13:10:56

@aleb19:

"a libsik azert nyomatjak ezt mert a multis szponzoraik olcsobb es segelyekkel fuggosegben tarthato munkaerot akarnak"

Sürgősen tegyük hozzá, hogy csak a multinak olcsóbb, a társadalomnak sokkal drágább. Hiszen amint nincs rá szüksége, kirúghatja, és a társadalom fizetheti neki a segélyt. Meg annak az őslakosnak is, akit a migráns miatt rúgtak ki.

Tudományos libsizmus 2015.10.25. 13:16:42

@aleb19:
A libsik valóban sajnálják, hogy nincs tele az ország betolakodókkal. Elmebeteg egy népség, az egyszer biztos.

Netuddki. 2015.10.25. 13:28:09

@aleb19: Fölösleges magyarázkodni "ennek". Érti ő, csak úgy tesz mintha mégsem, közben provokál és a fideszes agitpropot terjeszti. Fizetett fideszes bértroll őkelme...

fidesz maszop dk egykutya 2015.10.25. 17:16:20

@bértrollbosszantó_kovi1970: csak szólok, hogy aleb19 is a narancsos birkanyájhoz tartozik...

Amatőr 2015.10.26. 14:47:48

@midnight coder: Csak arra próbáltam célozni, hogy ha a derék polgár így, vagy úgy, de heti kb 40 órában a munka közelébe van kényszerítve és nem a kocsma pultjának támaszkodik, akkor az már eredmény. És akkor egyesekben esetleg felmerülhet, hogy purdékon kívül mást is lehet gyártani.
Politikai Innováció - Politológusblog a más minőségekért
süti beállítások módosítása