Vasárnap ezen a blogon és Török Gáborén is jelent meg írás az Orbán-jelenségről. Török írásának nagy része könnyen védhető és mélyen igaz. Amivel mégis vitatkoznánk, ez a rész, különösen az általunk kiemelt:
"Ebben a felfogásban ugyanis a politikus nem foglalkozhat más szempontokkal, nem érdekelheti a dolgok esztétikája, humanizmusa, kizárólag akkor, ha az hoz – általában azonban, különösen rövidtávon, inkább vinne. Ha versenyelőnyt eredményez a szabályok megváltoztatása és a pozíciók elfoglalása – és mindez meg is tehető -, meg kell lépni, mert a finnyáskodás, a szépelgés, az önmérséklet (kinek melyik tetszik) értelmezhetetlen ebben a játékban. Ahogy a csatártól is elvárják, hogy a kézzel maga elé tett labdát – ha a bíró nem vette észre - rúgja be, a kínálkozó lehetőséget a politikusnak is ki kell használnia"
Nem biztos, hogy ez ennyire evidens. Török itt sok-sok megengedése ellenére mégis úgy szól, hogy nincs is lehetőség más politikára, mert csak "vinne". Érdemes eljátszani azzal a gondolattal, hogy a rendszerváltással kezdve mennyi sok jó dolog valósulhatott volna meg egyáltalán, ha csak a rövidtávú, azonnal szavazatokat hozó szempontok léteznének a politikusok számára.
Ha leíró szemszögből vizsgáljuk a politikát, akkor az adott keretek kialakulását figyelmen kívül hagyjuk, Török így jár el. Éppen ezen politikusok viselkedésénél azonban a másik, az állapotok változását, létrejöttét vizsgáló történeti szemszöget nem illendő elhagyni. Orbán rendszerváltó politikus, nem beleült valami készbe, hanem egy új rendszer létrejöttének aktív alakítója volt.
Ha a történelmi szemszögtől mindig eltekinthetnénk, akkor pl. az MSZP-t nem lehetne utódpártisággal jellemezni, hiszen a múltat teljes egészében kihagyhatnánk a játékból. Hát pedig ezt nem szokták. És ugyan melyikőnk munkás életében tiszta lap minden nap?
Kétségtelenül igaz, hogy a mai keretekben az önmérsékletet gyakorló politikának kevesebb a létjogosultsága (még, de nézzük csak meg egy-két év múlva), ám ezeket a kereteket éppen Orbánék alakították így, magukra szabva azt. Egy rendszerváltó politikust pedig ne szemléljünk sablonpolitikusként, nekik igenis többletfelelősségük van egy maguk után húzott társadalomért, demokrataként pedig észre kell venniük, hogy a magyar politikai rendszer nemcsak az ő játékuk, hanem mindannyiunké.
Ha tetszett az írás, csatlakozz a Politológusblog Facebook-csoportjához!
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
Rámfigyeljé' - kussojjá,dicsak! 2011.09.07. 21:21:53
Dévla segicse az utján áldott legyen a lába nyoma!
pokesz70 2011.09.07. 21:43:06
Na de ki várja ezt egy csatártól? Az edzője, a játékostársai, a neki szurkolók minden bizonnyal igen. És a másik csapat? Annak a játékosai, edzői, szurkolói? És mi a helyzet a bíróval? És a futballt szerető, de jelen meccsen "pártatlanok"? Azok is a szabályok cinikus kijátszását, a játék lényegének a kicsúfolását, a fair play szellemének elűzését várnák el? Merthogy egy ország miniszterelnökének mégiscsak az egész (futball) társadalomért kell FELELŐSSÉGET vállalnia, még azokért is, akik nem az ő csapatának szurkolnak. És akiknek sokkal jobban fáj, ha a csapatuk ellen szerzett gólt egy nyílvánvaló szabálytalanság előzött meg.
KenSentMe 2011.09.07. 21:56:25
halbikvera 2011.09.07. 22:04:21
Senki nem vágja maga alatt a fát szánt szándékkal pusztán naív eszmék miatt.
Ha valami csoda folytán beállna egy olyan utópia, hogy a stílusos, felelősségteljes politizálást várnák el a választók, akkor változhatna a kínálat. S nyilvánvalóan akkor sem szívjóságból.
[megmondoember] 2011.09.07. 22:07:06
politologus · http://politologus.blog.hu 2011.09.07. 22:07:56
KVélemény 2011.09.07. 22:21:31
politologus · http://politologus.blog.hu 2011.09.07. 22:28:21
politologus · http://politologus.blog.hu 2011.09.07. 22:40:13
Kicsit az jut eszembe erről, mint amilyen vita a realista regény kapcsán kialakult még saját korában: valóban annál realistább a regény, minél több mocskot fed fel a társadalomról?
De hová tűnt Columbo felesége? 2011.09.07. 22:43:28
Ne haragudj, de úgy látom fogalmi zavarban vagy, s ezáltal: tévedsz, nota bene, nem érted a cikk lényegét sem. Messze nem. Szerintem.
/A rubikon átlépése nem egyenlő a profizmussal. Sőt, ez leginkább a gyengeség és ötlettelenség jele. Mert aki nem tud az elfogadott keretek közt nyerni, az minden szabályt sutba dobva új kereteket kreál, oszt jónapot?/
@halbikvera:
Magad is elismered: nem érted a cikk lényegét. Igazad van, valóban nem.
Pedig meglátása világos, egyszerű, és tiszta logikával fonalasan követhető.
Nem naiv eszmékről, meg szívjóságról van itt szó, hanem demokratikus elvekről, és arról, hogy OV pökhendiségével kiengedte a szellemet a palackból - olyan "demokrácáciát" épít, ami később igen nehezen bontható le, gyakorlatilag teljesen beszűkíti a játékteret. Olyat tesz, ami ellen rendszerváltó politikusként harcolt: a nézetkülönbségek elfogadását, a parlamentarizmust, az alkotmányt, és egy sor demokratikus ismérvet dob sutba.
És ehhez egy egész párt asszisztál...
Ennyire átszőné a döntéseket az érdek, ennyire egyen a fazon, ennyire nincs helye egyetlen alulról jövő egyéni elképzelésnek sem?
***
ON:
Remek cikk!
TG pedig (jó meglátásai és elemzőképessége ellenére) sokszor nem meri nevén nevezni a gyereket, nem ez az első eset.
Kandabula 2011.09.07. 22:46:26
szita szita péntek 2011.09.07. 23:13:21
A politika egy piszkos műfaj, komoly ok kell ahhoz, hogy valaki erre a pályára lépjen. Szerintem a következő politikus típusok létez(het)nek:
1 - A szent elhivatott: Hisz az igazában és harcba száll érte, ezért lett politikus. Ezzel ugye az a baj hogy az illető vagy szimplán bolond, vagy/és szekularizálódik és a "szent igazsága" egyre távolabb kerül a valóságtól. Másrészt ez az ember igazából soha nem fog komoly tényezővé válni, mert a politikai piac, illetve a pártok struktúrája, HR-je nem igazán díjazza az elvhű, hajlíthatatlan embereket. Idealizálhatjuk a politikust a haza és haladás elkötelezett harcosának, de szerintem ilyen nincs, létezése csupán elvi lehetőség.
2 - Megélhetési politikus: Politizál, mert attól pénzt, egzisztenciát remél. Ha úgy tetszik egy racionális pályaválasztás a pék mellett. Ugyanakkor őt a választói elégedettség nem valamely magasztos cél miatt érdekli, csupán a pozíciójának megtartásához, erősítéséhez segíti hozzá. Ez az ember ugyanakkor nem ragaszkodik a politikához. Amennyiben zsíros konc kerül a látóterébe készséggel felhagy a napi politizálással és készséggel átigazol diplomatának, bank tanácsadójának, akárminek. Ez az ember ha kell köpönyegforgató, ha kell megvehető. Úgy hiszem mégis ő a legjobb választás, tekintve a másik két lehetőséget... Ugyanakkor belőle soha nem lesz igazán "élvonal". Egész egyszerűen a felemelkedése előtt ellehetetlenítik, vagy megveszik.
3 - A hatalom szerelmese. Nem hiszem, hogy ezt soká kéne magyarázzam. Az ő motivációja a poszt.
A motivációk átgondolása után arra a következtetésre kell jussunk, hogy az ország érdekeinek képviselete, a társadalom jólétének biztosítása a politikában (bármennyire is szeretnénk annak látni) nem cél, hanem csupán egy eszköz a hatalom megszerzésére/megtartására. Hasonlóképp a cikk által hiányolt önmérséklet is csupán egy eszköz. Majd ha a társadalom az önmérsékletet jutalmazza szavazattal, hát azt fogják gyakorolni. Ha a választás elnyeréséhez az kell, hogy bohócorral és tütüben menjenek a gátra, hát azt fogják tenni. A rendszerváltó politikus felelőssége is csak egy olyan idea, aminek egyszerűen nincs helye a valóság keretei között.
earlyrat 2011.09.07. 23:23:27
komment2010 2011.09.07. 23:44:14
Dr.Bio74 2011.09.07. 23:44:23
Igazad van és nincs igazad. Igazad van mert az MSZP alatt is loptak (mint a FIDESZ -nél), az MSZP is kiköltekezett ( mert beígérte, az embereknek a szociális juttatásokat ) a FIDESZ is költekezik ( nézd csak meg a számokat, mert hát Mol is kell, meg haveri cégeknek juttatás, stb). De nincs igazad, mert egyértelmű, hogy a fityisz jelenleg a hatalmát, a demokratikus (jelenleg papíron) renden belüli ellenfeleinek felőrlésére, ellehetetlenítésére, és a saját hatalmának bebetonozására használja fel. Ennek szellemét (nagyon jól mondják itt sokan) a fidesz aparát és orbánvektor szabadította fel, és teszi, miközben sokan még mindig visszafele mutogatnak és nem látják az öklöt ami esetleg őket is pofán fogja baszarintani, amint előre mernek révedni.
Larry Silverstein 2011.09.07. 23:44:27
komment2010 2011.09.07. 23:47:18
Kandabula 2011.09.07. 23:55:34
komissarlajos 2011.09.08. 00:02:42
komment2010 2011.09.08. 00:05:44
magyar ember teli szájjal 2011.09.08. 00:11:48
Kandabula 2011.09.08. 00:14:21
Akitlosz · http://honunk.blog.hu/ 2011.09.08. 00:36:20
Pedig de.
"Kétségtelenül igaz, hogy a mai keretekben az önmérsékletet gyakorló politikának kevesebb a létjogosultsága"
Bizony bizony.
Haladni kellene már végre, nem fékezni, meg nem ellensúlyozni és végképp nem önmérsékelni.
Ki gondolta volna 1990-ben, hogy 2011-ben itt és csak itt fog tartani ez az ország?
S. Annyi 2011.09.08. 00:40:36
S. Annyi 2011.09.08. 00:44:44
Akárcsak a maszop. Hoppárézimi.
Rámfigyeljé' - kussojjá,dicsak! 2011.09.08. 00:45:06
Veder1 2011.09.08. 00:53:55
Veder1 2011.09.08. 01:00:20
Minor.Dragon 2011.09.08. 01:09:22
@komment2010: Megrázó olvasni soraidat, de igaz,amit írtál.
Azt is megdöbbenve olvastam, hány ember "fél", milyen sokan nem akarnak megszámláltak lenni, mint nép.
Ha valakit érdekel: comment.blog.hu/2011/09/07/csoccsel_adjak_el_mar_a_nepszamlalast_is
Veder1 2011.09.08. 01:10:50
Minor.Dragon 2011.09.08. 01:13:41
Te megszolgálod rendesen a pénzed. Ha már gyüttmentként itt kötöttél ki.
Csak inkább más név illene hozzád [... moderálva ...]
neoteny · http://word.blog.hu 2011.09.08. 01:15:54
"Nem az elvek, a nemzet, vagy a meggyőződés szerint szerveződik a politika, kizárólag az eredményesség számít."
Mi ezen "eredményesség" mértéke?
Kandabula 2011.09.08. 01:26:44
Veder1 2011.09.08. 01:31:07
Persze ezt lehet kiterjesztően értelmezni, valahol nem érdek a kormányra kerülés, kizárólag a pártbeli elsőbbség a cél, de a rendezőelv ugyanaz.
neoteny · http://word.blog.hu 2011.09.08. 01:35:23
"írtam: kormányra kerülni/ellenzékben maradni"
Akkor viszont a "legeredményesebbek" Napóleon, Lenin/Sztálin ill. Hitler voltak.
Kandabula 2011.09.08. 01:41:28
Veder1 2011.09.08. 01:44:13
Veder1 2011.09.08. 01:46:29
neoteny · http://word.blog.hu 2011.09.08. 01:51:13
Valóban; tehát akkor a te nézeted az, hogy ők voltak a legeredményesebbek, az ő példájuk/eszközeik követendők?
Veder1 2011.09.08. 02:03:00
neoteny · http://word.blog.hu 2011.09.08. 02:05:14
"én nem írtam értékítéletet"
Én sem; csak a logikus végkövetkeztetést próbálom abból az elvből levezetni hogy az "eredményesség" egyetlen ismérve a kormányra (ti. hatalomra) kerülés.
Veder1 2011.09.08. 02:13:54
Kandabula 2011.09.08. 02:15:32
Kandabula 2011.09.08. 02:21:57
neoteny · http://word.blog.hu 2011.09.08. 02:27:18
Friedrich Hayek ("Út A Szolgaságba", "A Szabadság Alkotmánya") szerint meg másként van; és ha (szak)tekintélyekre hivatkozunk, Hayek kapott egy közgazdasági Nobel-emlékdíjat. Mondjuk az is igaz hogy szociológiai Nobel nincs.
neoteny · http://word.blog.hu 2011.09.08. 02:29:40
Azt hiszem mégis csak a Fülöp-szigetekre, ill. Marcos elnökre gondoltál (és a feleségére, Imeldára).
Kandabula 2011.09.08. 02:39:01
neoteny · http://word.blog.hu 2011.09.08. 02:44:24
Valóban, "Papa Doc" Duvalier Haitiben volt diktátor.
Nem Máté 2011.09.08. 03:25:46
A mondat előtt pedig ott állt, hogy "Orbán...Minden lépése során egyetlen cél vezérli: a politikai siker...Ezt a felfogást szokás politikainak nevezni, abban az értelemben, hogy a politika hoz-visz logikája határozza meg a mérlegelést."
Ez az egész nem jelenti, hogy ez lenne a legjobb vagy egyetlen követendő út, és Török sem beszélt ilyesmiről.
Tehát maga a poszt szövegértelmezési problémából íródott, ami nem túl professzionalista, ha már itt tartunk.
Ettől függetlenül vitára érdemes, hogy van-e átmenet az idealista és a professzionalista között. Lehet-e valaki gátlástalan profi játékos, kizárva az érzelmeket a döntéseiből, és motiválhatja-e egyidejűleg valami érzelmes ideológia, lehet-e tekintettel embertársaira, hajthatja-e valamiféle szeretet rajta kívülálló élőlények irányába? Vagy akár gyűlölet?
Szerintem időben okosan organizálva megoldható. Reggel 8-kor át kell ismételni, hogy mik a fontos elvek, amik hajtanak a pályám során, aztán 8:20-tól 20:00-ig átváltani robotzsaruvá. 20:00 szex sok érzéssel, lazító fürdő, masszázs, nyugodt alvás reggel 8-ig. Nemrobotzsaru üzemmódban nem adunk interjút, nem veszünk fel telefont, gumimaszkban járunk csajozni is, különben az egész rendszer tönkremegy. Robotzsaru üzemmódban viszont nem érzünk, a feleségünk sőt a lányunk is csak kampánykellék. Ettől még szerethetjük nagyon, este 8-tól.
hattyú 2011.09.08. 03:52:20
neoteny · http://word.blog.hu 2011.09.08. 04:34:32
"kizárva az érzelmeket a döntéseiből" ... "Robotzsaru üzemmódban viszont nem érzünk"
Van egy embertípus amelyiknek nem kell kizárnia az érzelmeit: a szocio/pszichopata. Sőt neki meg kell játszania az érzelmeket/empátiát, ugyanis ő születésétől fogva nem rendelkezik ezzel a képességgel.
Továbbiakért ld. Hervey Cleckley "The Mask Of Sanity" (www.cassiopaea.org/cass/sanity_1.PdF), Robert Hare munkásságát, Martha Stout "The Sociopath Next Door" ill. Andrew M. Lobaczewski "Political Ponerology: A Science on The Nature of Evil adjusted for Political Purposes" c. könyvét.
nu pagagyí 2011.09.08. 05:35:28
Mégis milyen országunk lesz az évtizedekre bebetonozott, kétséges szakmai múltú, önérték nélküli, dróton rángatható alakokkal az alkotmányos intézmények élén?
A diktátor elvetette a kezelhetetlen, tartós konfliktusok magvát, stabilizálta fő művét, a társadalmat megosztó árkot.
A következő választás után - ha még lesz egyáltalán tisztességes választás -, az új parlament első dolga legyen, hogy szólítsa fel lemondásra azokat, akik az adott területen elismert szakmai múlt nélkül kerültek az alkotmányos intézményekbe.
Tulajdonképpen mindenkit, akit a Fidesz teljhatalmával visszaélve, kizárólag politikai hűsége miatt nevezett ki.
Whistler anyja 2011.09.08. 06:02:29
csak az tud győzni,
aki tudja, hogy
a szabály az, hogy - kéz nem lehet,
az ellenfelei nem kezeznek,
a bíró csak neki nézi el a kezezést.
Ha Orbán minden ellenfele kezezne és/vagy
Orbán tudná, hogy nem nézi el a bíró, hanem tizenegyest ad,
akkor máris nem lenne nyerő ez a taktika.
Orbán valamiért mindig fel van mentve szabálykövetésből.
Az ilyenekkel senki se szeret focizni.
Ezért dekázgat már egyedül.
potyus 2011.09.08. 06:07:24
A diktátor elvetette a kezelhetetlen, tartós konfliktusok magvát, stabilizálta fő művét, a társadalmat megosztó árkot."
Mi mást tehetne?
Az árok egyik (erősebbik) oldalán a mindent zokszó nélkül végrehajtó korifeusok, a másik (gyengébb) oldalán a sok torkosborz. Mert szívás van ecsém rendesen. De ide tartoznak azok is akik csápoltak és VIKTORoztak a "2 milliós" Kossuth téri nagygyűlésen, továbbá választáskor éjjel kettőig is sorba álltak, csak leadhassák voksukat VIKTORra. Mert ugyebár az árok jobbik oldalán mindenki nem lehet kedvezményezett, kerültek oda bőven csalódottak is.
Legújabb felmérés szerint a 35 éves kor alattiak 36%-a fidesz szavazó, 18% jobbik, 14% szoci, és 11% LMP.
Ez is érdekes adat. De mit is üzen? Azt, hogy az értelmesebbje még mindig nem fogta föl, még 1 év, és fel élte az ország, hőn szeretett vezérünk és jobbkeze, Matolcsy vezetésével a jövőt, az ő nyugdíjukat. Aztán ha államosítanak még egy nehány céget, az ő gyerekei jövője is most kerül eltapsolásra.
Tehát fiatalok, hajrá hatalmas nagy nyelvcsapásokkal a szép és kiszámítható jövő felé hőn szeretett vezérünk irány mutatása szerint. Valaki vigyen WC papírt is, hátha mellé nyal......
politologus · http://politologus.blog.hu 2011.09.08. 06:25:10
Azt pedig fel sem vetem, hogy Török szerint ez a követendő út, csak azt pendítem meg, hogy éppen Orbán esetében léteznek más elemzési szempontok is.
politologus · http://politologus.blog.hu 2011.09.08. 06:26:10
politologus · http://politologus.blog.hu 2011.09.08. 06:34:44
Még egyszer: ez a poszt nem vesz el SEMMIT Török Gábor cikkéből, csak annak alapján behozza egy másik szemlélet jogosságát, tesz a mérleg másik serpenyőjébe is valamit. Igaz, hogy a mérleg a Török által szépen elemzett irányba húz, de szvsz ezt a mérleget Orbánék kalibrálták, mi meg már sokszor abszolút pontosnak és hitelesnek fogadjuk el.
Puch Cavette 2011.09.08. 07:04:00
Ezt elkúrtad Gonosz Törpe 2011.09.08. 07:28:04
Össze sem lehet hasomlítani a Gyurcsányizmussal az Orbánizmust. Az előző elcsent egy csokit, az utána jövő meg betört a bankba....ekkora a különbség..
A Kádár-Rákosi korszak nem okozott annyi kárt az országnak,
mint a nemzeti szar törpe másfél év alatt.
Ezt elkúrtad Gonosz Törpe 2011.09.08. 07:38:47
Gíró Szász például mindig is a századvég Fidesz propaganda osztály " munkása" volt...tolta a Fidesz politikáját..és ezért poli-toló gus.
Sok pénzt koldult össze a Gíró Szász a gazdagoktól a Fidesznek, hogy túléljék a 8 évet...most a "befektetők" is 10x visszakapták az Orbántól. S Gíró Szász is jutalmat kapott hatalmas havi jövedelemmel, hogy most tovább magyarázza meg a Népnek a Fidesz egyre rosszabb Nép ellenes tetteit. .
(bár Gíró Szász éveken keresztűl olyan pénzeket kapott a Fidesztől a " tarhálásért" és a századvégtől (Stumpftól...tanulmány írása címen), hogy a Kóka villától nem messze 200 milliós házat épített, már 4 éve:)
politologus · http://politologus.blog.hu 2011.09.08. 07:44:26
A politikai felelősség emlegetése nem a Töröknél írtakra vonatkozik, de kétségtelenül erőltetetem a témát, azért is, mert Török nem.
A "megértésről": ld. a hattyúnak írtakat, megérteni valamit pedig nem jeleneti annak maradéktalan elfogadását, kiegészítetlenül hagyását.
megszűnt 2011.09.08. 07:45:22
"Török citált mondatai nem a politikusi felelősségről szólnak, hanem a politikai gondolkodásról.
Szép, összefogott, kerek megfogalmazásban. Persze, aki nem akarja megérteni, úgysem fogja."
Ez, teljes egészében az én véleményem is.
És sajnos odáig jutottam a gondolkodásban, hogy senki nem akarja érteni.
Odáig jutottak a politikai folyamatok, hogy valami egészen extra dolognak kéne bekövetkezni, hogy változzanak, ha változnának egyáltalán.
(borzasztó ebbe a kis keretbe írni)
mojszipupi 2011.09.08. 08:24:14
TG álnaivitását pedig pont arra használja fel h vitát generáljon, Hiszen erről (is) szól egy blog :) nem érdemes azt gondolni h neki ez az álláspontja. Ő már kicsit filozórfiai síkra tereli a politológiát és bár kétség kívül van ilyen vonatkozása is a politikának nem ez határozza meg teljes egészében
vicsigabi · http://vicsigabi.blog.hu 2011.09.08. 08:25:03
Kundoo 2011.09.08. 08:55:33
Trompf · http://trompf.blog.hu 2011.09.08. 09:21:57
Orbán szerintem az egyik legnagyobb karakter volt, a magyar politikai közéletben.
Ha azt hiszed, hogy véletlenül került a Fidesz élére, akkor nagyot tévedsz.
Félreértés ne essen. Nem szeretném védeni a tetteit kormányzásának módszereit különösen nem.
De az utálatod tárgyát ha lebecsülöd, lenézed, képességeit semmibe veszed, akkor magadat vered át.
Gyurcsány is, és Orbán is a maga nemében rendkívüli.
A képességeiket sajnos viszont egyik se a 'közjó' érdekében használja manapság.
komment2010 2011.09.08. 10:08:20
Trompf · http://trompf.blog.hu 2011.09.08. 10:18:05
Szerintem ezt amit ők művelnek csak igen erős küldetéstudattal lehet csinálni.
Azt se hiszem hogy rosszat akarnak szándékosan.
Szerintem a probléma gyökere az abban áll, hogy amit csinálnak azt nem észérvek mentén szakértőkre hagyatkozva teszik, hanem azt teszik tűzön-vízen át egyrészt amit elterveztek, másrészt pedig szögesen az ellenkezőjét, mint a másik, mert az eredendő gonosznak kell beállítani.
Éppen a másik oldal mindenáron való elutasítottságából, a másik oldal tolvajainak mindenkivel való összemosása, a saját gazembereink megvédése okán jut tér a gazembereknek a zavarosban való halászatra.
Pedig mennyivel egyszerűbb lenne kitenni zokszó és lelkiismeretfurdalás nélkül a tolvajokat, és szakértőkre hagyatkozva dolgozni.
komment2010 2011.09.08. 10:25:46
Bocs ez elég fellengzősre és tudományosra sikerült... :(
charlie sheen 2011.09.08. 10:40:48
Hm.
Létjogosultsága mindennek van, de éppúgy következményei is lesznek. Ha Orbán Viktor ezt a stílust hozza a magyar közéletbe, akkor a Jóisten irgalmazzon neki, ha egyszer elbukik. Szét fogják tépni - és ez a legkevesebb...
ili810 2011.09.08. 10:53:08
politologus · http://politologus.blog.hu 2011.09.08. 12:36:24
halbikvera 2011.09.08. 15:27:41
Az alulról jövő kezdeményezésnek nincs akadálya, bár kétségtelenül nehezen keresztülverhető, de tessék megcsinálni.
Lehet cinikusnak nevezni, de szerintem kár nyavajogni. Én sem értek egyet kicsit sem az Orbán által diktált politizálással, csak úgy hiszem, hogy vagyok annyira realista, hogy belássam, ennek megváltoztatásához senkinek nem fűződik érdeke azokban a körökben, ahol megvan a kellő hatalom, hogy tenni is tudjanak ellene.
Az, hogy ez neked meg nekem, meg pár millió választópolgárnak esetleg nem tetszik, édeskevés.
De hová tűnt Columbo felesége? 2011.09.08. 15:42:07
"Sajnos" megint csak ezt kell válaszoljam: Igazad van.
Előző válaszomban azt állítottam, nem érted a cikk lényegét. Bizonyosan tévedtem, mostani válaszodból úgy látom, hogy nagyon is érted.
Bocsánat, ne haragudj.
Csak annyit tennék még hozzá, hogy sajnálom ezt a jobb sorsra érdemes országot. Sajnálom, hogy ilyen felelőtlen és rövidlátó, a "magasabb" érdekeknek jobbról és balról is meghunyászkodó poltikiai elit vezeti, amit a jelek szerint esély nincs egészében lecserélni. Ezzel él vissza Orbán, és ezzel él t vissza az mszp-szdsz koalíció is.
A kör bezárult, az euklideszi térben a Thalesz-tétel továbbra is érvényes, a háromszög belső szögeinek összege mindig ugyanannyi marad. Csak a "derék"-szög hiányzik az ábráról.
Szép napot!
Kandabula 2011.09.20. 01:50:59
Kommentezéshez lépj be, vagy regisztrálj! ‐ Belépés Facebookkal