A nagy alternatívakeresés részeként nemrég az LMP helyzetét tekintettük át, most a Jobbik következik.
A Jobbik genezisében a Fidesz és az MSZP egymást szokta vádolni, jellemző hozzáállás, hogy nélkülük bizony semmi nem történhet. Aztán ott a másik gyöngyszem, amit fideszéktől lehet hallani, hogy természetesen nem a radikális szavazók megszerzése miatt beszéltek néha jobbszélre, hanem csak a demokráciánk védelmében integrálták magukba ezeket az elemeket, nehogy azok kívülre kerülve még szélsőségesebbek legyenek. Micsoda önzetlenség, igaz?
Korábban mindig berzenkedtem a pártok támogatottságának generációs meghatározottságától, hogy majd az MSZP szavazói kihalnak, a Fideszéi még fiatalok, ellenérv lehetett, hogy Medgyessyre 2002-ben állítólag sok fiatal szavazott át a második fordulóra. Az viszont kétségtelen, hogy ez a Jobbiknál működni látszik. Jelen pillanatban a fiatalok kb. harmada jobbikos, és ebben nemcsak az internet segít, hanem az egész radikális jobboldal szerveződési mechanizmusa.
Az ilyen pártok szavazóit a közös kultúra fogja össze, és ez a Jobbik esetén ellenkultúra. De kultúra ám, és olyan teljességű, ami az összes többi párt mellől elenyészett mára! Igaza van Spiró Györgynek, aki a Jobbik feltűnésekor úgy érvelt, hogy azért mozdulnak épp a fiatalok szélsőjobbra, mert lábuk alá talajt, személy(iség)ük mellé támogatást, csoportot keresnek, és ott megadják. Megmondják, mit hallgass, mit olvass, hogyan gondolkodj, ezt közérthető formában elmondják vagy leírják neked, önálló gondolkodás ajánlása helyett értelmezik neked a múltat és a jelent, a sérelmeket (történeimiket is, a jelenlegi szociálisokat is) helyezik középpontba, ami remekül passzol a korosztály általános és hétköznapi élményéhez.
Évtizede tudott dolog, hogy a fiatalokat politikai szocializációjukban magukra hagytuk, hát tessék, itt az eredménye. Mintha az derülne ki, hogy nem a szabadság választására, hanem a választás szabadságára lenne igényük, a kínálat pedig szűkös.
A Jobbik ráadásul mindig képes meglepetésekre: részletes programot írt a legutóbbi választásokra, a lehető leghagyományosabb pártépítő eszközöket vetette be egy pártellenes időszakban, elnöke nagy visszhangot kiváltó beszédet tartott akkor, amikor épp nem volt nagy keletje a beszédeknek. Piaci logikával hiányokat töltenek ki, akár tabukat is megtörnek, hogy a piacnyitás itt is hozzájuk kötődjön, és éppen ezért is kötődnek hozzájuk. Ugye Önökkel is megesett, hogy olyan ismerősről derült ki, hogy jobbikos, akiről ezt sohasem gondolták volna?
A magyar társadalom egészének világnézete nem tolódott el jobbra, hanem a demokráciánkkal való elégedetlenségbe az alsó társadalmi rétegek mellé mind többen társultak be a felsőbb régiókból, a legújabb kutatások szerint úgy tűnik, a Jobbik nem a rendszerváltás veszteseinek pártja. E folyamat még nem lett volna elég a radikális jobboldal megerősödéséhez, létezett valami átfogó igény a magyar szavazókban, ami a Jobbik kínálatából megtetszhetett. Ez egyértelműen a cigányellenesség, ami a magyar társadalom össznépi társasjátéka volt korábban is, csak a többi párt nem vállalta fel képviseletét és explicit kifejezését.
A szélsőjobboldal kavalkádja a különböző ellenességeknek: elitellenesség, rendszerellenesség, intézményellenesség, pártellenesség, idegenellenesség, globalizációellenesség stb. Az egyébként sokszor jogos és érthető különböző rendszerkritikákat mintegy gyűjtőpárti stratégiával veszik fel az ilyen pártok. Saját tapasztalatom az, hogy az ide szavazó emberek hisznek abban, hogy politikában és gazdaságban lehet "tiszta lapot" nyitni, egyik pillanatról a másikra átrendezni a viszonyokat. Ez a romantikus elképzelés lehet a világot jószándékúan erkölcsösebbé és a viszonyokat tisztábbá tevő naiv vágy egyfelől, és ijesztő, az erőszak irányába mutató vélekedés másfelől.
A Jobbik-típusú pártok előtt is sokféle fejlődési út áll. Kartellesedés - vagyis az államba való beépülés pénz és pozíciók által - tekintetében a Jobbik eddig nyilván elmaradt és tiszta fiúnak számított, de már évek óta parlamenti párt, előbb-utóbb lesznek ügyei, ill. a párt vezető rétege belekóstol a jólétbe, és ez szül majd belső ellentéteket. Szavazórétege még sokáig lesz, és valószínűleg parlamenten kívül is meg tud maradni, ekkor eredetében az alulról építkezés és a mozgalmi jelleg sokat számít. Ennél erősebb is lehet a támogatottsága, de normális körülmények között egy bizonyos határon túl nem mehet, vagy ha mégis, az már nem ez, nem egy szélsőjobboldali párt lesz. Bemehetnek koalíciókba is, de ezekből nem fognak megerősödve kijönni.
Egyeseknek rossz hír, másoknak jó, de az ilyen pártoknak a modern demokrácia mocsár: kiemelkedni, felszínen maradni és elmerülni, ezt akár hullámmozgásban művelni az összes lehetőségük. Csak sohase feledjük, hogy a demokrácia se nem örök, se nem változatlan (lásd
1.,
2.,
3.), saját következtetéseit és feladatait ebből mindenki maga vezesse le.
Ha egyetértesz vagy vitatkoznál, lájkold és kövesd a Politológusblogot!

Felhasznált és ajánlott irodalom:
Digitális populizmus Magyarországon: a Jobbik Facebook-követői - a Demos és a Political Capital Istitute kutatása és tanulmánya (letölt)
Enyedi Zs. - Körösényi A.: Pártok és pártrendszerek, Bp 2001, Osiris.
Filippov G.: A név kötelez. A szélsőjobboldal kutatásának terminológiai problémái, Politikatudományi Szemle XX/3. (letölt)
Krekó P. - Juhász A. - Molnár Cs.: A szélsőjobb iránti társadalmi kereslet növekedése Magyarországon, Politikatudományi Szemle XX/2. (letölt)
A bejegyzés trackback címe:
Trackbackek, pingbackek:
Trackback: Fogatlan kutyák 2012.02.14. 09:16:40
Trackback: Fogatlan kutyák 2012.02.14. 09:16:13
Trackback: Bal-jobb, bal-jobb, bal-jobb 2012.02.14. 08:25:33
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
Gyáli úr 2012.02.14. 08:49:03
kosher gázkamra 2012.02.14. 08:57:49
JC_jr 2012.02.14. 09:05:40
Attila64 · www.sagaontour.ca 2012.02.14. 09:09:56
Oké, legyen. Jöhet az egyszemélyi diktatúra, mert nem maradt más ?
Walter Bold 2012.02.14. 09:17:13
"Ez egyértelműen a cigányellenesség, ami a magyar társadalom össznépi társasjátéka volt korábban is,..."
Micsoda??? Ez a mi társasjátékunk? Menj el vidékre baszod alásan, tarts fenn egy kertet! Aztán ha ellopták a fokhagymát a földből, amit vetettél, akkor kezdd el az "integrációt"!
==T== 2012.02.14. 09:25:13
Más.
"Ennél erősebb is lehet a támogatottsága, de normális körülmények között egy bizonyos határon túl nem mehet"
Ma Magyarországon normális körülmények vannak?
notib 2012.02.14. 09:32:28
ne hazudozz mindig, a fiatalokat nem hagytuk magukra,
hanem hiteltelenné váltunk előttük, Te is a nagy gerincbajnok, és ez rosszabb mintha csak magukra hagytuk volna Őket !!!
Zabalint (törölt) · http://sznobizmus.blog.hu 2012.02.14. 09:36:44
Az majdnem ugyanaz, csak más szavakkal, amit leírsz.
@all:
Ez egy politológiai elemzés, a szerző nem mondott értékítéletet, hogy pl. a cigányellenesség jogos-e, csak leírta, mint tényt, hogy mely témákkal szerez a Jobbik szavazókat.
Bandibacsi34 2012.02.14. 09:46:20
És hol a többi alternatívája?
Amundsen73 2012.02.14. 09:48:48
Az MSZP Fidesz teljesen lejáratta magát mára.
Bandibacsi34 2012.02.14. 09:48:59
Inpolem 2012.02.14. 09:49:28
hülye-e vagy. szar duma ez a költözz oda, bár nyilvánvaló, hogy az ilyen konfliktusok teszik nehezebbé az együttélést.
én cigány negyed mellett nőttem fel, mégsem jut eszembe mindegyikőjükről uaz.
mókáné 2012.02.14. 09:54:17
Miért evidens? Miért kell így lennie?
Legalább az emberekbe ne sulykoljuk bele!
Amúgy a HírTv már megszellőztetet néhány ügyet utalok itt: P. képviselő az édesanyja nevére vett lakásban él, miközben többgyermekes családapa és mégsem ott él, de azt jelentette be.. messze visz ez!
gazell16 2012.02.14. 09:54:28
meglepodtem hogy a temavalasztashoz kepest egesz keves a nacizas es a zsidozas. maradjon igy
Egy eszrevetel: Nem csak ezzel szerzett ennyi szavazot a Jobbik, barmilyen hihetetlen a csalodas megfordsitja belulrol az embereket es ezaltal oylan helykere is eljutnak amirol nem gondoltak.( kozeli ismeros akirol nem sejtetted stb) Aztan kiderul hogy az altala lenezett "huliganok" kozott egeszen mas tarsadalmi es szocialis torvenyek mukodnek ami szamara pozitiv meglepetes, es kovetendo pelda is. Sot kiderul hogy egeszen ertelmesek, osszetaroak, gerincesek is tudnak lenni. Mivel a mai vilagban a fenti tenyezok ritkakake s annal ertekesebbek igy novekedni fognak, amig a joban bizunk.
NOta bene: "valamai ellenezese" sose szul hosszu tavu egyuutmukodest es erosodest. Vagyis a peldabol kiindulva ma nem a valami ellensegge fogja ossze ezeket hanem a valami kozos cel. Ki lehet deriteni mik azok. Ajanlom mondjuk a Kurultaj mozgalmat vagy a magyarok szovetsege hetveget nyaron. Megelepo dolgokat tapapsztaltok majd ha elmentek egy iylen rendezvenyre.
Walter Bold 2012.02.14. 09:57:18
A tények adatokból állnak.
JC_jr 2012.02.14. 09:58:49
Walter Bold 2012.02.14. 09:59:29
gazell16 2012.02.14. 09:59:35
==T== 2012.02.14. 10:00:28
P képviselő nevén van egy lakás, amiben az anyja él, ő maga pedig máshol lakik a családjával.
ember67 2012.02.14. 10:18:01
A Magyar történelem bebizonyította, hogy a magyar nép tekintve európában példátlan habitusát, csak önmaga által legyőzhető. Soha semmilyen erő nem tudta megtörni, csak abban az esetben, ha sikerült –az oszd meg és uralkodj elv alapján- a magyarok különböző csoportjait egymásnak ugrasztani. Csak a legutóbbi idők példái alapján így jártunk a Tanácsköztársaság alatt, II világháború előtt a belépéskor, alatt a nyilas rendszerben és után, mikor a nép fele rendszerellenesség miatt börtönbe került a másik fele által. Így jártunk 1956-ban, amivel kapcsolatban még ma sem tudjuk helyretenni magunkban a dolgokat.
Akárhogy nézzük, Magyarországon az összes vészterhes időszakot a belső békétlenség okozta. Az 1988-as rendszerváltás során rövid ideig az ország az együttműködés eufóriájában úszott: sem az új politikai erők, sem a régi hatalom képviselői nem akarták átharapni egymás torkát, s ha nem is teljesen egyirányba igyekeztek húzni a szekeret, mégis volt közös szándék.
Ez az együttműködési készség tette lehetővé, hogy –eltérően a régióban megszokottól- vér folyjék az utcán és lángba boruljon az ország.
Ma is hiszem, hogy az akkor meghatározó politikusok felelősségtudata volt az a tényező, mely számukra kötelezővé tette a rendszerváltás tárgyalásos, békés lebonyolítását.
A megosztottság az a betegség, mely oly mértékben legyengíti Magyarországot, hogy bármilyen hatás csak tovább gyengítheti, mint egy inogásnak indult építményt.
Jelen korunk pártoskodása táptalaja a szélsőségek terjedésének. Természetes, hiszen politikánk a szélsőségeken alapul.
Utóbbi választásaink kizárólag arról szóltak, hogy mely párt tudja az elvakult híveit odaterelni az urnákhoz.
Márpedig az elvakult pártkatonáknak ezért a hűségért követelésük is van. Tekintettel elvakultságukra első és legfontosabb követelésük az ádáz küzdelem a másik oldal ellen. Megkövetelik az együttműködés teljes megszakítását sőt, -Orbán Viktor által már nyíltan is tudjuk- az ellenfél teljes megsemmisítését.
Ez nem egyoldalú, hanem ahány párt indul a választáson, annyi oldalú.
A matematika vektorok összegzésére vonatkozó törvényei itt is helyénvalóan működnek: ha egy tárgyat különböző irányba rángatunk, az vagy egyhelyben marad, vagy –rosszabb esetben- szétszakad.
Hála istennek, hogy a társadalmi folyamatokban a tehetetlenség sokkal nagyobb, mint a fizikában: ennek az ide-oda rángatásnak az eredményeként létrejött a társadalomnak egy mozdíthatatlan magja, melyet a politikatudomány „nemválasztók” csoportjának nevez.
Mindamellett, hogy ez a csoport a tehetetlenségért felel, egyben a stabilitást is biztosítja. Mármint ha kívülről tekintjük. Közvéleménykutatók, politológiai intézetek próbálják kideríteni ezen tömeg motivációit, annak megfelelően, hogy mi a célja vele, kinek adja el az adatokat: apatikus tömeg, melyet nem érdekel a politika, vagy megfélemlített tömeg, mely nem mer megnyilatkozni, esetleg bölcsek kara, mely nem tartja méltónak a jelenlegi politika egyik oldalát sem a szavazatára. Mint látható, ezen nem szavazók tagjai mindenesetre a regnáló politikai kurzus kénye kedve szerint van felcímkézve, anélkül, hogy szavazott volna!
Ámde létezik olyan tudomány, mely ennek csoportnak a virtuális mozgatásával foglalkozik: feladata minden oldalon ezen csoport hallgatásának a maga oldalán történő kihasználása. Ki ne hallotta volna még, ahogy minden oldal a maga oldalának kommunikálta ezen jelenséget: a jelenlegi hatalom 2/3-ról beszél, holott a választóknak az 50%-a volt összesen választani. Vagy az ellenzék, aki ugyanezen szempontok kiforgatásával a (biztos)választók felét! vinnék el most a kimutatások alapján.
És itt vetődik fel ezen választói- illetve nem választói –csoport szerepe. Tudniillik ha nem szavaznak, egyaránt hol piros, hol zöld, hol fekete, hol narancs színbe öltöztetve szerepelnek a statisztikákban. Csakhogy nem ott és akkor, mikor ők gondolják, hanem amikor az aktuális politikai szélsőséges pártkatonák által irányított politikai csoportok akarják!
Ez viszont rendkívül veszélyes önáltatásra ragadtatja az eleve szélsőséges elvárásoknak megfelelni akaró politikusokat.
Ezen önáltató manipuláció odáig fajult, hogy ezen csendes csoportokat a politika jelenleg szürkemarhának titulálja. A meglátást nagyon jól példázza az új választójogi törvény, illetve a pártfinanszírozási törvény hiánya.
A választójogi törvény most már papíron is kimondja, hogy ennek a „szürke masszának” a megszólítása nem is szükséges, véleménnyilvánításra bírása nem cél. Egy fordulóban, ha 3 ember megy el szavazni, az már tökéletesen elegendő a nép akaratának megismeréséhez. Azért ez így leírva eléggé nyilvánvalóan megmutatja a politikusok népi felhatalmazásra való igényét…
A pártfinanszírozási törvény minden oldali (elnézést az újonnan jövőktől) fektetése pedig szintén elég nyilvánvalóan megmutatja a pártok iszonyodását attól, hogy a pánztáruk függjön az őket ténylegesen támogatók számától(nem arányától).
Tovább megyek: ezen tömeg megmozgatása, megszólítása a vezető pártok részéről kifejezetten kerülendő! A választáson megjelenő állampolgárok számának emelkedése háttérbe szorítja –az elvakult fanok száma alapján már előre jól kiszámított- a pártok által elvárt és kívánatos eredményt.
Hiszen amennyiben megmozdul a most kb 3 milliónak saccolt tömeg, az a 2 milliós 2/3-ot nem hogy csökkenti, hanem rögtön marginális eredményt csinál belőle.
És akkor abban a pillanatban a Jobbik 10%-a olyan értékre csökken, mely ajtót mutat a parlamentben nekik.
Ezen kis matematikai modell rögtön megmutatta, hogy ezen nemszavazó bázis apátiájának, undorának fenntartása miért érdeke a jelenlegi parlamenti pártoknak.
A politika felé fennálló undor és apátia fenntartásának eszköze a politikai hisztériakeltés. A Gyurcsány-Orbán háború olyan szintre emelte a politikai hazudozás és manipuláció szintjét, amely tökéletesen alkalmas ezen elfordulás nemcsak keltésére, hanem fenntartására is.
Minden értelmes, mérlegelő állampolgár egyre inkább legyintve nézi a politika néven futó kutyakomédia újabb és újabb felvonásait, melyek után mind gyakrabban teszi fel a kérdést:hát hülyének néznek ezek engem?
Tisztelt választó!
Nem számít az, hogy Ön miért, milyen meggondolásból, milyen érzések - legyen az megbántottság, undor, félelem, sértettség, szégyen (pozitív jellemzőt ne várjon) – miatt, csak az a lényeg, hogy elforduljon a politikától és emiatt NE MENJEN EL SZAVAZNI!
Csak ebben az esetben van ugyanis módja egy –az ország lélekszámához képest elenyésző- maroknyi elvakult bázison alapuló pártnak akár az egyeduralomra, akár a szélsőségek törvényhozásban megjelenítésére is!
Még egy megjegyzés: a jelen kimutatások szerint az emberek 80%-a mondja azt, hogy nem jó irányba mennek a dolgok.
Ja kérem, aki bedobja a gyeplőt a lovak közé, az utána ne panaszkodjon. A régi mondás szerint: „Potyautas vésd jól észbe, hogy ne szólj a vezetésbe!” Másrészt viszont örvendetes jelenség, hogy az emberek józan ítélőképessége, igazságérzete, méltósága –bár egyenlőre a szívükben- de megmaradt, éledezik, tiltakozik a jelenkori magyar politika ellen.
Amennyiben viszont tisztelt választó jobban szeretné érezni magát a bőrében, szeretné azt a torkát fojtogató tehetetlen dühöt, undort, szégyent megszüntetni, akkor viszont kérem, hogy személyes jelenlétével, mosolyával, esetleg egy szál virággal menjen ki pl március 15.-én sétálni, május 1.-én majálisozni vagy különböző megmozdulásokkor szolidaritásával támogatni az elesetteket és legfőképp a megfelelő időben SZAVAZNI!
Tudniillik csak így lehet ráébreszteni a jelenlegi politikai „elitet” önmaguk kisszerűségére és az igazi hatalom birtokosainak: A NÉPNEK NAGYSZERŰSÉGÉRE, MÉLTÓSÁGÁRA, SZOLIDARITÁSÁRA, ELSÖPRŐ EREJÉRE!
politologus · http://politologus.blog.hu 2012.02.14. 10:23:14
politologus · http://politologus.blog.hu 2012.02.14. 10:28:44
politologus · http://politologus.blog.hu 2012.02.14. 10:34:48
Member · http://lehetvelem.blog.hu 2012.02.14. 10:35:25
Rokkantnyugdíjaspornósztár 2012.02.14. 10:35:34
1. Felhúzták a parlamnetben a mellényt. Öcsém, ez aztán tényleg bátor radikális húzás volt. Közben meg szépen kifaroltak a gárda mögül.
2. Ellopták a virágot a Károlyi szobor alól. Ez meg az óvodás diákcsíny kategória, de a sajtó rágódott is sokat a gumicsonton.
Nagyon úgy néz ki, hogy az összes hatalmon lévő pártnak az az érdeke, hogy egy könnyen kézben tartható, kilóra megvehető megélhetési politikus (na jó, az összes politikus az) alkosson egy műradikális pártot, nehogy meg tudjon jelenni egy igazi radikális párt. Mondjuk nekem sem hiányozna.
Úgy tudom még nem derült ki, hogy ki pénzelte a jobbikot indulásakor, a pártfinanszírozásról is csak valami söralátéten adták be az adatokat.
Jó lenne tudni, hogy aki a jobbikot támogatja, az igazából kit támogat.
Légvárak 2012.02.14. 10:37:44
politologus · http://politologus.blog.hu 2012.02.14. 10:37:57
orient 2012.02.14. 10:47:33
1. Amit a multik elvettek azt sajnos a mi politikusaink (Antalék főleg) adták oda nekik, stratégiai ágazatokat pl.: ELMÜ.
2. A termelő, ipari ágazatok, az hogy pl. a magyar ikarusz csődbement nem a külföldi multi miatt van, mert az orosz Lada is csődbement, pedig oda nem tette be a lábát az únió meg a gonosz audi. Egyszerűen az orosz, magyar mindenki a nyugati kényelemre vágyott, vágyik és ezt az ikarusz, volga, lada, nem hozta. Nem versenyképes, nem eladható termék = csőd. Persze a cocializmusban vették mivel nem lehetett mást venni, magyarul vagy azt vetted amit rádkényszerítettek vagy mentél gyalog, választási lehetőség nem volt, de az nem azt jelenti hogy a Lada egy versenyképes termék volt vagy az Ikarusz. Mi tudjuk jó volt, de nem olyan ami felkeltette a piac érdeklődését, magyarul a belga nem akart egy olyan buszon utazni ami 40 évig megy de otrombán néz ki és fapados. Mivel ezekre nem lehet építeni, a multik nélkül jelenleg magyarország csődbemenne.
3.Államadósság újratárgyalása szintén egyenlő a csőddel. Jó persze a görögökkel példálózni, de lássuk be ők mint EURO zóna tagok megkapják a túléléshez szükséges pénzt (amit mi nem kapnánk meg...) és még így is 25% zsugorodik a gazdaságuk ez miatt. Igen Jobbik hajrá vágjuk meg a magyar termelést és GDP-t 25%-kal, csak hogy újratárgyalhassuk az államadósságot és ne kelljen visszafizetni. Megszabadulunk egy nagy hiteltől valóban, azonban új hitelt nem fogunk kapni a következő 50 évben senkitől az biztos (nem oroszoktól sem...), és akkor itt olyan moldávia-afganisztán-észak korea szintű gazdaság és élet lesz. Az lesz a gazdag akinek lesz világítása este meg ilyenek. Ez kell nekünk komolyan? Mondjuk ők már előre szóltak hogy az eurázsiai testvérekhez akarnak csatlakozni, haha! Először is nem a testvéreink. Másodszor az eurázsia unióban olyan országok vannak akik vagy éhen döglenek, vagy éppen a nyugati tőke seggét nyalják ugyan úgy, vagy olyan nyersanyaggal rendelkeznek amivel senkire sincs szükségük, de nekünk sem fognak belőle adni mert ők le sem szarják a testvériségünket: pénz beszél a többi le van sz**va számukra is.
Trompf · http://trompf.blog.hu 2012.02.14. 10:48:59
Van viszont néhány durva tévedés.
Hogy a 2/3 marginálissá válik, illetve hogy a Jobbik a 10%-ról kiesik az leginkább a reményeidről árulkodik kedves ember67.
Mert az otthon maradt szavazók, vagy a nem nyilatkozók nem mind MSZP-sek, avagy LMP-sek, közel sem.
Mitöbb ezek között rengeteg van aki többet már soha a büdös életbe nem húz az MSZP és társzervezeteire X-et amíg él.
Legfeljebb csak egyre több, aki a Fideszre se.
De ettől még nem lesz megoldás.
Tudod aki Gyurcsánnyal, vagy az MSZP-vel bármilyen szolidaritást vállal az nem teljesen normális.
Említetted a megosztást, és hogy a Fidesz mindenki másban ellenséget lát. Igaz. Csakhogy az MSZP is pont így van ezzel.
Ugyanis amikor nem ők vannak hatalmon minduntalan ugyanezzel a diktatúra maszlaggal kampányolnak és kampányoltak mint most.
Vagy itt az éhségmenet. Merőben gusztustalan az MSZP résztvétele.
Ugyanis épp az ő idejükben ment csődbe az a kohó, ahonnan a menet főszervezője munkanélkülivé vállt.
De ha azt nézzük, hogy az MSZP alatt nőtt legdurvábban a munkanélküliség, akkor is meglehetősen képmutatóvá válik ez a menetelgetés a munka oltárán.
Friedman 2012.02.14. 10:56:25
Mosógép sem kell, a patakban majd mosunk, mint a Julcsa régen. A nyugati fertő csak elkényelmesít minket, és eltakarja a szemünk elől az igazán fontosat.
laci_52 2012.02.14. 10:57:16
Számít is rájuk Orbán. Ha '14-ben a Fidesznek nem lesz abszolút többsége, borítékolni lehet a Fidesz-Jobbik koalíciós kormányt.
Akkorra a Jobbik valószínűleg még erősebb is lesz, mint most.
kennyking 2012.02.14. 10:57:20
Így van, jól látod.Egyszer kicsaltam a Jobbik-majálisra egy baráti, de szélsőségesen liberális házaspárt.Eleinte féltek, met " náck, Magyar Gárda, erőszak " stb, ( a szokásos liberális média mantra.)Aztán nagyon jól érezték magukat, elcsodálkoztak mennyire békés és barátságos a hangulat, sok kisgyermekes család volt kint, mindenfelé játszó gyerekeket láttak és a Magyar Gárdások sem vegzálták őket, a nácik sem rugdosták le a fejüket.Azóta minden évben kijönnek velünk, igaz, ettől még nem lettek Jobbik szavazók, de legalább már nem náciznak, nem rettegnek folyton.:)
gazell16 2012.02.14. 11:01:09
Eljohet meg ez az ido is es akkor mesz majd kuynerlani egy nyulert amit lenyilazott a szomszed. Es tudod, lehet adni is fog
Ezen aki nevet az agyhalott.
Nem elutasitani kell a technikai ujitasokat hanem esszel hazsnalni. De te a noidet is chaten szeded fel nemde?
Zabalint (törölt) · http://sznobizmus.blog.hu 2012.02.14. 11:02:57
Ok, ez igaz, van némi elfogultsága is a szerzőnek, de attól még ott van mögötte egy létező jelenség, mint tény, csak ő gúnyosan írta le. Viszont amit a Jobbik támogatottságának összetevőiről ír, az összességében megállja a helyét, attól függetlenül, hogy ezekről láthatóan rossz véleménnyel van.
Nazareus 2012.02.14. 11:04:41
Az elsöt már kipróbáltuk, lassu haldoklás az eredménye. Én mostmár a második mellett vagyok.
kennyking 2012.02.14. 11:05:04
Walter Bold 2012.02.14. 11:05:52
Az élelmiszeripari önállósághoz pedig minden adott. Elég a lengyelekre nézni! A belső piacaikat erősítették, és ma vígan megy előre a gazdaságuk a Válság ellenére. Valami hasonló utat kell bejárnia Magyarországnak is.
gazell16 2012.02.14. 11:06:26
Iod kerdese es neked nem is az a celod h jobbik szavazto szerezz. Megtetted a toled telhetot. En is elmentem kurultajra mszp s szavazoval, eleinte rohogott aztan este ittak aztan szerzett apr baratot, aztan sikerult uuzelti kapcsoltban kerulni valakivel aztan vasarolt egy halom kezmuves termeket es 3iknap aztmondta 25 eve neme erezte ilyen jol magat egy nagy tarsasagban, jovore ugynaott. AZis igaz hgy nem sok kopasz volt a rendezvenyen, de annal tobb hagyomanyt tisztelo magyar. PAr tizezer. nagyon sok gyerek. Nekem is azota kibovult az ismerettsegi korom
A belso nyitas neha felszabadit
Ami engem zavar az ez: az oreg mszps nenik, bacsik akik jobbik szavazok lettek. Nem hiszek ebben a palfordulasban, ahogy nekik fuj a szel es egy szanyi beigeri nekik a tivagytok a legofntosabbak adunk 14ik nyugdijat rogton megszavzzak ujra es elfeledik a nemzeti erdeket. Vagy nincs is. Hogy lehet uyg elni h csak egyeni erdek vezerel? Fol nem fogom
Gyarlo ez a maiMagyarorszag,kicsineyes es irigy,( faj ezt leirni de igaz) de egyre tobben alakulnak.
Hajrá Karaul
notib 2012.02.14. 11:07:28
magára hagyni:
nem törődni vele, kallódni hagyni, a neveléséről való felelősségről lemondani, stb.
hiteltelenné válni:
a jövőjüket jótékonyan befolyásoló pozitív példa mutatására alkalmatlanná válni, a légy becsületes, légy szorgalmas, légy segítőkész, védd az elesetteket, ne tűrd el a hazugságot, állj ki az igazságért, a becsületért csodálatos dolgoknak az életmódunkkal történő megtagadása, és így ezek érvényesülésének lehetetlenné tétele az igazi tragédia, ha érted, hogy miről is beszélek....
A két fogalom nem, hogy hasonló, igen távol esik egymástól...
gazell16 2012.02.14. 11:08:32
Korrekt hozzaszolas...jobbrol jelzek.
vladimir964 2012.02.14. 11:08:49
Abban egyetértek a cikkíróval, hogy nem kell tartani attól, hogy záros határidőn belül gárdisták fognak szaladgálni ezerszám a településeken. Egyrészt, mint a hogy írta is, a vezetőségben működni fog az orwelli disznó-effektus ("Clover benézet az ablakon, és ekkor döbbent rá, mi változott meg annyira a disznókban - ugyanolyanok lettek, mint az emberek"), másrészt ennek kiterjesztéseként a suttyók előbb-utóbb felnőnek, családot alapítanak, dolgoznak, más dolguk is lesz, mint politizálni.
Walter Bold 2012.02.14. 11:10:45
orient 2012.02.14. 11:15:35
A második (mindegy verzió neked, amit a jobbik mond) államcsőd verzió az nem ez. AZ lesz 30-40% munkanélküliség, hullahegyek az utcán. Igen barátom államcsődnél egészségügy is csődben van, kórházak bezárnak vagy nem tudnak ellátni, egy rutin vakbélgyulladásba belahalsz...stb. Ha kilépsz az utcára és mondjuk a boltból nagy megrakott szatyrokkal, étellel, lehet egy zacskó éelelemért megölnek és hasonlók, Nem elvétve lesznek ilyenek hanem több ezrével naponta (ezek az államcsődöt átélt országokban jellemző állapotok, olvasgass kicsit utána...)
A jobbik vezetők dúskálnának a javakban, a nép 90% meg éhendöglene. Rajta szavazz csak rájuk, hidd el ők sem különbek mint a mostaniak, de a gaz kapitalizmusban legalább jut valami a népnek is. Tudom szar az élet most, de a jobbik képlet alapján afganisztáni, moldovai élet lesz itt 1 hónapon belül, szóval ha te szarul élsz most akkor ajánlom menj el moldovába egy hétre és utána gyere vissza, azt fogod gondolni ez itt maga a paradicsom ahhoz képest.
baliquez 2012.02.14. 11:18:07
gazell16 2012.02.14. 11:19:54
orient, nem biztos.
Izland 2008 utan alammcsodot jelentett, hallottal valamit a teveben errol? Ugye? tedd fel a kerdest: miert? nezz utanna !, netezz. Nezd meg a 2011 es gazdasagi mutatoit. Kutass. Nem jo ha midnent megeszunk
Amugy lehet h rovid tavon igaz amit irsz de azse biztos szerintem. Am utana lendulet jon
blah 2012.02.14. 11:24:44
Zabalint (törölt) · http://sznobizmus.blog.hu 2012.02.14. 11:27:45
A magára hagyni itt átvitt értelemben értendő.
Nazareus 2012.02.14. 11:28:58
Arról nem is beszélve, hogy az államadósság java részét a volt kommunista vezetés vette fel, azokon kellene behajtani és elhatárolni magunkat töle. Még mindig nem késö, bár 90-ben kellett volna meglépni.
Zabalint (törölt) · http://sznobizmus.blog.hu 2012.02.14. 11:29:34
Ugyanis a nevelés fontos összetevője a példamutatás. Remélem érted miről beszélek.
orient 2012.02.14. 11:29:58
Nálunk még siralmasabb a helyzet. A jobbik kilépne az EUból, magyarul hagynának veszni minket, sőt örülnének is neki. Mint nem EU ország a multik nagy része vagy elmenne, vagy a jobbik maga üldözné el őket, ez kb. 2 millió munkanélkülit jelentene egyik napról a másikra, szeretném ha lefestenéd hogy ez hova vezetne vagy ezek az emberek hol dolgoznának? Mert ugye a csodaszarvas autógyárba legyárthatsz te 100,000 autót hetente, csak ha lószar sem veszi meg akkor sokra nem mész vele...
bruhahahahihihi 2012.02.14. 11:30:30
2006 ban a Fidesz banditák, egyenként ( naponta más) ott " haknizott" és pofázott a színpadon és uszított a Kossuth téren a csürhe előtt.....
KÖSZÖNJÜK NEMZETI VIKTOR...NEMZETI SZARJANCSI!!!
bruhahahahihihi 2012.02.14. 11:32:34
Tehát?? KI A FŐ SZERVEZŐJE A NAGY SZAR FASISZTA, JOBBIKNAK? ORBÁN A SUTTYÓ!
finalNmbr 2012.02.14. 11:34:56
orient 2012.02.14. 11:36:00
JC_jr 2012.02.14. 11:36:06
A mezogazdasagban van potencial, de jelenleg ez a magyar GDP 5%-at adja. Ez edeskeves.
A jelenleg a multik es magyar beszallitoik altal foglalkoztatott munkaerot a mezogazdasag nem fogja tudni felvenni (vagy ha megis, az a gepesites hianyabol adodik, ami miatt a versenykepesseg ismet ugrott).
Ezert meg mindig kivancsian varom, hogy mivel fogja tolteni az aktiv koru munkakepes atlag magyar a napjat, ha a multik elmennek. Mi lesz az a kulfoldon is eladhato ertek, amit termelnek/szolgaltatnak? (ne felejtsuk, a traktorok gazolajjal mennek, a mutragyakat olajbol allitjak elo...)
A lengyelek birnak nehany olyan adottsaggal, amivel mi nem. 1-sokan vannak, messze nagyobb a piac mint a magyar (es a meretgazdasagossagrol mar ertekeztem). 2-a privatizaciot/rendszervaltast kevesbe eszetlenul csinaltak mint mi.
DE eszuk agaban sincs, "lengyelkedni" a mukodo kulfoldi toke ellen, fel sem merult, hogy nem torlesztik az adosagukat, a tobbseg a globalizaciot, mint elkerulhetetlent elfogadja, es ennek keretein belul megprobaljak kihasznalni az ebbol adodo lehetosegeket sajat maguk es orszaguk boldogulasara. (p.s. Lengyel ismeroseim alt multiknal dolgoznak, ez arnyalhatja az altalam leirtakat).
blah 2012.02.14. 11:36:13
gazell16 2012.02.14. 11:37:55
orinet
Kerlek eloszor olvass utana neten, mert amit irsz az egy zsigerbol jovo magyarazat probalkozas. Elfogadom amit irsz de nem allja a helyet
Izalandhoz kepest Magyarorszag 16 lepes elonyben van: nyersanyag diverzitasa, viz, termofold.
Izland ket ev alatt helyrejott es eltunt a kovetkezo 15 ev adossaga vegleg. Nem eri meg?
Amiket irsz az vizio: mitol lenn 2 millio munkanelkuli? tamaszd ala. Miert kell a csodazsrvat pejorativ ertelemben hasznalni? zavar? rendes stilusban vitazom, igy nem
gazell16 2012.02.14. 11:39:31
Kikerem magamnak, engem Orban smemive nem tett, es nem is fog. Magamtol vagyok magyar, megértem ra. Voltam libsi is gyerekkoromban de aztan helyrekerultek a dolgok
Nuygodtan hibaztass engem hogy van nemzeti erzelem is bennem nem csak magamnakvalosag. Nincs kedved adakozni?
gazell16 2012.02.14. 11:42:37
Megis hiszek . Miert?
nem tudom. De erzek belul valamit aminek a vege jo
Zabalint (törölt) · http://sznobizmus.blog.hu 2012.02.14. 11:42:54
De hogy jobban megértsd. Van egy csaj. Azt mondja rá valaki, hogy "szeret szabadon élni", egy másik ember meg azt, hogy "ribanc". A kettő nem jelenti ugyanazt, de lényegében majdnem ugyanarról van szó, csak más megközelítésben, és a második elítélő hangvételű. Ugyanez van itt is. Egyik verzió szerint a felnőtt generáció politikailag magára hagyta a fiatalokat, meg nem adtak semmit át az értékrendükből. A másik verzió szerint ez az értékrend eleve hiteltelen, vagy legalábbis a fiatalok annak látták. A kettő valóban nem pont ugyanaz, de összefüggés van a kettő között, és megközelítés kérdése.
Egyébként szerintem a Jobbik előtörése elsősorban annak köszönhető, hogy az emberek elhanyagolták a hazaszeretetet, így sok fiatal először egy politikai mozgalom kereteiben hallott róla először, az ő magyarázatukkal, szellemiségükkel. Én ezt rendkívül károsnak tartom, mert én a hazaszeretetet szüleimtől és nagyszüleimtől kaptam, és ez köszönő viszonyban sincsen a Jobbikos nézetekkel, és én így azok szemében, akik a Jobbiktól hallottak először a hazaszeretetről, hazaáruló vagyok. Holott valójában ők szűkítik le azt, hogy kit tekintenek (igaz) magyarnak.
gazell16 2012.02.14. 11:43:49
Tulajdonév elé nem kell határozott névelő. Valamint nem kell felkialtójel özönt használni, azt örizd meg a chateléshez.
TrueY · http://qltura.blog.hu 2012.02.14. 11:45:24
gazell16 2012.02.14. 11:46:16
Egyetertek veled ellentetben nem tartom feltetlen karosnak csak akkor ha nem gyokerezik meg a lelekben
Ha meggyokerezik akkor nincs baj
MLehet a szuleid nem jol adtak at neked a nemzetszeretet, van a feltetlen lojalitas is. Tudod mikor tesod oszzeverekedik a barataival es te nem azt kerded ki kezdte mikor all a bunyo hanem beszallsz ot megvedeni. Sarkitott pelda es rossz is de az ertlemt erted: igy van a hazaval is. Ha te a jobbikra mutatazs a nemzeti erdek menten mint bunos akkor mit szolsz szdszre? mszp-re? hanyasnyom van az asztalon?
Nazareus 2012.02.14. 11:46:47
Szerintem pont forditva igaz, azaz amit te a második verzióra vizionálsz az lesz az elsö verzió esetében - ezért gondolom, hogy a másik a jobb. Volt már ilyen a történelemben, pl. Mexikó is fogta magát és azt mondta, hogy mostantól nem fizetjük a tartozást, majd ha lesz pénzünk.
gazell16 2012.02.14. 11:50:10
Élő példa erre: holland, francia, osztrák, olasz, brit,román és szlovák radikális pártok jelenléte a saját parlamentjükben
Ebbol 3an AAA besorolasban vannak , ami a legjobb: holland osztrak francia.
Ezek normalis demokraciak nemde?
Ulj le: 1-es
Ha ez neonaci akkor te neobolsevik "ÁVH-sista"
blah 2012.02.14. 11:50:55
Nazareus 2012.02.14. 11:50:57
JC_jr 2012.02.14. 11:51:07
orient 2012.02.14. 11:51:46
1. Multik
2. KKV-k.
Szépen hangzik a KKV alkalmazza a legtöbb embert csak miből? KKV vagy beszállító a multinak, vagy magánemberek pénzéből él. Magánebmereknek miből van pénzük? Megint általában a multiknak dolgoznak, vagy olyan KKV-nak aki multinak beszállít, vagy olyan KKV-nak aki emberekből él akik megint erősen kötődnek az első két fogalomhoz...
Ha a képletből kiveszed a multit akkor a KKV-k is csődbemennek: Nem csak a beszállítóik hanem mind. Értsd: FOdrászbolt pl. nem multi beszállító de ha az embereknek nem lesz munkájuk akkor nem mennek fodrászhoz sem, majd otthon anyós levágja, mert ugye kenyérre sem futja, fodrász is csődbemegy...stb.
Nem használtam pejoratív értelemben. Nagyon szeretném ha lenne saját termelése az országnak, saját iparral és termékekkel, de ehhez tőke és tudás kell. Az pedig onnan jön ahol most is van, és Magyarország ezt egyedül a semmiből nem tudja felépíteni, csak hosszú évtizedek munkájával.
Tehát ami tény MO éhenhal egyedűl, tehát valamilyen támaszra szüksége van jelenleg. Ezt honnan kapjuk meg szerinted ha az EU és nyugat ellen fordulunk? ORoszoktól? Ők maguknak sincs semmi iparuk vagy gazdaságuk. Csak töménytelen mennyiségű nyersanyagaik amiből vígan elélnek, de adni nem fognak belőle mert még saját vériknek sem adnak (ukrán, Fehéroroszország mind orosz párti és mind IMF-re szorult az elmúlt években, Fehéroroszéknál a valuta is bedőlt...ennyit az orosz testvérről)
Izlandi példa pont ez miatt sántit. Működhetne, egy feltétellel. Ha újratárgyalják az adósságot de az EU-val és nyugattal szövettségben, pont ahogy az izlandiak tették, közölték nem tudunk fizetni, de sajnáljuk és mindent megteszünk ilyen többet ne forduljon elő. Ezzel szemben a jobbik ezt úgy tenné hogy: nem tudunk fizetni és le van szarva, el mehettek mind a búsba most sem és soha az életben nem fogunk fizetni, magyarul nem csak államcsőd, de a bizalmat is eljátszanák örökre, avyg legalábbis a következő generációét. Ne jöjjünk itt a 80-s években milyen jó volt a külföldi tőke nélkül, ,mert a kádárék is a küldföldi tőkéből és adóságból teremtettek jólétet nem a gazdasági termelékenységből
Mezőgazdaságról: sok potenciál van benne, de mióta világ a világ a mezőgazdasági országok mindig is szegények voltak: lásd mediterrán országok jelenleg is mind csődben vannak, az ipari országok aho a mezőgazdaság jelentéktelen kevesebb mint 5%- skandinávia, németek, angolok, meg mindig is erősek voltak. Igen mezőgazdaságot erősíteni kell de édeskevés a sikerhez. Nagyon olcsón veszik csak meg, és ebből egy ország nem él meg...
==T== 2012.02.14. 11:52:48
orient 2012.02.14. 11:54:42
gazell16 2012.02.14. 12:01:55
Le:
www.jovonk.info/2011/08/29/nyugati-media-hallgat-az-izlandi-forradalomrol
Nazareus 2012.02.14. 12:02:24
draci 2012.02.14. 12:03:35
gazell16 2012.02.14. 12:03:37
Nem vagyunk. nyitott karokkal varunk a Kurultajon, ezt halalkomolyan mondom. Ellensegesek csak azokkal vagyunk akik becsmerelnek es szidnak abban amiben a legjobban faj: Csalad, nemzet
Ha ez tortenetesen magyarnak vallja magat akkor hamar oylan arulonak belyegzi magat akihez nincs kozunk. Ez nem ellensegeskedes hanem sajnalat.
DuplaDD · http://napimereg.hu 2012.02.14. 12:04:41
napimereg.hu/legujabb-bejegyzesek/tarlos-szerint-jogos-volt-a-bonuszok-kifizetese-a-bkv-nal
2012.02.14. 12:07:38
gazell16 2012.02.14. 12:07:46
1:ha nagyon szeretned, akkor tedd meg ami toled telik hogy ezen valtoztass
2: de, pejorativ ertelemben hasznaltad
3: Multi es kkv? Szerintem a kkv a vilag midnen orszagaban nagy% ot kepvisel, a lenyeg h jol mukodjon. Multi? tevedes, nem a multiknal dolgozik a legtobb, de teny h sokan, d eezt is lehet szabalyok koze szoritani: ugy hogy midnket fel joljarjon.
Romaban ha jarsz vagy jartal nezd meg hany kockamulti epuletete latsz mert en egyet sem. LEgalabbis a belvaros 80 % ban
Nem ellenuk vagyunk hanem a mertek ellen
Fel kell futattani a magyra gazdasagot, rendet kell tenni es hinni kell ebben. no meg dolgozni, De amig magyarorszagon midnenki sz9olgaltat es manager de nicns egy ertelmes asztalos addig sajnos igazad lesz es nem torunk ki ebbol hanem elfogadjuk
Ajanlok valamit: 25 ev mulva ha elunk visszanezunk majd erre az idore es nevetni fogunk mennyire mas lett midnen mint amirol most vitazunk
JC_jr 2012.02.14. 12:08:24
Ez nem azonos a mindenkori izlandi kormany altal felvett, es folyamatosan fizetett allamadosaggal. Ennek jogossagat soha nem kerdojeleztek meg, es a mai napig fizetik (jelenleg a GDP 125% ez az adosag).
gazell16 2012.02.14. 12:09:33
Van: Argentina habar igaz alssan labvaltak ki
De mi Eun belul vagyunk ergo jol is jarhatunk
En nem azt mondodm h az allamcsod az jo de az biztos h nem rettegek tole mint itt par ember akinek chipet ultettek a fejebe
Az se lenne a veg ahogy Nibiru sem lesz. Habar...
orient 2012.02.14. 12:10:50
Irányított államcsődnek akkor van csak esélye ahogy az EU országok tették, EU-val közösen összhangban igen lehetséges lenne, de EU ellen és abból kilépve ahogy a jobbik tervezi egyenlő a hullahegyes verzióval.
MEllesleg nézd meg az olaszokat ott is 120% az államadósság és kisebb változtatásokkal már rendes pályára álltak és tudják lassan levinni az adósságot. Hol vagyunk mi a 120%-tól???
És szeretnél te olaszországban élni ahol még mindig sokkal jobban élnek mint itthon...
Zabalint (törölt) · http://sznobizmus.blog.hu 2012.02.14. 12:12:26
Először is leszögezném, nem csak a családi eredetű a hazaszeretetem, hiszen például olvasok és olvastam sok forrásból magyar történelmet, érdekelnek a kulturális eredetek, meg hasonlók, sorolhatnám milyen összetevők vannak még.
Viszont az megközelítés kérdése, hogy mit tartok rosszabbnak, az MSZP-SZDSZ-t, akik igyekeztek nem foglalkozni a nemzeti ügyekkel, vagy a Jobbikot, esetleg a Fideszt, akik meg ezzel szemben próbálnak a hazaszeretet kizárólagos birtokosainak mutatkozni. Ha azt nézem, hogy honnan ered a dolog, a baloldal felelős a Jobbik és hasonló képződmények létrejöttéért, hiszen a hazaszeretet és más kérdésekben(pl. cigányok) ezek a szervezetek kitöltöttek egy űrt, amit ott hagytak neki felelőtlenül. De a Jobbik is felelős, mert a kizárólagosság hirdetésével(ez nem mindig nyilvánvaló, de ott van) ellehetetlenítik a tőlük független hazafiasság létét.
gazell16 2012.02.14. 12:12:47
Izlandank nincs szamottevo GDP adossaga: megtagadta, mert szamitasuk szerint visszafizettek. Pont, nincs tovabb
Ja de van: volt par bankar+ politikus lecsukas
De miert nem lattad ezt az RTL+TV2+ATv+MTV ben ? nem tetted fel ezta kerdest?
gazell16 2012.02.14. 12:13:29
blah 2012.02.14. 12:15:41
Kabarészínész 2012.02.14. 12:17:14
fiatal vagyok, jobbikos vagyok. miért? aézrt mert laknak a környékemen cigányok. lopnak, betörnek, megfélemlítenek, ingyenélnek. ezért vagyok jobbikos és RENDPÁRTI. nem holmi szociológusi behatározás végett...
gazell16 2012.02.14. 12:17:14
Ez egy ertelmes erv es mar kozel allunk a kozos nevezohoz. LEgalabbis reszben
Akkor nezzuk maskepp
Ha a fidesz hoz magyarsagomnak tetszo donteseket akkor o szimpartikusabb mint a mszp a dec5-i "romanok maradtokkal". Innen nincs magyarazat csak teny, ezt lemosni nem lehet, nem is kelle s nem szabad
Magyaran Ha Muszaj valasztanom egyertelmu lesz
De a jobbik ma stal teszta ok alulrol kezdtek, egyelore eros nemzeti vonalat kepviselnek
Hogy miert kizarolagosak? mert senki mas nem vallal fel semmifele magyarugyet
Kezdjek el es talan megvaltozik a kizarolagossag. De nehez utjuk lesz megmagyarzni a nemzetarulast az elmult 20 evbol. Amig a csodaszarvas egy guny temaja, vagy a korona egy tokfedo addig egyertelmu miert lesz a jobbik kizarolagos. Ezzel egyet kell ertened
gazell16 2012.02.14. 12:18:44
A rendezvenyre varunk, nem a partba.nem kells ehova tartozz. De ha liberlista es nyitott vagy akkor legyel iranyukban is: menj el es utana itelkezz. ha nem mesz el: kirekeszto elmeleteid vannak , eloiteletied stb. Ez maris az amivel vadolod a jobbikot
Walter Bold 2012.02.14. 12:18:55
A lengyelek eltöröltették az adósságukat a rendszerváltás idején, ezért ők nem húzzák maguk mögött múltat debit formájában. Ha ma valaki ennek az átgondolására buzdít, az felelőtlen? Ugyan.
A háború után 3-5 év alatt újjá épült az ország a romjaiból. Bod Péter Ákos szerint az unokáink sem fognak a végére járni a "hitelnek", ami ma a nyakunkban van. Mi a nagyobb felelőtlenség: évtizedekre felélni a jövőt, elfogadni az adósrabszolgaságot, vagy lepadlózni és 5 év alatt helyre jönni?
Mezőgazdaság: megbocsáss, de a véleményed kissé médiamosott, A gödöllői egyetem mérései szerint az '66 óta 5-20%-RA csökkent a növényeink ásvanyag tartalma. A gépesített nagygazdaság a műtrágyájával elsavasította a talajt. Ezt megfordítani csak szerves trágyával és tájgazdasággal lehet, ami NAGY emberi erőt igényel.
Még 1 apróság Lengyelo-hoz: '90-es évek végétől 10 éven keresztül minden évben DUPLÁZÓDOTT a biogazdaságokba bevont területek száma. Óriási a piaci kereslet az organic feléés sorolhatnám példákat vég nélkül...
JC_jr 2012.02.14. 12:19:01
www.economist.com/content/global_debt_clock
Meg egyszer amit az Izlandiak nem fizettek vissza, az a MAGANKEZBEN levo bankok altal felvett hitelek. (amely bankokat a kormanyzat a csod utan allamositott, es a belfoldi betetseket kartalanitotta, de a kulfoldieket nem). Az altalad belinkelt site sem ir mast.
Zabalint (törölt) · http://sznobizmus.blog.hu 2012.02.14. 12:19:09
A példáddal meg azért nem értek egyet, mert ezt a bunyós hasonlatot akkor úgy kellene értelmeznem, hogy a Jobbik=magyarok, azaz attól függetlenül, hogy nem biztos, hogy igazuk van, oda kellene állnom melléjük ezen hasonlat szerint. De a Jobbik nem a magyarok, csak egy kis részhalmaza, és a nemzeti célok egy részében sem értek egyet velük, a megvalósításnál meg tényleg csak nagyon kevés dologban. Például az EU kérdését is máshogy ítélem meg, ugyan én is szkeptikus vagyok egy csomó EU-s intézkedéssel szemben, pl. mezőgazdaság elcseszett támogatása(lásd cukorgyáraink lebontása), de alapvetően rossznak tartom, hogy a Jobbik EU-ból való kilépésről beszél. Ugyanis azon kívül, hogy gazdaságilag nem lenne jó ötlet, nemzeti szemszögből sem az, hiszen a nemzethatár és az államhatár nem egyezik, ezért mi vagyunk azok, akiknek leginkább érdeke a határok jelentéktelenné válása, mert a revízióra jelenleg nincs esély, akkor legalább útlevél ne kelljen az elcsatolt országrészekhez.
orient 2012.02.14. 12:19:44
Nekem vannak ismerőseim akik kint éltek az államcsőd alatt. Egy pár cipőért elvágták az ember torkát. HA felborúlt egy marhaszállító autó akkor az emberek puszta kézzel tépték szét az állatot az utcán mert nem volt mit enniük. Erről beszélsz? Argentín államcsőd az egyik legszörnyűbb és legkegyetlenebb emlék argentína történelmében, amit még unokáiknak is mesélni fognak és életre megtanulták hogy államcsődöt soha többé.
Amit írtam a gazdaság felépítéséről (KKV-król) teljesen átmentél felette, mintha le sem írtam. Nem a KKV is mind csődbe megy a multi nélkül. Olaszország tökéletes példa, Róma ahol szinte semmi multi sincs és attól délre szar az élet, Rómában csak azért jó mert ott az államaparátusuk és óriási turizmus is van(kb. 10 millió turista évente csak rómában!). De észak Olaszországban ahol a multik vannak a GDP kb. svájccal vetekszik, délen ahol semmi multi csak mezőgazdaság, ott meg mindenki éhezik és magyar GDP-t sem tudnak kitermelni. Ennyit erről ,mit gondolsz miért akar levállni észak Olaszország délről? Mondjuk úgy az iparos multis Olaszország a nem-multis, segélyen élő 30% munkanélkülis délről?
Kabarészínész 2012.02.14. 12:20:12
Nazareus 2012.02.14. 12:26:02
Emiatt gondolom, hogy az államcsöd elkerülhetetlen, csak a FIDESZ féle egy kontrollálhatatlan, beszakadó államcsöd lesz, szemben a Jobbik féle átgondolt és a károkat minimalizáló államcsöd félével.
Egyébként nem szeretnék Olaszországban élni. USA-ban éltem 4 évig, onnan is hazajöttem :-) Lehet, kár volt. Én egyelöre azért nem megyek mert itt is jól keresek.
Zabalint (törölt) · http://sznobizmus.blog.hu 2012.02.14. 12:26:07
"Ha a fidesz hoz magyarsagomnak tetszo donteseket akkor o szimpartikusabb mint a mszp a dec5-i "romanok maradtokkal". Innen nincs magyarazat csak teny, ezt lemosni nem lehet, nem is kelle s nem szabad"
Na én ezt is máshogy ítélem meg. Ugyanis épp a Fidesz volt az a párt, amely 2000-ben ellene volt a kettős állampolgárságnak. Innentől kezdve az egész politikai húzás volt, és összeugrasztotta a magyarokat megint. Egyébként ha már Fidesz, nekem a kokárdás ügy sértette a magyarságomat, mert azzal azt sugallta, hogy aki magyar, az velük van. Na, én magyar vagyok, de nem vagyok velük.
Ami a népszavazást illeti, a másik dolog, hogy abban igazad van, hogy az MSZP-nek mellé kellett volna állnia, de azért nem tették, mert ők is politikai hasznot remélt az ügyből, ahogy a Fidesz is.
"Amig a csodaszarvas egy guny temaja, vagy a korona egy tokfedo addig egyertelmu miert lesz a jobbik kizarolagos. Ezzel egyet kell ertened "
Az a baj, nem érted a csodaszarvas és a korona közötti eget verő különbséget. Előbbi magyar monda, legenda, hozzánk tartozik, a kultúránk része, de nem történelem. Utóbbi meg a magyar államiságot szimbolizálja. A Jobbik adott okot rá, hogy előbbin, meg a turulon gúnyolódjanak, azzal hogy olyan magasságokba emelték, mint a koronát.
geolog 2012.02.14. 12:27:25
gazell16 2012.02.14. 12:28:24
Itt mar nem is vitazok, kozel all a ket allaspont, tudok engedni hoyg elroejussunk. Melohely haszna:)
Ha az orszgban is igy allna felsobb szinten lehet szebb lenne minden
Zabalint (törölt) · http://sznobizmus.blog.hu 2012.02.14. 12:28:32
De ami a lényeges, hogy a hazaszeretetnek nem szabadna párthoz, pártokhoz kapcsolódnia. Az a normális, ha két hazafi azon vitatkozik, hogy szerintük melyik párt lenne a jobb, de közben fel sem merül, hogy emiatt a másiknak, vagy a másik pártnak kétségbe vonják a magyarságát.
blah 2012.02.14. 12:28:37
JC_jr 2012.02.14. 12:29:10
Tehat a szlovenok es a lengyelek okosabban csinaltak a rendszervaltast? Viszont ma nem olyan a tortenelmi helyzet, hogy a vilag euforikusan vegignezze, ahogy Mo-n ismet rendszert valtunk. Errol (is) lekestunk, sajnos.
sz sz 2012.02.14. 12:29:22
Nem lehet hogy csak nem vonzódnak a mindenféle fertőhöz?
Nem lehet hogy csak a szép magyar kultúra, a magyar hagyományok, a magyar történelem és a jó értelemben vett magyar értékrend ami vonza őket?
Nem lehet hogy a többi párt szerint ezek az értékek manapság szinte szégyelni valóak?
Nem lehet hogy nincs Magyarországon más olyan párt aki a magyarok érdekeit képviseli?
Nem lehet hogy nem utálnak senkit csak szeretnék hogy a saját hazájukban ne legyenek másodrendű polgárok?
Még nagyon sok ilyen kérdést lehente feltenni amikre ugyanazt a választ kapnánk!
Az író is elhiheti, hogy az emberek nem otthon ülnek és azon morfondíroznak, hogy kit lehetne utálni. Ezt semmi sem bizonyítja jobban mint azok a femérések amik azt mutatják hogy a Jobbik támogatói nagyon nagy arányban értelmiségiek.
Megijedtetek odaát a másikoldalt hogy kezd kinyílni a magyarok szeme :) mi? :)
gazell16 2012.02.14. 12:31:19
Bocs ez mar komolytalan
NEM volt zombifilm Argentinaban, es tudom h gond volt. nem ismersz senkit aki akkor kinn elt vagy ha igen mese mese meskete
Del Olaszorszagban NEM ehezik senki, csak ok nem szeretik az uniformis EUs kabatot.Sot kurvara faszarintos elet van délen, csak mas mint eszak
Nalunk tobbszorose ehezik, pedig EU
megyek dolgozni
Kurgán 2012.02.14. 12:31:59
A városok annyira tele vannak kilátástalan tömegekkel, hogy pl. Budapesten töredéke a munkanélküliség az észak-kelet magyarországinak, vagy baranyainak. A városokban még mindig jóval több a munkalehetőség és a bérek is jóval magasabbak.
Nálunk egyébként is a mezőgazdaság részben szociális ágazatként működik, lsd. őstermelők adómentessége. Csak mezőgazdaságra és élelmiszeriparra nem lehet gazdaságot építeni, pláne ha az élelmiszeripar nagy részben alacsony feldolgozottságú termékeket jelent. Baromi sok búzát kell ám eladni külföldre ahhoz, hogy legyen fűtés télire, a túrórudi meg nem kell senkinek a határon túl. Az oktatást kellene erősíteni, meg a kutatás-fejlesztést.
@Nazareus: A magyar államadóssággal úgy általában nincs komolyabb gond, még csak nem is olyan sok az adósság más országokhoz képest. A probléma a dinamikájával van, mégpedig hogy jelenleg is erőteljesen növekszik. A gazdaságunk meg jobb esetben stagnál és közép távon sincsenek túl jó kilátások.
Az adósság megtagadás gazdaságunk bedőlésével járna. Sokkal rosszabb helyzetbe kerülne az ország.
TrueY · http://qltura.blog.hu 2012.02.14. 12:34:21
Ulj le: 1-es"
Nem állítottam, hogy nem lehetnek a parlamentben. Csak nem comme il faut velük haverkodni, vagy netalántán koalícióra lépni.
"Ha ez neonaci akkor te neobolsevik "ÁVH-sista""
Nincs összefüggés az én nézeteim és a neonáci pártok európai megítélése között...
@Nazareus: "Normális demokráciának gondolod USA-t? Csak mert ott simán müködhet náci párt vagy épp náci honlap."
Ezt én nem is cáfoltam. De melyik nagy párt lépett velük koalícióra? Vagy simizte meg a fejüket, hogy milyen ügyik.
orient 2012.02.14. 12:35:05
A jobbik fajta átstrukturálással nem az a bajom ami, hanem hogy homlokegyenest szembe akarnak menni az EU-val, egyenesen kilépni belőle. A magyar nép ellentétben azzal amit a jobbik állít egy európai nép, és nem ázsiai. Nem mellesleg, európa közepén élünk magyarul nem lehet ázsiával jönni mikor itt élünk és itt is kell éljünk ahogy 1000 éve tesszük. Kínával való üzletelés jó ötlet de kína azokkal üzletel jelenleg is akik erőssek az EU-ban: Szlovákok pl, vagy Németek. Minket le sem sajnálnak meg az ázsiai szövettségünket.
Oroszok ugyan ez. Oroszok csak addig állnak ki szíria , irán mellett amíg azok veszik a fegyvereiket és hadi termékeiket, magyarul ők a "customer" persze támogatja őket, de például a nagy Lukasenko testvér már le van szarva, mehet csődbe a kis országával együtt, nem érdekli a putyinékat.
Egy tény EU nélkül MOST, JELENLEG, MO elvérzik. Később ha lesz saját iparunk és gazdaságunk akkor talán megvagyunk bármilyen támasz nélkül, de ez min. 10-20 év...
Zabalint (törölt) · http://sznobizmus.blog.hu 2012.02.14. 12:36:36
Nekem az a véleményem a Jobbikról, hogy azért vannak értelmes elképzeléseik is, már amelyiknek. Ha hatalomra jutnának, nem tudni, hogy mi érvényesülne a politikájukban. Szvsz a Jobbik vezetésének egy része csak maszlagként hirdet bizonyos nézeteket, hogy ugorjanak rá, de vannak ott olyanok is, akik komolyan veszik. Nyilván értelmetlen lenne kilépni az EU-ból, de ha az utóbbi csoport győzedelmeskedne a párton belül, megtörténhetne.
gazell16 2012.02.14. 12:37:32
POedig amr kozel voltunk
Akkor gunyolodj tovabb ha ez segiti a lelked, majd valoszinu kemeny reakciokat kapsz
Nem mentheted fel az mszPt a dec 5 ert semmivel. EZ NEM POLITKAI HASzON HANEM GERINC KERDESE VOLT.
regi szep idokben az aruloknak nem adtak ket eselyt
orient 2012.02.14. 12:38:18
gazell16 2012.02.14. 12:40:10
100 !
egy addendum: ha valaki nyilvanosan es hosszu ideig elkezdi bizonyitani ennek lelnkezojet akkor tudomasul kell veni es neven nevezni
Peldanal maradva: ha ketten vitazunk h mi lenne jo az orszagnak es elhisszuke ygmasrol hogy midnketten ezt akarjuk, de 5 ev utan elkezdem eladni minden foldemet hazamat allatomat Ű( tegyuk fel h milliardos vagyok) akkor te joggal kerezheted : mivan az elmelettel barataom? felulirja a penz? es a kritika jogos lenne
ez tortent itt , ezert nincs hit h mindketten jot akarnak
gazell16 2012.02.14. 12:41:58
Kretén? ugye ha azt irja neked egy muvelt jobbikos hogy anyad akkor nem sertodsz meg ? !
csak mert iyg fair
NEm edesem, nem kreten azert mert mas elvet vall mitn te
Ha kreten akkor masmiatt kreten: buta sotet stb
En pl csak kreten mszapssel talalkoztam eddig
It tis vitazok tobb fronton baloskkal egyet se kreteneztem le eslonek csak visszavagasbol max. ez viszont mar Éntudatállapot kerdese es mas mufaj
Zabalint (törölt) · http://sznobizmus.blog.hu 2012.02.14. 12:44:16
Az a baj, amit gyűlölnek a Jobbikosok, az nem mindig a fertő. Vegyük például a művészetet, irodalmat. Az átlag magyar ember számára még mindig a 19. századi romantika dominál, én is szeretek onnan egy rakat művet, de meg kéne érteni, hogy a világ és a művészet azóta változott. Nyugat-Európában például nem lett volna botrány az Ember tragédiája Alföldi féle előadásából. És attól nem lett fertő, hogy megpróbálják ábrázolni azt, ami az ténylegesen. Én amúgy ezen botrányról hallva egyből beleolvastam abba a színbe, mert annyira már nem emlékeztem rá, és az a helyzet, hogy ott tényleg AZ történik, annak ellenére, hogy Alföldit nem tartom jó művésznek, ebben egyet kell értsek vele. A művészet nem arról szól, hogy "a faszt is selyemkendővel fogjuk". Anno középiskolás koromban szélsőjobbos osztályfőnököm kiakadt azon a Spiró színdarabon, amelyet a magyar tanár tett be tételnek, mert hogy csúnyán beszélnek, és szerinte a trágárság csakis öncélú lehet. Holott ott konkrétan olyan emberek szerepelnek, akiknek a szájába tényleg nem lehetne szép szavakat adni(a Csirkefejről van szó egyébként, és egy társasház belső udvarán játszódik). Az a baj, a magyar emberek többségének csak a szép, az erkölcsös a művészet, és ezt a Jobbik keményen ki is használja. Mert attól, hogy egy mű főszereplője egy tapló, és nekem tetszik a mű, én még nem leszek tapló.
gazell16 2012.02.14. 12:46:14
Elhiszed hogy teljesen normalis segitokesz es rendes ember vagyok jobbextremrol maganeletben?
De nem errol ebszelunk, sose fogjuk egymast meggyozni es ez a targedia vegulis, annyira tavol all a ket elmelet es elgondolas egymastol h marcangolt terulet marad ez az orszag jo ideig. Szerintem belulrol kell keresni az okokat, es egyszer ha midnenki szereti fogja az roszagat es a vérét es egyutt elindulnak egyiranyba akkor kijutunk. Es jo messzire
Jobbik mszp es stb nem lesz egy ido mulva es ebben az orszgban tovabbra is amrni fogjak egymast az emebrek xxxx es yyy moge bujve
Trianon szivenlotte a lelket es nem gyogyult be
Zabalint (törölt) · http://sznobizmus.blog.hu 2012.02.14. 12:47:38
Szerintem értem mit ért a "kretén" alatt. Szerintem nem pártállás függő, ha te csak kretén mszp-sekkel találkoztál, akkor csukott szemmel járhatsz. Nekem van pár Jobbikos haverom, és ők jó arcok, de akikkel pártállás miatt lógnak, na azok között tényleg elég sok a kretén. Nem azért, mert Jobbikosok.
Zabalint (törölt) · http://sznobizmus.blog.hu 2012.02.14. 12:50:24
Nem, én nem mentegetem az MSZP-t az ügyben, hanem csak azt állítom, a Fidesz ugyanolyan bűnös volt az ügyben, egyrészt azzal, hogy mikor hatalmon volt 2000-ben, akkor az ő döntésük volt, hogy nem jött össze(érdekes, ezért a Fidesz miért nem hazaáruló?), másrészt pedig azért, mert ezzel szemben, hiteltelenül, mikor ellenzékben voltak, szavazatot akartak szerezni. Meg azért is, mert Mikola kijelentette, mire is megy ki a játék.
Azt meg nem tudom, min is gúnyolódtam, nem gúnyolódtam én semmin. Így nem fog közeledni az álláspontunk, ha ennyire sértődékeny vagy.
blah 2012.02.14. 12:52:42
Nazareus 2012.02.14. 12:53:53
gazell16 2012.02.14. 12:54:33
nekem is van sziciliai ismerosom, sajnos nem jutok el od amert draga mulatsag de rohog rajtunk europaiakon
Aztmondja halat ad az sietnnek h oda szuletett mert szeret elni velunk ellentetben
Igaza van
Argentina: konkretan tevedsz: 22 ik a gdp vilagrangletran
21 Netherlands
22 Argentina
23 Saudi Arabia
eletszinvonal:
magyarorszag 33, argentina 46 2010 ben
Amia dobbenets hogy 33ik helyen allunk es vilagveget vizionalunk. Ez NEm normalis. van meg lefele 200 hely
Zabalint (törölt) · http://sznobizmus.blog.hu 2012.02.14. 12:54:43
Ok, de akkor ha én ugyanígy gondolkodnék, mikor a Jobbik felvetette az EU-ból kilépést, onnantól kezdve értelmetlen foglalkoznom velük, hiszen az én nézetem szerint a nemzetre igencsak ártalmas lenne, ha nőne a határok jelentősége. Egyszer hibáztak, de mondjuk hasonló ügyet tudnék még mondani, ahol szerintem(!) a nemzet ellen cselekedtek.
Nazareus 2012.02.14. 12:55:29
gazell16 2012.02.14. 12:56:09
Mitol kreten vajon? ne valaszolj
inkabb elfogadom az ervelest, te is elfogadhatod: szamomra is kretenek.
Meghalt a kozeledes
TrueY · http://qltura.blog.hu 2012.02.14. 12:56:58
Persze. Sok jobbikos ismerősöm van és nagyon jól el tudok velük beszélgetni és "egyébként" tök normálisak.
Viszont amikor egyenruhában menetelnek, akkor az egy teljesen másik vilgágegyetem!
"marcangolt terulet marad ez az orszag jo ideig."
Igen. A mószerváltással olyan gyorsan bomlottak le az erkölcsi normák, hogy az emberek iránymutatás nélkül maradtak. Ilyenkor mindenki figyeli, hogy az "elit" mit csinál. Mivel az elit lop és csal, ezért ezt tartjuk (mindannyian) erkölcsösnek. Nagy hiba! Kell 100 év, mire végre lesz "polgári" szemlélet mifelénk.
"egyszer ha midnenki szereti fogja az roszagat es a vérét es egyutt elindulnak egyiranyba akkor kijutunk."
Ezzel egyet is tudok érteni. De nem hiszem, hogy akármelyik oldalon vannak olyan emberek, akik nem szeretik az "országot". Én a politikusokat rühellem.
"Trianon szivenlotte a lelket es nem gyogyult be"
A mi bajunk nem Trianon hanem, hogy nem vagyunk szembenézni magunkkal. Szerintem.
gazell16 2012.02.14. 12:57:10
NEm vagyok sertodekeny max erzekeny, hisz akkor nem irnek, de megtezsem lasd
Kerdes: akkor te kire szavazol?
gazell16 2012.02.14. 12:58:46
Sose higyj el egy lozungot sem ! ez az en uzeenetem midnen iranyba
Masrezst tapasztalatbol: neha a dontes egy iranyba valo menes onmagaban jo akkor is foglamd sincs merre indulsz
MErt megtortenhet h benő a penesz ha sokat allsz es abbol jo bor sosem lesz mar
Walter Bold 2012.02.14. 12:59:25
Rég volt már az ókor, ahol nem kapott "fizetést" a szenátor...
/A sulykolni ly-os, de no problem./
Zabalint (törölt) · http://sznobizmus.blog.hu 2012.02.14. 13:01:00
Nem, erre válaszolok. Kretén emberek mindenütt vannak, és normális emberek is mindenütt vannak. Az, hogy te Jobbikosok közül nem láttál kretént, MSZP-sek közül csak azt láttál, arra enged következtetni, hogy pártállás alapján ítéled meg az embereket. Én nem így vagyok vele. És van egy nagyon jó barátom, aki Jobbikos, vele nagyon jókat szoktunk vitatkozni, anélkül, hogy bármikor sikerült volna meggyőzni egymást.
orient 2012.02.14. 13:01:44
A többi kelet eu országban ahol tényleg igazi kommunizmus volt és szar élet mind tárt karokkal várja továbbra is a külföldi tőkét, ipart és szövettséget.
Ithhon ahol egy fantomországot épített a kádár, semmi iparra, gazdaságra, hitelből finanszírozott jólétet több generáció elméjébe véste, hogy lehet jól élni hitelből, nem megtermelt javakból és igen is ha nem dolgozom, vagy nem akarok dolgozni akkor is eltart majd az állam. Mivel ez vana fejekben, lázadnak minden változás ellen ami ezzel szemben megy, és ezzel kizárják a változást: "nekem minden jár" és úgyis lesz valahogy mentalitással. Magyar nép, nem egyének, mint NÉP a 2. világháború óta nem éhezett, és nem élt rosszul ezért Veled egyetemben el sem tudja képzelni hogy ez megtörténhet. Mert mi magyarok mindig vagyunk annyira okosak és nagyon erősek, hogy kijövünk ebből és túléljük. Sajnos a példa nem ezt mutatja. Az elmúlt 60 évben mindig valaki más pénzén és más támogatásával éltünk jól, de ennek vége, meg kell tanulni hogy a saját boldogulásunkhoz csak magunkban van kiút. Ehhez viszont dolgozni kell, mindenkinek! És munkát , termelést igazán az ipar ad, ami multik kezében van. A legjobb lenne ha saját multijaink lennének mint az olaszoknak a FIAT, és Alfa Romeo, mint a németnek a Mercedes, vagy a hollandnak a Philips...stb. De ameddig nem tudunk versenyképes terméket előállítani nagyméretekben, addig a külföldi multiknak ki vagyunk szolgáltatva. Nem a Tescora gondolok, hanem a gyárakra, szolgáltató központokra akik szintén multikat szolgálnak ki (lsd. Szingapúr ebből él évtizedek óta nagyon jól..).
Saját magyar termelés és ipar kéne, de ez nagyon fáradságos nehéz munka, és nem az kell a cél legyen hogy a haverokat kitömjük állami pénzzel amit szétlopkodva eltűnnek, hanem politikától függetlenül jó ötleteket, versenyképes vállalkozásokat támogatni és fejleszteni akkor is ha az adott cég esetleg nem fidesz párti. Politikai hovatartozásnak fel sem szabadna merülni gazdasági kérdésekben, ezzel korrupció nagy része meg is oldódott.
gazell16 2012.02.14. 13:02:01
De megiscsak furcsa hogy a azt vadolod hazaarulassal aki konkretan a masik modnatodban neonaci vagy mi. Ezt a logikat ismerjuk, nagyon nem jo ut.
tegyuk fel hibazott szemszogedbol 3-4 kerdesben de a tobbi 10 ben nemzeti erdekek menten gondolkodik
Miert utasitod el megis
mellekesen en veletlenul megsimertem vonat es csanadot egy azstalnal jo regen, foglamam sem volt kik ok akkor, Nagyon ertelems hatarazott es nemzeti egyeneknek tuntek.
Es mivel a tetteket itelem meg hat tiszteltem hogy erot energiat nem sajnalva kiadott egy "magyar keresztnevek" konyvet amit elvezettel olvastam ajanlottam, hisz piactoro volt akkor
Aki erre kepes az mas hasonlokra is kepes. Szerintem.
Szlogen nelkul. Tenyszeruen
gazell16 2012.02.14. 13:04:53
Szerinted felebredt reggel a tokrendes ismerosod es elkezdett egyenruhat keresni vagy tortent valami egymas utan ami lepesre kenyszeritette oket? Ez nem fotnos kerdes szamodra? Pedig ez vezethet a megerteshez.
Egyertertek az Elittel: Nincs elit, vezetok vannak akiknek kuytakotelesseguk szolgaknak lenni. De a hosszu ev kommuna ranyomta a belyeget a gondolkodasra? varjuk hogy vezessenek. Hat varjak, en nem fogom
Szerintem vannak akik nem szereteik ezt az orszagot. te is tudod hogy sokan, foleg akik elszakadtak a rogtol, a falutol es a rokonoktol
Ok valoban foloslegesek orszagszempontbol
gazell16 2012.02.14. 13:05:40
Trainon lemarad: DE az a nagy bajunk
van ams is
Mit eretsez a szembenezes alatt
en annyiszor szembeneztem magammal hogy elegszer es meg fiatal is lennek... tegye mas is utanam
gazell16 2012.02.14. 13:08:23
Sose mondtam ezt! kerlek...
nagyon sok kretent lattam jobbikososk kozt is , mszpsek kozt is mindenhol
De a legtobbet Pesten. Kinek nem inge ne vegye magara
Borzalom mi minden szemet jott fel az orszagban pestrol indulva
meggyozni nehez ma pilitikailag abrkit is, nekem van sikerem, hoztam at nemzeti odlalra oylant aki liberalis volt jobb hijan mert neme rdekelte semmi. Aztan valamiert a sorsmiatt a sajat boren megerezte a libarlizmusbol fakado hatranyt ami erte es elkezdett allaitasa szerint kinyilni a szeme
Azota is haragszik ra miert nyitogattam neki a fellegajtokat hisz ott kenylemesebb volt
Na EZ a nehez beismeres
Zabalint (törölt) · http://sznobizmus.blog.hu 2012.02.14. 13:08:38
Sajnos a mostani felhozatalban egyiket sem tudom támogatni. Mert nézzük csak. MSZP egy balfasz banda, esélytelen hogy valaha olyan dolgot vigyenek véghez, ami sértené akár egyetlen társadalmi csoport érdekeit is. Anélkül pedig nem lehet sikeresen kormányozni. Fidesz=Orbán, egyszemélyes pártokat nem csípem. Gyurcsány meg ugyanaz a demagóg populista vezér, mint Orbán, ő volt az MSZP ellen-Orbánja, és önálló pártban sem lesz szimpatikusabb. LMP az álmodozó bölcsészek pártja, nem lehet őket komolyan venni, kritizálják, ami van, miközben az ő elképzeléseik távol állnak a valóságtól. Azt meg kifejtettem, hogy a Jobbik miért nem. Most úgy tűnik, ha nem lesz új politikai erő, vagy valamelyik nem alakul át kellőképpen, 2014-ben nem megyek el szavazni, vagy ha igen, akkor legfeljebb csak emberre, ha lesz, akire érdemes.
Kb. körvonalazni tudnám, hogy milyen párt az, amire szavaznék, mármint az ideológiát, de én már akkor is elmennék szavazni, ha ugyan nem tetszik az ideológia, de azt hitelesen, következetesen képviselik. Ilyen sajnos nincsen.
gazell16 2012.02.14. 13:10:05
Logikambane s velemned kozt nicns elteres. Munkambol fakadoan hibakeresesnel a gyöker okot keressuk nem a masodikaté. Neha meglepo honna indul el.
Kadar korszak szerintem a Trianon kovetkezmenye
Aztan h trianon minek aaz mar nehez
de kokorszakig neme rdemes menni
Korkerdes: Mikor dolgozunk? ma vegig vitaztuk a napot
politologus · http://politologus.blog.hu 2012.02.14. 13:10:52
orient 2012.02.14. 13:14:27
Zabalint (törölt) · http://sznobizmus.blog.hu 2012.02.14. 13:14:45
"De megiscsak furcsa hogy a azt vadolod hazaarulassal aki konkretan a masik modnatodban neonaci vagy mi."
Egyrészt nem vádolom a Jobbikot azzal, hogy neonáci, egy részük viszont az. Másrészt a neonácikat én hazaárulónak tartom, ez nem kérdés, a neonáci nézetek nem a hazaszeretet túlzásba vitelét jelentik, hanem más forrásból táplálkoznak.
"tegyuk fel hibazott szemszogedbol 3-4 kerdesben de a tobbi 10 ben nemzeti erdekek menten gondolkodik"
Ilyen párt jelenleg nincs. Az a baj, nem érted, hogy nem egyértelmű, hogy mi az a nemzeti érdek, ez mindenkinek a saját megítélésén múlik.
Mivel Vonát személyesen nem ismerem, ezért mint embert nem tudom megítélni, csak a politikáját. Viszont nem egy Jobbik szimpatizánst ismerek, aki bort iszik és vizet prédikál. Pl. egyik fűvel-fával csalja a feleségét, és azt mondja, ez nem okoz gondot a családi életükben, és a férfi ezt megteheti. Közben meg liberális fertőről beszél, ha valakik házasság nélkül élnek együtt, vagy mert szinglik...
Zabalint (törölt) · http://sznobizmus.blog.hu 2012.02.14. 13:17:48
Egyet kell értsek, a legtöbb kretén Pesten él(nyilván nem minden pesti kretén), ezért is kerülöm azt a fővárost, ha lehet.
A "szemfelnyitás" szót nagyon nem szeretem, mert szerintem senkinél sincs ott az igazság kulcsa, senki sem lát tisztán, hanem nézőpontok vannak. Mert ilyen alapon a Jobbikosból lett liberális meg azt mondaná, nekik a liberálisok nyitották fel a szemét (egyébként az is idegesít, hogy itthon senki sem tudja, mi is az a liberális, és szitokszó lett).
OFF:
Miért írsz ékezetek nélkül?
orient 2012.02.14. 13:18:25
Ez azért is érdekes mert a Biblia szerint a házasságtörés sokkal súlyosabb bűn mint a paráznaság (szingli élet) bár mindkettőt elitéli ez igaz.
2. Ugye a Jobbik biblia értékekről beszél és eurázsia szövettségről EU ellenében. Hát pont a nyugat az akinek valami köze van a Bibliához és a keletnek kb. semmi...hamár itt tartunk.
gazell16 2012.02.14. 13:19:12
Ez igy fair
Ha orbant levaltjak a fidesz szamodra verzio lesz?
gazell16 2012.02.14. 13:19:58
mind flexek vagyunk azert tujuk lopni itt a napot
megyek ebdelni
sziasztok
Es hajra barca ma estere
Zabalint (törölt) · http://sznobizmus.blog.hu 2012.02.14. 13:21:04
Én azt látom, hogy a magukat nemzeti-konzervatív-kereszténynek vallók többségénél a ház eleje a legfontosabb. Tehát ha titokban vagy nyílt titokként fűvel-fával csalják egymást, az addig nem baj, amíg a látszat fennmarad, a vadházasság viszont bűn, mert azért megszólják a ház elejét.
pástétom 2012.02.14. 13:21:43
De a Jobbik létrejötte, a hazai radikális (szélső)jobb ideológia gyökeret eresztése már közel sem magyarázható ezzel, tekintve hogy a hazai szélsőjobb újkori története messze nem is a Jobbikkal kezdődött. Látható, milyen nagy a párt szavazói bázisa a 18-35 éves fiatalabb korosztályok körében. Egyetlen egyetemista, főiskolás, friss diplomás, ill. fiatal munkavállaló ifjú sem az "elmúltnyóccév", meg úgy általában a rendszerváltás utáni időszak kudarcai miatt lett meggyőződéses jobbikos szavazó.
Úgyhogy a probléma összetett.
gazell16 2012.02.14. 13:22:28
Ne, ez nem fair
Ha egy kreten csalja a feleseget vagy siman sazjhos attol lehet jo politikus. Habar erkolcsileg bukta
De ez nem magyarazat valami ellen szavazni
En konkretan azert nem fogok soha a budos eletben MSzpre szavazni mert volt 3 olyan huzasuk ami nalam kiverte a biztositekot orokre. Ezenfelul meg volt 100 kisebb is ami kiverte de ebbe belerengett a hazam.
De nem azert nem szavazok rajuk mert szanyi iszik mint a godeny, vagy mert gyurcsany serult
ErrOr 2012.02.14. 13:25:21
orient 2012.02.14. 13:26:45
Zabalint (törölt) · http://sznobizmus.blog.hu 2012.02.14. 13:27:23
Ezen sokat gondolkodtam, de nem tudom eldönteni. Ugyanis azzal, hogy az a párt vezérelvű, kialakult egy fajta kontraszelekció, hiszen a lojalitás alapján került az emberek oda, ahol vannak. A képviselőik pedig bármit megszavaznak, amire Orbán rábólint. Innentől kezdve, habár tudom, hogy vannak értelmes, hozzáértő és jóindulatú emberek is köztük, nem nagyon tudok bennük megbízni. Aki vakon hisz Orbánban, tehát nem érdekből lojális, azokban még kevésbé bízok, mert kétségbe vonom a hozzáértésüket.
Szóval azt mondom, talán. De attól tartok, Orbán távozásával kissé szétesne az a párt, persze ez nem is lenne baj, ha ezzel az egyik utódjába tömörülnének az értelmesebb emberek.
Zabalint (törölt) · http://sznobizmus.blog.hu 2012.02.14. 13:30:46
Akkor nem lenne fair, ha ugyanez az ember nem magyarázna a libsik erkölcsi fertőjéről. De ítél, ezért az ő magánéletét is meg lehet ítélni. És ennek nincs köze ahhoz, hogy rájuk szavazok vagy sem. Viszont én amúgy is liberálisabb vagyok, szerintem nincs jogunk belepofázni mások magánéletébe, viszont ha valaki ezt teszi, ne csodálkozzon, ha az övét is előveszik.
Zabalint (törölt) · http://sznobizmus.blog.hu 2012.02.14. 13:31:26
Mely 3 volt az? Egyet már említettél.
Lucky Larry Silverstein 2012.02.14. 13:32:21
orient 2012.02.14. 13:39:19
Izland kitárgyalva: Kibírták a csődöt mert mindenhol a piac, és EU-val összhangban vitték véghez a csődöt. A jobbik pont az EU-ból akar kilépni és a piacot elküldeni a Zanyjába...
Lucky Larry Silverstein 2012.02.14. 13:40:20
Mojzes Pál (törölt) · http://mpgondolatok.blogspot.hu/ 2012.02.14. 13:42:08
ahol el kell menni Angliába mosogatni, Németországba az építőiparba hogy túléljen
Ami félelmetes ,hogy a lépjünkiazeuól + zászlóégetés után sem csökkent a népszerűségük...kedves politikai elit, súlyozva a "baloldali-liberális" értelmiséggel ezt nagyon elkúrtátok!
JC_jr 2012.02.14. 13:47:55
kennyking 2012.02.14. 13:49:22
orient 2012.02.14. 13:51:39
lima31 2012.02.14. 13:52:50
Pofázó gépek, magyarul.
jobb, bal, jobb, bal, jobb, bal......
Dolgozik itt valamelyik legalább???? Termel? hm?
Lucky Larry Silverstein 2012.02.14. 13:55:10
gazell16 2012.02.14. 13:55:55
Egyetertunk
Fel nap alatt sikerult nekunk plebejnek, ugy hoyg helyunkon maradtunk
Sezmfelnyitas az metaforikusan volt de igazad van
azért irok ékezetek nelkül mert annak idején nem volt magyar bill. megszoktam és egy lusta disznó vagyok most erre figyelni. Kényelmesebb :)
Lucky Larry Silverstein 2012.02.14. 13:56:22
gazell16 2012.02.14. 13:57:16
Tul sokat foglalkozol vele
Meglehet h meglepődnel ha kideürlne hogy nem is ő irányit igaziból
Csak ez az imidzs
em tudom csak én mindent lehetoseget szeretek elkepzelni elore
orient 2012.02.14. 13:57:20
TrueY · http://qltura.blog.hu 2012.02.14. 13:57:52
Kicsit segíts, légy szíves, mert nem értem, hogy mire reagálsz ezzel...
"Szerinted felebredt reggel a tokrendes ismerosod es elkezdett egyenruhat keresni vagy tortent valami egymas utan ami lepesre kenyszeritette oket?"
Értem az okokat, csak nem tudok velük azonosulni. Szerintem nem megoldás a masírozás és mások rettegésben tartása.
"Ez nem fotnos kerdes szamodra? Pedig ez vezethet a megerteshez."
Nálam nem a megértéssel van a gond, hanem az elfogadással. Nem azért küzdöttek (mondjuk) 56-ban a szüleim, hogy most egy másik diktatúrában éljenek.
"Egyertertek az Elittel: Nincs elit, vezetok vannak akiknek kuytakotelesseguk szolgaknak lenni."
Gondolod ezt te. Ők másként gondolják. Kaparj kurta, ... mentalitás minden vonalon. Tiszta gorog. :)
"varjuk hogy vezessenek."
Ezzel is egyet értek.
"Szerintem vannak akik nem szereteik ezt az orszagot."
Szerintem kevesen vannak ilyenek. Én is a mostani akarnok urakat utálom, meg a mutyizást és nem azt a kultúrát, amit magamba tömöszköltem az elmúlt jópár évtizedben.
"Ok valoban foloslegesek orszagszempontbol"
Ebben nem fogunk egyet érteni.
"Trainon lemarad: DE az a nagy bajunk"
Szerintem meg inkább az, hogy nem tudjuk túltenni ezen magunkat.
"Mit eretsez a szembenezes alatt"
Pölö elismerjük, hogy magasról leszartuk a nemzetiségeinket évszázadokon át, így nem csoda, hogy nem akartak a mi irányításunkkal itt élni. A Monarchiában sem akartunk velük kiegyezni. Pedig lehetett volna perszonálunió a többi nemzetiséggel is. De nem lett.
gazell16 2012.02.14. 13:58:55
Milyen 3?
gazell16 2012.02.14. 14:01:03
Es ezzel nemzeti szemszogbol csak egyeterteni lehet
Es egyertlemu szamorma: ha a banokok agalnak akkor nekik vmi nem jo ergo a koznepnek jobb
kovetkeztetesbol kikovetkeztett alapallas
Tanitjak
JC_jr 2012.02.14. 14:01:06
gazell16 2012.02.14. 14:01:43
Azt hittem Kerry king vagy, mar orultem h mas is hallgat slayert
:)
akkor egyetertunk, udvozollek.
Zabalint (törölt) · http://sznobizmus.blog.hu 2012.02.14. 14:04:50
Ez a 3:
"En konkretan azert nem fogok soha a budos eletben MSzpre szavazni mert volt 3 olyan huzasuk ami nalam kiverte a biztositekot orokre."
mókáné 2012.02.14. 14:05:44
De akkor ez egy ördögi kör.
Én, bár gondolom sokkal idősebb vagyok Önnél, hiszek abban, hogy lesz olyan párt, melyet nem kísért meg a pénz.
Lehet, naivitás részemről.
Lucky Larry Silverstein 2012.02.14. 14:06:37
Zabalint (törölt) · http://sznobizmus.blog.hu 2012.02.14. 14:12:13
Szerintem valahol a kettő között van az igazság, szerintem a kormányzásba biztosan keményen beleszól az oligarchia(pl. Csányi), viszont a Fideszeben egyeduralkodó Orbán, esetleg még a kollégiumi haveroknak lehet szavuk, de a többiek inkább seggnyalók.
Persze bármi lehetséges. Meg például ott van Rogán, anno Orbán első számú seggnyalója volt, aztán elkezdett több-kevésbé önállósodni, szerintem nagy eséllyel ő lesz Orbán utódja, aminek amúgy nem örülnék, mert szerintem ő is az a vezér típus.
Zabalint (törölt) · http://sznobizmus.blog.hu 2012.02.14. 14:15:58
Azért arról nem mi tehetünk, hogy nem lett perszonálunió a többi nemzetiséggel. Ferenc Ferdinánd trialista elképzeléseit e merénylet és háború akadályozta meg, a háborúnak pedig jóval nagyobb felelőse volt az osztrák és a német vezetés, mint Magyarország.
kerecsen2010 2012.02.14. 14:17:49
Az pedig, hogy a felnőtt társadalom magukra hagyta a fiatalokat, igaz lehet a diszfunkcionális családokra, de szerintem nagyon sok mindent igenis otthonról hoznak magukkal. A Jobbikot nemcsak a fiatalok támogatják. És akit ismerek jobbikost, annak a gyereke is az, mert otthon nem hall mást, csak az uszítást, az iskolában pedig vagy Fidesz-propaganda folyik (a dolog természete folytán olyan ideológiai elemekkel, amelyek nem állnak messze a Jobbik eszméitől), vagy nem mernek politikáról beszélni.
ember67 2012.02.14. 14:26:19
Pont erre a manipulálhatóságra utaltam. Ha mindenki leszavaz és pontosan megvannak a szavazatok számolva, akkor bizony nehezen lehetne kommunikációs trükkökkel milliókat mozgatni a választás virtuális terében!
Egyébként olvasd vissza, direkt leírtam: AHÁNY PÁRT VAN, EBBEN MIND EGYFORMA!
ember67 2012.02.14. 14:28:59
Zabalint (törölt) · http://sznobizmus.blog.hu 2012.02.14. 14:30:03
Igen, én is ezt látom. Sok fiatal először a Jobbik féle értelmezésben hallott bizonyos fontos történelmi eseményeket. Nyilván a hivatalos történelemben is lehetnek csúsztatások, de ott legalább az igény felmerül a forrásokkal való alátámasztásra, egy Jobbikos történetíró meg azt ír, amit akar, úgyis lesznek, akik hinni fognak neki.
De szerintem ezeknek a fiataloknak később meg fog jönni az esze. Én sokkal gázabbnak tartom azokat a jobboldali-keresztény-konzervatív családokat, ahol kezdetektől fogva politikával átszőtt a nevelés, és ezen családok inkább Fideszesek. Mikor elvileg jó erkölcsre tanítják a gyerekeiket, de azok már 8-10 évesen azt hajtogatják, hogy "dögöljön meg a Gyurcsány/Medgyesi/stb.", mikor még azt sem tudják, miért kellene ezeket a "bácsikat" utálni.
gazell16 2012.02.14. 14:38:19
csak arra reagalok amivel nem ertek egyet, amire nem abban vedd ugy hogy kozel vagyunk
1: nincs diktatura. Kozel sem vagyunk hozza. fenyevekre vagyunk tole. Hidd el nekem becsszora en abban nottem fel
2: nincs retteges. vagsis van. az oreg nenik rettegnek hogy midnenuket ellopjak es nem mer ejszaka kimenni mert felteglaval agyonutik.
Ezt kell megallitani
lehet ezert van igeny egyenruhara mert hianyzik a rend
ma a hereknek all a tarsdalom, es ez nem jo
mindig is azoknak kellene akik dolgoznak
egy jo vilagban
gazell16 2012.02.14. 14:41:53
1: Állampolgárság
2: Koccintás roman nemzeti ünnepen amikor odaát a masfel millanak ez tette be a kaput 100 evre es szabta meg tobb generacio megalazott létét
3:összes nemzeti jelkpeink meggyalazasa a baloldali mediaban: korona, turul arpadsav csodaszrvas stb stb stb. A mult a buszkeseged, ha azt lekopod akkor magadat dugtad valagon
+1: a nemzet erdekei elleni dontesek sorozata: privatizacio, anyam eladasa ket forintert, gazdasagi korrok feltetlen szolgalata
kerecsen2010 2012.02.14. 14:45:06
gazell16 2012.02.14. 14:48:20
Ezek spekulaciok, nem latsz be a szinfalak moge
Kisse naiv vagy ebben a tarygkorben szerintem
En boooooven sokkal tobbet elkepzelek emberek moge
ha orban egyedul talalta volna ki vagy csanival reg eltunt volna.
Mindig sokkal nagyobb es titkosabb hatalom van mogottuk mint sejted
Mindig
kerecsen2010 2012.02.14. 15:04:03
kerecsen2010 2012.02.14. 15:46:32
kerecsen2010 2012.02.14. 16:06:17
politologus · http://politologus.blog.hu 2012.02.14. 16:24:41
Hogy változzon valami, a magyar választóknak is át kellene állítani magukat arra, hogy ne a gazdaságból meggazdagodottakat utálják, hanem a politikából meggazdagodottokat. (most az előbbieket utálják és az utóbbiakat szeretik)
Unionist 2012.02.14. 16:57:36
nem tudom tisztában vagytok-e azzal, hogy izland egy cca. 300 fős sziget. tehát a válság évei alatt egyébként megháromszorozódó adósságát engedték el részben.
Unionist 2012.02.14. 16:57:36
nem tudom tisztában vagytok-e azzal, hogy izland egy cca. 300 fős sziget. tehát a válság évei alatt egyébként megháromszorozódó adósságát engedték el részben.
Unionist 2012.02.14. 17:07:10
oké, csak fogd már fel, hogy vannak, akik a mondák könyvét nem tartották olyan érdekesnek. szóval ez az egész kicsit olyan, mintha azt mondanád, hogy megbecstelenítették hello kitty-t, vagy az ablak zsiráfot. te ebbe a turulos dologba akarsz révedni. de ez olyan sokban nem különbözik attól, hogy a tini lányok meg justin bieber-be.
gazell16 2012.02.14. 17:18:42
Szia
Hu nagyon nem ertek egyet es oylan messzire kellen vissznauylnom megmagyarazni hogy nem jo a blog erre a mufajra
roviden: a turul egy jelkep, magyar neven ma: lelekmadar. Innen egy lepesre van a phoenix es mas ilyen mitolgiai madara. a jelkepeken kerezstul onazonositast vegez egy nemzet, van aki 21 szazadban: szlovakok es van aki par ezer eve: mi magyarok mondjuk. Vagy meg sok mas nemzet. a Jelkepek jok. A jelkepek kellenek. Az azonistas kell. A trurul madar egy JO tulajdonsagokkal rendelkezo leny, ha ot tiszteled akkor visszaknyarodik es te is jobba valsz: ez keleti filozofia
Hello kitti: egy banalis ketnapos gyerektermek
KKoze nincs a kettonek egymashoz. Semmi. Nulla
Ha ilyent olvasok elkseredek, ezert lesz ekkora tavoslag a ket part kozott, mert te igy velekedsz valamirol ami a masiknak fontos. Ha kinevetik a masik jelkepeit vagy azt ami szamara fontos akkor orokre leirod magad elottuk. Ez az elet midnen truletre ertendo. A szomszed kislanyt se neveted szembe harsanyan mert o kinai es fontos neki a ying yang
Mi vicces abban?
Miert zavar? NEm tudom, d keresd meg az okat magadban. ez nem normalis h gyulolod a masik artatlan jelkepet
Engem tisztelettel tolt el midnen nemzet sajat mitologiaja, lenyugoz.
Megis en vagyok a kirekeszto mert jobbos vagyok
nem furcsa ez?
gazell16 2012.02.14. 17:21:52
Elmondodm miylen a mygar csaladmodell. JO szomszedi viszony, kapcsolatartas akornyezetddel, hamroniaban elni a termszettel lehetoseged szerint, az asszony tisztelete midnenek felett, a gyerekeke imadata, az osszetartas, kolcsonos segites, buszkeseg a nemzetedre, buszkeseg a multadra es annak felvallalsa, kiallas ezek barmelyiket szido kopdoso senkihazik ellen, rend, tisztasag, jofejuseg, kalakamunka, baratsag.
Ami kizart az a swinger club pl, vagy a buzibar.
Amit te irsz az a te voros fejedben van mert gyulold ezeket a tulajdonsagokat
gazell16 2012.02.14. 17:24:15
neved jelzi a cinikussagod
En olvastam a Tragediat es lattam Alfoldi rendezeset
Egy magat kereso es kitunni akaro fogalmatlan rendezes az egesz, a tu megtallasa a szenakazalban es azt kiemelni midnenaron onigazolni a nagyasogomat: Ez volt a rendezes
regi igazsag : a zseni sose akar zsnei lenni o az es kesz , aki gorcsosen torzit es sokkolni akar az nevetsegesse valik kezdeti talan sikerek utan
Alfoldi felreerti a muveszetet
gazell16 2012.02.14. 17:26:54
Ismet egy mese reszedrol: az asszony verve jo nem osi magyar mondas
de az asszonyallat viszont tenyszeru megnevezes egy mas nemzet irott tortenelmeben
A hazug embert hamarebb utolerik mint a santa kutyat: na ez magyar mondas
gazell16 2012.02.14. 17:31:57
Izland temat en kezdtem el ma reggel, legalabb 200 oldalnyi cikket kimutatast olvastam el a temaban ami haverek kozt is konyvnyi anyag
Izlandon ami tortent az nem az amit te mondasz. pattanj fel a netre es olvass utana angolul magyarul stb es kb egy het mulva osszerakod mi volt ott
Es nem is ez a lenyeg hanem masmiatt kezdtuk el
roviden: Ha netalantan talantan ez eu szethullna, vagy mi kiesnenk kiszalnannk belole nem lenne vilegvege szerintem
Nem lenne halalos csapas az emebrisegre. Mindent tulel a fajunk
De felhasznalni igy: Bazdkikomam neked oylan jo itt benn, csereb ellatunk mi minden joval csak kamatostol fizeted vissza mig unokaid unokai bele nem sargulnak, de orulj hogy itt maradhatsz koztunk
Na ez nem szep
es nem helyes
Penzrol van szo semmi egyebrol. hatalomrol.
Minden mas: politika , nemzeteiseg csak sakkbabu
Unionist 2012.02.14. 17:34:43
engem abszolút nem zavar. de ha ha az eredetlengendákat beleviszitek a pártpolitikába akkor azok le fognak járatódni.
én alföldi gyerek vagyok. de ha egy párt kitalálná, hogy bőgatyába, meg kalapba kell járni, mert a csikós az igaz magyar ember, akkor nyilván ez az egész maximálisan lejáratódna. ha lenne egy párt, amelyik azt mondaná, hogy igaz magyar ember csak gulyást eszik. ami csak a hortobágyi gulyából készül. és csak gémeskútból issza a vizet. akkor megint csak.
szerencsére a jobbik nem ezt a szimbolikát nézte ki magának, hanem ezt a székely rovásírásos, turulmadaras dolgot. de az nyilvánvaló, hogy lejáratja ezt. mivel pártpolitikát csinál az egészből. szóval én értem, hogy a székelyeket csaba királyfi vezeti. de az csak egy mese. vezethetné őket pampalini is. és ha erre egy székely embernek a zsebében nyílik a bicska, akkor szerintem az ő készülékében van a hiba. mert ezen nevetni kellene. meg kellene érteni, hogy ezek mesék. ebből politikát csinálni hülyeség.
Unionist 2012.02.14. 17:36:52
csak, hogy értsd a nagyságrendet:
http://www.google.com/publicdata/explore?ds=ds22a34krhq5p_#!ctype=l&strail=false&bcs=d&nselm=h&met_y=gd_mio_eur&scale_y=lin&ind_y=false&rdim=country_group&idim=country_group:non-eu&idim=country:is:hu&ifdim=country_group&hl=hu&dl=hu
gazell16 2012.02.14. 17:45:53
Ertelemszeruen ez hulyeseg
Szekyleknel semmi hiba nincs, gyakorlatilag nekik koszonhetjuk magyarorszag ujratelepiteset a regmultban a pusztulas utan
Szerintem a keszulekben nalad van hibaha nevetsz mas hosein
gazell16 2012.02.14. 17:46:47
Mit bizonyit ez a grafikon onmagabn?
I am lost
gazell16 2012.02.14. 17:48:08
http://www.google.com/publicdata/explore?ds=ds22a34krhq5p_#!ctype=l&strail=false&bcs=d&nselm=h&met_y=edp_b9_pc_gdp&scale_y=lin&ind_y=false&rdim=country_group&idim=country_group:non-eu&idim=country:is:hu&ifdim=country_group&hl=hu&dl=hu
Unionist 2012.02.14. 18:05:06
azt, hogy izland adósságát 10x könnyebb volt elegedni, mint magyarországét. az amerikai adósságot szerinted miért nem engedik el?
szóval abban igazatok van, hogy amikor a hitelezés mögött semmiféle megtakarítási hajlandóság hanem csak egy virtuális pénzverde, akkor az sehogy sem lesz jó. mert az egész világ eladósodik. és egy csoport meg végtelen uralomra tesz szert. csakhogy ez az egész azért így egy féligazság.
ma vannak olyan országok, ahol megtakarítanak, és nem minden ország adósodott el egyformán.
szóval én azt el tudnám képzelni, hogy ezeket világméretekben leszámítolják. és a magánkézben levő bankházakat az államháztartás finanszírozásából kapcsoljuk ki. tehát tartozzon magyarország kínának, vagy a szaudiaknak, vagy akárkinek. esetleg fizessünk nekik agrártermékekkel, szoftverrel, vagy bármivel, amiben jobbak vagyunk, mint a nekünk hitelező országok.
ilyesmi szerintem teljesen jó lenne. de ezt biztosan nem magyarországnak egyedül kell elérni. például ehhez is kellene az unió. szóval én pont azt gondolom, hogy az a nemzeti érdekérvényesítéshez kell. mert úgy egyébként a többi európai nemzet (vagy ha neked így jobban tetszik törzs) európa hasonló cipőben jár, mint mi magyarok. tehát a germánoknak, a galloknak, a vikingeknek is hasonló problémájuk van vagy ibériának, itáliának, hellásznak. igaz, nem azonosak a mértékek. de ezzel együtt összeurópai összefogásra van szükség.
a jobbik meg azt mondja, hogy ő ezt az egészet meg tudná oldani csak még nincs teljhatalma. de tényleg? szóval nem arról van szó, hogy a nemzeti romantikázásra, a nemzeti radikalizmusra hajlamos csoportot hergelik? szóval egyszerűen csak átvernek benneteket?
mint ahogyan átverte a szabadságot szerető polgárságot az szdsz, a hagyománytisztelőket a fidesz, a szociálisan érzékenyeket az mszp. nem lehet, hogy ti a nemzeti érzelműek is át lettetek verve? orbán viktor és vona gábor tényleg a magyarságot képviseli? vagy egyszerűen csak átvernek mindenkit a pártok? és ez egy tanulási folyamat, hogy nem kell mindenféle direkt marketingnek azonnal bedőlni.
kennyking 2012.02.14. 18:13:50
mókáné 2012.02.14. 20:13:28
"Hogy változzon valami, a magyar választóknak is át kellene állítani magukat arra,.."
Nem tudom. Nekem furcsa a viszonyom a pénzhez is a munkához is. Azt gondolom:
Létezik olyan, hogy hivatásszeretet és akkor valakik puszta lelkesedésből összeállnak és pártot alapítanak. Civil emberek, akiknek egyébként van más munkájuk, hanem úgy gondolják, tennének valamit a közösségért.
Csak magamból indulok ki: nagyon szerényen élek. Nem érdekel a pénz. Egészség legyen és akkor el lehet indulni valamerre.
Tudom: kampányra is kell pénz, és sokmindenhez kell, de emiatt elveket beáldozni? Van más módja a "pénzszerzésnek". Hiszek a kapcsolatrendszerben.
Puszta jószándékból csinálni valamit. Fokozható az én naivitásom. Tudom.
TrueY · http://qltura.blog.hu 2012.02.14. 21:25:05
Már 1848-ban is csak ígérgettünk a nemzetiségeinknek, de a nemeseink inkább mégsem tartották be a szavukat. 1867-ben is csak velünk volt kiegyezés, mi miért nem egyeztünk ki a nemzetiségeinkkel?
"a háborúnak pedig jóval nagyobb felelőse volt az osztrák és a német vezetés, mint Magyarország."
Ezzel egyetértek!
@gazell16:
"nincs diktatura."
Azt állítottam volna, hogy az van? Nem volt szándékom. Ami most itt van nem diktatúra, de már nem is igazán demokrácia.
"en abban nottem fel"
Én is. :(
"vagsis van. az oreg nenik rettegnek hogy midnenuket ellopjak es nem mer ejszaka kimenni mert felteglaval agyonutik."
Persze ilyen is van, de azért ez nem jellemző!
"lehet ezert van igeny egyenruhara mert hianyzik a rend"
Igen. Értem én az indokokat. Meg azt, hogy átmeneti korban élünk. Csak én ezt a "megoldást" nem fogadom el.
"mindig is azoknak kellene akik dolgoznak. egy jo vilagban"
Ez nagyon sokértelmű! A "spekuláns" (akit most nem szeretünk) is dolgozik, mert ez a munkája. És sokkal jobban keres, mint az, aki kalapácsot reszel. Ez most jó, vagy rossz?
Walter Bold 2012.02.15. 08:11:04
Walter Bold 2012.02.15. 08:13:54
Walter Bold 2012.02.15. 08:14:59
gazell16 2012.02.15. 08:32:59
Seasonnal maradunk:)
gazell16 2012.02.15. 08:41:40
Egyetertek, nivsagom hozzateszi: el tudok kepzelnie gy oylan roszagot aki nem tartozik senkinek netaln tobbeletet trmel, hisz meirt is ne. Miert az a kiindulo alap hogy egy gyar csak veszetseggel mukodhet, HA ez igy lenne akkor ma nem lenne maganvallakozas
De irtozatos mik mennek vege a ahterben
MErt az nem normalis hogy adnak kolcsont neked x osszeget aztan visszafizetsz 2x et 10 ev alatte s meg tartozzol 4x el. Ez sprial
2: egyetertek a politikai atveressel is egy megjegyzessel: a szocik nem voltak soha szocialisan erzekeny szavazok. tapatzstalatbol mondodm, mikor fatal gondatal volatme s a poltikarol akkor beszeltem csak ha valakit leneztem emiatt ees szova etttem hogy iot erdekli. HAt akkro emelskzem h a szocik voltak a legmagankvaloak az osszes kozul. Akkor jelzem aztsem tudtam minek a roviditese az mszp vagy a fidesz vagy a "kdsqhtlpr".
es 3: engem nem vert at egyik sem es nem is fog mert en befele nezek es utana dontok
es egy masik tema: Azert az is elkepzelhetetlen szamomra hogy FÜGGETLENÜL egy orszag poltikai szinpalettajatol, egy adott oldal kimegy europaba es az alabbiakat jelenti ki:
-szegyellem magam hogy xxx vagyok
- az en orszagom egy szahar
- nalunk serul a demokracia. ne gyeretek ide
-kerunk buntessetek meg az orszagunkat mert a masik oldal borzalmasan kormanyoz
nem folytataom de heylettesitsd be az xxx et romanra, franciara, angolra, zsidora, ameriakira
Ugye elkepzelhetetlen
Regi rendes orszagokban ezert azonnali borton jart, kemenyebb helyeken kivegzes
Ezt nem lenne szabad, ez mar tulzas
Ertem en h politika meg hatalomvesztes meg vita meg stb de akkor is, a vita maradjon a haloszobaban.
MErt ez arulas. hazaarulas. Nincs mit szepiteni
a szerencsetlen KOhn Banditak meg asziszatlank ehez , onekik elnezzuk mertt tudatlanok