Politikai Innováció - Politológusblog a más minőségekért

2012. február 13. 20:38 - politologus

A Jobbik és a demokrácia mocsara

A nagy alternatívakeresés részeként nemrég az LMP helyzetét tekintettük át, most a Jobbik következik.

A Jobbik genezisében a Fidesz és az MSZP egymást szokta vádolni, jellemző hozzáállás, hogy nélkülük bizony semmi nem történhet. Aztán ott a másik gyöngyszem, amit fideszéktől lehet hallani, hogy természetesen nem a radikális szavazók megszerzése miatt beszéltek néha jobbszélre, hanem csak a demokráciánk védelmében integrálták magukba ezeket az elemeket, nehogy azok kívülre kerülve még szélsőségesebbek legyenek. Micsoda önzetlenség, igaz?

Korábban mindig berzenkedtem a pártok támogatottságának generációs meghatározottságától, hogy majd az MSZP szavazói kihalnak, a Fideszéi még fiatalok, ellenérv lehetett, hogy Medgyessyre 2002-ben állítólag sok fiatal szavazott át a második fordulóra. Az viszont kétségtelen, hogy ez a Jobbiknál működni látszik. Jelen pillanatban a fiatalok kb. harmada jobbikos, és ebben nemcsak az internet segít, hanem az egész radikális jobboldal szerveződési mechanizmusa.

Az ilyen pártok szavazóit a közös kultúra fogja össze, és ez a Jobbik esetén ellenkultúra. De kultúra ám, és olyan teljességű, ami az összes többi párt mellől elenyészett mára! Igaza van Spiró Györgynek, aki a Jobbik feltűnésekor úgy érvelt, hogy azért mozdulnak épp a fiatalok szélsőjobbra, mert lábuk alá talajt, személy(iség)ük mellé támogatást, csoportot keresnek, és ott megadják. Megmondják, mit hallgass, mit olvass, hogyan gondolkodj, ezt közérthető formában elmondják vagy leírják neked, önálló gondolkodás ajánlása helyett értelmezik neked a múltat és a jelent, a sérelmeket (történeimiket is, a jelenlegi szociálisokat is) helyezik középpontba, ami remekül passzol a korosztály általános és hétköznapi élményéhez.

Évtizede tudott dolog, hogy a fiatalokat politikai szocializációjukban magukra hagytuk, hát tessék, itt az eredménye. Mintha az derülne ki, hogy nem a szabadság választására, hanem a választás szabadságára lenne igényük, a kínálat pedig szűkös. 

A Jobbik ráadásul mindig képes meglepetésekre: részletes programot írt a legutóbbi választásokra, a lehető leghagyományosabb pártépítő eszközöket vetette be egy pártellenes időszakban, elnöke nagy visszhangot kiváltó beszédet tartott akkor, amikor épp nem volt nagy keletje a beszédeknek. Piaci logikával hiányokat töltenek ki, akár tabukat is megtörnek, hogy a piacnyitás itt is hozzájuk kötődjön, és éppen ezért is kötődnek hozzájuk. Ugye Önökkel is megesett, hogy olyan ismerősről derült ki, hogy jobbikos, akiről ezt sohasem gondolták volna?

A magyar társadalom egészének világnézete nem tolódott el jobbra, hanem a demokráciánkkal való elégedetlenségbe az alsó társadalmi rétegek mellé mind többen társultak be a felsőbb régiókból, a legújabb kutatások szerint úgy tűnik, a Jobbik nem a rendszerváltás veszteseinek pártja. E folyamat még nem lett volna elég a radikális jobboldal megerősödéséhez, létezett valami átfogó igény a magyar szavazókban, ami a Jobbik kínálatából megtetszhetett. Ez egyértelműen a cigányellenesség, ami a magyar társadalom össznépi társasjátéka volt korábban is, csak a többi párt nem vállalta fel képviseletét és explicit kifejezését.
 
A szélsőjobboldal kavalkádja a különböző ellenességeknek: elitellenesség, rendszerellenesség, intézményellenesség, pártellenesség, idegenellenesség, globalizációellenesség stb. Az egyébként sokszor jogos és érthető különböző rendszerkritikákat mintegy gyűjtőpárti stratégiával veszik fel az ilyen pártok. Saját tapasztalatom az, hogy az ide szavazó emberek hisznek abban, hogy politikában és gazdaságban lehet "tiszta lapot" nyitni, egyik pillanatról a másikra átrendezni a viszonyokat. Ez a romantikus elképzelés lehet a világot jószándékúan erkölcsösebbé és a viszonyokat tisztábbá tevő naiv vágy egyfelől, és ijesztő, az erőszak irányába mutató vélekedés másfelől.
 
A Jobbik-típusú pártok előtt is sokféle fejlődési út áll. Kartellesedés - vagyis az államba való beépülés pénz és pozíciók által -  tekintetében a Jobbik eddig nyilván elmaradt és tiszta fiúnak számított, de már évek óta parlamenti párt, előbb-utóbb  lesznek ügyei, ill. a párt vezető rétege belekóstol a jólétbe, és ez szül majd belső ellentéteket. Szavazórétege még sokáig lesz, és valószínűleg parlamenten kívül is meg tud maradni, ekkor eredetében az alulról építkezés és a mozgalmi jelleg sokat számít. Ennél erősebb is lehet a támogatottsága, de normális körülmények között egy bizonyos határon túl nem mehet, vagy ha mégis, az már nem ez, nem egy szélsőjobboldali párt lesz. Bemehetnek koalíciókba is, de ezekből nem fognak megerősödve kijönni.
 
Egyeseknek rossz hír, másoknak jó, de az ilyen pártoknak a modern demokrácia mocsár: kiemelkedni, felszínen maradni és elmerülni, ezt akár hullámmozgásban művelni az összes lehetőségük. Csak sohase feledjük, hogy a demokrácia se nem örök, se nem változatlan (lásd 1., 2., 3.), saját következtetéseit és feladatait ebből mindenki maga vezesse le.

Ha egyetértesz vagy vitatkoznál, lájkold és kövesd a Politológusblogot!
follow us in feedly

Felhasznált és ajánlott irodalom:
Digitális populizmus Magyarországon: a Jobbik Facebook-követői - a Demos és a Political Capital Istitute kutatása és tanulmánya (letölt)
Enyedi Zs. - Körösényi A.: Pártok és pártrendszerek, Bp 2001, Osiris.
Filippov G.: A név kötelez. A szélsőjobboldal kutatásának terminológiai problémái, Politikatudományi Szemle XX/3. (letölt)
Krekó P. - Juhász A. - Molnár Cs.: A szélsőjobb iránti társadalmi kereslet növekedése Magyarországon, Politikatudományi Szemle XX/2. (letölt)
204 komment
· 3 trackback

A bejegyzés trackback címe:

https://politologus.blog.hu/api/trackback/id/tr884102412

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Fogatlan kutyák 2012.02.14. 09:16:40

A hosszú, hat hétig tartó téli szünet után tegnap ültek újra össze országgyűlési képviselőink, a tavaszi ülésszak Orbán Viktor miniszterelnök felszólalásával kezdődött, aki velősen kijelentette: a kormány elérte célját! A kérdés csak annyi: pontosan mi...

Trackback: Fogatlan kutyák 2012.02.14. 09:16:13

A hosszú, hat hétig tartó téli szünet után tegnap ültek újra össze országgyűlési képviselőink, a tavaszi ülésszak Orbán Viktor miniszterelnök felszólalásával kezdődött, aki velősen kijelentette: a kormány elérte célját! A kérdés csak annyi: pontosan mi...

Trackback: Bal-jobb, bal-jobb, bal-jobb 2012.02.14. 08:25:33

Meghívott a Gépnarancs írni. Azt mondja az lenne a célja, hogy véleményeket ütköztessen jobboldalról, baloldalról, bárhonnan szívesen közzétesz cikkeket — igaz jobboldali szerzőket nagyon nehéz találni....

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

orient 2012.02.14. 12:35:05

@Nazareus: Közelít az álláspont. A fidesz kapkodásában igazad van. Sokkal több dolgot kéne tenni és nem teszik amit tesznek azt is esztelenül ezt aláírom.

A jobbik fajta átstrukturálással nem az a bajom ami, hanem hogy homlokegyenest szembe akarnak menni az EU-val, egyenesen kilépni belőle. A magyar nép ellentétben azzal amit a jobbik állít egy európai nép, és nem ázsiai. Nem mellesleg, európa közepén élünk magyarul nem lehet ázsiával jönni mikor itt élünk és itt is kell éljünk ahogy 1000 éve tesszük. Kínával való üzletelés jó ötlet de kína azokkal üzletel jelenleg is akik erőssek az EU-ban: Szlovákok pl, vagy Németek. Minket le sem sajnálnak meg az ázsiai szövettségünket.

Oroszok ugyan ez. Oroszok csak addig állnak ki szíria , irán mellett amíg azok veszik a fegyvereiket és hadi termékeiket, magyarul ők a "customer" persze támogatja őket, de például a nagy Lukasenko testvér már le van szarva, mehet csődbe a kis országával együtt, nem érdekli a putyinékat.

Egy tény EU nélkül MOST, JELENLEG, MO elvérzik. Később ha lesz saját iparunk és gazdaságunk akkor talán megvagyunk bármilyen támasz nélkül, de ez min. 10-20 év...

Zabalint (törölt) · http://sznobizmus.blog.hu 2012.02.14. 12:36:36

@blah:
Nekem az a véleményem a Jobbikról, hogy azért vannak értelmes elképzeléseik is, már amelyiknek. Ha hatalomra jutnának, nem tudni, hogy mi érvényesülne a politikájukban. Szvsz a Jobbik vezetésének egy része csak maszlagként hirdet bizonyos nézeteket, hogy ugorjanak rá, de vannak ott olyanok is, akik komolyan veszik. Nyilván értelmetlen lenne kilépni az EU-ból, de ha az utóbbi csoport győzedelmeskedne a párton belül, megtörténhetne.

gazell16 2012.02.14. 12:37:32

@Zabalint:
POedig amr kozel voltunk
Akkor gunyolodj tovabb ha ez segiti a lelked, majd valoszinu kemeny reakciokat kapsz
Nem mentheted fel az mszPt a dec 5 ert semmivel. EZ NEM POLITKAI HASzON HANEM GERINC KERDESE VOLT.
regi szep idokben az aruloknak nem adtak ket eselyt

orient 2012.02.14. 12:38:18

@gazell16: Délen jól élnek mert az észak eltartja őket, és nagyon erős a turizmusuk is. Egyébként meg nem élnek jól. Mese mesére nem tudok reagálni mert te hagyod figeyelmen kívül az érveket. Nekem több kollégám is van sziciliából, szardiniáról is. MInd idejött mert 1. vagy nincs munka, 2. kevesebbet fizetnek ott mint Pesten. Érdekes mi? Ez is mese igaz? Argentínában még jelenleg sem állt talpra a gazdaság, pedig nyersanyagaik, potenciáljuk fényévekre van sajnos a magyarországitól.

gazell16 2012.02.14. 12:40:10

@blah: Pontosan !
100 !

egy addendum: ha valaki nyilvanosan es hosszu ideig elkezdi bizonyitani ennek lelnkezojet akkor tudomasul kell veni es neven nevezni
Peldanal maradva: ha ketten vitazunk h mi lenne jo az orszagnak es elhisszuke ygmasrol hogy midnketten ezt akarjuk, de 5 ev utan elkezdem eladni minden foldemet hazamat allatomat Ű( tegyuk fel h milliardos vagyok) akkor te joggal kerezheted : mivan az elmelettel barataom? felulirja a penz? es a kritika jogos lenne
ez tortent itt , ezert nincs hit h mindketten jot akarnak

gazell16 2012.02.14. 12:41:58

@blah:
Kretén? ugye ha azt irja neked egy muvelt jobbikos hogy anyad akkor nem sertodsz meg ? !
csak mert iyg fair
NEm edesem, nem kreten azert mert mas elvet vall mitn te
Ha kreten akkor masmiatt kreten: buta sotet stb
En pl csak kreten mszapssel talalkoztam eddig
It tis vitazok tobb fronton baloskkal egyet se kreteneztem le eslonek csak visszavagasbol max. ez viszont mar Éntudatállapot kerdese es mas mufaj

Zabalint (törölt) · http://sznobizmus.blog.hu 2012.02.14. 12:44:16

@sz sz:
Az a baj, amit gyűlölnek a Jobbikosok, az nem mindig a fertő. Vegyük például a művészetet, irodalmat. Az átlag magyar ember számára még mindig a 19. századi romantika dominál, én is szeretek onnan egy rakat művet, de meg kéne érteni, hogy a világ és a művészet azóta változott. Nyugat-Európában például nem lett volna botrány az Ember tragédiája Alföldi féle előadásából. És attól nem lett fertő, hogy megpróbálják ábrázolni azt, ami az ténylegesen. Én amúgy ezen botrányról hallva egyből beleolvastam abba a színbe, mert annyira már nem emlékeztem rá, és az a helyzet, hogy ott tényleg AZ történik, annak ellenére, hogy Alföldit nem tartom jó művésznek, ebben egyet kell értsek vele. A művészet nem arról szól, hogy "a faszt is selyemkendővel fogjuk". Anno középiskolás koromban szélsőjobbos osztályfőnököm kiakadt azon a Spiró színdarabon, amelyet a magyar tanár tett be tételnek, mert hogy csúnyán beszélnek, és szerinte a trágárság csakis öncélú lehet. Holott ott konkrétan olyan emberek szerepelnek, akiknek a szájába tényleg nem lehetne szép szavakat adni(a Csirkefejről van szó egyébként, és egy társasház belső udvarán játszódik). Az a baj, a magyar emberek többségének csak a szép, az erkölcsös a művészet, és ezt a Jobbik keményen ki is használja. Mert attól, hogy egy mű főszereplője egy tapló, és nekem tetszik a mű, én még nem leszek tapló.

gazell16 2012.02.14. 12:46:14

@TrueY:
Elhiszed hogy teljesen normalis segitokesz es rendes ember vagyok jobbextremrol maganeletben?
De nem errol ebszelunk, sose fogjuk egymast meggyozni es ez a targedia vegulis, annyira tavol all a ket elmelet es elgondolas egymastol h marcangolt terulet marad ez az orszag jo ideig. Szerintem belulrol kell keresni az okokat, es egyszer ha midnenki szereti fogja az roszagat es a vérét es egyutt elindulnak egyiranyba akkor kijutunk. Es jo messzire
Jobbik mszp es stb nem lesz egy ido mulva es ebben az orszgban tovabbra is amrni fogjak egymast az emebrek xxxx es yyy moge bujve
Trianon szivenlotte a lelket es nem gyogyult be

Zabalint (törölt) · http://sznobizmus.blog.hu 2012.02.14. 12:47:38

@gazell16:
Szerintem értem mit ért a "kretén" alatt. Szerintem nem pártállás függő, ha te csak kretén mszp-sekkel találkoztál, akkor csukott szemmel járhatsz. Nekem van pár Jobbikos haverom, és ők jó arcok, de akikkel pártállás miatt lógnak, na azok között tényleg elég sok a kretén. Nem azért, mert Jobbikosok.

Zabalint (törölt) · http://sznobizmus.blog.hu 2012.02.14. 12:50:24

@gazell16:
Nem, én nem mentegetem az MSZP-t az ügyben, hanem csak azt állítom, a Fidesz ugyanolyan bűnös volt az ügyben, egyrészt azzal, hogy mikor hatalmon volt 2000-ben, akkor az ő döntésük volt, hogy nem jött össze(érdekes, ezért a Fidesz miért nem hazaáruló?), másrészt pedig azért, mert ezzel szemben, hiteltelenül, mikor ellenzékben voltak, szavazatot akartak szerezni. Meg azért is, mert Mikola kijelentette, mire is megy ki a játék.

Azt meg nem tudom, min is gúnyolódtam, nem gúnyolódtam én semmin. Így nem fog közeledni az álláspontunk, ha ennyire sértődékeny vagy.

blah 2012.02.14. 12:52:42

@gazell16: nem rád céloztam ugyanis nem találkoztunk még. Pontosan úgy van, más miatt kretén, hogy simán elhiszi a lózungokat hiába hiányzik a megoldás folyamata, nincs konkrét terv csak annyi, hogy "ezt csináljuk és majd az lesz belőle". A hogyan hiányzik. Ezt hiányolom a Jobbikból is.

Nazareus 2012.02.14. 12:53:53

@orient: A Jobbik EU szkepticizmusával én se értek egyet, de az államadósság kezelésének módjával igen :)

gazell16 2012.02.14. 12:54:33

@TrueY:
nekem is van sziciliai ismerosom, sajnos nem jutok el od amert draga mulatsag de rohog rajtunk europaiakon
Aztmondja halat ad az sietnnek h oda szuletett mert szeret elni velunk ellentetben
Igaza van
Argentina: konkretan tevedsz: 22 ik a gdp vilagrangletran
21 Netherlands
22 Argentina
23 Saudi Arabia
eletszinvonal:
magyarorszag 33, argentina 46 2010 ben
Amia dobbenets hogy 33ik helyen allunk es vilagveget vizionalunk. Ez NEm normalis. van meg lefele 200 hely

Zabalint (törölt) · http://sznobizmus.blog.hu 2012.02.14. 12:54:43

@gazell16:
Ok, de akkor ha én ugyanígy gondolkodnék, mikor a Jobbik felvetette az EU-ból kilépést, onnantól kezdve értelmetlen foglalkoznom velük, hiszen az én nézetem szerint a nemzetre igencsak ártalmas lenne, ha nőne a határok jelentősége. Egyszer hibáztak, de mondjuk hasonló ügyet tudnék még mondani, ahol szerintem(!) a nemzet ellen cselekedtek.

Nazareus 2012.02.14. 12:55:29

@Zabalint: Azért bizony botrány volt nyugaton a Jézus Krisztus szupersztár müböl :)

gazell16 2012.02.14. 12:56:09

@Zabalint:
Mitol kreten vajon? ne valaszolj
inkabb elfogadom az ervelest, te is elfogadhatod: szamomra is kretenek.
Meghalt a kozeledes

TrueY · http://qltura.blog.hu 2012.02.14. 12:56:58

@gazell16: "Elhiszed hogy teljesen normalis segitokesz es rendes ember vagyok jobbextremrol maganeletben?"

Persze. Sok jobbikos ismerősöm van és nagyon jól el tudok velük beszélgetni és "egyébként" tök normálisak.

Viszont amikor egyenruhában menetelnek, akkor az egy teljesen másik vilgágegyetem!

"marcangolt terulet marad ez az orszag jo ideig."

Igen. A mószerváltással olyan gyorsan bomlottak le az erkölcsi normák, hogy az emberek iránymutatás nélkül maradtak. Ilyenkor mindenki figyeli, hogy az "elit" mit csinál. Mivel az elit lop és csal, ezért ezt tartjuk (mindannyian) erkölcsösnek. Nagy hiba! Kell 100 év, mire végre lesz "polgári" szemlélet mifelénk.

"egyszer ha midnenki szereti fogja az roszagat es a vérét es egyutt elindulnak egyiranyba akkor kijutunk."

Ezzel egyet is tudok érteni. De nem hiszem, hogy akármelyik oldalon vannak olyan emberek, akik nem szeretik az "országot". Én a politikusokat rühellem.

"Trianon szivenlotte a lelket es nem gyogyult be"

A mi bajunk nem Trianon hanem, hogy nem vagyunk szembenézni magunkkal. Szerintem.

gazell16 2012.02.14. 12:57:10

@Zabalint:
NEm vagyok sertodekeny max erzekeny, hisz akkor nem irnek, de megtezsem lasd
Kerdes: akkor te kire szavazol?

gazell16 2012.02.14. 12:58:46

@blah: Ez ertelmes volt.
Sose higyj el egy lozungot sem ! ez az en uzeenetem midnen iranyba
Masrezst tapasztalatbol: neha a dontes egy iranyba valo menes onmagaban jo akkor is foglamd sincs merre indulsz
MErt megtortenhet h benő a penesz ha sokat allsz es abbol jo bor sosem lesz mar

Walter Bold 2012.02.14. 12:59:25

@politologus: Teljesen egyetértek azzal, hogy a jelenlegi pártfinanszírozási rendszerek mellett nincs esély tisztulásra. A megélhetési politikusból jó pártkatona válik, nem érdeke az elitnek a változtatás.
Rég volt már az ókor, ahol nem kapott "fizetést" a szenátor...
/A sulykolni ly-os, de no problem./

Zabalint (törölt) · http://sznobizmus.blog.hu 2012.02.14. 13:01:00

@gazell16:
Nem, erre válaszolok. Kretén emberek mindenütt vannak, és normális emberek is mindenütt vannak. Az, hogy te Jobbikosok közül nem láttál kretént, MSZP-sek közül csak azt láttál, arra enged következtetni, hogy pártállás alapján ítéled meg az embereket. Én nem így vagyok vele. És van egy nagyon jó barátom, aki Jobbikos, vele nagyon jókat szoktunk vitatkozni, anélkül, hogy bármikor sikerült volna meggyőzni egymást.

orient 2012.02.14. 13:01:44

@gazell16: Magyarország tragédiája nem csak Trianon hanem a kádár rendszer...

A többi kelet eu országban ahol tényleg igazi kommunizmus volt és szar élet mind tárt karokkal várja továbbra is a külföldi tőkét, ipart és szövettséget.

Ithhon ahol egy fantomországot épített a kádár, semmi iparra, gazdaságra, hitelből finanszírozott jólétet több generáció elméjébe véste, hogy lehet jól élni hitelből, nem megtermelt javakból és igen is ha nem dolgozom, vagy nem akarok dolgozni akkor is eltart majd az állam. Mivel ez vana fejekben, lázadnak minden változás ellen ami ezzel szemben megy, és ezzel kizárják a változást: "nekem minden jár" és úgyis lesz valahogy mentalitással. Magyar nép, nem egyének, mint NÉP a 2. világháború óta nem éhezett, és nem élt rosszul ezért Veled egyetemben el sem tudja képzelni hogy ez megtörténhet. Mert mi magyarok mindig vagyunk annyira okosak és nagyon erősek, hogy kijövünk ebből és túléljük. Sajnos a példa nem ezt mutatja. Az elmúlt 60 évben mindig valaki más pénzén és más támogatásával éltünk jól, de ennek vége, meg kell tanulni hogy a saját boldogulásunkhoz csak magunkban van kiút. Ehhez viszont dolgozni kell, mindenkinek! És munkát , termelést igazán az ipar ad, ami multik kezében van. A legjobb lenne ha saját multijaink lennének mint az olaszoknak a FIAT, és Alfa Romeo, mint a németnek a Mercedes, vagy a hollandnak a Philips...stb. De ameddig nem tudunk versenyképes terméket előállítani nagyméretekben, addig a külföldi multiknak ki vagyunk szolgáltatva. Nem a Tescora gondolok, hanem a gyárakra, szolgáltató központokra akik szintén multikat szolgálnak ki (lsd. Szingapúr ebből él évtizedek óta nagyon jól..).

Saját magyar termelés és ipar kéne, de ez nagyon fáradságos nehéz munka, és nem az kell a cél legyen hogy a haverokat kitömjük állami pénzzel amit szétlopkodva eltűnnek, hanem politikától függetlenül jó ötleteket, versenyképes vállalkozásokat támogatni és fejleszteni akkor is ha az adott cég esetleg nem fidesz párti. Politikai hovatartozásnak fel sem szabadna merülni gazdasági kérdésekben, ezzel korrupció nagy része meg is oldódott.

gazell16 2012.02.14. 13:02:01

@Zabalint: Szerinted.
De megiscsak furcsa hogy a azt vadolod hazaarulassal aki konkretan a masik modnatodban neonaci vagy mi. Ezt a logikat ismerjuk, nagyon nem jo ut.
tegyuk fel hibazott szemszogedbol 3-4 kerdesben de a tobbi 10 ben nemzeti erdekek menten gondolkodik
Miert utasitod el megis
mellekesen en veletlenul megsimertem vonat es csanadot egy azstalnal jo regen, foglamam sem volt kik ok akkor, Nagyon ertelems hatarazott es nemzeti egyeneknek tuntek.
Es mivel a tetteket itelem meg hat tiszteltem hogy erot energiat nem sajnalva kiadott egy "magyar keresztnevek" konyvet amit elvezettel olvastam ajanlottam, hisz piactoro volt akkor
Aki erre kepes az mas hasonlokra is kepes. Szerintem.
Szlogen nelkul. Tenyszeruen

gazell16 2012.02.14. 13:04:53

@TrueY:
Szerinted felebredt reggel a tokrendes ismerosod es elkezdett egyenruhat keresni vagy tortent valami egymas utan ami lepesre kenyszeritette oket? Ez nem fotnos kerdes szamodra? Pedig ez vezethet a megerteshez.

Egyertertek az Elittel: Nincs elit, vezetok vannak akiknek kuytakotelesseguk szolgaknak lenni. De a hosszu ev kommuna ranyomta a belyeget a gondolkodasra? varjuk hogy vezessenek. Hat varjak, en nem fogom
Szerintem vannak akik nem szereteik ezt az orszagot. te is tudod hogy sokan, foleg akik elszakadtak a rogtol, a falutol es a rokonoktol
Ok valoban foloslegesek orszagszempontbol

gazell16 2012.02.14. 13:05:40

@TrueY:
Trainon lemarad: DE az a nagy bajunk
van ams is
Mit eretsez a szembenezes alatt
en annyiszor szembeneztem magammal hogy elegszer es meg fiatal is lennek... tegye mas is utanam

gazell16 2012.02.14. 13:08:23

@Zabalint:
Sose mondtam ezt! kerlek...
nagyon sok kretent lattam jobbikososk kozt is , mszpsek kozt is mindenhol
De a legtobbet Pesten. Kinek nem inge ne vegye magara
Borzalom mi minden szemet jott fel az orszagban pestrol indulva
meggyozni nehez ma pilitikailag abrkit is, nekem van sikerem, hoztam at nemzeti odlalra oylant aki liberalis volt jobb hijan mert neme rdekelte semmi. Aztan valamiert a sorsmiatt a sajat boren megerezte a libarlizmusbol fakado hatranyt ami erte es elkezdett allaitasa szerint kinyilni a szeme
Azota is haragszik ra miert nyitogattam neki a fellegajtokat hisz ott kenylemesebb volt
Na EZ a nehez beismeres

Zabalint (törölt) · http://sznobizmus.blog.hu 2012.02.14. 13:08:38

@gazell16:
Sajnos a mostani felhozatalban egyiket sem tudom támogatni. Mert nézzük csak. MSZP egy balfasz banda, esélytelen hogy valaha olyan dolgot vigyenek véghez, ami sértené akár egyetlen társadalmi csoport érdekeit is. Anélkül pedig nem lehet sikeresen kormányozni. Fidesz=Orbán, egyszemélyes pártokat nem csípem. Gyurcsány meg ugyanaz a demagóg populista vezér, mint Orbán, ő volt az MSZP ellen-Orbánja, és önálló pártban sem lesz szimpatikusabb. LMP az álmodozó bölcsészek pártja, nem lehet őket komolyan venni, kritizálják, ami van, miközben az ő elképzeléseik távol állnak a valóságtól. Azt meg kifejtettem, hogy a Jobbik miért nem. Most úgy tűnik, ha nem lesz új politikai erő, vagy valamelyik nem alakul át kellőképpen, 2014-ben nem megyek el szavazni, vagy ha igen, akkor legfeljebb csak emberre, ha lesz, akire érdemes.

Kb. körvonalazni tudnám, hogy milyen párt az, amire szavaznék, mármint az ideológiát, de én már akkor is elmennék szavazni, ha ugyan nem tetszik az ideológia, de azt hitelesen, következetesen képviselik. Ilyen sajnos nincsen.

gazell16 2012.02.14. 13:10:05

@orient:
Logikambane s velemned kozt nicns elteres. Munkambol fakadoan hibakeresesnel a gyöker okot keressuk nem a masodikaté. Neha meglepo honna indul el.
Kadar korszak szerintem a Trianon kovetkezmenye
Aztan h trianon minek aaz mar nehez
de kokorszakig neme rdemes menni

Korkerdes: Mikor dolgozunk? ma vegig vitaztuk a napot

politologus · http://politologus.blog.hu 2012.02.14. 13:10:52

@draci: Legfeljebb téved! AMit mondott, azt gondolkodás következményeként mondta, és meg is indokolta.

orient 2012.02.14. 13:14:27

@gazell16: Igaz, bár én mellette dolgozom is, és én rugalmasban vagyok. Ha lemaradok tudok dolgozni este, éjszaka amikor kedvem tartja, nem 8-17-ig van a munkaidőm...hanem határidőim vannak amit én osztok be.

Zabalint (törölt) · http://sznobizmus.blog.hu 2012.02.14. 13:14:45

@gazell16:
"De megiscsak furcsa hogy a azt vadolod hazaarulassal aki konkretan a masik modnatodban neonaci vagy mi."

Egyrészt nem vádolom a Jobbikot azzal, hogy neonáci, egy részük viszont az. Másrészt a neonácikat én hazaárulónak tartom, ez nem kérdés, a neonáci nézetek nem a hazaszeretet túlzásba vitelét jelentik, hanem más forrásból táplálkoznak.

"tegyuk fel hibazott szemszogedbol 3-4 kerdesben de a tobbi 10 ben nemzeti erdekek menten gondolkodik"

Ilyen párt jelenleg nincs. Az a baj, nem érted, hogy nem egyértelmű, hogy mi az a nemzeti érdek, ez mindenkinek a saját megítélésén múlik.

Mivel Vonát személyesen nem ismerem, ezért mint embert nem tudom megítélni, csak a politikáját. Viszont nem egy Jobbik szimpatizánst ismerek, aki bort iszik és vizet prédikál. Pl. egyik fűvel-fával csalja a feleségét, és azt mondja, ez nem okoz gondot a családi életükben, és a férfi ezt megteheti. Közben meg liberális fertőről beszél, ha valakik házasság nélkül élnek együtt, vagy mert szinglik...

Zabalint (törölt) · http://sznobizmus.blog.hu 2012.02.14. 13:17:48

@gazell16:
Egyet kell értsek, a legtöbb kretén Pesten él(nyilván nem minden pesti kretén), ezért is kerülöm azt a fővárost, ha lehet.

A "szemfelnyitás" szót nagyon nem szeretem, mert szerintem senkinél sincs ott az igazság kulcsa, senki sem lát tisztán, hanem nézőpontok vannak. Mert ilyen alapon a Jobbikosból lett liberális meg azt mondaná, nekik a liberálisok nyitották fel a szemét (egyébként az is idegesít, hogy itthon senki sem tudja, mi is az a liberális, és szitokszó lett).

OFF:
Miért írsz ékezetek nélkül?

orient 2012.02.14. 13:18:25

@Zabalint: "Mivel Vonát személyesen nem ismerem, ezért mint embert nem tudom megítélni, csak a politikáját. Viszont nem egy Jobbik szimpatizánst ismerek, aki bort iszik és vizet prédikál. Pl. egyik fűvel-fával csalja a feleségét, és azt mondja, ez nem okoz gondot a családi életükben, és a férfi ezt megteheti. Közben meg liberális fertőről beszél, ha valakik házasság nélkül élnek együtt, vagy mert szinglik... "

Ez azért is érdekes mert a Biblia szerint a házasságtörés sokkal súlyosabb bűn mint a paráznaság (szingli élet) bár mindkettőt elitéli ez igaz.

2. Ugye a Jobbik biblia értékekről beszél és eurázsia szövettségről EU ellenében. Hát pont a nyugat az akinek valami köze van a Bibliához és a keletnek kb. semmi...hamár itt tartunk.

gazell16 2012.02.14. 13:19:12

@Zabalint:

Ez igy fair
Ha orbant levaltjak a fidesz szamodra verzio lesz?

gazell16 2012.02.14. 13:19:58

@orient: progamozo:)

mind flexek vagyunk azert tujuk lopni itt a napot
megyek ebdelni
sziasztok

Es hajra barca ma estere

Zabalint (törölt) · http://sznobizmus.blog.hu 2012.02.14. 13:21:04

@orient:
Én azt látom, hogy a magukat nemzeti-konzervatív-kereszténynek vallók többségénél a ház eleje a legfontosabb. Tehát ha titokban vagy nyílt titokként fűvel-fával csalják egymást, az addig nem baj, amíg a látszat fennmarad, a vadházasság viszont bűn, mert azért megszólják a ház elejét.

pástétom 2012.02.14. 13:21:43

Hogy a Jobbik megerősödésében az előző mszp-kormányok sikertelenségében, és az emiatti általános társadalmi rosszérzületnek szerepe volt, az kétségtelen. Ennek következményeként rengeteg, főleg hátrányos vidéki régióban élő főleg szegénységben élő és alsó középosztálybeli adta szavazatát a Jobbikra 2010-ben. Ugyanezek bármikor könnyen el is fordulhatnak persze Vonáéktól, ha legközelebb másik pártban látják meg a "nagy lehetőséget".

De a Jobbik létrejötte, a hazai radikális (szélső)jobb ideológia gyökeret eresztése már közel sem magyarázható ezzel, tekintve hogy a hazai szélsőjobb újkori története messze nem is a Jobbikkal kezdődött. Látható, milyen nagy a párt szavazói bázisa a 18-35 éves fiatalabb korosztályok körében. Egyetlen egyetemista, főiskolás, friss diplomás, ill. fiatal munkavállaló ifjú sem az "elmúltnyóccév", meg úgy általában a rendszerváltás utáni időszak kudarcai miatt lett meggyőződéses jobbikos szavazó.

Úgyhogy a probléma összetett.

gazell16 2012.02.14. 13:22:28

@Zabalint:
Ne, ez nem fair
Ha egy kreten csalja a feleseget vagy siman sazjhos attol lehet jo politikus. Habar erkolcsileg bukta
De ez nem magyarazat valami ellen szavazni
En konkretan azert nem fogok soha a budos eletben MSzpre szavazni mert volt 3 olyan huzasuk ami nalam kiverte a biztositekot orokre. Ezenfelul meg volt 100 kisebb is ami kiverte de ebbe belerengett a hazam.
De nem azert nem szavazok rajuk mert szanyi iszik mint a godeny, vagy mert gyurcsany serult

ErrOr 2012.02.14. 13:25:21

a Jobbik a mai napig az államadósság újratárgyalását, legjobb esetben elengedését szeretné elérni. nem akar mindenáron államcsődöt

orient 2012.02.14. 13:26:45

@ErrOr: Államadósság elengedése, újratárgyalása=államcsőd.

Zabalint (törölt) · http://sznobizmus.blog.hu 2012.02.14. 13:27:23

@gazell16:
Ezen sokat gondolkodtam, de nem tudom eldönteni. Ugyanis azzal, hogy az a párt vezérelvű, kialakult egy fajta kontraszelekció, hiszen a lojalitás alapján került az emberek oda, ahol vannak. A képviselőik pedig bármit megszavaznak, amire Orbán rábólint. Innentől kezdve, habár tudom, hogy vannak értelmes, hozzáértő és jóindulatú emberek is köztük, nem nagyon tudok bennük megbízni. Aki vakon hisz Orbánban, tehát nem érdekből lojális, azokban még kevésbé bízok, mert kétségbe vonom a hozzáértésüket.

Szóval azt mondom, talán. De attól tartok, Orbán távozásával kissé szétesne az a párt, persze ez nem is lenne baj, ha ezzel az egyik utódjába tömörülnének az értelmesebb emberek.

Zabalint (törölt) · http://sznobizmus.blog.hu 2012.02.14. 13:30:46

@gazell16:
Akkor nem lenne fair, ha ugyanez az ember nem magyarázna a libsik erkölcsi fertőjéről. De ítél, ezért az ő magánéletét is meg lehet ítélni. És ennek nincs köze ahhoz, hogy rájuk szavazok vagy sem. Viszont én amúgy is liberálisabb vagyok, szerintem nincs jogunk belepofázni mások magánéletébe, viszont ha valaki ezt teszi, ne csodálkozzon, ha az övét is előveszik.

Lucky Larry Silverstein 2012.02.14. 13:32:21

@orient: Hülyeség. Nem mentek csődbe tőle a Lengyelek, és nem ők voltak az egyetlenek. A csőd pedig nem a legrosszabb ami jöhet. Izlandnak pl. jót tett a csőd, politikai elitet nagyrészt lecsukták, külföldi beruházók elbukták a pénzüket, kész. Nem is nagyon mer írni róla a szolgamédia.

orient 2012.02.14. 13:39:19

@Silverstein: Lengyeleknél mikor volt államadósság elengedés?

Izland kitárgyalva: Kibírták a csődöt mert mindenhol a piac, és EU-val összhangban vitték véghez a csődöt. A jobbik pont az EU-ból akar kilépni és a piacot elküldeni a Zanyjába...

Mojzes Pál (törölt) · http://mpgondolatok.blogspot.hu/ 2012.02.14. 13:42:08

Pff SGY ... :D , kicsit keveri a radikális szubkultúrákat meg a pártprefernciát, a fiatalok azért lesznek jobbikosok mert lázadnak a hazug kizsákmányoló "rencer" ellen amiben élnek a szüleik meg ők is, ahol leadózzák a fizetésük 40%-át meg jön erre a záfa meg a többi lehúzás...ahol már rendőrt nem is érdemes hívni mer' csak akkor jön havérvan',
ahol el kell menni Angliába mosogatni, Németországba az építőiparba hogy túléljen

Ami félelmetes ,hogy a lépjünkiazeuól + zászlóégetés után sem csökkent a népszerűségük...kedves politikai elit, súlyozva a "baloldali-liberális" értelmiséggel ezt nagyon elkúrtátok!

JC_jr 2012.02.14. 13:47:55

@Silverstein: Mar megbeszeltuk korabban de leirom meg egyszer: Izland az allamadosagat jelenleg is fizeti. Izland azt az osszeget nem volt hajlando kifizetni, amit a magankezben levo becsodolt bankok halmoztak fel (mint kolcson, vagy mint holland/brit allampolgarok betetei).

kennyking 2012.02.14. 13:49:22

@gazell16: Sajnos be kellett ugranom a Bűnös Városba, így nem voltam itt, de elolvastam a vitátokat.Egyetértek veled, hasonlóan gondolkodom.

orient 2012.02.14. 13:51:39

@Silverstein: Utánaolvasok akkor köszi. De én úgy sejtem 90-ben bármit megengedtek bármilyen kelet EU országnak mert örültek hogy a komcsik eltűntek. AZ volt a fő gond nem valami kis államadósság. Kiváncsi lennék lengyelek hogy tudnák azt eltüntetni most 2010-s években.

lima31 2012.02.14. 13:52:50

"politologus"

Pofázó gépek, magyarul.

jobb, bal, jobb, bal, jobb, bal......

Dolgozik itt valamelyik legalább???? Termel? hm?

Lucky Larry Silverstein 2012.02.14. 13:55:10

@orient: Antalléknak nem engedték el 90ben, illetve balfaszok voltak. A lengyeleknek azért engedték el, mert ebben a németeknek volt a legnagyobb szavuk,és a lengyel piac 40 milliós. Szóval az alku kb. erről szólt.

gazell16 2012.02.14. 13:55:55

@Zabalint:
Egyetertunk
Fel nap alatt sikerult nekunk plebejnek, ugy hoyg helyunkon maradtunk
Sezmfelnyitas az metaforikusan volt de igazad van
azért irok ékezetek nelkül mert annak idején nem volt magyar bill. megszoktam és egy lusta disznó vagyok most erre figyelni. Kényelmesebb :)

Lucky Larry Silverstein 2012.02.14. 13:56:22

@JC_jr: Mi a f*sz köze van Izlandnak mint államnak magánbankok tartozásához?

gazell16 2012.02.14. 13:57:16

@Zabalint:
Tul sokat foglalkozol vele
Meglehet h meglepődnel ha kideürlne hogy nem is ő irányit igaziból
Csak ez az imidzs
em tudom csak én mindent lehetoseget szeretek elkepzelni elore

orient 2012.02.14. 13:57:20

@Silverstein: Az antalék minden mozdítható, értékelhető stratégiai dolgot eladtak a nyugatnak. Ők voltak a legnagyobb kiárusítói az országnak a rendszerváltás óta. nagyobb kárt okoztak mint MSZP-Szdsz 8 év alatt, pedig azt nehéz überelni...

TrueY · http://qltura.blog.hu 2012.02.14. 13:57:52

@gazell16: "nekem is van sziciliai ismerosom, sajnos nem jutok el od amert draga mulatsag de rohog rajtunk europaiakon"

Kicsit segíts, légy szíves, mert nem értem, hogy mire reagálsz ezzel...

"Szerinted felebredt reggel a tokrendes ismerosod es elkezdett egyenruhat keresni vagy tortent valami egymas utan ami lepesre kenyszeritette oket?"

Értem az okokat, csak nem tudok velük azonosulni. Szerintem nem megoldás a masírozás és mások rettegésben tartása.

"Ez nem fotnos kerdes szamodra? Pedig ez vezethet a megerteshez."

Nálam nem a megértéssel van a gond, hanem az elfogadással. Nem azért küzdöttek (mondjuk) 56-ban a szüleim, hogy most egy másik diktatúrában éljenek.

"Egyertertek az Elittel: Nincs elit, vezetok vannak akiknek kuytakotelesseguk szolgaknak lenni."

Gondolod ezt te. Ők másként gondolják. Kaparj kurta, ... mentalitás minden vonalon. Tiszta gorog. :)

"varjuk hogy vezessenek."

Ezzel is egyet értek.

"Szerintem vannak akik nem szereteik ezt az orszagot."

Szerintem kevesen vannak ilyenek. Én is a mostani akarnok urakat utálom, meg a mutyizást és nem azt a kultúrát, amit magamba tömöszköltem az elmúlt jópár évtizedben.

"Ok valoban foloslegesek orszagszempontbol"

Ebben nem fogunk egyet érteni.

"Trainon lemarad: DE az a nagy bajunk"

Szerintem meg inkább az, hogy nem tudjuk túltenni ezen magunkat.

"Mit eretsez a szembenezes alatt"

Pölö elismerjük, hogy magasról leszartuk a nemzetiségeinket évszázadokon át, így nem csoda, hogy nem akartak a mi irányításunkkal itt élni. A Monarchiában sem akartunk velük kiegyezni. Pedig lehetett volna perszonálunió a többi nemzetiséggel is. De nem lett.

gazell16 2012.02.14. 14:01:03

@ErrOr:
Es ezzel nemzeti szemszogbol csak egyeterteni lehet

Es egyertlemu szamorma: ha a banokok agalnak akkor nekik vmi nem jo ergo a koznepnek jobb
kovetkeztetesbol kikovetkeztett alapallas
Tanitjak

JC_jr 2012.02.14. 14:01:06

@Silverstein: 2008-ban csodbe mentek, es allamositottak oket, a kulfoldi betetesek kartalanitasat viszont nepszavazason szavaztak le. Ez volt az, amit nem fizettek ki, es nem az allamadosag, amit jelenleg is fizetnek. (bovebb info www.jovonk.info/2011/04/10/az-izlandiak-nem-fizetik-vissza-az-adossagot

gazell16 2012.02.14. 14:01:43

@kennyking:
Azt hittem Kerry king vagy, mar orultem h mas is hallgat slayert
:)
akkor egyetertunk, udvozollek.

Zabalint (törölt) · http://sznobizmus.blog.hu 2012.02.14. 14:04:50

@gazell16:
Ez a 3:

"En konkretan azert nem fogok soha a budos eletben MSzpre szavazni mert volt 3 olyan huzasuk ami nalam kiverte a biztositekot orokre."

mókáné 2012.02.14. 14:05:44

"A pesszimizmus szól belőlem ilyenkor, ill. az a tapasztalat, hogy ha kialakul egy megélhetési politikusi réteg a pártokon belül, és/vagy a politikusok szeretnék újraválasztatni magukat, a jelenlegi pártfinanszírozói mechanizmusok mellett kevés az esély a tisztának maradásra."

De akkor ez egy ördögi kör.

Én, bár gondolom sokkal idősebb vagyok Önnél, hiszek abban, hogy lesz olyan párt, melyet nem kísért meg a pénz.

Lehet, naivitás részemről.

Zabalint (törölt) · http://sznobizmus.blog.hu 2012.02.14. 14:12:13

@gazell16:
Szerintem valahol a kettő között van az igazság, szerintem a kormányzásba biztosan keményen beleszól az oligarchia(pl. Csányi), viszont a Fideszeben egyeduralkodó Orbán, esetleg még a kollégiumi haveroknak lehet szavuk, de a többiek inkább seggnyalók.

Persze bármi lehetséges. Meg például ott van Rogán, anno Orbán első számú seggnyalója volt, aztán elkezdett több-kevésbé önállósodni, szerintem nagy eséllyel ő lesz Orbán utódja, aminek amúgy nem örülnék, mert szerintem ő is az a vezér típus.

Zabalint (törölt) · http://sznobizmus.blog.hu 2012.02.14. 14:15:58

@TrueY:
Azért arról nem mi tehetünk, hogy nem lett perszonálunió a többi nemzetiséggel. Ferenc Ferdinánd trialista elképzeléseit e merénylet és háború akadályozta meg, a háborúnak pedig jóval nagyobb felelőse volt az osztrák és a német vezetés, mint Magyarország.

kerecsen2010 2012.02.14. 14:17:49

Én a TV-vetélkedőkből szoktam leszűrni valami tanulságot az átlagember tudásszintjéről. Először az jött le, hogy ijesztő a tudatlanság a Biblia és a földrajz tekintetében. Sajnos, egyre inkább felzárkózik a történelem is, nemrég érettségizett, sőt egyetemen történelem szakon végzett (!) fiatalok esetében is. Egyértelmű, hogy ezért tudja a Jobbik megvezetni őket, elhitetni velük a saját történelem-értelmezését. Érdekes lenne egy vizsgálat, hogy a fiataloknak ez a 30%-a vajon milyen értelmi és műveltségi színvonalat képvisel. Az elit gimnáziumban végzett lányom baráti köréből nem tudok következtetéseket levonni, hacsak az nem árulkodó, hogy egyik sem jobbikos...
Az pedig, hogy a felnőtt társadalom magukra hagyta a fiatalokat, igaz lehet a diszfunkcionális családokra, de szerintem nagyon sok mindent igenis otthonról hoznak magukkal. A Jobbikot nemcsak a fiatalok támogatják. És akit ismerek jobbikost, annak a gyereke is az, mert otthon nem hall mást, csak az uszítást, az iskolában pedig vagy Fidesz-propaganda folyik (a dolog természete folytán olyan ideológiai elemekkel, amelyek nem állnak messze a Jobbik eszméitől), vagy nem mernek politikáról beszélni.

ember67 2012.02.14. 14:26:19

@Trompf: Ebben a levélben semmi remény nem volt felvázolva. Pont az történt, amit leírtam. A nem szavazó 50%-ot máris beállítottad a saját igényeidre: ugyanaz lenne a szavazatuk, mint a szavazók eredménye. Megengeded, hogy ebből sejteni merjem, hogy azon az oldalon állsz, akinek érdeke: jobb. Vagy szélsőjobb. Ennyit mutattam be. Ha te bal szimpatizáns lennél, akkor azt írtad volna, hogy a JOBBIK szavazatait mér nem növelné a csendes tömeg, mert hisz azok mindegyike "lánglelkűen" leszavazott, egy jobbikos nem marad otthon. Ha pedig liberális lennél, azt mondtad volna, hogy ebben a tömegben főleg liberáils szavazók vannak, mert nekik nem volt hivatalosan kire szavazni.
Pont erre a manipulálhatóságra utaltam. Ha mindenki leszavaz és pontosan megvannak a szavazatok számolva, akkor bizony nehezen lehetne kommunikációs trükkökkel milliókat mozgatni a választás virtuális terében!

Egyébként olvasd vissza, direkt leírtam: AHÁNY PÁRT VAN, EBBEN MIND EGYFORMA!

ember67 2012.02.14. 14:28:59

"már nem növelné" bocsánat

Zabalint (törölt) · http://sznobizmus.blog.hu 2012.02.14. 14:30:03

@kerecsen2010:
Igen, én is ezt látom. Sok fiatal először a Jobbik féle értelmezésben hallott bizonyos fontos történelmi eseményeket. Nyilván a hivatalos történelemben is lehetnek csúsztatások, de ott legalább az igény felmerül a forrásokkal való alátámasztásra, egy Jobbikos történetíró meg azt ír, amit akar, úgyis lesznek, akik hinni fognak neki.

De szerintem ezeknek a fiataloknak később meg fog jönni az esze. Én sokkal gázabbnak tartom azokat a jobboldali-keresztény-konzervatív családokat, ahol kezdetektől fogva politikával átszőtt a nevelés, és ezen családok inkább Fideszesek. Mikor elvileg jó erkölcsre tanítják a gyerekeiket, de azok már 8-10 évesen azt hajtogatják, hogy "dögöljön meg a Gyurcsány/Medgyesi/stb.", mikor még azt sem tudják, miért kellene ezeket a "bácsikat" utálni.

gazell16 2012.02.14. 14:38:19

@TrueY:
csak arra reagalok amivel nem ertek egyet, amire nem abban vedd ugy hogy kozel vagyunk
1: nincs diktatura. Kozel sem vagyunk hozza. fenyevekre vagyunk tole. Hidd el nekem becsszora en abban nottem fel
2: nincs retteges. vagsis van. az oreg nenik rettegnek hogy midnenuket ellopjak es nem mer ejszaka kimenni mert felteglaval agyonutik.
Ezt kell megallitani

lehet ezert van igeny egyenruhara mert hianyzik a rend
ma a hereknek all a tarsdalom, es ez nem jo
mindig is azoknak kellene akik dolgoznak
egy jo vilagban

gazell16 2012.02.14. 14:41:53

Elore szolok leleki dolgok leszenm nem gazdsagiak

1: Állampolgárság
2: Koccintás roman nemzeti ünnepen amikor odaát a masfel millanak ez tette be a kaput 100 evre es szabta meg tobb generacio megalazott létét
3:összes nemzeti jelkpeink meggyalazasa a baloldali mediaban: korona, turul arpadsav csodaszrvas stb stb stb. A mult a buszkeseged, ha azt lekopod akkor magadat dugtad valagon
+1: a nemzet erdekei elleni dontesek sorozata: privatizacio, anyam eladasa ket forintert, gazdasagi korrok feltetlen szolgalata

kerecsen2010 2012.02.14. 14:45:06

@orient: Na igen, ezért ráz ki a hideg ezektől a jobbikos meg szélső-fideszes teóriáktól. Hogy a mezőgazdaság majd felszívja a munkanélkülieket. Legyünk megint a 3 millió zsellér országa? Kíváncsi lennék, hányan élnek ezek az okosok közül földtúrásból. Na meg az argentín államcsőd, ahogy írták is fentebb, megint lövésük sincs, miről beszélnek. Izland dettó. A mélységes tudatlanság vezet ezeknek a jobbikos ideáknak a támogatásához. És lehetetlen észérvekkel meggyőzni őket bármiről. A csodaszarvas meg már olyan szent nekik, mint az iszlámistáknak Mohamed. Csak még nem lőttek le senkit azért, mert szép mondának tartja, nem pedig szentírásnak.

gazell16 2012.02.14. 14:48:20

@Zabalint:
Ezek spekulaciok, nem latsz be a szinfalak moge
Kisse naiv vagy ebben a tarygkorben szerintem
En boooooven sokkal tobbet elkepzelek emberek moge
ha orban egyedul talalta volna ki vagy csanival reg eltunt volna.
Mindig sokkal nagyobb es titkosabb hatalom van mogottuk mint sejted
Mindig

kerecsen2010 2012.02.14. 15:04:03

@Zabalint: Igazad van, ha már művészet, akkor a magyarok többsége Salierit ismerte volna el és Mozartot pocskondiázta volna a sírig. Nem mintha Alföldi egy Mozart lenne, de mindenki tudja, hogy nem elsősorban a rendezései miatt szálka a szélsőjobb szemében, az csak ürügy nekik. Az orgia miatti felháborodás eleve nettó bizonyíték arra, hogy megint műveletlen emberek háborognak, akik soha nem is olvasták a Tragédiát.

kerecsen2010 2012.02.14. 15:46:32

@Zabalint: Ez nem a bort iszik és vizet prédikál esete. Pontosan ez a család eszmény vezérli a többségüket. Asszony vissza a fakanálhoz és egyébként is kuss a neve, a férfiember meg azzal és akkor, akivel és amikor akar. Plusz a kocsmába is járhat minden este a haverokkal. Ott aztán jól megváltják a világot és szidják a cigányokat. Kb. ennyi a konzervatív, hazafias, mélymagyar családmodell. Jelentős résznél kiegészül azzal, hogy mikor hazamegy, még jól eltángálja az asszonyt (mert "asszony verve jó", ahogy a szép, ősi magyar mondás tartja, a hagyományokat meg őrizni kell), és mellé a büdös kölköket is, mert azokat is nevelni kell.

kerecsen2010 2012.02.14. 16:06:17

@Zabalint: Igen, ebben igazad van. Konkrétan ijesztő. Az a nagy gond még, hogy a rendszerváltás óta felnőtt egy nemzedék, akiknek lövésük sincs róla, milyen diktatúrában élni. Nem félnek tőle, és nem érték számukra a szabadság. Ez mellesleg elég furcsa, hiszen egy fiatalnak épp ez kellene, hogy fontos legyen. Másfelől én sem éltem az 50-es években, mégis értem a Tanút, érzékeny vagyok minden szabadság-korlátozásra utaló jelre. A kortársaim közül pedig tömegek felejtették el, milyen a diktatúra. (Vagy csak a szépre emlékeznek?) Szóval, nehéz kérdés ez.

politologus · http://politologus.blog.hu 2012.02.14. 16:24:41

@knausz: A politika pénzbe kerül, tehát megkísérti őket mindenképp, legfeljebb a pénz tisztasága vagy piszkossága kérdés. Egyébként a politikus is olyan, mint mi, sokan: félti az állását. Azt is, amit egy másik politikus ad, azt is, amit a választók. És itt pénzt kell befektetni (lehetőleg másét), hogy a megszokott pénz maradjon.

Hogy változzon valami, a magyar választóknak is át kellene állítani magukat arra, hogy ne a gazdaságból meggazdagodottakat utálják, hanem a politikából meggazdagodottokat. (most az előbbieket utálják és az utóbbiakat szeretik)

Unionist 2012.02.14. 16:57:36

@Silverstein:
nem tudom tisztában vagytok-e azzal, hogy izland egy cca. 300 fős sziget. tehát a válság évei alatt egyébként megháromszorozódó adósságát engedték el részben.

Unionist 2012.02.14. 16:57:36

@Silverstein:
nem tudom tisztában vagytok-e azzal, hogy izland egy cca. 300 fős sziget. tehát a válság évei alatt egyébként megháromszorozódó adósságát engedték el részben.

Unionist 2012.02.14. 17:07:10

@gazell16:
oké, csak fogd már fel, hogy vannak, akik a mondák könyvét nem tartották olyan érdekesnek. szóval ez az egész kicsit olyan, mintha azt mondanád, hogy megbecstelenítették hello kitty-t, vagy az ablak zsiráfot. te ebbe a turulos dologba akarsz révedni. de ez olyan sokban nem különbözik attól, hogy a tini lányok meg justin bieber-be.

gazell16 2012.02.14. 17:18:42

@Unionist:
Szia
Hu nagyon nem ertek egyet es oylan messzire kellen vissznauylnom megmagyarazni hogy nem jo a blog erre a mufajra
roviden: a turul egy jelkep, magyar neven ma: lelekmadar. Innen egy lepesre van a phoenix es mas ilyen mitolgiai madara. a jelkepeken kerezstul onazonositast vegez egy nemzet, van aki 21 szazadban: szlovakok es van aki par ezer eve: mi magyarok mondjuk. Vagy meg sok mas nemzet. a Jelkepek jok. A jelkepek kellenek. Az azonistas kell. A trurul madar egy JO tulajdonsagokkal rendelkezo leny, ha ot tiszteled akkor visszaknyarodik es te is jobba valsz: ez keleti filozofia
Hello kitti: egy banalis ketnapos gyerektermek
KKoze nincs a kettonek egymashoz. Semmi. Nulla
Ha ilyent olvasok elkseredek, ezert lesz ekkora tavoslag a ket part kozott, mert te igy velekedsz valamirol ami a masiknak fontos. Ha kinevetik a masik jelkepeit vagy azt ami szamara fontos akkor orokre leirod magad elottuk. Ez az elet midnen truletre ertendo. A szomszed kislanyt se neveted szembe harsanyan mert o kinai es fontos neki a ying yang
Mi vicces abban?
Miert zavar? NEm tudom, d keresd meg az okat magadban. ez nem normalis h gyulolod a masik artatlan jelkepet
Engem tisztelettel tolt el midnen nemzet sajat mitologiaja, lenyugoz.
Megis en vagyok a kirekeszto mert jobbos vagyok
nem furcsa ez?

gazell16 2012.02.14. 17:21:52

@kerecsen2010:
Elmondodm miylen a mygar csaladmodell. JO szomszedi viszony, kapcsolatartas akornyezetddel, hamroniaban elni a termszettel lehetoseged szerint, az asszony tisztelete midnenek felett, a gyerekeke imadata, az osszetartas, kolcsonos segites, buszkeseg a nemzetedre, buszkeseg a multadra es annak felvallalsa, kiallas ezek barmelyiket szido kopdoso senkihazik ellen, rend, tisztasag, jofejuseg, kalakamunka, baratsag.
Ami kizart az a swinger club pl, vagy a buzibar.
Amit te irsz az a te voros fejedben van mert gyulold ezeket a tulajdonsagokat

gazell16 2012.02.14. 17:24:15

@kerecsen2010:
neved jelzi a cinikussagod

En olvastam a Tragediat es lattam Alfoldi rendezeset
Egy magat kereso es kitunni akaro fogalmatlan rendezes az egesz, a tu megtallasa a szenakazalban es azt kiemelni midnenaron onigazolni a nagyasogomat: Ez volt a rendezes
regi igazsag : a zseni sose akar zsnei lenni o az es kesz , aki gorcsosen torzit es sokkolni akar az nevetsegesse valik kezdeti talan sikerek utan
Alfoldi felreerti a muveszetet

gazell16 2012.02.14. 17:26:54

@kerecsen2010:

Ismet egy mese reszedrol: az asszony verve jo nem osi magyar mondas

de az asszonyallat viszont tenyszeru megnevezes egy mas nemzet irott tortenelmeben

A hazug embert hamarebb utolerik mint a santa kutyat: na ez magyar mondas

gazell16 2012.02.14. 17:31:57

@Unionist:
Izland temat en kezdtem el ma reggel, legalabb 200 oldalnyi cikket kimutatast olvastam el a temaban ami haverek kozt is konyvnyi anyag
Izlandon ami tortent az nem az amit te mondasz. pattanj fel a netre es olvass utana angolul magyarul stb es kb egy het mulva osszerakod mi volt ott
Es nem is ez a lenyeg hanem masmiatt kezdtuk el
roviden: Ha netalantan talantan ez eu szethullna, vagy mi kiesnenk kiszalnannk belole nem lenne vilegvege szerintem
Nem lenne halalos csapas az emebrisegre. Mindent tulel a fajunk
De felhasznalni igy: Bazdkikomam neked oylan jo itt benn, csereb ellatunk mi minden joval csak kamatostol fizeted vissza mig unokaid unokai bele nem sargulnak, de orulj hogy itt maradhatsz koztunk
Na ez nem szep
es nem helyes

Penzrol van szo semmi egyebrol. hatalomrol.
Minden mas: politika , nemzeteiseg csak sakkbabu

Unionist 2012.02.14. 17:34:43

@gazell16:
engem abszolút nem zavar. de ha ha az eredetlengendákat beleviszitek a pártpolitikába akkor azok le fognak járatódni.

én alföldi gyerek vagyok. de ha egy párt kitalálná, hogy bőgatyába, meg kalapba kell járni, mert a csikós az igaz magyar ember, akkor nyilván ez az egész maximálisan lejáratódna. ha lenne egy párt, amelyik azt mondaná, hogy igaz magyar ember csak gulyást eszik. ami csak a hortobágyi gulyából készül. és csak gémeskútból issza a vizet. akkor megint csak.

szerencsére a jobbik nem ezt a szimbolikát nézte ki magának, hanem ezt a székely rovásírásos, turulmadaras dolgot. de az nyilvánvaló, hogy lejáratja ezt. mivel pártpolitikát csinál az egészből. szóval én értem, hogy a székelyeket csaba királyfi vezeti. de az csak egy mese. vezethetné őket pampalini is. és ha erre egy székely embernek a zsebében nyílik a bicska, akkor szerintem az ő készülékében van a hiba. mert ezen nevetni kellene. meg kellene érteni, hogy ezek mesék. ebből politikát csinálni hülyeség.

Unionist 2012.02.14. 17:36:52

@gazell16:
csak, hogy értsd a nagyságrendet:

http://www.google.com/publicdata/explore?ds=ds22a34krhq5p_#!ctype=l&strail=false&bcs=d&nselm=h&met_y=gd_mio_eur&scale_y=lin&ind_y=false&rdim=country_group&idim=country_group:non-eu&idim=country:is:hu&ifdim=country_group&hl=hu&dl=hu

gazell16 2012.02.14. 17:45:53

@Unionist:
Ertelemszeruen ez hulyeseg
Szekyleknel semmi hiba nincs, gyakorlatilag nekik koszonhetjuk magyarorszag ujratelepiteset a regmultban a pusztulas utan
Szerintem a keszulekben nalad van hibaha nevetsz mas hosein

gazell16 2012.02.14. 17:46:47

Ezt mire kuldted?

Mit bizonyit ez a grafikon onmagabn?

I am lost

gazell16 2012.02.14. 17:48:08

En errol beszeltem, talald ki mit jelent az a meredek vonal
http://www.google.com/publicdata/explore?ds=ds22a34krhq5p_#!ctype=l&strail=false&bcs=d&nselm=h&met_y=edp_b9_pc_gdp&scale_y=lin&ind_y=false&rdim=country_group&idim=country_group:non-eu&idim=country:is:hu&ifdim=country_group&hl=hu&dl=hu

Unionist 2012.02.14. 18:05:06

@gazell16:
azt, hogy izland adósságát 10x könnyebb volt elegedni, mint magyarországét. az amerikai adósságot szerinted miért nem engedik el?

szóval abban igazatok van, hogy amikor a hitelezés mögött semmiféle megtakarítási hajlandóság hanem csak egy virtuális pénzverde, akkor az sehogy sem lesz jó. mert az egész világ eladósodik. és egy csoport meg végtelen uralomra tesz szert. csakhogy ez az egész azért így egy féligazság.

ma vannak olyan országok, ahol megtakarítanak, és nem minden ország adósodott el egyformán.

szóval én azt el tudnám képzelni, hogy ezeket világméretekben leszámítolják. és a magánkézben levő bankházakat az államháztartás finanszírozásából kapcsoljuk ki. tehát tartozzon magyarország kínának, vagy a szaudiaknak, vagy akárkinek. esetleg fizessünk nekik agrártermékekkel, szoftverrel, vagy bármivel, amiben jobbak vagyunk, mint a nekünk hitelező országok.

ilyesmi szerintem teljesen jó lenne. de ezt biztosan nem magyarországnak egyedül kell elérni. például ehhez is kellene az unió. szóval én pont azt gondolom, hogy az a nemzeti érdekérvényesítéshez kell. mert úgy egyébként a többi európai nemzet (vagy ha neked így jobban tetszik törzs) európa hasonló cipőben jár, mint mi magyarok. tehát a germánoknak, a galloknak, a vikingeknek is hasonló problémájuk van vagy ibériának, itáliának, hellásznak. igaz, nem azonosak a mértékek. de ezzel együtt összeurópai összefogásra van szükség.

a jobbik meg azt mondja, hogy ő ezt az egészet meg tudná oldani csak még nincs teljhatalma. de tényleg? szóval nem arról van szó, hogy a nemzeti romantikázásra, a nemzeti radikalizmusra hajlamos csoportot hergelik? szóval egyszerűen csak átvernek benneteket?

mint ahogyan átverte a szabadságot szerető polgárságot az szdsz, a hagyománytisztelőket a fidesz, a szociálisan érzékenyeket az mszp. nem lehet, hogy ti a nemzeti érzelműek is át lettetek verve? orbán viktor és vona gábor tényleg a magyarságot képviseli? vagy egyszerűen csak átvernek mindenkit a pártok? és ez egy tanulási folyamat, hogy nem kell mindenféle direkt marketingnek azonnal bedőlni.

kennyking 2012.02.14. 18:13:50

@gazell16: Hallgatok Slayert.Mi az hogy !!!!Nagy kedvenc.( Bár nálam a Destruction az űberfaszaság.)

mókáné 2012.02.14. 20:13:28

@politologus:

"Hogy változzon valami, a magyar választóknak is át kellene állítani magukat arra,.."

Nem tudom. Nekem furcsa a viszonyom a pénzhez is a munkához is. Azt gondolom:

Létezik olyan, hogy hivatásszeretet és akkor valakik puszta lelkesedésből összeállnak és pártot alapítanak. Civil emberek, akiknek egyébként van más munkájuk, hanem úgy gondolják, tennének valamit a közösségért.

Csak magamból indulok ki: nagyon szerényen élek. Nem érdekel a pénz. Egészség legyen és akkor el lehet indulni valamerre.

Tudom: kampányra is kell pénz, és sokmindenhez kell, de emiatt elveket beáldozni? Van más módja a "pénzszerzésnek". Hiszek a kapcsolatrendszerben.

Puszta jószándékból csinálni valamit. Fokozható az én naivitásom. Tudom.

TrueY · http://qltura.blog.hu 2012.02.14. 21:25:05

@Zabalint: "Azért arról nem mi tehetünk, hogy nem lett perszonálunió a többi nemzetiséggel."

Már 1848-ban is csak ígérgettünk a nemzetiségeinknek, de a nemeseink inkább mégsem tartották be a szavukat. 1867-ben is csak velünk volt kiegyezés, mi miért nem egyeztünk ki a nemzetiségeinkkel?

"a háborúnak pedig jóval nagyobb felelőse volt az osztrák és a német vezetés, mint Magyarország."

Ezzel egyetértek!

@gazell16:
"nincs diktatura."
Azt állítottam volna, hogy az van? Nem volt szándékom. Ami most itt van nem diktatúra, de már nem is igazán demokrácia.

"en abban nottem fel"

Én is. :(

"vagsis van. az oreg nenik rettegnek hogy midnenuket ellopjak es nem mer ejszaka kimenni mert felteglaval agyonutik."

Persze ilyen is van, de azért ez nem jellemző!

"lehet ezert van igeny egyenruhara mert hianyzik a rend"

Igen. Értem én az indokokat. Meg azt, hogy átmeneti korban élünk. Csak én ezt a "megoldást" nem fogadom el.

"mindig is azoknak kellene akik dolgoznak. egy jo vilagban"

Ez nagyon sokértelmű! A "spekuláns" (akit most nem szeretünk) is dolgozik, mert ez a munkája. És sokkal jobban keres, mint az, aki kalapácsot reszel. Ez most jó, vagy rossz?

Walter Bold 2012.02.15. 08:11:04

@politologus: Nos itt minden szavaddal egyetértek.

Walter Bold 2012.02.15. 08:13:54

@politologus: Valószínűleg a játszámára, játszmázásra gondoltál, ami valóban létező pszichológiai kifejezés, lefut tudatos és tudattalan szinten egyaránt. A közgazdaságtanban nem találkoztam ilyen kifejezéssel, annál az egzaktabb todomány.

Walter Bold 2012.02.15. 08:14:59

@politologus: Ezt bizonyára rossz helyen kerestem, de nem találtam.

gazell16 2012.02.15. 08:41:40

@Unionist:
Egyetertek, nivsagom hozzateszi: el tudok kepzelnie gy oylan roszagot aki nem tartozik senkinek netaln tobbeletet trmel, hisz meirt is ne. Miert az a kiindulo alap hogy egy gyar csak veszetseggel mukodhet, HA ez igy lenne akkor ma nem lenne maganvallakozas
De irtozatos mik mennek vege a ahterben
MErt az nem normalis hogy adnak kolcsont neked x osszeget aztan visszafizetsz 2x et 10 ev alatte s meg tartozzol 4x el. Ez sprial
2: egyetertek a politikai atveressel is egy megjegyzessel: a szocik nem voltak soha szocialisan erzekeny szavazok. tapatzstalatbol mondodm, mikor fatal gondatal volatme s a poltikarol akkor beszeltem csak ha valakit leneztem emiatt ees szova etttem hogy iot erdekli. HAt akkro emelskzem h a szocik voltak a legmagankvaloak az osszes kozul. Akkor jelzem aztsem tudtam minek a roviditese az mszp vagy a fidesz vagy a "kdsqhtlpr".
es 3: engem nem vert at egyik sem es nem is fog mert en befele nezek es utana dontok

es egy masik tema: Azert az is elkepzelhetetlen szamomra hogy FÜGGETLENÜL egy orszag poltikai szinpalettajatol, egy adott oldal kimegy europaba es az alabbiakat jelenti ki:
-szegyellem magam hogy xxx vagyok
- az en orszagom egy szahar
- nalunk serul a demokracia. ne gyeretek ide
-kerunk buntessetek meg az orszagunkat mert a masik oldal borzalmasan kormanyoz
nem folytataom de heylettesitsd be az xxx et romanra, franciara, angolra, zsidora, ameriakira
Ugye elkepzelhetetlen

Regi rendes orszagokban ezert azonnali borton jart, kemenyebb helyeken kivegzes

Ezt nem lenne szabad, ez mar tulzas
Ertem en h politika meg hatalomvesztes meg vita meg stb de akkor is, a vita maradjon a haloszobaban.
MErt ez arulas. hazaarulas. Nincs mit szepiteni
a szerencsetlen KOhn Banditak meg asziszatlank ehez , onekik elnezzuk mertt tudatlanok
Politikai Innováció - Politológusblog a más minőségekért
süti beállítások módosítása