Amióta Bajnai belengette visszatérését, három fanyalgó álláspont váltakozik a fontosabb blogokban:
1.) Bajnai nem visszatért, hanem végig jelen volt.
2.) Bajnai nem válthatja le az elmúlt húsz évet, mert része annak, de még az elmúltnyolcnak is.
3.) Csak Orbán leváltását célozni vajmi kevés, programnak elégtelen, de még összekovácsoló erőnek sem jó, mert visszahozza az MSZP-t.
Ezek boncolgatása előtt csak gondoljuk el, hogy egy demokrácia alapállapota, hogy a második legnagyobb párt - hívják akárhogy - vezetője miniszterelnök-aspiráns. Vagyis: mindig van ellenjelölt, tessék elfogadni.
Az 1.) igaz, némi kiegészítéssel. Bajnai magatartása ugyanazt a kivárást tükrözi, ami a közélet iránt fogékonyak többségét is jellemezte, vagyishogy a Fidesz kormányzati produkcióját érdemes lesz nagyobb egységében látni, és csak aztán ítélni. Mára sokaknak világos, hogy ez a kormányzat nem első osztályú, és egyre kevésbé lehet minőségi javulásra számítani. Jó indikátora e vélemény jogosságának, hogy egy komolynak nevezhető csapat is osztja, alkalmasnak látja az időt az aktivizálódásra.
A 2.) megint igaz, csak a megközelítés maga rossz. Nincsenek tiszta fiúk, nem lehet teljesen kívülről érkezni. Egyszerűen képtelenség esélyes politikai erőt gründolni sohasem látott szakemberekkel és jelöltekkel, pláne sohasem létező anyagi forrásokkal.
És: a választók sem szűzleányok már, emezekéi sem, amazokéi sem.
A 3.) első felétől viszont ideges vagyok. Hát hogy a túróba ne lenne érdemes Orbánt leváltani? Mi más legyen akármiféle ellenzék célja, és pláne jelszava? Ha az Orbán-rendszer maga volna a csoda, az ellenzéknek akkor is meg kell találnia azt a pontot, amire a leváltásának okát alapozza, legfeljebb ez csak idővel következik be, addig is épülj fel, izmosodj gondolat.
Az MSZP visszajöveteléről, egyáltalán pártok jöttéről és eltűnéséről csak egy véleményem van, ami minden múltbeli, jelenlegi és jövőbeni pártra érvényes.
A választás a szükségszerű bizonytalansági tényező a demokráciában, a léte még az eredményénél is fontosabb. A mai leváltás-hirdetés hallatán felejtsük el, hogy amúgy lehetne rosszabb is, meg hogy a Fidesz MSZP-általi leváltása igazságos vagy erkölcsös volna-e. Nem szabad ilyen kívülről erőszakolt követelményekkel operálni, Hamlet is ott szúrta el, hogy az egész világ kibillent egyensúlyát akarta helyreállítani. Az elmúlt választások mindegyikére mondhatnám azt is (sőt már előre a 2014-esre is), hogy a kormányzók megérdemelték, és azt is, hogy nem érdemelték meg a vereséget, és érveim ugyanolyan szép két fele előtt ugyanúgy meghajolnék.
Igaza van Dahlnak, az emberek többet várnak a politikai választástól, mint amennyit az nyújtani képes, mint amire az alkalmas. Nem a nagy és magasztos célok miatt tartanak választásokat, hanem azok hiányában is, a világ helyrebillentése még rendelhető extraként is ritka, nemhogy szériafelszerelés lenne.
Szóval, ha lehet, ne várjunk már túl sokat a politikától, csak újabb csalódás a vége. Kis lépésekben lehet javítani a minőségen és azok sikere által a bizalmon. Bajnai sikerétől vagy vereségétől most félni értelmetlen, jelöltek és programok híján tovább romlana a magyar politika minősége és elfogadottsága, attól féljetek inkább.
A Bajnaira fanyalgók is örülhetnének, hogy Orbánnak 2010-zel ellentétben mégiscsak egy fajsúlyos ellenfelet lesz alkalma megkóstolni, s akár jól megvernie. Vagy még az is lehet, hogy mint 2006-ban, újra maga elé kapja Bod Péter Ákost, s akkor a "szakértői/menedzser" porondról már csak a Róna Péter fog hiányozni, vagy akár ő sem.
Ha egyetértesz vagy vitatkoznál, lájkold és kövesd a Politológusblogot!
Follow @Politologus
A bejegyzés trackback címe:
Trackbackek, pingbackek:
Trackback: Politikai elvonókúra 2012.10.23. 21:33:20
Trackback: Politikai elvonókúra 2012.10.23. 21:33:13
Trackback: Össze-, vissza- és melléfogás 2012.10.23. 18:30:05
Trackback: Össze-, vissza- és melléfogás 2012.10.23. 18:30:00
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
veracity 2012.10.23. 17:31:07
unionista (törölt) 2012.10.23. 17:34:50
tatuman 2012.10.23. 17:39:17
Húsleves 2012.10.23. 17:40:08
Az nagy baj, ha ma már ott tartunk, hogy egy "politológus"-nak nevezett blog szerzője nem érti, hogy akadnak még akik legalábbis elgondolkodnak rajta, hogy nyíltan segget csináljanak-e a szájukból. Ugyanis nem tudom észrevetted-e, hogy mit össze fanyalognak egyesek, ha valakik az SZDSZ trójai falovának tartják a Millát, már pedig ez a "hirtelen jött" racionalitás hogy merő kényszerűségből juttassuk vissza az előző komcsi gárdát a mostani komcsi gárda helyett meglehetősen azt támasztja alá és nem a valódi rendszerkritikát, amit szerettek volna elhitetni magukról.
Csak a vak nem látja hogy Bajnai visszatérése fel volt építve, és a Milla nem alulról szerveződött.
Lehet hogy vannak még akik tényleg változást akarnak, ezért fanyalognak.
lavór 2012.10.23. 17:43:05
És tényleg. De falra hányt borsó.
veracity 2012.10.23. 18:09:38
A millás tüntetés pedig egy jelentéktelen pojáca felvonulás lett a békemenet mellett!
Ebből így nem lesz kormányváltás. Hülyegyerekek kiabálták TGB árnyékából, hogy Viktor , szépen kérünk, hogy menjs el. Menj el!
Kedves ellenzéki megmondók! Mondjátok, ti tényleg ilyen hülyék vagytok, vagy csak színészkedtek?
veracity 2012.10.23. 18:16:15
És elsírta magát Bajnai beszédje közben. Komolyan, szimpatikus az a balfácán. Vagy inkább csak sajnálatra méltó. Ideküldték, topogott, totyogott egy kicsit, aztán eltámolygott valamerre.
Rick Carton 2012.10.23. 18:19:34
Pont, hogy a békemenet volt a szánalmas, megkopott fényű erőlködés. Orbán beszéde pedig a szokásos: iszonyatosan gyenge metaforák, némi giccses magyarkodás, és ennyi.
Orbánék menni fognak és ennyi. Azért, mert Bajnai nem Hitler hangnemben szónokolt, még van esélye.
dr kíváncsivagyok 2012.10.23. 18:30:06
Látod - látod...csak érdemes lett volna végignézned !
Akkor nem írnál ilyen Fidesz-propaganda szöveget !
veracity 2012.10.23. 18:30:40
Annál több üzenet most sem tudott átjönni balról, mint hogy elveszünk a dolgozóktól és odaadjuk azoknak, akik nem dolgoznak! Így is lesz tömegbázisa Bajnainak, de nem reményteljes!
Gyurcsány egy mocskos közokirathamisító adócsaló ! · http://www.youtube.com/watch?v=Fe_6EavXIwA 2012.10.23. 18:38:52
Szerencsére a Soha Többet MSZP mozgalomnak, így hogy nincs ilyen nevű szervezet, így is kategóriákkal több pártolója van.
KaPé 2012.10.23. 18:42:05
Úgyhogy ha a mostani ellenzéknek is csak az lesz a programja, hogy váltsuk le Orbánt, akkor köszönöm, nem kérek belőlük.
Chicano 2012.10.23. 18:42:06
béla a görög (törölt) 2012.10.23. 18:42:30
Orbán leváltása számomra tökéletes cél (és ha lehet tüntessék is el).
Utána marakodnak? Marakodjanak. Megegyeznek? Egyezzenek meg. csak 1) kellő távolságra kerüljön a politika pl. a munkahelytől illetve hanyagoljanak az ideológiával. 2) mégegyszer ne zsaroljanak mint állampolgárt (pl. MANYUP)
politologus · http://politologus.blog.hu 2012.10.23. 18:43:34
Akik "tényleg" változást akarnak, azoknak főleg türelemre van szükségük, mert a minőségi változások még bent kezdődhetnek el, aztán lehet várakozni néhány évtizeset a teljes elitcserére, és közben őrködni. Olyan ugyanis nincs, hogy a semmiből feltűnik legalább két (azért nem egy, mert akkor ott a restauráció-gyanú) új erő, aki egy választással kiszorít minden elkorrumpálódottat.
2012.10.23. 18:45:47
Korai még konkrét programot hirdetni, számokat mondani. Most még elég annyit mondani, hogy "Viktor menj el!"
Aki igazi megmondós beszédet akar, az hallgassa meg Orbán szónoklatát. Abban ott a program is: kilépés az EU-ból, hátat fordítás a nyugatnak.
Egy igaz ember 2012.10.23. 18:45:59
Egy Orbán-ellenes koalícióban csak terhet jelentenek, tünjenek végre el!
Félázsiai Pásztor 2012.10.23. 18:46:26
"Idén az első három negyedévben 17 984 felszámolás megindítását tették közzé a cégbíróságok. Ez havonta átlagosan 2000 új felszámolást jelent, szemben a tavalyi első három negyedévben regisztrált 1640-es havi átlaggal."
index.hu/gazdasag/magyar/2012/10/10/mar_ketezer_ceget_szamolnak_fel_havonta/
"Egy hároméves, hárommilliárdosra bővíthető állami keretszerződés részeként elkészült tanulmányokért a 2012-es 939,6 milliós keret 99,4 százalékát már június közepéig felvette a Századvég-cégcsoport. A Nemzeti Fejlesztési Minisztérium nem akarja kiadni az elkészült anyagokat, az adatok a per tárgyalásán kerültek elő."
index.hu/belfold/2012/10/16/oldalankent_470_ezerert_dolgozik_a_szazadveg/
"Nem jogerős végzéssel elrendelte a Gyulai Törvényszék a Gyulai Húskombinát Zrt. felszámolását kedden – közölte Zámbori Tibor, a Gyulai Törvényszék elnökhelyettese az MTI-nek. A döntést a bíróság azt követően hozta meg, hogy a húskombinát hétfőn adott a bíróságnak választ a hitelezői tartozás kiegyenlítéséről, a gazdálkodó szervezet válaszában a szállítói tartozást elismerte, de annak kiegyenlítésére nem kért fizetési halasztás."
index.hu/gazdasag/magyar/2012/10/16/elrendeltek_huskombinat_felszamolasat/
"A Világbank legújabb Doing Business című éves felmérése szerint ma Szingapúrban a legkönnyebb üzletbe, vállalkozásba fogni. Míg Szingapúr hetedik éve listavezető, Magyarország a 49. helyről az 54. helyre csúszott vissza. A főbb mutatók közül számottevően romlott például a hitelhez jutás, a befektetők védelme, a csődhelyzetek megoldása és nehezebb lett a vállalkozás indítása – emelte ki a jelentésből a portfolio.hu."
index.hu/gazdasag/2012/10/23/szingapure_az_igazi_gazdasagi_tundermese/
"Szeptemberben a fogyasztói árak 6,6 százalékkal voltak magasabbak, mint egy évvel korábban, közölte a Központi Statisztikai Hivatal. Egy hónap alatt jelentősen emelkedett az üzemanyagok és a dohányáruk ára, miközben árcsökkenés következett be a tartós fogyasztási cikkek és a szolgáltatások körében."
index.hu/gazdasag/magyar/2012/10/11/gyorsan_dragul_magyarorszag/
Tudod mit? Cseszheted a birkamentedet, 2014-ben repültök innen mint a szar!
politologus · http://politologus.blog.hu 2012.10.23. 18:49:26
hurmazs 2012.10.23. 18:49:42
Látom te átlátod az egész rohadt ballibsi ideológiát!Remélem egyszer téged is kibasznak a közszférából!
mortullus 2012.10.23. 18:51:36
A mondanivaló meg no comment, egy érdekes mondatot fel nem tudnék belőle idézni.
Ogre George 2012.10.23. 18:57:09
Én is utálom az MSZP-t, 3-4%-os pártok viszont nem fognak választást nyerni, nemhogy 2/3-os többséget szerezni! Tehát lehet itt nagyokat álmodni civil összefogásokról, csak nem sok értelme van. Olyan politikus nem fog nyerni, akinek a nevét a szavazólapon olvassa először az ország apraja-nagyja.
Ebből kiindulva pedig el lehet dönteni, hogy álmodozni akarunk-e vagy tényleg le akarjuk-e váltani Orbánt?! Az MSZP ma a második legnagyobb támogatottsággal rendelkező párt, ennek nem muszáj örülni, én sem örülök neki, ettől viszont a tények még makacs dolgok: az MSZP nélkül nincs ellenzéki összefogás sem. Vagy lehet, csak nem lesz sikeres.
Akkor inkább maradjon Orbán?
Kössz nem, inkább az MSZP.
veracity 2012.10.23. 18:57:26
Ugyan már, kedves blogoló társam! Elhivatott vagy (Bajnai is megkért titeket) ugyan, de csupa fals huzatú idézettel nem mész semmire, csak a magadfajtát hergelheted. Ilyen erővel akár a farkad is kiverheted, abból sem születik semmi!
unionista (törölt) 2012.10.23. 18:57:58
miért mi volt a végén? az, hogy fogjunk össze középen mi magyarok?
a nemzeti közép kormányát medgyessy péter egyszer már meghirdette. ez egy hülyeség.
mi az, hogy nemzeti közép? ha én szélsőbaloldali akarok lenni, akkor nem lehetek magyar? vagy ha középen állok, de azt gondolom, hogy mégse vele kellene összefogni, akkor mi van?
gordon ugyanúgy ki akarja sajátítani a nemzetet. illetve lehet, hogy nem akarja. de akkor ezek csak üres frázisok. erre mondom, hogy "kurvakevés". főleg a céljaihoz.
magasra tette a lécet, és szépen átsétált alatta.
R1200Gs 2012.10.23. 18:58:22
veracity 2012.10.23. 18:59:37
Ogre George 2012.10.23. 19:02:17
Maradjon is így. Orbán maradjon meg szónoknak, ahhoz ért, Bajnai meg jó lesz Miniszterelnöknek.
veracity 2012.10.23. 19:03:31
nem várt fordulat 2012.10.23. 19:04:26
vicces ez a kormányszócső.
R1200Gs 2012.10.23. 19:06:46
veracity 2012.10.23. 19:07:00
De hát ötletért is a szomszédba kellett volna mennie!
unionista (törölt) 2012.10.23. 19:07:54
csak úgy mondom, hogy a felső szja kulcsot bajnai kezdte el csökkenteni.
egykulcsos adót akart. csak azt kiadáscsökkentő lépésekkel akarta elérni. azért, hogy az alacsonyabb keresetűek se járjanak rossszul. számukra megmaradjon az adójóváírás.
vagyis ő kormányzása idején nem akarta szembe fordítani a szegényeket és a gazdagokat. szemben a führerrel.
R1200Gs 2012.10.23. 19:08:10
veracity 2012.10.23. 19:08:45
veracity 2012.10.23. 19:10:23
R1200Gs 2012.10.23. 19:10:44
herut 2012.10.23. 19:12:42
politologus · http://politologus.blog.hu 2012.10.23. 19:14:01
R1200Gs 2012.10.23. 19:14:48
2012.10.23. 19:14:48
A Robin Hood stílusú kommunista irányzat eddig sem volt sikeres, ha kiderül ezt támogatják, hát én akkor nem...
veracity 2012.10.23. 19:16:42
Jaj de jó! Jaj de jó ember az a Bajnai ( a libás, vagy a hibás?) !
Nem vesz el a gazdagoktól, de mégis odaadja a szegényeknek! Micsoda metropolitan Robin Hood! Ekkellnekünk!
Megyek, én is belépek a maszopba!
unionista (törölt) 2012.10.23. 19:18:23
a másik oldalról ez a libázás kezd szánalmassá válni.
ez a sztori úgy kezdődött, hogy volt egy barnevál nevű vállalat. azt ellopták. ezután létrejött a hajdú-bét. azt is ellopták. bajnaiék ezek után próbáltak ebből a vállalatból pénzt kivenni. de ők ugyanúgy elbukták a befektetéseiket, mint a libatenyésztők. azért, mert egy már kétszer kisemmizett céget vásároltak.
Ogre George 2012.10.23. 19:19:28
Én azt nem értem, hogy a hozzád hasonlók hol vannak a való életben? 2010-ben sok ismerősöm szavazott a Fideszre, ők mostanra két táborra szakadtak: az egyik (nagyobbik) részük teli torokból szidja a kormányt és átkozza magát, hogy valaha is elhitt egy szót is abból amit Orbán mondott, a másik (kisebbik) felük pedig egyszerűen csak csendben van és igyekszik kerülni a politikát, holott 2010-ben még vehemensen győzködtek róla, hogy majd meglátom, hogy a Fidesz milyen jó lesz, mert ők értenek hozzá, meg ők becsületesek, stb, stb... Most valahogy mégse akaródzik már nekik vitába szállni és érvelni a kormány igaza mellett, inkább csak hallgatnak. Egytől-egyig, kivétel nélkül!
Vajon miért van ez?
Rendezhettek ti minden hétvégére egy békementet, ahová Széles Gábor hordhatja a nagypapákat-nagymamákat meg a lengyeleket statiszának (ha már ugye megnyerte a BKK busztenderét, ez a minimum) attól még az aktív magyar ember pontosan tudni fogja, hogy mennyit bukott a Fidesz ámokfutásán és ennek tudatában fog szavazni 2014-ben.
Gyurcsány egy mocskos közokirathamisító adócsaló ! · http://www.youtube.com/watch?v=Fe_6EavXIwA 2012.10.23. 19:20:59
De azért csak maradjunk a tényeknél.
Hogy Bajnai Hajdú-Bét-es sikkasztása során egynehány gazda öngyilkos lett, áldásos tevékenységének köszönhetően.
Nem beszélve a Gyurcsányi diktatúra alatt elsikasztott, elopott EU-s MSZP-s maffia pénzelosztó központról, melyet személyesen üzemeltetetett.
veracity 2012.10.23. 19:22:39
Pop40 2012.10.23. 19:22:41
Nyugtass meg, hogy ellenben a birkameneten szép rendben vonult mindenki Igazmondó Viktor elé?:)
Ogre George 2012.10.23. 19:23:09
mno.hu/migr_1834/helyreigazitas-422201
Sebaj, te azért libázzál csak.
Pop40 2012.10.23. 19:25:00
Ne hagyd ki a "lépjünk ki az EU-ból"-toposzokat.
Multik, Eu-s cégek alkalmazottai biztos vastapsoltak alatta :)
Magna cum laudeTigeri másztesz digrii 2012.10.23. 19:25:06
R1200Gs 2012.10.23. 19:27:27
akár a Youtube-on is ,és akkor rájöttök valamire. Esetleg ,ha nem jöttök rá ,akkor a hibát mindenképp önmagatokban keressétek:-)))
unionista (törölt) 2012.10.23. 19:28:01
kérdés, hogy kire és mire? mert most annyi hangzott el (a felénél elkapcsoltam), hogy nemzeti közép lesz itt. és ez a haza és haladás, a milla és a szolidaritás egyesült egyesülete.
én semmilyen politikai szervezetnek nem voltam tagja. mert a politikához nem értek. utoljára őrsvezetést vállaltam el ötödikben. de annak több szellemisége volt. komolyan.
először ugyan ufó őrs voltunk (nem nevet, ezt szavazták meg a többiek. az orion űrhajó kalandjai a tévében.) a csapatvezető azt mondta, hogy ufó őrs nem jó. önhatalmúan kolombusz kristóf őrs lettünk.
komolyan mondom úgy érzem, hogy ötödikesként többet gondoltam akkor a világról bezárva egy szocialista lakótelepre, mint ez a bajnai. ez az ember olyan volt, mint egy bábú. egy senki.
Félázsiai Pásztor 2012.10.23. 19:31:04
Maradjunk a tényeknél: idén 17.984 cég ment csődbe, 22%-kal több mint tavaly! Köztük olyan "aprócska", "jelentéktelen", "alig pár éve működő" cégek is mint a Malév vagy a Gyulai Húskombinát. Nyiván ezek miatt senkinek nem lett oda a megélhetése és egész biztos, hogy senki nem lett öngyilkos. És persze a cégcsődök drasztikus emelkedésének az ég egyadta világon semmi köze Orbán Viktor uralkodásához és a tündérmese során elért mínuszos gazdasági növekedéshez (gyk: recessszió), a tripa bóvli besorolásunkhoz és a hasonló dicső eredményekhez, amiket a nagy gazdasági szabadságharc során Orbán elvtrás elért.
Magna cum laudeTigeri másztesz digrii 2012.10.23. 19:35:14
pástétom 2012.10.23. 19:35:52
Részben visszakívánják őket. A legnagyobb ellenzéki párt, ha nem tűnt volna még föl. Legközelebb gondolkodj, mielőtt leírsz hülyeségeket!
A szerelő 2012.10.23. 19:37:27
Ennyi erővel azt is lehetett volna írni, hogy ne együnk, mert úgyis kiszarjuk :)
Akárhogy civilkedik bárki is, akkor is csak politikai szerepvállalással lehet bármit elérni. Ebből a millás tüntetésből százszor többet ki lehetett volna hozni, ha profik veszik a kezükbe a dolgot, látszott is, hogy a szándék kevés. Rá kéne már ébredniük, hogy így nem sokra mennek, legalább a háttérbe oda kéne engedni azokat, akik értenek hozzá. Bezzeg viktor, a nagy semmitmondásával simán nagyobbat szólt.
Húsleves 2012.10.23. 19:39:43
A mesében én sem hiszek, de ez semmit sem változtat azon, hogy világosan felismerhető ugyanaz a visszataszító gátlástalan politikai magatartás az egész Bajnai visszatérés körül, amiből elege van rengeteg embernek.
Nagyon fingszagú ez a Bajnai visszatérés. Csak néhány dolog.
- nagyon szeretnék Bajnait úgy beállítani, mintha ő a válságmenedzseléskor került volna elő, valahogy úgy, mint Bruce Willis filmjeiben, amikor egy delegáció megkeresi a magányos hőst, hogy Gordonkám, tudjuk hogy utálsz bennünket, de mostan itten kérlek meg kellene menteni a világot. Csakhogy nem így van. Ő is részese volt az elkúró kormánynak, csak akkor még nem miniszterelnökként.
- kurvára átlátszó volt már régóta, ahogy csempészik vissza Bajnait, és ez annak aki nem szereti ha hülyének nézik, nem szimpatikus. Ahogy a Véleményvezéren kezdték elemezgetni, hogy Bajnai lenne az egyetlen aki össze tudná boronálni a baloldalt, és folytatta több hasonlóan átlátszó blog, tökéletesen látszott az imázsépítés aztán egyszer csak - láss csodát! - Bajnai előlépett.
- a Milla meg kísértetiesen hasonlít a polgári körökre, rendszerkritikis civilek, ja persze. Botrányt botrányra halmaztak, léptennyomon kibukott az SZDSZ tempó, annyira nem tudtak kibújni a bőrükből, csaltak, hazudtak, hogy még talán a polgári köröknél is átlátszóbb volt az egész. Nem is linkelek a témában, mert felesleges. És aki még ennek ellenére is kitartott mellettük, annak itt van az eredmény, nesztek a pofátokba, úgy mondunk nemet az elmúlt húsz évre, hogy visszahozzuk a korábbi bagázst.
Az, hogy szerinted Bajnai profi, és jöjjön vissza, önmagában OK, csak hogy jön az össze szerinted azzal, hogy olyanok oldalán tér vissza, akik azt kürtölik, hogy nem csak Orbán kell kitakarítani, hanem azokat is, akik miatt két harmadot kapott.
Hát persze, a lelkes kis "civilek" ígérgethetnek bármit, például olyanokat, hogy na majd most már ők aztán tényleg nyilvánosságra hozzák a nyolcvan évre letitkosított "rendszerváltás" körülményeit, dehát sajnos a nagy összefogásban nekik úgysem áll majd módjukban teljesíteni, majd csak az integráció folytása jut, a szentéletű, közismerten cigányszerető Balavány meg majd feljelengeheti a Jobbikot a maga kristálytiszta logikájával, hogy ahol azok megjelennek, ott azt megelőzően mindig történik valami etnikai konfliktus.
Hát remek kis összefogás lesz, köszi, visszakapjuk az uszító, cigánygyilkos SZDSZ-t, és ezt azért linkelem neked, tessék
ciganyvadaszat-per.blog.hu/2012/08/20/egy_jelentes_jelentese
nol.hu/lap/mo/20120822-biztos__hogy_csak_negyen_voltak_
és nem kell a púder, hogy "csak" nem tettek eleget, mert ez az egész ügy titkosszolgálatról szól.
És ezt a bandát majd ugyanolyan helyzetben kapjuk majd vissza mint legutóbb Orbánt, hogy legalább két évig mindent az elődjére tud fogni. Lehet majd nyugodtan nyírbálni a nyugdíjakat, amit már szintén nagyon sürgetnek a derék racionális gondolkodók, mert az ugye fenntarthatatlan, miből fizetjük majd a bűnözők havi 300ezer forintos költségét, ha a rohadt nyugdíjas 30ezer forintból dőzsöl. Lehet majd megint emelni a kisértékű bűnözés alsó határát 50ezer forintról mondjuk százezer forintra, mert a rohadt kisnyugdíjasnak megtakarított pénze is van, nem csak a havi 30ezer forintja.
Legalább két évig mindent le fognak tudni nyomni az emberek torkán Orbánra mutogatás címén.
Ugyanúgy, mint ezek.
Hát ebből a mókuskerékből szeretnének már sokan kiszállni.
veracity 2012.10.23. 19:41:03
A magyar ember csak nyert a Fidesz politikáján, én is! Már mért ne támogatnám Orbánt!
Én régen is Orbánra szavaztam és ezután is úgy teszek!
És rátok is teszek!
unionista (törölt) 2012.10.23. 19:41:39
nem nagyon akarod megérteni. akkor a libatenyésztőket harmadjára verték már át. ennek az egész sztorinak egy újságíró utána járhatna. de onnan, hogy még az átkosban a debreceni tanácselnök (ha jól emlékszem, akkor ács elvtárs) a hortobágyon libázni kezdett.
egyébként a fidesz miért nem javasolta, hogy mentsék meg az üzletágat, és kártalanítsák legalább a termelőket. megmondom: azért, mert ez túl sokba került volna ahhoz képest, amennyi szavazatot lehetett volna vele nyerni.
az szerintem igaz, hogy bajnai általában a gazdagabb befektetők érdekeit védte. mindig is beleszart a kis és középvállalati szektorba. nem érti a vállalkozások túlélési logikáját. ő egy úri fiú, akit a pénz és a vezetői állás motivál. de az nem igaz, hogy emberek halála kizárólag tőle függött.
ha jön egy nagyobb hideg, akkor naponta fognak emberek tucatjai a saját lakásukban megfagyni. őket orbán viktor teszi el láb alól? szerintem nem.
ez alapvetően a helyzetből következik. a kialakult helyzetért felelős orbán viktor. ahogyan a libatenyésztők helyzetéért is felelős volt bajnai. de a halálukért nem.
tudtommal egy gazda lett öngyilkos. de lehet, hogy ebben tévedek. sajnos ezt a sztorit (sem) sikerült objektíven feldolgozni. sajnos ehhez is túl kicsi a magyar piac.
Magna cum laudeTigeri másztesz digrii 2012.10.23. 19:42:51
@veracity: Hallod?!
veracity 2012.10.23. 19:47:49
Nyekenyóka · http://www.hir24.hu/elet-stilus/2014/02/19/itt-a-bizonyitek-a-netes-trollok-pszichopatak/ 2012.10.23. 19:48:21
"A magyar ember csak nyert a Fidesz politikáján"
Lófaszt! Én eddig mindig rájuk szavaztam, és örültem is, hogy meg lett a 2/3-d, de kurvára nem ezt vártam tőlük, kurvára szarul jártam egy csomó mindennel, és a környezetemben is elég sokan, úgyhogy a demagóg hazugságaidat tartsd meg magadnak vagy menj az mno-ra meg a mandinerre a sok droid közé!
Csak a magad nevében beszélj, de ne az egész magyarság nevében!
magyar ember teli szájjal 2012.10.23. 19:48:31
Ludovikás Levente 2012.10.23. 19:49:03
R1200Gs 2012.10.23. 19:51:19
profilo 2012.10.23. 19:52:11
Legalizálni kell a könnyű drogokat.
a. Azért mert így ő is nyugodtan füvezhetett volna a beszéde előtt és nem röhögtette volna ki magát ország világ előtt.
b. Én is füvezhettem volna és még jobban szórakoztam volna a DK-Fidesz-Milla rendezvényeken elhangzott beszédeket hallgatva.
Jó buli volt ez a délután.Rég hallottam ennyi hülyeséget,hazugságot és mellébeszélést szónoklatokban.
Orbán fejhangja,Gyurcsány szinte goebbelsi fanatizmusa és a Millások makogása minden pénzt megért.
Jobb mint a kabaré...
FOUREY · http://baloldaliliberalis.blog.hu/ 2012.10.23. 19:52:58
veracity 2012.10.23. 19:53:27
Mikor, mikor? Én is hadd menjek veletek választani! Monnyon le! Monnyon le! Gyurcsány Feri, teszülj nekünk rendet! A Feri nem volt balfasz, az tudta mitől döglik a légy. "Nem kell beszarni Orbán Viktortól!"
Bezzeg a Bajnai (nem a libás, csak a hibás) már most úgy összefosta magát, mint az elkóborolt kutyám a nyáron! Mire hazatalált, még a füle is csupa egy fos volt!
Nyekenyóka · http://www.hir24.hu/elet-stilus/2014/02/19/itt-a-bizonyitek-a-netes-trollok-pszichopatak/ 2012.10.23. 19:54:47
Ja, és mielőtt még "kedves" veracity és társaid azzal jöttök, hogy én valami proli minimálbéres vagyok aki csak várja a csodát és a sültgalambot, hát akkor közlöm veletek, hogy egyik sem vagyok, egyszerű sima adózó és dolgozó POLGÁR vagyok, aki kurvára át lett baszva eddig mindegyik kormánynál. Ennél is, sajnos!
Ti meg örüljetek, hogy bruttó 202 ezer felett kerestek!
Kockagolyó - a legjobb csúszógömb (törölt) 2012.10.23. 19:57:40
Még életben van?
Na ez a szégyen, birka magyarok szégyene.
veracity 2012.10.23. 20:00:41
Figyusz, meg van itten már az mondva, hogy kacsa a liba!
Kárikittyom édes tyúkom, mégis van egy fénótásom! Bajnai jópajtásom!
Hunor Levente 2012.10.23. 20:01:17
(Bajnai mikor a hagyományról beszélt, a szokásos konzervatív történelemszemléletnek megfelelően a mitizált Szent Istvánt említette.)
R1200Gs 2012.10.23. 20:01:19
unionista (törölt) 2012.10.23. 20:06:29
mivel nem vagyok budapesti ezért tévéből figyeltem az "történelmi" eseményeket. felénél elkapcsoltam. annyira szánalmas volt. pedig én se szeretem orbánt. mi volt a konkrétum, mi volt a nagy gondolat?
szerintem te nem jársz foci, vagy kézimeccsre. vagy koncertre. és a tömeg erejét érezted. orbán viktornak is ez a "titka". mondhat bármit: megtapsolják.
Ad Dio 2012.10.23. 20:07:32
Mivel szerencsére egészséges távolságból figyelem az ország fővárosát, így csak a tudósításokból, illetve még inkább a képekből tudtam magamnak fogalmat alkotni.
Az sem ment könnyen, mert amennyire az mno megbízhatatlan annyira félretájékoztatott az index és az origó is, csak a másik oldal szájíze szerint. Egyik kutya...
A DK-s tömeg meglepett. Régen hallgatták már ennyien GYF-et. És talán az ő bejelentése volt a mai egyetlen "információ". Bár sajnos őt ismerve ez azért nem olyan nagyon nagy horderejű.
A másik két megmozdulás igazi tömegrendezvény volt. A képek alapján a Békemeneten több ember vett részt. A BM 400e-es becslése persze idiótaság, de azért nagyon sokan voltak. Főleg az indexen lehozott Erzsébet hidas kép megdöbbentő.
A Milla rendezvény lement rendben. Bajnai a lényeget lehozta: "itt vagyok, lehet velem/körülöttem összefogni". A stílus amit választott/választottak neki, szerintem nem fekszik számára. Ezt meghagyhatná GYF-nek és OV-nak.
veracity 2012.10.23. 20:10:10
Canis Lupus Libertas (törölt) 2012.10.23. 20:14:04
Őszintén szólva kicsit szkeptikus vagyok, hogy ettől a gittegylettől kell e/lehet e bármit is várni... (Persze egy listás helyre bármikor bejelentkeznék hozzájuk - is).
R1200Gs 2012.10.23. 20:14:11
Magna cum laudeTigeri másztesz digrii 2012.10.23. 20:16:36
Az azért jó volt.:))
Pop40 2012.10.23. 20:20:10
"A magyar ember csak nyert a Fidesz politikáján,"
Akarsz róla beszélni, vagy inkább kialszod?:)
S legközelebb mindenképp nézd meg az alkoholtartalmat az üvegen, nem véletlenül tüntetik ám fel!
mortullus 2012.10.23. 20:21:49
veracity 2012.10.23. 20:22:30
"Jelen vagy!" Ezt írta a hibás a szószékére. Mindenki nézta az aszfalt burkolati jeleket, hogy "kötelező haladási irány: jobbra".
Csudálkoztak marhára. Vagy egy libára, vagy egy kacsára! Volt ott annyi állat!
Magna cum laudeTigeri másztesz digrii 2012.10.23. 20:24:39
NightmareDominator 2012.10.23. 20:26:11
NightmareDominator 2012.10.23. 20:30:57
Rémbódess 2012.10.23. 20:32:18
Igen, ez tenyleg nagyobb mellenyulas volt, mint a mostanaban agyonhypeolt turulos agymenes...
FOUREY · http://baloldaliliberalis.blog.hu/ 2012.10.23. 20:34:03
wmiki · http://kigondoltam.blog.hu/2014/07/20/stephen_hawking_538 2012.10.23. 20:34:30
az egyszerű index olvasó, bekajál olyanokat, hogy a tudomány sosem téved, kórházakban mindenki meggyógyul, a gyógyszercégek közérdekből cselekszenek, védtelen állatok lemészárlása(húsfogyasztás) nem állatkínzás, vagy hogy ez evo elméletre vannak bizonyítékok...
ezek után, hogy elhiszi azt, hogy létezik egy csodálatos MesePárt, ami tökéletes emberekből áll, akik mindig jó döntéseket hoznak, és majd eljő 2014-ben, hogy elvezesse őt a Kánaánban...
nos... még ez utóbbi a leghihetőbb az előbb felsoroltak közül, azok számára, akik amúgyis képzeletbeli álomvilágban élnek
Rémbódess 2012.10.23. 20:35:09
Na, ugy latom te sem vagy torzsolvaso a Haza es Haladas weboldalan, mert akkor tudnad, hogy letezik program...
lehet más a handa-banda 2012.10.23. 20:36:28
Bajnai vagy leitta magát vagy befüvezhetett (nem ismerem a szokásait) mert folyton megbotlott a nyelve a szöveg felolvasása közben. Kicsit fura volt a gesztikulációja is.
Csak nem együtt szívtak el Juhásszal egy spaknit?
mortullus 2012.10.23. 20:37:45
Az Árpád-házat akkoriban mindenhol így ismerték: Turul-nemzetség
unionista (törölt) 2012.10.23. 20:39:07
mondj már egy ilyen remek gondolatot.
Hunor Levente 2012.10.23. 20:39:51
Nyekenyóka · http://www.hir24.hu/elet-stilus/2014/02/19/itt-a-bizonyitek-a-netes-trollok-pszichopatak/ 2012.10.23. 20:40:04
www.hotdog.hu/wmiki/fotoalbum/raj-1/raj-1/4ef1c9f4bfd871972c01c7dd
Pásztor Miklós, te kamufidesz troll, jobb ha csöndben maradsz! :))
mortullus 2012.10.23. 20:41:34
hát valószínű, mert a Juhásznak is össze-vissza dadogott
mortullus 2012.10.23. 20:43:52
unionista (törölt) 2012.10.23. 20:44:52
aha. és melyik kormány követett el utoljára tömeges erőszakot a saját (kétségkívül többségében randalírozó) polgárain?
Trejo 2012.10.23. 20:45:50
unionista (törölt) 2012.10.23. 20:45:57
mondj már egy konkrét programelemet.
nem várt fordulat 2012.10.23. 20:47:57
ne felejtsük el, neki ez volt az első ilyen típusú szereplése, és leszarom, hogy kinek hogyan bicsaklott meg a nyelve.
az összefogás mellett tették le a voksukat, alapértékek mellett.
inkább ez, mint a tökéletes retorikai képességekkel rendelkező viktor semmitmondó, kettős beszéde.
elvhű társ 2012.10.23. 20:49:09
Éljen Gyurcsány, éljen Bajnai!
röhögő 2012.10.23. 20:51:52
unionista (törölt) 2012.10.23. 20:53:03
a spakni kaparókés. a spangli marihuánás cigaretta.
Trejo 2012.10.23. 20:54:07
lehet más a handa-banda 2012.10.23. 20:55:37
Rágtam is a körmöm piszkosul hogy lesz-e összefogás, és láss csodát, lett belőle! Gyurcsány hajlandó vállalni az összefogást a volt miniszterével, ez aztán a csoda! Együtt fognak majd harcolni a nemzet megosztói ellen
Nyekenyóka · http://www.hir24.hu/elet-stilus/2014/02/19/itt-a-bizonyitek-a-netes-trollok-pszichopatak/ 2012.10.23. 20:58:12
www.hotdog.hu/wmiki/fotoalbum/raj-1/raj-1/4ef1c9f4bfd871972c01c7dd
:-)))
Nyekenyóka · http://www.hir24.hu/elet-stilus/2014/02/19/itt-a-bizonyitek-a-netes-trollok-pszichopatak/ 2012.10.23. 20:58:56
Ja, te egy másik vagy.. :O :D
Elijah_Baley 2012.10.23. 21:06:29
Bakacsin 2012.10.23. 21:09:23
Sosem voltam egy GyF fan, de ma megint ő volt az egyetlen aki képes volt pár, lényegre törő mondatot mondani. Márpedig fideszisztánt el kell taposni. Lehetőleg egyetlen tollvonással kell megsemmisíteni minden bűnt, amit az örökös kezdő jogász és bandája nemzet áruló tevékenysége során elkövetett. Ehhez pedig 2/3 kell.
Ebből a szempontból bizony jó ez az írás. Ma, és a következő másfél évben nem lehet fanyalogni! Ki kell söpörni a kommunista narancs héjat.
Mert tévedés ne essék: Orbán és a Fidesz legnagyobb bűne az, hogy jobboldalinak hazudva magukat, tönkre tették és folyamatosan lejáratják a valódi jobboldalt! Elhazudják az emberek elől a jobboldaliság lehetőségét is! Ez az, amivel az én szememben elárulják nem csak a hazát, de a teljes magyar nemzetet is.
padlas 2012.10.23. 21:10:48
- összefogásra van szükség, hiszen az új választási rendszer miatt a Fideszt nem lehet másként leváltani
- az összefogáshoz szükséges, hogy bizonyos alapdolgokban megegyezzünk
- ezek az alapdolgok: jogállamiság mint 0. pont, aztán 4 közös pont a haza, a haladás, a szolidaritás és az európai út
- és végül, nemcsak kormányváltásra, hanem rezsimváltásra is szükség van. Vagyis új alkotmány és egyéb fékek, hogy többé ne sajátíthassa ki a hatalmat senki
Volt még bőven mondanivaló, de ezek a főbb elemek szerintem.
Elijah_Baley 2012.10.23. 21:11:44
nem spirituális, inkább gyakorlati mókus, de van pár ötlete a témában
:)
veracity 2012.10.23. 21:17:49
Bezzeg a bajnai! (Igen, az! Jobb egy lúdnyak két tyúknyaknál. Ezt gyakorolta a millás felkészülésnél. Ért el kezdeti sikereket.) Az nagyon okosan megmondotta, hogy itt aztán összefogás kell! És milyen igaza van, te! Hogy tudott ilyen jót mondani?! Micsoda szakértő, sőt, egy zseni!
veracity 2012.10.23. 21:23:27
padlas 2012.10.23. 21:23:44
Végülis, jól tette, ha nincs mondanivaló, akkor hallgatni kell...
champagneM 2012.10.23. 21:24:14
padlas 2012.10.23. 21:27:36
John Doe3 2012.10.23. 21:27:47
rockjano 2012.10.23. 21:29:02
Jók voltak a többiek is.
Orbán erőtlen volt unalmas demagóg és rövid.
Még a felszólalása elött elkezdtek elszállingózni a hívek...
Nekem a Milla rendezvény visszaadta a reményt, lesz valaki/valami ami elzavarja ezt a mélységesen demagóg, hazug, rohadt félázsiai rezsimet.
veracity 2012.10.23. 21:30:57
De nem én vagyok, ugye? :)
Hunor Levente 2012.10.23. 21:31:33
veracity 2012.10.23. 21:34:41
unionista (törölt) 2012.10.23. 21:36:14
akkor elmondom, hogy például miért nem értek egyet bajnai gordonnal. miért állok homlokegyenesen szembe vele is, és orbán viktorral is.
például azért, mert úgy gondolom, hogy a független intézményeket (mondjuk a médiatanács) nem többpárti, hanem többnemzetiségi keretek között kell megszervezni.
tehát középeurópai szövetségi médiatanács kell. mert az talán pártatlanul felügyelheti a közszolgálati adókat. egy többnemzetiségű testület pártatlanul tud elbírálni a közvélemény felháborodását kiváltó kirívó ügyeket (lásd a kormánynak nem tetsző emberek kitakarása a híradóból, stb.)
azt el tudom fogadni, hogy erre bajnai gordon kisebb eséllyel adna utasítást, mint orbán viktor. de nem nagyon hiszek abban, hogy magyarországon bármilyen többpárti tanács valaha is pártsemleges lesz. így mindig a mindenkori kormány diktálni.
középeurópai alkotmánybíróság kell. olyasmi, mint a velencei bizottság. akkor az tényleg korszakváltást jelentene. de bajnai gordon ugyanazt mondja, amit orbán viktor. fogjon össze vele a nemzet. és a világ dolgaiba ne szóljon bele senki. hiszen ő ért hozzá. ő egy szakértő. most már politikus lett. mert eddig nem volt az.
juhász ferenc, a szolidaritásból a tűzoltó, és bajnai összefogása garantálja majd a közszolgálatiságot és a jogbiztonságot. ezekhez csatlakozik majd szanyi tibor és gyurcsány ferenc. ne vicceljünk már.
az addig rendben van, hogy bajnai rendszert akar váltani. de ez ahhoz kurvakevés. ő ugyanezt a rendszert akarja folytani. csak most vele kellene összefogni. mert elhatározta, hogy ő áll középen. és vele fogjon össze a nemzet. lefordítom: van néhány befektető, akinek kell néhány budapesti ingatlan. ezeknek az eladását ki fogja kontrollálni? hol lesz a fék? hogy lesz a közvagyon és a magánvagyon egyensúlyban?
Mérges 1234 2012.10.23. 21:41:42
Normális ember itt nehezen tud igazságot tenni.
De ez a vonulgatás nagyon baljós, nem tudni mi lesz ennek a vége, de nehezen jön ki jóra.
Akárki is nyer.
mortullus 2012.10.23. 21:46:36
ermi71 2012.10.23. 21:56:14
champagneM 2012.10.23. 21:56:40
Hogyan, milyen lépésekben képzeli el a kormányváltást, és mit tervez utánra, mi az ő iránya, és személy szerint milyen garanciákat vállal a megvalósítására?
Aztán. Ő pl. személy szerint milyen áldozatot akar hozni a haladásért, a "felemelkedésért"? Meg se fordult pl. a fejében, hogy a színpadon mondjuk felajánlja egy éves jövedelmét valamilyen nemes célra, pedig ez ütött volna, erre felkapták volna a fejüket a népek (na igen, ez valami teljesen más, valami olyasmi, ami a 22 évből teljesen hiányzott).
Aztán. Önkritika sem ártott volna -- apám, úgy beszélt, mintha az elkúrásban neki semmi szerepe nem lett volna. Innen kellett volna indulni, ez hatott volna; és aztán konkrétumokat mondani a terveiről. Azon kívül, hogy majd húde haladunk, szolidaritás, böcsületes munka, ajrópaiság lesz itten kérem, fúj Viktor és szeretünk Brüsszel. Hallottam már párszor ezeket a demagóg szarságokat, nem is volt soha semmi eredménye. Tök egyértelmű, hogy restaurációra törekednek, majd Gyurcsány haverjait a mostani támogatás viszonzásául újból pozícióba juttatja.
Szánalmas az egész, röhögnivaló.
veracity 2012.10.23. 21:58:20
Horvát, szlovák, szerb meg román testületi döntés amédiában! Az kell, jogos! De azért a Bajnai se rossz, lássad már be!
Ez lesz, látod-látod, ha nem ingynes az orvosi ellátás.
nem várt fordulat 2012.10.23. 21:59:29
na ugye. és ne hidd, hogy itt nem az erősebb kutya a ******szik elv érvényesülne.
ezek pont olyan dolgok, amelyekhez tényleg nincs semmi köze az euhoz.
viszont, mivel azon túl, hogy nettó befizetők vagyunk, és többet veszünk ki, mint amit beteszünk, na abba már beleszólhat, mint ahogyan meg is teszi.
nekem mint állampolgárank van szuverinitásom és jogaim a társadalommal szemben, nyilván kötelezettségeim. azt ne mondják meg, hogy mit nézhetek a tévében, kivel dugok, vagy mit eszem.
azt viszont megmondhatják, hogy ha garázda vagyok, lecsuknak, ha adót csalok, megbüntetnek.
Mérges 1234 2012.10.23. 22:00:47
Ott a baj, hogy itt évek óta csak feltűzelik az embereket, de senki nem beszél öszintén lrtelmesen ész érvek mentén.
És úgy tűnik igény is alig van rá.
pirosfeherzoldezamagyarfold (törölt) 2012.10.23. 22:02:02
nem várt fordulat 2012.10.23. 22:03:19
ha hiányolod a konkrétumokat, akkor vagy nem itt élsz, vagy a fantáziád szegényes.
pl. nem szolidáris hajléktalanokat börtönbe küldeni azért, mert hajléktalanok.
pl. európai, ha nem pisálunk európa közepére. érdekeket lehet másképp is érvényesíteni.
pl. haladás, ha a beruházások nem a soha nem látott mélységekben vannak.
pl. haza, ha csak azért nem veszek fel kokárdát, mert véletlen sem akarom, hogy valami elvakult fideszessel keverjenek össze az utcán.
még konkrétumok, vagy el tudod olvasni az elmúlt két év történéseit te magad is?
unionista (törölt) 2012.10.23. 22:09:53
bajnain kívül még tanulnom kell az új neveket. ők lesznek a nem-megosztó politikusok az új korszakalkotó rezsimben.
padlas 2012.10.23. 22:10:49
Egyébként tényleg vicces az amit írsz, pont Bajnai volt az a kormányfő, aki felajánlotta a jövedelmét egy nemes célra. Szóval nem tudom, mennyire hitelesek a kritikáid: magyarázod, hogy erre felkapnád a fejed, közben meg nem is emlékszel arra, hogy ez megtörtént:
fn.hir24.hu/gazdasag/2009/08/17/bajnai_fizetese_krizisalapban
Mérges 1234 2012.10.23. 22:12:30
Az nem is kell.
De Orbán meg egy hülye, aki mindent magának és a cimboráinak akar.
Az igazi baj, hogy két tűz között van a magyar, Viktornak részben igaza van, másfelől meg téved, az ellenzék dettó hülye.....
mortullus 2012.10.23. 22:13:18
Juhász Péter a Millából, Kónya Péter a Szolidaritásból és Bajnai Gordon a Haza és Haladásból. A fantasztikus hármas
champagneM 2012.10.23. 22:15:21
pirosfeherzoldezamagyarfold (törölt) 2012.10.23. 22:16:23
champagneM 2012.10.23. 22:22:40
(Amikor Széchenyi felajánlotta éves jövedelemét(!), az Akadémiát hozták létre belőle).
balage_81 reloaded (törölt) 2012.10.23. 22:34:46
következésképp a megoldás a középen lévő, párt nélküli rétegekből egy harmadik pólust létrehozni és később egy programmal bevenni az akkor már kényszerhelyzetben lévő szocikat és LMP-t
Bajnai kétségtelenül nem egy jó szónok, de egyrészt nem szükséges szónokolnia a győzelemhez, másrészt Medgyessy sem volt az, és mégis nyert
unionista (törölt) 2012.10.23. 22:37:52
egy német-osztrák-svájci-lengyel-cseh-szlovák-magyar-szlovén médiatanácsot tényleg nagyon bonyolult lenne összeállítani. lehetne belőle középeurópai koprodukciós filmgyártás.
akkor lehetne azt mondani, hogy csináljunk egy egész estés mozifilmet hunyadi jánosról, vagy mátyás királyról. luxemburgi zsigmondról, vagy anjou lajosról. esetleg ferenc jószefről. vagy kossuthról, vagy bemről, vagy bárkiről. a népnek bocskairól lenne fogalma. hogy ő reformációt akart. éppen azzal a nemzetieskedő lószarral állt szemben, amit a jobbik meghirdet. rákóczi éppen azért találta ki a kuruc identitást, hogy több nemzetiség fogjon össze. és ne csak a többségi magyarok.
akkor ezt az elbaszott történettudatot a helyre lehetne tenni. de nem hiszem, hogy a németek azt mondanák, hogy nem. szerintük erről ne csináljunk filmeket. hanem csak a német császárokról. mert az erősebb kutya baszik elvet kell követni.
mégis mitől nem működne ez? vélhetően sokkal több pénz lenne a kultúrára, és akkor talán nem vesznének el a visegrádi országok filmes iskolái. azon túl, hogy egy többnemzetiségű testület el pártatlanul el tudná dönteni a közfelháborodást kiváltó ügyekben.
és adott esetben a mindenkori kormánytöbbséggel szemben is hoznának döntéseket.
most akkor juhász péter fogja meghatározni, hogy mi a közkultúra. ő lesz ez ügyben a nem-megosztó politikus? ez egy vicc.
akkor minden középeurópai szabadállam igyekezzen neves színészeket, rendezőket, elismert újságírókat beültetni egy ilyen tanácsba. és ha az többnemzetiségű, akkor van is rá esély. mert hiába ül be a baloldal, ha közben a lengyel jobbról ültet, a cseh meg középről, az osztrák meg ki tudja honnan. többnemzetiségű keretek között minden nemzetiség a legjobbat igyekezne delegálni. mindenki azt mondaná, hogy ne egy nímandot ültessünk oda.
ez sem lenne tökéletes. de biztosan jobb lenne, mint a jelenlegi felállás. ehhez szerintem középeurópai szövetségi kulturális tanácsok kellenek.
de értem, hogy te meg azt mondod, ha majd bajnai gordon és a mögöttük álló nem megosztó szanyi-gyurcsány tengely győz. kiegészülve a korszakos juhász jóskával és a nem tűzoltó, hanem katona szolidaritásos fazonnal, akkor majd lesz közkultúra és sajtószabadság.
szerintem ehhez középeurópai összefogás kell. és itt valódi rendszerváltás akkor lesz ha független intézményeket nem többpárti, hanem többnemzetiségi keretek között szervezzük meg.
csak az unió ez sok tekintetben túlságosan széles keret. ezért van szükség középeurópai összefogásra. különben balkáni országgá válunk. bajnai gordonnal is. mert ő is megosztó politikus lesz. akkor is ha nem ez a szándéka.
unionista (törölt) 2012.10.23. 22:41:24
azért azt ne felejtsd el, hogy medgyessy a csillagot is leígérte az égről.
unionista (törölt) 2012.10.23. 22:44:47
az akadémia megalapítására egy éves jövedelmének a kamatait ajánlotta fel.
barli 2012.10.23. 22:51:00
-Hogy nyerhet választókörzetet egy nem párt? Az mszp lemond mondjuk 60 körzetről a milla/szoli/dk javára? Ha ha
-ki a felelős a 2010 előtti elkúrásokért, túlkapásokért?
-hogy a francba fognak az emberek valakikre szavazni akik együtt indulnak a gyurcsánnyal?
Nem megy ki a fejemből hogy gyf=putyin, bg=medvegyev...
padlas 2012.10.23. 22:54:03
Egyébként az sokatmondó, hogy Széchenyiig kellett visszanyúlnod, hogy Bajnainál nagyobb áldozatot mondj.
barli 2012.10.23. 22:54:43
balage_81 reloaded (törölt) 2012.10.23. 23:15:22
most viszont van egy olvadó jéghegyre hasonlító fidesz-tábor, amely csak jövőre érzi meg a 700 milliárdos megszorítást
a szociális transzferekből élők nem fognak rájuk szavazni, ahogy mindig, most is az ellenzékhez húznak majd, főleg az mszp-hez.
balage_81 reloaded (törölt) 2012.10.23. 23:17:52
lmp - kevés zöld (a párt ugyanakkor még el is tűnhet)
mszp - kisnyugdíjas, szakszervezetis
együtt 2014 - közép
a közép tábora ugyan nem homogén, de csak a szolidaritás lóghat ki belőle. a bajnai-féle kapitalizmus elve nem hogy nincs szemben, egyenesen kéz a kézben jár a millás szabadságpártisággal, pl fű dekriminalizálása, stb.
a szolidaritás lehet kérdéses, de a gazdaság felpörgetésének ígérete az ő táborukat is jól érintheti
és mindez ellen a fidesz kemény mag kevés lesz.
mindig mondtam, hogy minden választáson a baloldalon múlik az eredmény, soha nem a fideszen. az ő alap tábora ehhez kevés, a másik hibáiból él
ANTICK 2012.10.23. 23:30:32
Az ilyen kijelentések szerintem tudatos Bajnait helyzetbe hozni próbáló kijelentések, amikkel megpróbáljátok elterelni a figyelmet illetve elhallgatni lehetséges alternatívákról a figyelmet, mint pl. a 4K!
barli 2012.10.23. 23:34:26
balage_81 reloaded (törölt) 2012.10.23. 23:41:44
ha ismeretlent hoznak, akkor az lesz a baj, hogy nincs kormányzati tapasztalata és nem ismerik
azért azt láthatod, hogy a bajnai-ellenes vádakat csak a jobboldal eszi meg, de az ugye azt is elhinné, ha azt mondanák, hogy ő szarta az atombombát
veracity 2012.10.24. 07:06:41
Wellmeaning looney.
unionista (törölt) 2012.10.24. 08:13:58
egyezzünk meg abban, hogy kölcsönösen hülyének tartjuk egymást.
unionista (törölt) 2012.10.24. 08:21:30
se kárpát-medenceit, se duna-mentit, se középeurópait, összeurópait különösen nem. a magyarok többsége a nemzetközösségnek minden formáját elutasítja. ilyen a többség.
és azért van cca. 1 millió ember, aki meg mégis csak. na ők fognak elhúzni a balkánról. és akkor a sok birka meg vitázzon azon, hogy orbán cárral fog össze, vagy bajnai bábbal. mind középen a sok birka.
ez a nép szélhámosokat, pojácákat képes megválasztani.
könyörgöm aki csak teheti húzzon el ebből az országból. kalandvágyból még éppen lehet itt maradni. de abszolút nem értem, hogy gyermeket miért akar valaki a balkánon felnevelni.
◄ ♥♥♥ Niki ♥ cica ♥♥♥ ► 2012.10.24. 10:51:54