Azt gondolnánk, ha van ügy, ami tényleg “van”, az a trafikmutyi. Pedig a trafikmutyi inkább azt bizonyítja, hogy itt valami nincs. Legfőképpen egységes kapitalizmusszemlélet nincs, csak mindig a másoké.
A Continental dohánycég elnöke azt magyarázta, hogy az ő aktivizmusuk feddhetetlen, a Philip Morris meg szemét, mert a dohánykoncesszió körüli felhajtás a trafikosokkal eddig is polcpénzező dohánymulti érdeke. Ekkor fordult meg a fejemben, hogy tényleg, ugyan már mit tettek az érintett szereplők, hogy a trafikmutyi ne eshessen meg? Alakíttottak-e a múltban érdekvédelmi szövetséget a trafikosok, van-e normális, az államnak nem lefekvő szervezete a kiskereskedőknek? Ha pedig a Philip Morris olyan erős, miért nem kente meg jól a magyar politikusokat, hogy az ő érdekei érvényesüljenek a trafikozásban?
Bezzeg a patikusok ezt jól tudják, amint egyszer írtam, ők valószínűsíthetően évek óta pénzelik a Fideszt, meg is van az eredménye. Sajnos a pártok már csak ilyenek, hogy oda és annyira pofátlankodnak, ahová és amennyire hagyják őket. Ismerős az, amikor az épp regnáló kormány meglenget valami törvényi változtatást, ami vállalatok érdekeit sérti, aztán hipp-hopp elfelejtődik - na mit gondolunk, miért? Jöhet az ellenvetés: de akkor hogyan lehetséges a pénzzel alaposan kitömött vállalatok testén át is keresztülvinni olyan sarcolást, mint a különadók meg a rezsicsökkentés? Egy magyarázat: ezek a szereplők valószínűleg ellenálltak, vagy azt gondolták róluk, hogy ellen fognak állni (mondjuk nem fizettek már előre), úgyhogy kaptak egy kis erődemonstrációt. Ezt az első békát le kellett nyelniük, és most azért fizethetnek korrupciós járulékot, hogy ne legyen nekik rosszabb. Nem lepődnék meg, ha tényleg így történne.
Komoly politika nincs pénz nélkül, ahogy kultúra és technika sincs. Pénzt azonban csak a gazdaság tud termelni. Normális esetben a gazdsági rendszer sokkal erősebb a politikainál, ekkora egyenlőtlenség mellett ad absurdum még törvényes és tisztességes kapcsolat is kialakulhat a kettő között, amolyan komplementer jelleggel. Ilyenek például: a lobbitevékenység, a gazdasági szereplők rendezvényein politikusok jelenlétével emelni az esemény nimbuszát, és viszont, a stratégiai partnerség, a jó ügyek (szegények, betegek, gyermekek stb. megsegítése) közös támogatása, vagy utóbbinak egy olyan változata, ahol a politikai kultúra fejlesztése kap pénzt.
E legutolsóra láttunk példát mostanában: több komoly vállalat dotálta Bajnai Haza és Haladás Alapítványát. Rögtön jegyezzük meg, hogy a vállalatok elemző cégeket foglalkoztatnak, mert a gazdasági, társadalmi, politikai helyzet alakulását szeretnék ismerni döntéseik előtt, vagyis pénzt fektetnek egy kiszámítható jövőbe. A politikai alternatívák pénzelése jó üzlet, a későbbi jóindulat reményében is, meg versenyszerű környezet, a pezsgő közélet gazdasági hatásai miatt is.
Ahol kellő számú és erejű versengő vállalat létezik, ott a szabadversenyes kapitalizmus lehet a legüdvözítőbb jövőkép e vállalatok számára. Azt kellene felismerni, hogy nálunk magába a kapitalizmusba is be kell fektetniük az érdekelteknek! Ha a nép hajlamos az államot - meg a kézivezérlést - támogatni a verseny ellenében, akkor megéri pénzt feccölni a szemléletfejlesztésbe, az “emberarcú kapitalizmus” ideájába, akár olyan eszközökkel, amit az imént már felsoroltam. Megtették-e, vagy sem, nem tudom, de eleget biztos nem tettek.
Sokan tévednek, amikor a rossz politika láttán úgy vádaskodnak, hogy “a politika csak a pénzről szól”. Nem így van, a politika az üzletről szól, választó és politikai szervezet egy piacon vállalkozik, versenyez, együttműködésről tárgyal, alkut köt, hitelez, befektet és hasznot remél. A pénz csak az egyik fizetőeszköz a sok más mellett, és a haszon sem csak pénzben mérhető, különösen e posztmateriális korszakban.
A pénzt arra kell használni, amire az jó, és a magánszektor általi politikapénzelés elég jó. Végül is szinte minden új pártfinanszírozást követelő vélemény alapja, hogy a támogatóik tartsák el a pártokat. Ezek pedig magánszemélyek és magánvállalkozások. Jön a kényelmetlenebb rész, hogy a támogatást persze meg is kell hálálni a kormányzati pozícióból. Na jó, de akkor csupán oligarchiák cserélődése lesz minden választás? Ez a gyakran felvetett provokatív kérdés ugyanilyen választ kíván:
Az lesz, de a “cserélődés” léte enyhít a dolgon: ha ugyanis vannak egymást váltó politikai oldalak, és támogatott vállalataik megerősödnek, akkor azok már egymást szorítják, méghozzá gazdasági és piaci alapon. Közben közösen szorítják vissza a politikát oda, ahová való, és az oligarchiák sem ugyanolyanok lesznek, ahogy ma ismerjük őket, a fentebb felsorolt együttműködési formák is teret vesznek el előlük. Ma ugyanis nem az a nagyobb baj, hogy a politika pénzeli a kegyelt vállalatait, hanem hogy azok egyenesen belőle jönnek, és így uralhatja őket, ettől mind a vállalatok, mind a politika szépen kicsúszik a verseny alól. Ahogyan a pártok már korábban kicsúsztak alóla az erős civil szféra hiányában.
Emlékszünk még az első Fidesz-ciklusra, amikor Orbán maga mondta, hogy el lehet dobni a régi telefonnoteszeket? Megannyi írás taglalta, hogy az új nagy párt “ellen-MSZP”-t épít, egy politikai és gazdasági konglomerátumot, egy minden szektorra kiterjedő hálózatot. Ezt a szavazók alapvetően nem utasították el! És bizony, a terjeszkedés ellenére a másik oldalnak is megmaradt ez-az. Ó, boldog békeidők...! Konglomerátummal csak konglomerátum versenyezhetett. Nyilván nem volt ez szép, de a szorítás kell a politikának. Ma pedig kétségbeesetten tehetjük fel a kérdést: tényleg ennyire nyamvadék az ország gazdasága, hogy még le se tudja rendesen fizetni a politikát, helyette simán belemegy, hogy a politika cicája vagy egyenesen rimája legyen?
A nagy versenyfutás kifulladása sem ma kezdődött: 2002 óta beszél Orbán az állami tulajdon erősítéséről! “Beszélt”, igen, és ettől nem tartott a vállakozói oldal, inkább Gyurcsányék gyengülése láttán jókora nyüzsgés indult meg, felsejlett egy stabilabb Magyarország gazdasági prosperitásának reménye. A vállalkozók valóban jól érezték, hogy a duma ellenére Orbán és a Fidesz a háttérben, a szavak mögött, a színfalak mögött, a homlok mögött, úgy istenigazából, eredendően és természetesen, amennyire csak lehetséges, Bajkál-tavi mélységben kapitalista. A legkapitalistább a magyar pártok között. Csak azzal nem számolt a reménykedő vállalati szféra, hogy a csúcspárt kapitalizmusa mögött semmi értékválasztás és értékvállalás nincs, és nem úgy, mint általában az érdekvezérelt politika mögött nincs, mert horrible dictu még az érdekvezéreltség is értékválasztás, hanem abszolút nincs, csak a teljes semmi, meg annak az ága szívem nélkül, a nagy Nincsen, a Nihil, az űr lélektől lélekig.
A gazdaság elsősorban kiszámíthatóságot szeretne, hisz abban erősödik, és nem finnyás, elműködget demokráciában is, diktatúrában is. Ezért még vádolni is értelmetlen Orbánékat azzal, hogy bármelyikek is akarnának lenni e kettő közül.
Ha egyetértesz vagy vitatkoznál, lájkold és kövesd a Politológusblogot!
Follow @Politologus
A bejegyzés trackback címe:
Trackbackek, pingbackek:
Trackback: Gyere haza, Mikkamakka! 2013.06.27. 09:25:20
Trackback: A mások kapitalizmusa 2013.06.26. 13:53:51
Trackback: Mandiner blogajánló 2013.06.26. 13:41:25
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
Libatolvaj takarodj 2013.06.27. 09:07:04
Azért barátom, mert akik most pozícióban vannak, azok nem hazaárulók. És nem is kívánnak hazaárulóként a nyilvánosság előtt tetszelegni, mint ballib kollégáik.
Magyar dohánycéget kiszorítani a piacról a phillip morris érdekében ez olyan tipikus hazaárulás, amit a baloldal már meg is ígért előre. (igen így konkrétan mondtál, hogy visszaállítják majd azt az előző rendszert, ami a totális külföldi dominanciát jelentette, a magyarokat meg kiszorítják a piacról- nyíltan hazaáruló módon)
Libatolvaj takarodj 2013.06.27. 09:11:06
"A későbbi jóindulat", amit majd Bajnai nyújt fizetségképpen a pénzelőinek, az miben is más, mint korrupciós pénz? Komolyan érdekel hogy mennyiben más? Mert nincs kimondva nyíltan, hogy mi most ezzel "jóindulatot és befolyást" vásárolunk?
Fejesrob 2013.06.27. 09:18:57
Remélhetőleg, ezek már legfőképpen magyar gyártmányú termékeket árulnak.
Fejesrob 2013.06.27. 09:21:44
" A politikai alternatívák pénzelése jó üzlet, a későbbi jóindulat reményében is, meg"
Ez csak a ballibsiknél nem tartozik a korrupció kategóriájába. Ezek a gyakorlatban garantált hasznú, a lakosság számára nagyon előnytelen szerződéseket jelentenek.
politologus · http://politologus.blog.hu 2013.06.27. 09:27:35
_Epikurosz_ 2013.06.27. 09:28:35
politologus · http://politologus.blog.hu 2013.06.27. 09:33:25
Baszkikám 2013.06.27. 09:38:21
"A dohány értékesítése átkerült a multik kezéből a magyarok kezébe. Ez miért baj? "
Ez így még jól is hangzik, és a zorbánhívők száját be is lehet tömni ilyen álszent dumával.
Képzeld el a szituációt úgy, hogy Gyurcsány Ferenc kormánya szétosztogatja a cigibizniszt pártja tagjai és a haverjai között.
Nos ehhez mit szólnál?
Biztos nem azt mondanád, hogy minden oké, hisz rendes magyar vállalkozók kezébe adta a megélhetési lehetőséget a gonosz külföldi multik helyett.
2013.06.27. 09:44:45
Aki pedig még leáll mentegetni bárkit is, vagy tapsikolni, az szégyellje magát! Tolvajt nem szoktak hátba veregetni.
IdomitottFoka 2013.06.27. 09:47:18
Dehogynem. Baltával.
Cincinnatus 2013.06.27. 09:47:41
"Ezek a gyakorlatban garantált hasznú, a lakosság számára nagyon előnytelen szerződéseket jelentenek." - Igen, pontosan ez történt a trafikmutyi esetében, amikor a Lázár János által benyújtott törvényjavaslat 4%-ról 10%-ra emelte meg a trafikokban forgalmazandó dohánytermékek garantált hasznát!:-)
Azzal pedig ne is próbálj érvelni, hogy "Ez a derék magyarember trafikosoknak" jó, mert:
1.) A trafikok zömét Fidesz-közeliek nyerték, nem pedig akármilyen magyarok. (Ld. a Contiental-főnök és a dohánytörvényt író Sánta János 500 trafikját - az összesen 5000-ből.)
2.) A magyar vásárlóknak ez semmi más "haszonnal" nem jár, mint hogy vagy megveszik jóval drágábban a "Fidesz-dohányt", vagy csempészárut vásárolnak...
Persze, tudom: te semmilyen észérv, tény ellenére sem fogod sohasem kihúzni a fejedet a Fidesz seggéből... Lehet, hogy te is részesedtél pár trafikkal a jóból?:-)
Fejesrob 2013.06.27. 09:48:30
"Képzeld el a szituációt úgy, hogy Gyurcsány Ferenc kormánya szétosztogatja a cigibizniszt pártja tagjai és a haverjai között."
Elképzelem, ugyanis a kerületi üzlethelyiségek bérlésénél a párttag előnyben volt.
Nincs ebben semmi, inkább sok MSZP-s kisnyugdíjas mint egy külföldi multi egyben.
Jhonnyq 2013.06.27. 09:51:04
Nem tudom te mivel keresed a kenyered a bértrollkodásodon túl de abba gondolj bele,(persze ahhoz agy is kellene) hogy mit tennél ha orbán holnap kitalálná,hogy neki az a gazdasági ág kell és betenné a helyedbe a saját emberét?
Nem bolsizni,libsizni kell fasz,hanem gondolkodni egy napnál hosszabb tàvra...
Ez az ami nem megy egyik fidesz seggnyalónak sem...
Gilinggalang 2013.06.27. 09:51:39
Cincinnatus 2013.06.27. 09:51:56
A Sánta János-féle dohány(törvény-író)céget nem Pannoniának, hanem Continentalnak hívják - ld.: continentaltobacco.com/
Fejesrob 2013.06.27. 09:51:59
Nagyon-nagyon helyeslem.
Azzal együtt, hogy aláírom, korrupció is fellelhető. Sajnos ahol vágják a fát, ott hullik a forgács is.
Fejesrob 2013.06.27. 09:52:35
collateral collector (törölt) 2013.06.27. 09:56:24
Milliárdokért levelezik velünk a miniszterelnök.
politologus · http://politologus.blog.hu 2013.06.27. 09:56:48
sas70 2013.06.27. 09:57:20
Kereskedelmi csatornák típusok szerint Elárusítóhelyek darabszámának aránya a piacon Mennyiségi részesedés a kiskereskedelmi dohányeladásban
Hipermarketek (Tesco, Auchan, Interspar) 0,3% 5,0%
Szupermarketek (Spar, részben Coop és CBA) 1,0% 5,0%
Diszkont üzletek (Lidl, Penny, Aldi) 2,0% 3,0%
Benzinkutak 3,0% 9,5%
Trafikok 8,4% 12,0%
Vegyes élelmiszerüzletek (kisboltok) 41,3% 50,2%
Vendéglátóhelyek (éttermek, kocsmák, szórakozóhelyek) 44,0% 15,30%
Jhonnyq 2013.06.27. 09:59:06
Nem kell egyébként nagyon messze menni példáért erre,elég egy tegnapi hír miszerint szeptembertől literenként 5ft+ lesz az üzemanyagokon mert számunkra láthatatlan módon majd megjelölik azt!!!!!
Na és kinek fizetjük majd ezt a "láthatatlan" adót???
Te ezt véded!!!
Te emellett állsz ki!!!
Te egy mocskos tolvaj "ügyvédje" vagy!!!
sas70 2013.06.27. 10:02:44
"A trafiktörvényen tehát elsősorban nem a kormány által emlegetett multik buknak, ahogy a forgalom nagyobbik részét sem ők bonyolítják, így a profit többségét sem ők rakják zsebre, hanem a magyar vendéglátók és kisboltosok, akik 36-38000 bolttal érintettek a dohánykereskedelemben. Mivel a vállalkozók egy szűk szeletének egynél több üzlete van, így a ténylegesen érintett vállalkozók száma a 36-38 ezernél valamivel alacsonyabb lehet, de valószínűsíthető, hogy legalább 35 ezren vannak. Ők azok a magyar vállalkozók, akik biztosan rosszul járnak a trafiktörvénnyel.
A GfK korábbi számításai szerint a törvény hatálybalépése miatt akár 2500-3500 kisbolt is bezárhat, az állami monopóliummá tett dohánykereskedelem miatt pedig nagyjából 10-15 000 munkahely szűnhet meg. Eközben a külföldi tulajdonban lévő dohánygyárak, akik többet keresnek a dohányon, mint a pár százalékos árréssel dolgozó kiskereskedők, egyáltalán nem szorulnak ki a piacról, legfeljebb csak a részesedésük csökken majd."
Tehát akkor ki járt jól?
politologus · http://politologus.blog.hu 2013.06.27. 10:05:10
Jhonnyq 2013.06.27. 10:08:22
Megkérdezni úgysem meri,inkább bebújik a "nemzeti" szó mögé és azt gondolja attól védve van!!!
Cincinnatus 2013.06.27. 10:23:07
A baj ott van, hogy ez az „átkerülés” – ami ugyebár a piaci részesedés megváltozását jelenti – nem nyílt, piaci, teljesítmény- és minőségversenyben történik, „Győzzön a jobbik!”-alapon, hanem úgy, hogy egyes, a Fideszhez közeli, a Fideszt korábban pénzelő gazdasági körök törvényi erővel szerzik meg mások tulajdonát és törvényi erő segítségével rendezik át számukra kedvezően a piaci viszonyokat.
Elárulom neked, hogy miért rossz ez: azért, mert így nem azé lesz a piac, a haszon és a továbbfejlődés lehetősége, aki profibb, jobban szervezi a tevékenységét, jobban fejleszt, stb., így a termékek és szolgáltatások minőségének általános szintje csökken. Így nem a fogyasztók minőséggel kapcsolatos érdekei, hanem egyes politikaközeli oligarchák anyagi érdekei „szabályozzák” a piaci részesedést…
Elárulom azt is, hogy ennek nem csupán belpiaci negatív következményei vannak, hanem azzal is jár, hogy a belpiacon „megvédett”, kedvezményekkel kitömött cégek nemzetközi versenyképessége csökken, kevesebb nemzetközi mércével is versenyképes termék, szolgáltatás lesz – ez pedig más szavakkal azt jelenti hogy az ország erőforrásai csökkennek.
Csak hogy a te gondolatvilágod fogalmaival írjam le: itt nem „magyarvédelmi” kérdésről van szó, hanem fogyasztóvédelmi és minőségbiztosítási kérdésről. Az pedig, ha csökken a magyar vállalkozások versenyképessége (mert a „megvédésük” a nyílt versenytől miden tapasztalat szerint ide vezet!), akkor szegényedik az ország, szegényednek a magyarok… Ha ez a Fidesz „magyarérdek-képviselete”, ehhez csak gratulálhatok!
(…És az „Ahol gyalulnak, ott hull a forgács!” Sztálin kedvenc mondása volt…)
siskalaszlo · http://vulgarian.blog.hu 2013.06.27. 10:24:12
Blogger Géza 2013.06.27. 10:24:46
"tényleg ennyire nyamvadék az ország gazdasága, hogy még le se tudja rendesen fizetni a politikát"
Blogger Géza 2013.06.27. 10:27:46
zombizan · http://libertarius.blog.hu/ 2013.06.27. 10:31:03
a) A szabadversenyre épülő piacgazdaság alapvetően nem a vállalatoknak jó, hanem a társadalom egészének (amelynek persze a vállalatok is részei). Az üzletemberek nem szeretik a versenyt, mert a verseny csökkenti az EGÉSZ piaci profitot. A tipikus probléma ezekben a rendszerekben nem a túl szabad verseny, hanem a versenyt korlátozó megállapodások, intézkedések, paktumok tömege. A vállalatok az esetek többségében ilyen kivételekért, speciális kedvezményekért lobbiznak, amit a politika bizonyos áron felszámít nekik, az egész társadalom kontójára. A trafikmutyi ennek gyönyörű példája.
b) Tyúk-tojás probléma, hogy mi volt előbb, a korrupt vállalat vagy a korrumpálható politikus.
c) A vállalatok és a politika korrupt kapcsolata több dimenzió mentén is kialakulhat.
Az egyik eset, amikor valódi termékekkel versenyző vállalatok korrumpálnak (más olvasatban: kénytelenek korrumpálni) állami szereplőket a megrendelés érdekében. Ha több vállalat indul egy tenderen, és mindenki hajlandó korrupcióra, akkor elméletileg még korrekt döntés is születhet, a termékek ára és érdemei alapján, hiszen a korrupciós pénzeket bezsebelőknek mindegy, hogy A vagy B vállalattól kapják ugyanazt az összeget. Elméletileg, mert gyakorlatban ez nem ilyen egyszerű.
Másik eset, amikor magát a keresletet is a korrupciós igény szüli, tehát csak azért vásárolnak/építenek valamit, hogy módot teremtsenek a korrupcióra. Társadalmi szempontból ez nyilván még károsabb, mert a korrupció költsége mellett az erőforrás allokációt is félreviszi. Erre sok példa van a közelmúltból, pl. EU pénzek felhasználása terén.
Harmadik eset, amikor a vállalati szektor az államot mint kockázatvállaló partnert használja, bizonytalan kimenetelű beruházások/vállalkozások esetében. Ha bejön az üzlet, a haszon a magáncégé. Ha kudarc lesz, a számlát részben vagy egészében az állam állja. Ez működhetne korrekt, korrupciótól mentes alapon is, ha az állami garancia árát felszámítják a cégeknek. De sok olyan ügyről lehetett hallani/tudni, ahol ez valamilyen ideológia mentén elmaradt.
sas70 2013.06.27. 10:34:05
Arról, hogy egy tollvonással, erővel elveszem az vállalkozásodat, a megélhetésedet és egy nekem tetsző embernek adom! Ennyi és nem több! Államosítás ez kérem és a legsötétebb diktatúrák jellemzője!
driopios 2013.06.27. 10:36:01
Köcsög multik. Köcsög MOL. Köcsög
OTP. Dögöljön meg mind a gecibe!!!
Cincinnatus 2013.06.27. 10:36:53
Képzeld, tudom! Az árrés a beszerzési és eladási ár különbsége, amely "tartalmazza" a hasznot is, más költségek fedezete mellett. Tehát: ha növelem (törvénnyel, Fidesz-módra) az árrést és az egyéb, a tevékenységemmel kapcsolatos költségek, kiadások változatlanul maradnak (mint ahogy ebben az esetben ez így van), akkor az árrés növelése egyértelműen a hasznot növeli.
Ergo: a Fidesz az árrés két és félszeresére növelésével kifejezetten és egyértelműen hasznot garantált az érintetteknek!
...Ezt bebuktad, ma nem kapsz fizut Kubatovtól!:-)
belekotty 2013.06.27. 10:37:30
Mi van a Wagem nickkel?
vak komondor is talál szemet 2013.06.27. 10:46:25
Remek...
Pan Modry 2013.06.27. 10:51:38
Nem szamit hogy ki t ulajdonos, a korrupcio akkor is ugyanolyan budos ha magyar csinalja.
Persze ha ti a magyar oliagrchakat akarjatok gazdagitani, a ti dolgotok, hulyenek lenni allampolgari alapjog.
_most_ 2013.06.27. 10:55:33
Wаgеm 2013.06.27. 10:58:07
Fejesrob 2013.06.27. 10:59:39
88888888 2013.06.27. 11:00:18
Fejesrob 2013.06.27. 11:01:03
Emlékezz erre a jóslatra.
Fejesrob 2013.06.27. 11:04:15
Netuddki. 2013.06.27. 11:05:51
Mellesleg a legpofátlanabb amikor a fideszesek a nyilatkozataikban megpróbálnak pártpolitikát bevinni a dohánymutyiba. "Mer' maszoposok is nyertek."
Lófaszt! Haverok meg családtagok nyertek. Lehet mégcsak nem is fidesz tagok, csak egy fideszes kondérközeli megélhetési rokonai. Magyarul sima köztörvényes dolgok folytak a koncessziók kiosztásánál. Bizony kiosztás volt és nem pályázat. De majd egyszer erről is számot kell valakiknek adni...
_most_ 2013.06.27. 11:11:27
Fejesrob 2013.06.27. 11:12:10
politikus-omm 2013.06.27. 11:14:31
Lehet hogy a gazdaság pár százaléka magyar kézbe kerül! Együtt aggódik európa és a 'magyar' ''értelmiség''(sic)!
Amikor a teljes gazdaság pár év alatt a külföldieké lett a 90es években, akkor milyen csend volt. Egy szót sem szóltak. Az a szabadverseny győzelme volt.
Az értelmiség kenje a szabadversenyt a kenyerére, a zemberek meg hadd menjenek a józan eszük és érdekük után, okés?
Jhonnyq 2013.06.27. 11:20:57
Az emberek mennének a józan eszük után de az meg nem Orbán érdeke...
A szabad verseny az egyetlen járható út,pont az emberek érdekében...
_most_ 2013.06.27. 11:24:47
koborvadász 2013.06.27. 11:26:34
Pár Viktor barát kezébe került a dohánypiac. Ami eddig nagyon sok embernek pénzt hozott.
Amúgy ma olvashattad, hogy a multiknál, kutaknál, nagyobb üzletekben is lehet majd cigit kapni.
Ennyi történt. Lesz pár új kőgazdag aki visszacsorgat, támogat. Viktor meg örül.
Ez erről szól. Sem többről sem kevesebbről.
Legkevésbé a Magyarokról.
Ja a lóvét külföldön tartják majd addig, míg nem csinálnak állami bankot.
Ahol is lehet pénzt mosni, pénzt elhallgatni, eltüntetni.
Üdv a Magyar valóságban.
politikus-omm 2013.06.27. 11:26:47
politologus · http://politologus.blog.hu 2013.06.27. 11:27:49
biobender 2013.06.27. 11:29:23
Emlekezz erre a joslatra.
politikus-omm 2013.06.27. 11:30:18
Ahol A embernek 1 krajcárja van és B embernek 10 krajcárja, és a szabályok ugyanolyanok mind2re (ez a liberális szabad verseny dogma), akkor a verseny igazságtalan. A nyugat ránk kényszerítette a saját szabályait, de pénzünk nincs hozzá. És a nyugat is pénzt akar, akárcsak mi.
Fejesrob 2013.06.27. 11:30:52
politikus-omm 2013.06.27. 11:32:41
Az IMF is bank, csak nem magyar. Az tetszett is nektek.
_most_ 2013.06.27. 11:33:36
Fejesrob 2013.06.27. 11:35:25
_most_ 2013.06.27. 11:37:06
politikus-omm 2013.06.27. 11:37:28
- Ezt is teszi a kormány, ellentétben a korábbi kormányokkal, amennyire az EU engedi
- Nem kétlem én hogy a fidesz lop, max nem zavar annyira mint a defektes ballibek lopása
Fejesrob 2013.06.27. 11:38:36
Azért kíváncsi lennék az Auchan régebben kivel egyezett meg?
koborvadász 2013.06.27. 11:38:56
Hát persze! Őket a többség ( ezt ne vitassuk most ) hatalmazta fel arra, hogy azt csináljanak amit csak akarnak, kérdés nélkül!
A fidesz a legelső intézkedésével ( kettős állampolgárság ) szemen köpte a választóit.
Volt viktorék álltal kezdeményezett népszavazás róla, ahol a többség erről hallani sem akart.
Hm?! Ez milyen?
Ja! viktor a választások után a népszavazás itézményére az mondta, hogy felesleges, nem lesz ilyen többé.
Van helyette nemzeti konzultáció milliárdokért!!
Fejesrob 2013.06.27. 11:40:36
"A ballibsi weboldalaknál látogatottabb" Ez nem azt jelenti, hogy a világ leglátogatottabb weboldala.
Persze ha ballibsi lennék, e miatt én is el lennék keseredve, ahogy te:)
_most_ 2013.06.27. 11:44:37
webaudit.hu
politikus-omm 2013.06.27. 11:46:14
- Ehhez képest 2/3ra áll a fidesz
- Ehhez képest Meseházyt elküldték Erdélybe bocsánatot kérni. Ők kit köptek szembe?
Fejesrob 2013.06.27. 11:48:18
Azaz a kuruc látogatottságát melyik baloldali, vagy liberális weblappal szeretnéd összehasonlítani, esetleg hová van ez leírva?
politikus-omm 2013.06.27. 11:48:21
Ez pedig azt jelenti hogy az olvasók ott a legfiatalabbak.
koborvadász 2013.06.27. 11:50:27
Majd, ha mindenk ilmegy szavazni és akkor lesz 2/3-a a fidesznek akkor beszélhetnek többségről.
politikus-omm 2013.06.27. 11:51:30
koborvadász 2013.06.27. 11:52:57
Az a fidesz és érdekeltségi körének bankja lesz!
Látom igazi besütött vagy!
Menj és igyál narancslevet!
politikus-omm 2013.06.27. 11:56:16
Vagy jó volt az Erste meg a Reiffeisen?
_most_ 2013.06.27. 11:57:30
Fejesrob 2013.06.27. 11:59:21
Fejesrob 2013.06.27. 11:59:58
Fejesrob 2013.06.27. 12:02:15
politikus-omm 2013.06.27. 12:08:19
koborvadász 2013.06.27. 12:10:40
Ki a f@szt érdekelnek a bal meg jobb meg közép meg független f@szfejek.
Csinálják a feszkót a háttérben meg aláírják a közös ügyleteik szerződéseit.
Csak most az a baj, hogy mára mindegyik megszedte magát és nem nagyon akarnak osztozkodni.
A bankok meg elhúzhatnak. Ha magyar, ha nem.
_most_ 2013.06.27. 12:10:55
politikus-omm 2013.06.27. 12:15:07
koborvadász 2013.06.27. 12:17:08
Nem is alkotmányoztak! Pedig megtehették volna!
Nekem a Himnusz-hoz való hozzányúlásuk tetszett!
Azt hittem lesz benne egy kisz hopp-zsamo-zsase!
Online Távmunkás · http://onlinetavmunka.blog.hu 2013.06.27. 12:18:06
Fejesrob 2013.06.27. 12:19:48
88888888 2013.06.27. 12:22:20
nem, ezt úgy hívják, hogy ostobaság...
Online Távmunkás · http://onlinetavmunka.blog.hu 2013.06.27. 12:22:20
A trafikmutyi nem a Tescónak meg az Auchannak fáj, ott a forgalom jelentéktelen részét adja, viszont bőven vannak családi vállalkozásban működtetett éjjel-nappali boltok, ahol a bevétele nagy része a dohányértékesítésből jött össze.
Fejesrob 2013.06.27. 12:22:30
Valószínűleg egyébként ezért kellett az árrést 10%-ra növelni.
Fejesrob 2013.06.27. 12:24:25
Fejesrob 2013.06.27. 12:26:27
Ráadásul úgy, hogy Orbánéknak a Bajnaiék által felvett IMF hitelt is vissza kell fizetni.
Nem mindenki gondolkodik olyan ostobán, hogy akkor visszahívjuk azokat, akik elkúrták.
koborvadász 2013.06.27. 12:28:19
Köszi!
Te írtad le!
Ne bíráljad őket! :-D
Online Távmunkás · http://onlinetavmunka.blog.hu 2013.06.27. 12:28:20
politikus-omm 2013.06.27. 12:29:45
- Tényleg és hogyan?
politikus-omm 2013.06.27. 12:30:31
politikus-omm 2013.06.27. 12:33:27
88888888 2013.06.27. 12:34:18
hát ezt azért te se gondolhatod komolyan. ez a többiek nyíltan hülyének nézése és kikérem magamnak, de legalább világos, hogy mi a szint:)
_most_ 2013.06.27. 12:35:59
koborvadász 2013.06.27. 12:36:08
Nem! Diktaturának hívják!
Kommunista diktatúrának!
De ez még annál is rosszabb amit most csinálnak.
Viktor dilettáns álmait valósítják meg, akár 1-2 nap alatt.
Ez nem siker! Ez felelőtlen hazaárulás!
Fejesrob 2013.06.27. 12:36:28
Fejesrob 2013.06.27. 12:37:20
Online Távmunkás · http://onlinetavmunka.blog.hu 2013.06.27. 12:38:30
Egy példa Pestről: több mint 10 éve üzemel a kisbolt családi vállalkozásban, egész életükben a kiskereskedelemben dolgoztak, 3 gyereket nevelnek, akik között van súlyos beteg is. Pár hónapja a közelben levő pékséget is bérlik, felvettek egy extra alkalmazottat is.
Pályáztak trafik-koncesszióra, de nem kaptak. Egy hónapja szólt a pékség üzlethelyiségének tulajdonosa, hogy felmondja a szerződést, mert nemzeti dohánybolt lesz ott és ők a bérleti díj kétszeresét fizetik. Aztán kiderült, hogy az utca túloldalán egy önkormányzati helyiségben kedvező bérleti díjjal nyit egy csókos trafikot (persze nem a kerületben lakik és van több trafikja is egy másik kerületben) és 200 méterre a virágbolt helyén is trafik lesz.
Ők most nem tudják, hogy mi lesz velük, mert a forgalom 40%-a dohányértékesítésből jött be...
_most_ 2013.06.27. 12:38:46
Online Távmunkás · http://onlinetavmunka.blog.hu 2013.06.27. 12:39:57
Online Távmunkás · http://onlinetavmunka.blog.hu 2013.06.27. 12:41:21
_most_ 2013.06.27. 12:42:46
88888888 2013.06.27. 12:43:57
ja hogy nem mondták el, és akkor ezért nem is tudod mi? magadtól jöttél már rá bármire? lehet el kéne kezdened az önálló gondolkodást és akkor nem kéne folyton várnod hogy megmondják mire gondolj.
az nem tűnt fel pl. hogy ezt csak a pályázatok lezárása után nyögték be? nyilván így volt fair mindenkivel szemben:)
koborvadász 2013.06.27. 12:46:22
Hiába vitázol velükl.
De ők ezt nem értik! Ők ezt nem tudják!
Besütött szemellenzős mind!
Amit viktor mond az úgy van!
Érdekli is őket a többség?
politikus-omm 2013.06.27. 12:51:10
Lófasz Hadnagy - A Magyar Köztársaság Állampolgára 2013.06.27. 12:55:29
Mint ahogy tök véletlenül jöttek rá arra is PONT most, hogy az e-cigi meccsoda veszélyt jelent a társadalomra: 444.hu/2013/06/26/hogyan-fejeztek-le-nehany-nap-alatt-a-magyar-e-cigarettapiacot/
Persze szó sincs olyasmiről, hogy az e-cigi veszélyt jelentene a haverok/rokonok cigiforgalmára, úgyhogy azonnal, államilag ki kell nyírni, á, dehogy!
politikus-omm 2013.06.27. 12:58:40
- Ja persze. Fingod nincs arról mennyit kell adminisztrálni a támogatásoknál. Olyan hogy foglalkoztatásra kapod és eszközt veszel belőle, nincs. Ugyanis először kell megcsinálnod amit akarsz, aztán folyósítják a pénzt.
koborvadász 2013.06.27. 13:45:38
Látod! Nálunk erre is van példa!
Ellenzékben, minden Nemzeti Ünnepet szétcsesző, kormányozva minden Nemzeti Ünnep elől elmenekülő, dilettáns, megalomán egoista vadbarmot választott pár ember az ország élére.
Nem arra hatalmazták fel, hogy a saját érdekeit képviselje.
Te se szeavaztál volna rá, ha tudod, hogy ezt csinálja!
Bár ezt mindenki tudta aki nem rá szavazott.
Minek is magyarázzam! Úgy se érted a lényeget.
Online Távmunkás · http://onlinetavmunka.blog.hu 2013.06.27. 13:53:28
eszakonline.hu/itthon/65-ez-toertent/12740-elre-kertek-a-milliokat-a-trafiknyertesek
wirth6 2013.06.27. 15:06:24
Akik hallani se akartak róla, elmentek és nemmel szavaztak, ez az érvényes szavazatok 48,43 százaléka. Amiből látszik, hogy az Igennel szavazók voltak többen, csak épp nem mentek el annyian szavazni (felteszem mert sokaknak indifferens volt a kérdés), hogy érvényes legye na referendum. Szóval ebből a népszavazásból messzemenő következtetéseket nem nagyon lehet levonni.
Libatolvaj takarodj 2013.06.28. 08:44:00
Pontosan ez Bajnai és Mesterházy álláspontja is meg az MSZP-é.
Meg is lehet nézni, hogy magyar emberek alig rúgtak labdába amikor ezek a férgek voltak hatalmon. Ugyanis egy magyar az mindig gyanús a te fajtádnak. Egy magyar az nagyon könnyen lehet Fideszes, sőt Jobbikos is.
Ha egy külföldi cégnek, külföldi embernek adod, te mint MSZP kormány a megrendeléseket, akkor nincs ilyen veszély.
És ezt is csinálták, szinte mindent a külföldieknek adtak, minden előnyt, minden lehetőséget.
Hiszen akkor nem fogja egy magyar megkapni. És ha tudják garantálni, hogy nem magyar kapja, akkor az is biztos, hogy nem Fideszes vagy Jobbikos kapja meg. És ez a legfontosabb. Nekik.