Politikai Innováció - Politológusblog a más minőségekért

2012. október 23. 12:05 - politologus

Nem értem a fanyalgókat

Amióta Bajnai belengette visszatérését, három fanyalgó álláspont váltakozik a fontosabb blogokban:

1.) Bajnai nem visszatért, hanem végig jelen volt.
2.) Bajnai nem válthatja le az elmúlt húsz évet, mert része annak, de még az elmúltnyolcnak is.
3.) Csak Orbán leváltását célozni vajmi kevés, programnak elégtelen, de még összekovácsoló erőnek sem jó, mert visszahozza az MSZP-t.

Ezek boncolgatása előtt csak gondoljuk el, hogy egy demokrácia alapállapota, hogy a második legnagyobb párt - hívják akárhogy - vezetője miniszterelnök-aspiráns. Vagyis: mindig van ellenjelölt, tessék elfogadni.

Az 1.) igaz, némi kiegészítéssel. Bajnai magatartása ugyanazt a kivárást tükrözi, ami a közélet iránt fogékonyak többségét is jellemezte, vagyishogy a Fidesz kormányzati produkcióját érdemes lesz nagyobb egységében látni, és csak aztán ítélni. Mára sokaknak világos, hogy ez a kormányzat nem első osztályú, és egyre kevésbé lehet minőségi javulásra számítani. Jó indikátora e vélemény jogosságának, hogy egy komolynak nevezhető csapat is osztja, alkalmasnak látja az időt az aktivizálódásra.
A 2.) megint igaz, csak a megközelítés maga rossz. Nincsenek tiszta fiúk, nem lehet teljesen kívülről érkezni. Egyszerűen képtelenség esélyes politikai erőt gründolni sohasem látott szakemberekkel és jelöltekkel, pláne sohasem létező anyagi forrásokkal.
És: a választók sem szűzleányok már, emezekéi sem, amazokéi sem.

A 3.) első felétől viszont ideges vagyok. Hát hogy a túróba ne lenne érdemes Orbánt leváltani? Mi más legyen akármiféle ellenzék célja, és pláne jelszava? Ha az Orbán-rendszer maga volna a csoda, az ellenzéknek akkor is meg kell találnia azt a pontot, amire a leváltásának okát alapozza, legfeljebb ez csak idővel következik be, addig is épülj fel, izmosodj gondolat.
Az MSZP visszajöveteléről, egyáltalán pártok jöttéről és eltűnéséről csak egy véleményem van, ami minden múltbeli, jelenlegi és jövőbeni pártra érvényes.

A választás a szükségszerű bizonytalansági tényező a demokráciában, a léte még az eredményénél is fontosabb. A mai leváltás-hirdetés hallatán felejtsük el, hogy amúgy lehetne rosszabb is, meg hogy a Fidesz MSZP-általi leváltása igazságos vagy erkölcsös volna-e. Nem szabad ilyen kívülről erőszakolt követelményekkel operálni, Hamlet is ott szúrta el, hogy az egész világ kibillent egyensúlyát akarta helyreállítani. Az elmúlt választások mindegyikére mondhatnám azt is (sőt már előre a 2014-esre is), hogy a kormányzók megérdemelték, és azt is, hogy nem érdemelték meg a vereséget, és érveim ugyanolyan szép két fele előtt ugyanúgy meghajolnék.

Igaza van Dahlnak, az emberek többet várnak a politikai választástól, mint amennyit az nyújtani képes, mint amire az alkalmas. Nem a nagy és magasztos célok miatt tartanak választásokat, hanem azok hiányában is, a világ helyrebillentése még rendelhető extraként is ritka, nemhogy szériafelszerelés lenne.

Szóval, ha lehet, ne várjunk már túl sokat a politikától, csak újabb csalódás a vége. Kis lépésekben lehet javítani a minőségen és azok sikere által a bizalmon. Bajnai sikerétől vagy vereségétől most félni értelmetlen, jelöltek és programok híján tovább romlana a magyar politika minősége és elfogadottsága, attól féljetek inkább.

A Bajnaira fanyalgók is örülhetnének, hogy Orbánnak 2010-zel ellentétben mégiscsak egy fajsúlyos ellenfelet lesz alkalma megkóstolni, s akár jól megvernie. Vagy még az is lehet, hogy mint 2006-ban, újra maga elé kapja Bod Péter Ákost, s akkor a "szakértői/menedzser" porondról már csak a Róna Péter fog hiányozni, vagy akár ő sem.

Ha egyetértesz vagy vitatkoznál, lájkold és kövesd a Politológusblogot!
follow us in feedly

153 komment
· 4 trackback

A bejegyzés trackback címe:

https://politologus.blog.hu/api/trackback/id/tr824864091

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Politikai elvonókúra 2012.10.23. 21:33:20

Növekvő népszerűségünk ellenére hamarosan fel kell hagynunk politikai témájú cikkeinkkel. Nem a cenzúra, vagy annak első számú magyarországi helytartója, az NMHH ítél minket hallgatásra, hanem az egyik legsúlyosabb szenvedélybetegség.   Az e...

Trackback: Politikai elvonókúra 2012.10.23. 21:33:13

Növekvő népszerűségünk ellenére hamarosan fel kell hagynunk politikai témájú cikkeinkkel. Nem a cenzúra, vagy annak első számú magyarországi helytartója, az NMHH ítél minket hallgatásra, hanem az egyik legsúlyosabb szenvedélybetegség.   Az e...

Trackback: Össze-, vissza- és melléfogás 2012.10.23. 18:30:05

Róna Péter egyik nol.hu-n megjelent posztjában arról ír, hogyan próbált meg a politikai elit az elmúlt húsz évtől először elhatárolódni, majd hogyan adta át magát mégiscsak az elmúlt húsz évbeni erkölcsi és politikai szellemiségének mindezek ellenére. ...

Trackback: Össze-, vissza- és melléfogás 2012.10.23. 18:30:00

Róna Péter egyik nol.hu-n megjelent posztjában arról ír, hogyan próbált meg a politikai elit az elmúlt húsz évtől először elhatárolódni, majd hogyan adta át magát mégiscsak az elmúlt húsz évbeni erkölcsi és politikai szellemiségének mindezek ellenére. ...

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

pástétom 2012.10.23. 19:35:52

@Egy igaz ember: "Mikor érti meg már végre az MSZP, hogy őket nem kívánják vissza az Orbán távozását követelők?"

Részben visszakívánják őket. A legnagyobb ellenzéki párt, ha nem tűnt volna még föl. Legközelebb gondolkodj, mielőtt leírsz hülyeségeket!

A szerelő 2012.10.23. 19:37:27

"Ne várjunk már túl sokat a politikától, csak újabb csalódás a vége."
Ennyi erővel azt is lehetett volna írni, hogy ne együnk, mert úgyis kiszarjuk :)
Akárhogy civilkedik bárki is, akkor is csak politikai szerepvállalással lehet bármit elérni. Ebből a millás tüntetésből százszor többet ki lehetett volna hozni, ha profik veszik a kezükbe a dolgot, látszott is, hogy a szándék kevés. Rá kéne már ébredniük, hogy így nem sokra mennek, legalább a háttérbe oda kéne engedni azokat, akik értenek hozzá. Bezzeg viktor, a nagy semmitmondásával simán nagyobbat szólt.

Húsleves 2012.10.23. 19:39:43

@politologus:
A mesében én sem hiszek, de ez semmit sem változtat azon, hogy világosan felismerhető ugyanaz a visszataszító gátlástalan politikai magatartás az egész Bajnai visszatérés körül, amiből elege van rengeteg embernek.
Nagyon fingszagú ez a Bajnai visszatérés. Csak néhány dolog.
- nagyon szeretnék Bajnait úgy beállítani, mintha ő a válságmenedzseléskor került volna elő, valahogy úgy, mint Bruce Willis filmjeiben, amikor egy delegáció megkeresi a magányos hőst, hogy Gordonkám, tudjuk hogy utálsz bennünket, de mostan itten kérlek meg kellene menteni a világot. Csakhogy nem így van. Ő is részese volt az elkúró kormánynak, csak akkor még nem miniszterelnökként.
- kurvára átlátszó volt már régóta, ahogy csempészik vissza Bajnait, és ez annak aki nem szereti ha hülyének nézik, nem szimpatikus. Ahogy a Véleményvezéren kezdték elemezgetni, hogy Bajnai lenne az egyetlen aki össze tudná boronálni a baloldalt, és folytatta több hasonlóan átlátszó blog, tökéletesen látszott az imázsépítés aztán egyszer csak - láss csodát! - Bajnai előlépett.
- a Milla meg kísértetiesen hasonlít a polgári körökre, rendszerkritikis civilek, ja persze. Botrányt botrányra halmaztak, léptennyomon kibukott az SZDSZ tempó, annyira nem tudtak kibújni a bőrükből, csaltak, hazudtak, hogy még talán a polgári köröknél is átlátszóbb volt az egész. Nem is linkelek a témában, mert felesleges. És aki még ennek ellenére is kitartott mellettük, annak itt van az eredmény, nesztek a pofátokba, úgy mondunk nemet az elmúlt húsz évre, hogy visszahozzuk a korábbi bagázst.

Az, hogy szerinted Bajnai profi, és jöjjön vissza, önmagában OK, csak hogy jön az össze szerinted azzal, hogy olyanok oldalán tér vissza, akik azt kürtölik, hogy nem csak Orbán kell kitakarítani, hanem azokat is, akik miatt két harmadot kapott.
Hát persze, a lelkes kis "civilek" ígérgethetnek bármit, például olyanokat, hogy na majd most már ők aztán tényleg nyilvánosságra hozzák a nyolcvan évre letitkosított "rendszerváltás" körülményeit, dehát sajnos a nagy összefogásban nekik úgysem áll majd módjukban teljesíteni, majd csak az integráció folytása jut, a szentéletű, közismerten cigányszerető Balavány meg majd feljelengeheti a Jobbikot a maga kristálytiszta logikájával, hogy ahol azok megjelennek, ott azt megelőzően mindig történik valami etnikai konfliktus.
Hát remek kis összefogás lesz, köszi, visszakapjuk az uszító, cigánygyilkos SZDSZ-t, és ezt azért linkelem neked, tessék
ciganyvadaszat-per.blog.hu/2012/08/20/egy_jelentes_jelentese
nol.hu/lap/mo/20120822-biztos__hogy_csak_negyen_voltak_
és nem kell a púder, hogy "csak" nem tettek eleget, mert ez az egész ügy titkosszolgálatról szól.

És ezt a bandát majd ugyanolyan helyzetben kapjuk majd vissza mint legutóbb Orbánt, hogy legalább két évig mindent az elődjére tud fogni. Lehet majd nyugodtan nyírbálni a nyugdíjakat, amit már szintén nagyon sürgetnek a derék racionális gondolkodók, mert az ugye fenntarthatatlan, miből fizetjük majd a bűnözők havi 300ezer forintos költségét, ha a rohadt nyugdíjas 30ezer forintból dőzsöl. Lehet majd megint emelni a kisértékű bűnözés alsó határát 50ezer forintról mondjuk százezer forintra, mert a rohadt kisnyugdíjasnak megtakarított pénze is van, nem csak a havi 30ezer forintja.
Legalább két évig mindent le fognak tudni nyomni az emberek torkán Orbánra mutogatás címén.
Ugyanúgy, mint ezek.

Hát ebből a mókuskerékből szeretnének már sokan kiszállni.

veracity 2012.10.23. 19:41:03

@Ogre George: Tök ugyanezt a szöveget olvastam egy másik blogban, de nem a te nicked alatt.

A magyar ember csak nyert a Fidesz politikáján, én is! Már mért ne támogatnám Orbánt!

Én régen is Orbánra szavaztam és ezután is úgy teszek!

És rátok is teszek!

unionista (törölt) 2012.10.23. 19:41:39

@Gyurcsány egy mocskos közokirathamisító adócsaló !:
nem nagyon akarod megérteni. akkor a libatenyésztőket harmadjára verték már át. ennek az egész sztorinak egy újságíró utána járhatna. de onnan, hogy még az átkosban a debreceni tanácselnök (ha jól emlékszem, akkor ács elvtárs) a hortobágyon libázni kezdett.

egyébként a fidesz miért nem javasolta, hogy mentsék meg az üzletágat, és kártalanítsák legalább a termelőket. megmondom: azért, mert ez túl sokba került volna ahhoz képest, amennyi szavazatot lehetett volna vele nyerni.

az szerintem igaz, hogy bajnai általában a gazdagabb befektetők érdekeit védte. mindig is beleszart a kis és középvállalati szektorba. nem érti a vállalkozások túlélési logikáját. ő egy úri fiú, akit a pénz és a vezetői állás motivál. de az nem igaz, hogy emberek halála kizárólag tőle függött.

ha jön egy nagyobb hideg, akkor naponta fognak emberek tucatjai a saját lakásukban megfagyni. őket orbán viktor teszi el láb alól? szerintem nem.

ez alapvetően a helyzetből következik. a kialakult helyzetért felelős orbán viktor. ahogyan a libatenyésztők helyzetéért is felelős volt bajnai. de a halálukért nem.

tudtommal egy gazda lett öngyilkos. de lehet, hogy ebben tévedek. sajnos ezt a sztorit (sem) sikerült objektíven feldolgozni. sajnos ehhez is túl kicsi a magyar piac.

veracity 2012.10.23. 19:47:49

@Ogre George: Az kacsa, hogy a Bajnai libás! Ez kurva jó, Egon!

Nyekenyóka · http://www.hir24.hu/elet-stilus/2014/02/19/itt-a-bizonyitek-a-netes-trollok-pszichopatak/ 2012.10.23. 19:48:21

@veracity:

"A magyar ember csak nyert a Fidesz politikáján"

Lófaszt! Én eddig mindig rájuk szavaztam, és örültem is, hogy meg lett a 2/3-d, de kurvára nem ezt vártam tőlük, kurvára szarul jártam egy csomó mindennel, és a környezetemben is elég sokan, úgyhogy a demagóg hazugságaidat tartsd meg magadnak vagy menj az mno-ra meg a mandinerre a sok droid közé!
Csak a magad nevében beszélj, de ne az egész magyarság nevében!

magyar ember teli szájjal 2012.10.23. 19:48:31

Jó lesz ez, lényeg h ne menjen neki az eunak egyből, meg ne a tgmnek tetsző balos gazdpolt vigye, mert akkor beledöglünk. Ezenfelül h karizmatikus-e vagy se, volt-e már vagy se, mindegy.

Ludovikás Levente 2012.10.23. 19:49:03

Bajnai szánalmas volt, eleinte őt sajnáltam, mert látnivaló mennyire szenvedett, majdnem elsírta magát beszéd közben. De ahogy telt az idő és egyre csak ismételte a sokszor hallott jelszavakat, amiket felolvastattak vele a papírjából, már inkább magamat kezdtem sajnálni. Aztán végül átkapcsoltam, amikor átment tök uncsiba a műsor. Úgyhogy nem tudom hova lyukadt ki, de egy biztos: a közszereplés nem neki való

R1200Gs 2012.10.23. 19:51:19

@veracity: Te könnyeztesd a gyíkot a fonnyadtat a sokadik fröccs után :-) Amúgy szavazz orbánra senki nem gátol majd te forradalmár(fülke)

profilo 2012.10.23. 19:52:11

Most már igazat adok a "kendermagos" Juhász gyereknek.
Legalizálni kell a könnyű drogokat.

a. Azért mert így ő is nyugodtan füvezhetett volna a beszéde előtt és nem röhögtette volna ki magát ország világ előtt.

b. Én is füvezhettem volna és még jobban szórakoztam volna a DK-Fidesz-Milla rendezvényeken elhangzott beszédeket hallgatva.

Jó buli volt ez a délután.Rég hallottam ennyi hülyeséget,hazugságot és mellébeszélést szónoklatokban.
Orbán fejhangja,Gyurcsány szinte goebbelsi fanatizmusa és a Millások makogása minden pénzt megért.
Jobb mint a kabaré...

FOUREY · http://baloldaliliberalis.blog.hu/ 2012.10.23. 19:52:58

ez egy ritka intelligens poszt volt, örömmel olvastam. aki meg kint volt a szabad sajtó útján, annak bajnai beszéde egy kivételesen megható, remek beszéd volt, hitelesnek hangzott, tele volt nagyon fontos, alapvető kérdésekkel ("konkrétumokkal") és világos válaszokkal.akárki írta a beszédet, nagyon jó munkát végzett és nagyon jól ráérzett valami fontosra. bajnai meg igen jól adta elő, holott nem egy született szónok. ha ebből az együtt 2014-ből lesz valami, akkor ez egy történelmi beszéddé fog nemesedni, ha meg nem, akkor meg úgy marad meg az emléke, mint egy nagyon szép, beváltatlan ígéreté.

veracity 2012.10.23. 19:53:27

@Magna cum laudeTigeri másztesz digrii:

Mikor, mikor? Én is hadd menjek veletek választani! Monnyon le! Monnyon le! Gyurcsány Feri, teszülj nekünk rendet! A Feri nem volt balfasz, az tudta mitől döglik a légy. "Nem kell beszarni Orbán Viktortól!"

Bezzeg a Bajnai (nem a libás, csak a hibás) már most úgy összefosta magát, mint az elkóborolt kutyám a nyáron! Mire hazatalált, még a füle is csupa egy fos volt!

Nyekenyóka · http://www.hir24.hu/elet-stilus/2014/02/19/itt-a-bizonyitek-a-netes-trollok-pszichopatak/ 2012.10.23. 19:54:47

@Nyekenyóka.:
Ja, és mielőtt még "kedves" veracity és társaid azzal jöttök, hogy én valami proli minimálbéres vagyok aki csak várja a csodát és a sültgalambot, hát akkor közlöm veletek, hogy egyik sem vagyok, egyszerű sima adózó és dolgozó POLGÁR vagyok, aki kurvára át lett baszva eddig mindegyik kormánynál. Ennél is, sajnos!
Ti meg örüljetek, hogy bruttó 202 ezer felett kerestek!

Kockagolyó - a legjobb csúszógömb (törölt) 2012.10.23. 19:57:40

Ez a féreg tette tönkre a libatenyésztőket.
Még életben van?
Na ez a szégyen, birka magyarok szégyene.

veracity 2012.10.23. 20:00:41

@Kockagolyó - a legjobb csúszógömb:

Figyusz, meg van itten már az mondva, hogy kacsa a liba!

Kárikittyom édes tyúkom, mégis van egy fénótásom! Bajnai jópajtásom!

Hunor Levente 2012.10.23. 20:01:17

@Magna cum laudeTigeri másztesz digrii: Igen, meglepően jónak mondható volt a beszéde, az olcsó, pitiáner turulos részt leszámítva. (Nekem ez feltűnt, mert a vallás politikába erőltetésére és a keresztény nyomulásra kényes vagyok.) Azért halhattuk ezt, mert Orbán nemrég megjelent egy keselyűt formázó turul szobor avatásánál, amivel úgymond a kereszténységet megcsúfolta, meg amúgy is, a turulról a szélsőjobbra lehet asszociálni. Holott eredetileg pont, hogy "pogányok" vagyunk, és szerintem a turul sem kevésbé mitikus mint István király, és ez legalább saját.
(Bajnai mikor a hagyományról beszélt, a szokásos konzervatív történelemszemléletnek megfelelően a mitizált Szent Istvánt említette.)

R1200Gs 2012.10.23. 20:01:19

@Nyekenyóka.: Veracity egy izzadtságszagú büdös proli,aki fröccs után pisál és fotelből forradalmi hevülettől vezérelve kommentelget... Normális írást vele kapcsolatban nekövess el:-)

unionista (törölt) 2012.10.23. 20:06:29

@FOUREY:
mivel nem vagyok budapesti ezért tévéből figyeltem az "történelmi" eseményeket. felénél elkapcsoltam. annyira szánalmas volt. pedig én se szeretem orbánt. mi volt a konkrétum, mi volt a nagy gondolat?

szerintem te nem jársz foci, vagy kézimeccsre. vagy koncertre. és a tömeg erejét érezted. orbán viktornak is ez a "titka". mondhat bármit: megtapsolják.

Ad Dio 2012.10.23. 20:07:32

Nézzetek hülyének (köszönöm :D ), de engem ma csak a számok érdekeltek, a beszédek nem. Arra az egyre voltam kíváncsi hogy ki mekkora tömegeket tud megmozgatni.

Mivel szerencsére egészséges távolságból figyelem az ország fővárosát, így csak a tudósításokból, illetve még inkább a képekből tudtam magamnak fogalmat alkotni.

Az sem ment könnyen, mert amennyire az mno megbízhatatlan annyira félretájékoztatott az index és az origó is, csak a másik oldal szájíze szerint. Egyik kutya...

A DK-s tömeg meglepett. Régen hallgatták már ennyien GYF-et. És talán az ő bejelentése volt a mai egyetlen "információ". Bár sajnos őt ismerve ez azért nem olyan nagyon nagy horderejű.

A másik két megmozdulás igazi tömegrendezvény volt. A képek alapján a Békemeneten több ember vett részt. A BM 400e-es becslése persze idiótaság, de azért nagyon sokan voltak. Főleg az indexen lehozott Erzsébet hidas kép megdöbbentő.

A Milla rendezvény lement rendben. Bajnai a lényeget lehozta: "itt vagyok, lehet velem/körülöttem összefogni". A stílus amit választott/választottak neki, szerintem nem fekszik számára. Ezt meghagyhatná GYF-nek és OV-nak.

veracity 2012.10.23. 20:10:10

Mondja a Kuncze, hogy Bajnai nem szállt be a szónoklati versenybe! Na ja, a Medgyessy se tette annak idején, még megverte Orbánt! Mert hitelt érdemlően ígérte meg a prosztóknak, hogy amit elrekvirál az alkotóképes középrétegtől, azt mind odaadja a svájci sapkás kocsmatöltelékeknek, sőt még svájci frank alapú hitelt is ád majd nekik! Be is nyaltatok neki úgy, hogy még a mája is nyálas lett a dadibohócnak!

Canis Lupus Libertas (törölt) 2012.10.23. 20:14:04

Szomorú kilátások... Egy egyesület, ami pár napja az index címlapon tagadta, hogy párt akar lenni összekapaszkodik egy olyan palival, aki még most is pironkodik, hogy politizálnia "kell"... Aztán még csatlakozik egy bukott katonatiszt és népi zenekara. Kitalálnak egy jó nevet és aztán... Különös brigád.
Őszintén szólva kicsit szkeptikus vagyok, hogy ettől a gittegylettől kell e/lehet e bármit is várni... (Persze egy listás helyre bármikor bejelentkeznék hozzájuk - is).

R1200Gs 2012.10.23. 20:14:11

@veracity: Lottyadtpöcs! Hanyadik fröccsöd volt a legutóbbi? Mennyi lesz még?

Magna cum laudeTigeri másztesz digrii 2012.10.23. 20:16:36

@Hunor Levente: A turulos kevésbé tetszett nekem is,mint a mindenki annyit ér amije van szöveg.
Az azért jó volt.:))

Pop40 2012.10.23. 20:20:10

@veracity:

"A magyar ember csak nyert a Fidesz politikáján,"

Akarsz róla beszélni, vagy inkább kialszod?:)
S legközelebb mindenképp nézd meg az alkoholtartalmat az üvegen, nem véletlenül tüntetik ám fel!

mortullus 2012.10.23. 20:21:49

Bajnai a Szent István - Turul reláció tekintetében nagyon mellényúlt. Ég a pofám és én kérek elnézést helyette is...

veracity 2012.10.23. 20:22:30

@R1200Gs: Ecsém, te is jobban tetted volna, ha a millások tüntetése helyett otthon maradtál volna! Én inkább fröccsözök, mint millás tömegben hullámozzak.

"Jelen vagy!" Ezt írta a hibás a szószékére. Mindenki nézta az aszfalt burkolati jeleket, hogy "kötelező haladási irány: jobbra".

Csudálkoztak marhára. Vagy egy libára, vagy egy kacsára! Volt ott annyi állat!

NightmareDominator 2012.10.23. 20:26:11

Nagyon szembetűnő, hogy a békemeneteken szinte kizárólag csak ápolt, igényes, jól öltözött, mosolygós emberekkel lehet szembetalálkozni, a baloldali rendezvényeken pedig csak pontosan ennek ellentételeivel. Érdekes.

NightmareDominator 2012.10.23. 20:30:57

Bár optikai csalódás lenne pusztán. Mindannyian boldogabbak lennénk, azt hiszem.

Rémbódess 2012.10.23. 20:32:18

@mortullus: Miert is nyult melle? Azert mert hitet tett a kereszteny, europai ertekvalasztas mellett, amelyett Istvan kiralyunktol eredeztetett?

Igen, ez tenyleg nagyobb mellenyulas volt, mint a mostanaban agyonhypeolt turulos agymenes...

FOUREY · http://baloldaliliberalis.blog.hu/ 2012.10.23. 20:34:03

@unionista: nem vagyok pesti. (bár ennek a témához semmi köze)a többi beszéd meg elég jó összehasonlításul szolgált ugyanott. nem értem, miért olyan nehéz megérteni, hogy az a beszéd ott és akkor nagyon ült. van ilyen. talán nem tévés beszéd volt, de tele volt idézhető mondatokkal, amit még sokszor fogunk visszahallani.

wmiki · http://kigondoltam.blog.hu/2014/07/20/stephen_hawking_538 2012.10.23. 20:34:30

nos... ezt nehéz is megérteni...

az egyszerű index olvasó, bekajál olyanokat, hogy a tudomány sosem téved, kórházakban mindenki meggyógyul, a gyógyszercégek közérdekből cselekszenek, védtelen állatok lemészárlása(húsfogyasztás) nem állatkínzás, vagy hogy ez evo elméletre vannak bizonyítékok...

ezek után, hogy elhiszi azt, hogy létezik egy csodálatos MesePárt, ami tökéletes emberekből áll, akik mindig jó döntéseket hoznak, és majd eljő 2014-ben, hogy elvezesse őt a Kánaánban...

nos... még ez utóbbi a leghihetőbb az előbb felsoroltak közül, azok számára, akik amúgyis képzeletbeli álomvilágban élnek

Rémbódess 2012.10.23. 20:35:09

@KaPé: "Úgyhogy ha a mostani ellenzéknek is csak az lesz a programja, hogy váltsuk le Orbánt, akkor köszönöm, nem kérek belőlük."

Na, ugy latom te sem vagy torzsolvaso a Haza es Haladas weboldalan, mert akkor tudnad, hogy letezik program...

lehet más a handa-banda 2012.10.23. 20:36:28

@profilo:
Bajnai vagy leitta magát vagy befüvezhetett (nem ismerem a szokásait) mert folyton megbotlott a nyelve a szöveg felolvasása közben. Kicsit fura volt a gesztikulációja is.

Csak nem együtt szívtak el Juhásszal egy spaknit?

mortullus 2012.10.23. 20:37:45

@Rémbódess: fogalma sem volt miről beszélt.
Az Árpád-házat akkoriban mindenhol így ismerték: Turul-nemzetség

unionista (törölt) 2012.10.23. 20:39:07

@FOUREY:
mondj már egy ilyen remek gondolatot.

Hunor Levente 2012.10.23. 20:39:51

@Magna cum laudeTigeri másztesz digrii: "Az erőszak a gyengék végső menedéke." is jó, frappáns volt. (Feltehetően az Alapítvány sorozatból csenték.)

mortullus 2012.10.23. 20:41:34

@lehet más a handa-banda:
hát valószínű, mert a Juhásznak is össze-vissza dadogott

unionista (törölt) 2012.10.23. 20:44:52

@Hunor Levente:
aha. és melyik kormány követett el utoljára tömeges erőszakot a saját (kétségkívül többségében randalírozó) polgárain?

Trejo 2012.10.23. 20:45:50

@lehet más a handa-banda: "Csak nem együtt szívtak el Juhásszal egy spaknit?" Ezen a szövegen sírva röhögtem. Spakni baszd meg, úgy van! :-)

unionista (törölt) 2012.10.23. 20:45:57

@Rémbódess:
mondj már egy konkrét programelemet.

nem várt fordulat 2012.10.23. 20:47:57

@lehet más a handa-banda: mindenkinek megbotlott a nyelve.

ne felejtsük el, neki ez volt az első ilyen típusú szereplése, és leszarom, hogy kinek hogyan bicsaklott meg a nyelve.

az összefogás mellett tették le a voksukat, alapértékek mellett.

inkább ez, mint a tökéletes retorikai képességekkel rendelkező viktor semmitmondó, kettős beszéde.

elvhű társ 2012.10.23. 20:49:09

Bajnai elvtárs szolgálatra jeletkezem! Vessünk véget ennek a rettenetes vészkorszaknak amelyik 2010 óta mételyezi a magyar közéletet! Térjünk vissza az országépítéshez, ami Gyurcsány elvtárs vezetésével hozta el az aranykort ennek a böszme népnek!
Éljen Gyurcsány, éljen Bajnai!

röhögő 2012.10.23. 20:51:52

@veracity: Mocsok köcsög vagy. Undorító.

unionista (törölt) 2012.10.23. 20:53:03

@Trejo:
a spakni kaparókés. a spangli marihuánás cigaretta.

lehet más a handa-banda 2012.10.23. 20:55:37

@karacsi_maci: "az összefogás mellett tették le a voksukat, alapértékek mellett."

Rágtam is a körmöm piszkosul hogy lesz-e összefogás, és láss csodát, lett belőle! Gyurcsány hajlandó vállalni az összefogást a volt miniszterével, ez aztán a csoda! Együtt fognak majd harcolni a nemzet megosztói ellen

Elijah_Baley 2012.10.23. 21:06:29

le kéne már monnyon ez a hazug gyurcsány

Bakacsin 2012.10.23. 21:09:23

Én csak remélni tudom, hogy Bajnai elég lesz a mocsok kitakarításához. Nagyon gyenge szónok, akinek a beszédében csak az hallja meg a lényeget, aki odafigyel és érti.

Sosem voltam egy GyF fan, de ma megint ő volt az egyetlen aki képes volt pár, lényegre törő mondatot mondani. Márpedig fideszisztánt el kell taposni. Lehetőleg egyetlen tollvonással kell megsemmisíteni minden bűnt, amit az örökös kezdő jogász és bandája nemzet áruló tevékenysége során elkövetett. Ehhez pedig 2/3 kell.

Ebből a szempontból bizony jó ez az írás. Ma, és a következő másfél évben nem lehet fanyalogni! Ki kell söpörni a kommunista narancs héjat.

Mert tévedés ne essék: Orbán és a Fidesz legnagyobb bűne az, hogy jobboldalinak hazudva magukat, tönkre tették és folyamatosan lejáratják a valódi jobboldalt! Elhazudják az emberek elől a jobboldaliság lehetőségét is! Ez az, amivel az én szememben elárulják nem csak a hazát, de a teljes magyar nemzetet is.

padlas 2012.10.23. 21:10:48

@unionista: érdekes, én is felvételről követtem, nekem nagyon logikusan felépített beszédnek tűnt. Az alapgondolatok:
- összefogásra van szükség, hiszen az új választási rendszer miatt a Fideszt nem lehet másként leváltani
- az összefogáshoz szükséges, hogy bizonyos alapdolgokban megegyezzünk
- ezek az alapdolgok: jogállamiság mint 0. pont, aztán 4 közös pont a haza, a haladás, a szolidaritás és az európai út
- és végül, nemcsak kormányváltásra, hanem rezsimváltásra is szükség van. Vagyis új alkotmány és egyéb fékek, hogy többé ne sajátíthassa ki a hatalmat senki

Volt még bőven mondanivaló, de ezek a főbb elemek szerintem.

Elijah_Baley 2012.10.23. 21:11:44

@wmіkі: brian tracy-t ismered?
nem spirituális, inkább gyakorlati mókus, de van pár ötlete a témában
:)

veracity 2012.10.23. 21:17:49

Eccer az ecceri politikus azt találta mondani, hogy nem kell összefogás! Na az egy hülye volt!

Bezzeg a bajnai! (Igen, az! Jobb egy lúdnyak két tyúknyaknál. Ezt gyakorolta a millás felkészülésnél. Ért el kezdeti sikereket.) Az nagyon okosan megmondotta, hogy itt aztán összefogás kell! És milyen igaza van, te! Hogy tudott ilyen jót mondani?! Micsoda szakértő, sőt, egy zseni!

veracity 2012.10.23. 21:23:27

@wmіkі: Aha. A főnök nem fizet eleget, a csajok nem dugnak veled és még melózni is kell! Sanyarú sorsod lehet. No nézzed csak, ez a Bajnai lehet a te embered. Mozdulj már ki Tapolcáról, a millás csajok csak rád várnak!

padlas 2012.10.23. 21:23:44

Ami meg a szimbolizmust illeti, az különösen sokatmondó volt, hogy Orbán Bajnaival egy időben kezdett el beszélni, csak mivel ő a kormány sikereit kellett volna sorolja, kb 15 perccel kevesebbet beszélt.
Végülis, jól tette, ha nincs mondanivaló, akkor hallgatni kell...

champagneM 2012.10.23. 21:24:14

@padlas: ebben semmi konkrétum nincs, amiért felelősséget kell vállalni. Elvégre bármibe, amit teszel belemagyarázhatod, hogy a szolidaritást vagy a haladást képviseli, az csak nézőpont kérdése. Ehelyett csak a semmitmondó, üres, nyájas nagy szavak, demagóg közhelyek.

padlas 2012.10.23. 21:27:36

@champagneM: persze, ha konkrét kormányprogramot vártál, akkor nyilván csalódni fogsz. Csak nem értem, miért vársz kormányprogramot 2 évvel a választások előtt. Előbb talán az összefogás kereteiről kell megegyezni, aztán lehet konkrétabb programot írni. Ez utóbbihoz egyébként pont a Haza és Haladásnak megvan a stábja, szóval én nem félteném őket.

John Doe3 2012.10.23. 21:27:47

@veracity 20:10 : a hazug embert hamarabb utólérik (ez te volnál, a szóban forgó kommenteddel). A valóság ezzel szemben ugyanis az, hogy Megyesi a közalkalmazottak 50%-os béremelésével mint választási ígérettel nyert, és azt be is tartotta. Sokan vitatták ennek gazdasági ésszerűségét, de azt a bérfeszültséget , ami akkor volt (nem utolsósorban I. Viktornak köszönhetően), nem lehetett tartani. Ha nem lett volna a lakáshitelek kamattámogatása, akkor még ki is bírta volna a gazdaság.

rockjano 2012.10.23. 21:29:02

Bajnai remek volt!!! Várakozáson felül.
Jók voltak a többiek is.

Orbán erőtlen volt unalmas demagóg és rövid.

Még a felszólalása elött elkezdtek elszállingózni a hívek...

Nekem a Milla rendezvény visszaadta a reményt, lesz valaki/valami ami elzavarja ezt a mélységesen demagóg, hazug, rohadt félázsiai rezsimet.

veracity 2012.10.23. 21:30:57

@John Doe3: "ez te volnál,"

De nem én vagyok, ugye? :)

Hunor Levente 2012.10.23. 21:31:33

@unionista: Azért vegyük tekintetbe, hogy az erőszaknak több formája is lehetséges. Te a Gyurcsány kormányának idején történt rendőri túlkapásokról beszélsz. (Szerintem ez nem túl aktuális, és felmerül a kérdés, a TV-székház ostromlói és az említett randalírozók vajon nem voltak erőszakosok? A rendőrök vagy a rendbontók miatt nem mertek egyesek kimenni az utcára?) A kormány egyébként valóban elég gyenge volt. Saját párton belül sem tudtak dűlőre jutni, hogy mit akarnak, és a Fidesz ellenzéki tevékenysége is nagyban gyengítette őket.

veracity 2012.10.23. 21:34:41

@rockjano: Szerintem is várakozáson felül teljesített a Bajnai! Én tartottam tőle, hogy beszéd közben beleharap majd a mikrofonba. Necces volt, de megúszta! Kezdetnek nem rossz, biztató!

unionista (törölt) 2012.10.23. 21:36:14

@padlas:
akkor elmondom, hogy például miért nem értek egyet bajnai gordonnal. miért állok homlokegyenesen szembe vele is, és orbán viktorral is.

például azért, mert úgy gondolom, hogy a független intézményeket (mondjuk a médiatanács) nem többpárti, hanem többnemzetiségi keretek között kell megszervezni.

tehát középeurópai szövetségi médiatanács kell. mert az talán pártatlanul felügyelheti a közszolgálati adókat. egy többnemzetiségű testület pártatlanul tud elbírálni a közvélemény felháborodását kiváltó kirívó ügyeket (lásd a kormánynak nem tetsző emberek kitakarása a híradóból, stb.)

azt el tudom fogadni, hogy erre bajnai gordon kisebb eséllyel adna utasítást, mint orbán viktor. de nem nagyon hiszek abban, hogy magyarországon bármilyen többpárti tanács valaha is pártsemleges lesz. így mindig a mindenkori kormány diktálni.

középeurópai alkotmánybíróság kell. olyasmi, mint a velencei bizottság. akkor az tényleg korszakváltást jelentene. de bajnai gordon ugyanazt mondja, amit orbán viktor. fogjon össze vele a nemzet. és a világ dolgaiba ne szóljon bele senki. hiszen ő ért hozzá. ő egy szakértő. most már politikus lett. mert eddig nem volt az.

juhász ferenc, a szolidaritásból a tűzoltó, és bajnai összefogása garantálja majd a közszolgálatiságot és a jogbiztonságot. ezekhez csatlakozik majd szanyi tibor és gyurcsány ferenc. ne vicceljünk már.

az addig rendben van, hogy bajnai rendszert akar váltani. de ez ahhoz kurvakevés. ő ugyanezt a rendszert akarja folytani. csak most vele kellene összefogni. mert elhatározta, hogy ő áll középen. és vele fogjon össze a nemzet. lefordítom: van néhány befektető, akinek kell néhány budapesti ingatlan. ezeknek az eladását ki fogja kontrollálni? hol lesz a fék? hogy lesz a közvagyon és a magánvagyon egyensúlyban?

Mérges 1234 2012.10.23. 21:41:42

Szívás az egész, a piktornak még mindig kajálják a szüvegét a hülyék. A másik oldal szintén sötétekből áll.

Normális ember itt nehezen tud igazságot tenni.

De ez a vonulgatás nagyon baljós, nem tudni mi lesz ennek a vége, de nehezen jön ki jóra.

Akárki is nyer.

mortullus 2012.10.23. 21:46:36

@unionista: Juhász Péter, és a Szolidaritásból nem a tűzoltó (mert az Árok Kornél) hanem a rendőr Kónya ( vagy katona nem tudom)

ermi71 2012.10.23. 21:56:14

Gyerekek most őszintén elfogultság nélkül hallgassátok meg a Bajnai beszédet. Rákerestem a neten valami miatt a híroldalakon nem találtam. Rossz volt hallgatni azt a hanghordozást, botladozást, hangsúlyt. Na ez a manus az életben nem fog tömegeket feltüzelni. Elképesztő volt , járjon beszédtechnikai órákra vagy valamit kezdjen magával. A beszédnek voltak olyan pillanatai, hogy azt hittem egy értelmi fogyatékos van a színpadon a hanghordozás miatt. Hallgassátok meg a beszédet minden elfogultság nélkül.

champagneM 2012.10.23. 21:56:40

@padlas: már bocs, de mivel fogjak össze? Olyan szavakkal, hogy szolidaritás meg haladás, meg válcsukleakormányt, meg fúj korrupció?:) Ez most mi???? Ezért most miért kellett őt a színpadra tuszkolni, ezt a Juhász is elmondhatta volna. Mondj egy olyan elemet, ami miatt ez a beszéd más, mint az összes, többi, kampányban elhangzott demagóg semmitmondás?! Mi a karaktere ennek a beszédnek?
Hogyan, milyen lépésekben képzeli el a kormányváltást, és mit tervez utánra, mi az ő iránya, és személy szerint milyen garanciákat vállal a megvalósítására?
Aztán. Ő pl. személy szerint milyen áldozatot akar hozni a haladásért, a "felemelkedésért"? Meg se fordult pl. a fejében, hogy a színpadon mondjuk felajánlja egy éves jövedelmét valamilyen nemes célra, pedig ez ütött volna, erre felkapták volna a fejüket a népek (na igen, ez valami teljesen más, valami olyasmi, ami a 22 évből teljesen hiányzott).
Aztán. Önkritika sem ártott volna -- apám, úgy beszélt, mintha az elkúrásban neki semmi szerepe nem lett volna. Innen kellett volna indulni, ez hatott volna; és aztán konkrétumokat mondani a terveiről. Azon kívül, hogy majd húde haladunk, szolidaritás, böcsületes munka, ajrópaiság lesz itten kérem, fúj Viktor és szeretünk Brüsszel. Hallottam már párszor ezeket a demagóg szarságokat, nem is volt soha semmi eredménye. Tök egyértelmű, hogy restaurációra törekednek, majd Gyurcsány haverjait a mostani támogatás viszonzásául újból pozícióba juttatja.
Szánalmas az egész, röhögnivaló.

veracity 2012.10.23. 21:58:20

@unionista: Nap TV-t a TV-be!

Horvát, szlovák, szerb meg román testületi döntés amédiában! Az kell, jogos! De azért a Bajnai se rossz, lássad már be!

Ez lesz, látod-látod, ha nem ingynes az orvosi ellátás.

nem várt fordulat 2012.10.23. 21:59:29

@unionista: hát ez nagyon gáz. mert ugye egy ilyen europai / nemzetközi testületnek mi is lenne az összetétele?

na ugye. és ne hidd, hogy itt nem az erősebb kutya a ******szik elv érvényesülne.

ezek pont olyan dolgok, amelyekhez tényleg nincs semmi köze az euhoz.

viszont, mivel azon túl, hogy nettó befizetők vagyunk, és többet veszünk ki, mint amit beteszünk, na abba már beleszólhat, mint ahogyan meg is teszi.

nekem mint állampolgárank van szuverinitásom és jogaim a társadalommal szemben, nyilván kötelezettségeim. azt ne mondják meg, hogy mit nézhetek a tévében, kivel dugok, vagy mit eszem.

azt viszont megmondhatják, hogy ha garázda vagyok, lecsuknak, ha adót csalok, megbüntetnek.

Mérges 1234 2012.10.23. 22:00:47

@ermi71:

Ott a baj, hogy itt évek óta csak feltűzelik az embereket, de senki nem beszél öszintén lrtelmesen ész érvek mentén.

És úgy tűnik igény is alig van rá.

pirosfeherzoldezamagyarfold (törölt) 2012.10.23. 22:02:02

én támogatom orbánt, nem kell idegen hatalom.

nem várt fordulat 2012.10.23. 22:03:19

@champagneM: nem, először abban kell összefogni, hogy összefogásra van szükség, másképp nem megy, és meghatározott az alapértékekre, amire épitkezni lehet.

ha hiányolod a konkrétumokat, akkor vagy nem itt élsz, vagy a fantáziád szegényes.

pl. nem szolidáris hajléktalanokat börtönbe küldeni azért, mert hajléktalanok.

pl. európai, ha nem pisálunk európa közepére. érdekeket lehet másképp is érvényesíteni.

pl. haladás, ha a beruházások nem a soha nem látott mélységekben vannak.

pl. haza, ha csak azért nem veszek fel kokárdát, mert véletlen sem akarom, hogy valami elvakult fideszessel keverjenek össze az utcán.

még konkrétumok, vagy el tudod olvasni az elmúlt két év történéseit te magad is?

unionista (törölt) 2012.10.23. 22:09:53

@mortullus:
bajnain kívül még tanulnom kell az új neveket. ők lesznek a nem-megosztó politikusok az új korszakalkotó rezsimben.

padlas 2012.10.23. 22:10:49

@champagneM: tényleg nem értelek, nagy vonalakban felvázolta a dolgokat, részletekben meg felesleges lett volna elvesznie. Ha téged nem szólítanak meg azok a dolgok, hogy fúj korrupció, meg hogy fontos a jogállam, akkor az max a te személyes preferenciáidat mutatja, de azt meg ne rajta kérd számon. Vagy tőlem tarthatod demagógnak is, az is egy álláspont, csak mondjuk én nem értek vele egyet, de hát nem kell mindenben egyetértenünk.

Egyébként tényleg vicces az amit írsz, pont Bajnai volt az a kormányfő, aki felajánlotta a jövedelmét egy nemes célra. Szóval nem tudom, mennyire hitelesek a kritikáid: magyarázod, hogy erre felkapnád a fejed, közben meg nem is emlékszel arra, hogy ez megtörtént:
fn.hir24.hu/gazdasag/2009/08/17/bajnai_fizetese_krizisalapban

Mérges 1234 2012.10.23. 22:12:30

@pirosfeherzoldezamagyarfold:

Az nem is kell.

De Orbán meg egy hülye, aki mindent magának és a cimboráinak akar.

Az igazi baj, hogy két tűz között van a magyar, Viktornak részben igaza van, másfelől meg téved, az ellenzék dettó hülye.....

mortullus 2012.10.23. 22:13:18

@unionista: igen, szóval még ma vedd át őket újra :)
Juhász Péter a Millából, Kónya Péter a Szolidaritásból és Bajnai Gordon a Haza és Haladásból. A fantasztikus hármas

champagneM 2012.10.23. 22:15:21

@padlas: Persze hogy nem érted. Mert nem érdeked. Gyengébbek kedvéért: Bajnai beszéde egy egyszerű, demagóg, "modernista" Szadeszos hagymáz, beetetés, amit 20 éven keresztül hallgattunk. Eredménye mi volt? Korrupció, elkúrás. Többször nem csinálnak belőlem hülyét, ez az ömlengés ezúttal kevés lesz. Ha belőled lehet, az a te dolgot.

pirosfeherzoldezamagyarfold (törölt) 2012.10.23. 22:16:23

@Mérges 1234: ha összefogna a nép, orbán égő fáklyaként vezethetné és éjjel se kéne megállni a győzelem felé vezető úton

champagneM 2012.10.23. 22:22:40

@padlas: haha, a parlamenti fizetését ajánlotta fel, nem a vállalkozói jövedelmét, hülyegyerek.:) Ez nevetséges bagó neki, nem áldozat, pont azért hogy az olyan kisstílű rajongóinak mint te kiszúrja a szemét, és megnyugtassa, jó helyre ikszeltek.
(Amikor Széchenyi felajánlotta éves jövedelemét(!), az Akadémiát hozták létre belőle).

balage_81 reloaded (törölt) 2012.10.23. 22:34:46

az MSZP-t sem kívülről, sem belülről nem lehet reformálni; az LMP maga sem tudja, hogy mit akar (legfőképp azt, hogy ne szarozza össze magát egy partnerrel)

következésképp a megoldás a középen lévő, párt nélküli rétegekből egy harmadik pólust létrehozni és később egy programmal bevenni az akkor már kényszerhelyzetben lévő szocikat és LMP-t

Bajnai kétségtelenül nem egy jó szónok, de egyrészt nem szükséges szónokolnia a győzelemhez, másrészt Medgyessy sem volt az, és mégis nyert

unionista (törölt) 2012.10.23. 22:37:52

@veracity:
egy német-osztrák-svájci-lengyel-cseh-szlovák-magyar-szlovén médiatanácsot tényleg nagyon bonyolult lenne összeállítani. lehetne belőle középeurópai koprodukciós filmgyártás.

akkor lehetne azt mondani, hogy csináljunk egy egész estés mozifilmet hunyadi jánosról, vagy mátyás királyról. luxemburgi zsigmondról, vagy anjou lajosról. esetleg ferenc jószefről. vagy kossuthról, vagy bemről, vagy bárkiről. a népnek bocskairól lenne fogalma. hogy ő reformációt akart. éppen azzal a nemzetieskedő lószarral állt szemben, amit a jobbik meghirdet. rákóczi éppen azért találta ki a kuruc identitást, hogy több nemzetiség fogjon össze. és ne csak a többségi magyarok.

akkor ezt az elbaszott történettudatot a helyre lehetne tenni. de nem hiszem, hogy a németek azt mondanák, hogy nem. szerintük erről ne csináljunk filmeket. hanem csak a német császárokról. mert az erősebb kutya baszik elvet kell követni.

mégis mitől nem működne ez? vélhetően sokkal több pénz lenne a kultúrára, és akkor talán nem vesznének el a visegrádi országok filmes iskolái. azon túl, hogy egy többnemzetiségű testület el pártatlanul el tudná dönteni a közfelháborodást kiváltó ügyekben.

és adott esetben a mindenkori kormánytöbbséggel szemben is hoznának döntéseket.

most akkor juhász péter fogja meghatározni, hogy mi a közkultúra. ő lesz ez ügyben a nem-megosztó politikus? ez egy vicc.

akkor minden középeurópai szabadállam igyekezzen neves színészeket, rendezőket, elismert újságírókat beültetni egy ilyen tanácsba. és ha az többnemzetiségű, akkor van is rá esély. mert hiába ül be a baloldal, ha közben a lengyel jobbról ültet, a cseh meg középről, az osztrák meg ki tudja honnan. többnemzetiségű keretek között minden nemzetiség a legjobbat igyekezne delegálni. mindenki azt mondaná, hogy ne egy nímandot ültessünk oda.

ez sem lenne tökéletes. de biztosan jobb lenne, mint a jelenlegi felállás. ehhez szerintem középeurópai szövetségi kulturális tanácsok kellenek.

de értem, hogy te meg azt mondod, ha majd bajnai gordon és a mögöttük álló nem megosztó szanyi-gyurcsány tengely győz. kiegészülve a korszakos juhász jóskával és a nem tűzoltó, hanem katona szolidaritásos fazonnal, akkor majd lesz közkultúra és sajtószabadság.

szerintem ehhez középeurópai összefogás kell. és itt valódi rendszerváltás akkor lesz ha független intézményeket nem többpárti, hanem többnemzetiségi keretek között szervezzük meg.

csak az unió ez sok tekintetben túlságosan széles keret. ezért van szükség középeurópai összefogásra. különben balkáni országgá válunk. bajnai gordonnal is. mert ő is megosztó politikus lesz. akkor is ha nem ez a szándéka.

unionista (törölt) 2012.10.23. 22:41:24

@balage_81 reloaded:
azért azt ne felejtsd el, hogy medgyessy a csillagot is leígérte az égről.

unionista (törölt) 2012.10.23. 22:44:47

@champagneM:
az akadémia megalapítására egy éves jövedelmének a kamatait ajánlotta fel.

barli 2012.10.23. 22:51:00

Bajnai beszédéből hiányzott hogy:
-Hogy nyerhet választókörzetet egy nem párt? Az mszp lemond mondjuk 60 körzetről a milla/szoli/dk javára? Ha ha
-ki a felelős a 2010 előtti elkúrásokért, túlkapásokért?
-hogy a francba fognak az emberek valakikre szavazni akik együtt indulnak a gyurcsánnyal?

Nem megy ki a fejemből hogy gyf=putyin, bg=medvegyev...

padlas 2012.10.23. 22:54:03

@champagneM: aham. Hát én csak azt látom, hogy minél többet írsz, annál tájékozatlanabbnak bizonyulsz. Például Bajnai menedzser, nem vállalkozó, a menedzseri állását meg nyilván fel kellett adja miniszterelnöksége alatt. Meg persze most is ha a politizálásra fókuszál, akkor nem fog tudni az eredeti szakmájában annyi időt tölteni, szóval végeredményben ezzel is felad a jövedelméből.

Egyébként az sokatmondó, hogy Széchenyiig kellett visszanyúlnod, hogy Bajnainál nagyobb áldozatot mondj.

barli 2012.10.23. 22:54:43

@barli: bajnai a hippikkel meg a zöldekkel még csakcsak elfogadható lenne, na de nem a szocikkal és gyf-el. Amíg ezektől nem határolódnak el, nem lesz itt semmilyen változás!

balage_81 reloaded (törölt) 2012.10.23. 23:15:22

@unionista: így van, bár a győzelem egyetlen kulcsa nem ez volt. ugyanúgy ott volt az orbáni stílus elleni fellépés, a nyugatos gondolkodásmódra vágyók tömege és sorolhatnám

most viszont van egy olvadó jéghegyre hasonlító fidesz-tábor, amely csak jövőre érzi meg a 700 milliárdos megszorítást

a szociális transzferekből élők nem fognak rájuk szavazni, ahogy mindig, most is az ellenzékhez húznak majd, főleg az mszp-hez.

balage_81 reloaded (törölt) 2012.10.23. 23:17:52

@barli: pedig ha megfigyeled, profi a leosztás:

lmp - kevés zöld (a párt ugyanakkor még el is tűnhet)
mszp - kisnyugdíjas, szakszervezetis
együtt 2014 - közép

a közép tábora ugyan nem homogén, de csak a szolidaritás lóghat ki belőle. a bajnai-féle kapitalizmus elve nem hogy nincs szemben, egyenesen kéz a kézben jár a millás szabadságpártisággal, pl fű dekriminalizálása, stb.
a szolidaritás lehet kérdéses, de a gazdaság felpörgetésének ígérete az ő táborukat is jól érintheti

és mindez ellen a fidesz kemény mag kevés lesz.

mindig mondtam, hogy minden választáson a baloldalon múlik az eredmény, soha nem a fideszen. az ő alap tábora ehhez kevés, a másik hibáiból él

ANTICK 2012.10.23. 23:30:32

"Nincsenek tiszta fiúk, nem lehet teljesen kívülről érkezni. Egyszerűen képtelenség esélyes politikai erőt gründolni sohasem látott szakemberekkel és jelöltekkel, pláne sohasem létező anyagi forrásokkal."

Az ilyen kijelentések szerintem tudatos Bajnait helyzetbe hozni próbáló kijelentések, amikkel megpróbáljátok elterelni a figyelmet illetve elhallgatni lehetséges alternatívákról a figyelmet, mint pl. a 4K!

barli 2012.10.23. 23:34:26

@balage_81 reloaded: mondjuk ha tényleg erkölcsi változást akarnak, akkor talán jobb lenne nem erős baloldalt, hanem nemzeti összefogást erőltetni. Azt meg csak úgy lehet elkezdeni, hogy látványosan kigyomlálnak először a saját portájukon

balage_81 reloaded (törölt) 2012.10.23. 23:41:44

@barli: pont arról szól ez a bejegyzés, hogy ez egy értelmetlen elvárás, egy illúzió

ha ismeretlent hoznak, akkor az lesz a baj, hogy nincs kormányzati tapasztalata és nem ismerik

azért azt láthatod, hogy a bajnai-ellenes vádakat csak a jobboldal eszi meg, de az ugye azt is elhinné, ha azt mondanák, hogy ő szarta az atombombát

veracity 2012.10.24. 07:06:41

@unionista: Ne erőltesd magad. A sok hülye nem érti, hogy mit akarsz. Én sem.

Wellmeaning looney.

unionista (törölt) 2012.10.24. 08:13:58

@veracity:
egyezzünk meg abban, hogy kölcsönösen hülyének tartjuk egymást.

unionista (törölt) 2012.10.24. 08:21:30

arról van szó, hogy a magyar egy birka nép. nem akar térségi összefogást.

se kárpát-medenceit, se duna-mentit, se középeurópait, összeurópait különösen nem. a magyarok többsége a nemzetközösségnek minden formáját elutasítja. ilyen a többség.

és azért van cca. 1 millió ember, aki meg mégis csak. na ők fognak elhúzni a balkánról. és akkor a sok birka meg vitázzon azon, hogy orbán cárral fog össze, vagy bajnai bábbal. mind középen a sok birka.

ez a nép szélhámosokat, pojácákat képes megválasztani.

könyörgöm aki csak teheti húzzon el ebből az országból. kalandvágyból még éppen lehet itt maradni. de abszolút nem értem, hogy gyermeket miért akar valaki a balkánon felnevelni.

◄ ♥♥♥ Niki ♥ cica ♥♥♥ ► 2012.10.24. 10:51:54

Ilyen millás rendezvényre csak buzik, zsidók, cigányok és ezek seggnyalói járnak.
Politikai Innováció - Politológusblog a más minőségekért
süti beállítások módosítása